67 Caravan perä ja mylly updeitit

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Fri Dec 20, 2013 12:06 am

Jos löytyy niin 14" parempi. Enkä kyl meinannu investoida suuria summia niihin :?

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Sat Dec 21, 2013 10:12 pm

PIkkunen video kannen virtautuksesta:

http://www.cruisingnight.fi/index.php?o ... Itemid=137

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Thu Jan 02, 2014 6:24 pm

Kävin hakemassa seuraavan vaihdelaatikon aihion eli TH200r4:n. Samalla tuli myös tuo kardaani.
Lootassa kuulemma luistaa 1-2 ja 3-4 toimii. Eli masterkitti tilaukseen.
Motonetistäkin hain jakohihnan, suodattimen ja öljypohjan tiivisteen niin saa lyyä koneen nippuun.

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Fri Jan 03, 2014 7:43 pm

Tälläsen limpun kävin tänään hakemassa, 10" tci. Stalli jää ton moottorin tehoilla ja auton pienellä painolla aika vaatimattomaks
mutta tähän väliin ei varmaan pysty teettään kustomi turbiinia budjetin puolesta.
Jenkkilässä on kyllä muutama paja mitkä myy 8" turbiineja jollain 5000 stallilla, sellanen vois olla passeli kyllä tähän koppaan.

Image

http://www.jegs.com/i/TCI/890/242960/10 ... tId=747572

Tci 10" vs Jatcon 9.5"
Image

Pitää vielä mittaa huvikseen noiden painoero 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Fri Jan 03, 2014 9:43 pm

Pikkasen muuttuu ykkösen ja kakkosen välitykset uuden askin myötä mutta parempaan suuntaan. Ykkönen on tiheempi,
kakkonen myös mutta käytännössä sama kun jatcossa.

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Fri Jan 03, 2014 11:25 pm

Piirtelin cadilla sovituslevyä askille, aika hyvin saa pulteilla kiinni sekä askiin että koneeseen..
Jostain kohti voi joutuu kyllä tulipeltiä veistämään.

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Sat Jan 04, 2014 6:44 pm

Plasmasin ekan testikappaleen tosta mazdan puoleisesta jaosta. Pikkasen oli JPG pielessä minkä päälle piirsin cadilla,
niinkuin ne aina vähän on, mutta aika lähellä. Muutamaa reikää pitää vähäsen siirtää.

Image


Imuputki ja öljypohjakin löysi oman paikkansa koneesta

Image

Image

Kasasin kanteen venttiilit ja jouset. Kaivoin nurkat ja löysin parhaat jouset vähän tuoreemmasta kannesta.
Käytin taas vaaka patenttia ja mittasin että paremmista jousista löytyy 2.5kg enemmän potkua silloin kun
venttiili on kiinni asennossa. Eli aika väsyneet oli noi mitkä tosta koneesta oli alun perin purettu irti.
Shimmasin myös jousien asennuskorkeuden ohjekirjan lyhimpään mittaan että tulis enempi jousipainetta.
Image

Image

Kannentivariin vht:tä ja kansi paikoilleen momenttiin
Image

Image

Sit tietty perintenen sovittelu et saa lisäintoa kasata:
Image

:mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Sun Jan 05, 2014 6:41 pm

Pyöräytin tykkivanteelle renkaan et pääs testaa minkä näkönen tulee
Image

Etuvanteita mallailin kanssa, irrotin keskiön ja toin kehää vähän ulommas niin tulee paremman näkönen
Image

Image

Mittailin et miten toi turbiinin kiinnitys vetolevyyn onnistuu. Tolla 929 takavetosen automaatin
vetolevyllä joutus tekemään 30mm paksun välilevyn kun se on noin pullea. Sit muistin et etuvetosen
automaatti vetolevy on laiha kiekko ja sellanen löyty myös tallin uumenistakin.

turbiinin pinta askin kiinnityspinnasta ~25mm
Image

929 pullea vetolevy tuo aika reippaasti ulospäin
Image

Etuveto vs takaveto vetolevy:
Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Pikku-Kalle » Sun Jan 05, 2014 7:08 pm

Ei noi vanteet kyl näytä kovin pahalta. Hyvä mäihä et muistit ton etuvetosen vetolevyn olevan erillainen :mrgreen:

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Camino79 » Mon Jan 06, 2014 11:57 am

sähän alat olemaan oikee mazdaspesialisti :D


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests