Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Fri Jul 05, 2013 8:12 pm

Pakosarjojen kääriminen tiputtais varmaa eniten konehuoneen lämpöä, ne kun on ajossa useemman sata astetta.. ennemmin se kun pelkän imuputken eristäminen imo

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri Jul 05, 2013 8:19 pm

herrakani wrote:Mä kelasin et olis tehny tohon vaan sillee L muotoisen levyn bulkheadista sisälokariin ylhäält alas et se eristyy koko konehuoneesta.


Hmm, niih. Seki ois tietty ollu. Mut ei oo varmaa enää semmosia palasia tallilla. Onkohan tosta nyt kovinkaa suurta jelppiä, siis pitäsköhän tehä semmonen isompi mikä eristäis kunnolla konehuoneesta? :roll:

Edit: Teen sen uusiks, kiitos vinkistä vaikka tuli vähä myöhää. Aikasemmin yks kaveri sano et riittää jos on vaa tollane. Mut tekastaa viel uusiks ja eristetään koko maapallosta se putsari. :mrgreen:

sbc350 wrote:Pakosarjojen kääriminen tiputtais varmaa eniten konehuoneen lämpöä, ne kun on ajossa useemman sata astetta.. ennemmin se kun pelkän imuputken eristäminen imo


Puhut varmasti asiaa. Kattoos ny..

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Jul 06, 2013 12:38 pm

Vilasin tos kaupas käyes sitä kotelointia van joutunnee varmaa tekkee nii et ottaa kauemmaks tota vanhaa ja tekee siittä sit vähä umpinaisemman.

Nääs tota tilaa ei oo ja nytki on pissiksessä kiinni; hyvä et mahtuu olee nytki. Mut jos alas ottaa kauemmaks = lämpö pysyy kauempana + imee koko putsarin alalta ja alle pelti = ei lämpö tuu alhaalta. Yläpuolelle ei varmaan kannatane isompia tehhä?

Yllättäen ei mee niinko Strömsössä ku tota tilaa on nii mahottomasti = vaikee tehä isoo ilman et on syylärissä, tehostimen pumpussa ja pissapoika nakattu mäkee, riikkari kans ja flektin säätimet yms mitä tossa nyt olikaa.. :? Mut jos eiköhän siitä tuu aika hyvä ku antaa lisää tilaa putsarille ni pysyy toi lämpöki kauempana eikä oo ihan putsarin vieressä + se pohja?

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Sat Jul 06, 2013 5:45 pm

Tee pahvimalli tai pari, ei se mahdottomalt näytä ainakaan kuvista tulkaten.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Sat Jul 06, 2013 5:56 pm

Kohta on pakkasta, ei kannata tehä mitään :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Jul 06, 2013 7:21 pm

sbc350 wrote:Kohta on pakkasta, ei kannata tehä mitään :mrgreen:


Hahhah. Aattelin kyl jos vähä näpräis ajankuluks. Jos tekis ton raitisilman saannin vähä paremmaks ja en tie teenkö muuten sen kummempia. Kuitenki toimii hyvin muuten ja kaasuläppä ku aukee ni tippuu lämmöt heti. Tuskin kantsii nyt älyttömästi säätää.. :roll:

herrakani wrote:Tee pahvimalli tai pari, ei se mahdottomalt näytä ainakaan kuvista tulkaten.


Seki vois olla. Jos tekis sillee et tulis lähelle tota pissapussia se yläreuna ja jatkus pussin mukasesti alas ja sit L-muoto tosta syylärin eteen ja melko alas se sen helma. Seki vois olla, eikä nyt oo paha jos paffista tekee mallin. Katotaan, tehään kuitenki nyt versio kakkonen paremmin ja ilmavammin ku aikaa on paljon. :mrgreen:

Koko hässäkkä putsarin klemmariin kiinni kans; talveks pois jos näyttää siltä. Kait seki vois toimia.

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Jul 08, 2013 7:20 am

Eilen rakentelin paremman siitä lämpösuojasta. Kokeilin eka L-peltiä mut en tiiä, ei tuonne tuommonen kanttimalli kyllä passaa mitenkää ku se ei hyödynnä k.o. paikkojen muotoja va oli vähän semmonen "läpsäsimpä nyt tommosen" -mallinen joka sit ei tee muuta ku vie typerästi tilaa ja jossai kohti on nii tiukka että. Toi on just et syylärin vieressä iso tila, sit putsarin kohalla tosi tiukkaa. :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Joten, teen siitä pyöreest. Ku sen saa tehtyä silleen että koko putsarin alalta on iso tila, eikä tuu noi hölmösti ku toi L-malli.

Uudet kiinnikkeet ja pikatestaus pulttikiinnityksellä. Voi kato purkaa ja lopuks pop-niiteillä. 8-) En siis tehny muuta modia ku pitemmät kiinnityspellit ja vähän taivuttelin suoremmaksi päistä. Ja toi alalirpake.

Image

Nyt puuttuu välikuvia mut tollane siitä tuli loppujen lopuks. Prkle ku mattamusta loppu ni piti vetää "kiiltäväks", siitäpä ku ei tuu yhtä siisti ku mattamustasta. No ei toi paha oo.

Image

Image

Image

Toi hölmö lirpake tulee syyläriä vasten, eli toi yks reuna on kokonaan syylärissä kiinni. Yläpuolelta se ei peitä mut ihan jees noin.

Paikollaan on sit tommonen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Mut dänkkesöö vinkeistä, tulipahan sitte tehtyä tuostaki parempi. 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Mon Jul 08, 2013 9:14 am

Nonii nyt näyttää hyvältä 8-)
Miten toimii?

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Jul 08, 2013 9:42 am

sbc350 wrote:Nonii nyt näyttää hyvältä 8-)
Miten toimii?


Eilen ajoin kaupunkii ja kavereitten luo illaks istuu ni en hirveesti katellu mut kyl se tuntuu saavan kylmää ilmaa. Huomaa AFR:stäki. Tänää jos läppäri kiinni ajelis ni näkis paremmin.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Mon Jul 08, 2013 11:19 am

Joo, selkeesti ammattimaisemman näköinen toteutus.
:)
BMW M5 SBC 1993


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests