Ford Falcon STW '69
Re: Ford Falcon STW '69
Pakosarjojen kääriminen tiputtais varmaa eniten konehuoneen lämpöä, ne kun on ajossa useemman sata astetta.. ennemmin se kun pelkän imuputken eristäminen imo
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
herrakani wrote:Mä kelasin et olis tehny tohon vaan sillee L muotoisen levyn bulkheadista sisälokariin ylhäält alas et se eristyy koko konehuoneesta.
Hmm, niih. Seki ois tietty ollu. Mut ei oo varmaa enää semmosia palasia tallilla. Onkohan tosta nyt kovinkaa suurta jelppiä, siis pitäsköhän tehä semmonen isompi mikä eristäis kunnolla konehuoneesta?
Edit: Teen sen uusiks, kiitos vinkistä vaikka tuli vähä myöhää. Aikasemmin yks kaveri sano et riittää jos on vaa tollane. Mut tekastaa viel uusiks ja eristetään koko maapallosta se putsari.
sbc350 wrote:Pakosarjojen kääriminen tiputtais varmaa eniten konehuoneen lämpöä, ne kun on ajossa useemman sata astetta.. ennemmin se kun pelkän imuputken eristäminen imo
Puhut varmasti asiaa. Kattoos ny..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vilasin tos kaupas käyes sitä kotelointia van joutunnee varmaa tekkee nii et ottaa kauemmaks tota vanhaa ja tekee siittä sit vähä umpinaisemman.
Nääs tota tilaa ei oo ja nytki on pissiksessä kiinni; hyvä et mahtuu olee nytki. Mut jos alas ottaa kauemmaks = lämpö pysyy kauempana + imee koko putsarin alalta ja alle pelti = ei lämpö tuu alhaalta. Yläpuolelle ei varmaan kannatane isompia tehhä?
Yllättäen ei mee niinko Strömsössä ku tota tilaa on nii mahottomasti = vaikee tehä isoo ilman et on syylärissä, tehostimen pumpussa ja pissapoika nakattu mäkee, riikkari kans ja flektin säätimet yms mitä tossa nyt olikaa.. Mut jos eiköhän siitä tuu aika hyvä ku antaa lisää tilaa putsarille ni pysyy toi lämpöki kauempana eikä oo ihan putsarin vieressä + se pohja?
Nääs tota tilaa ei oo ja nytki on pissiksessä kiinni; hyvä et mahtuu olee nytki. Mut jos alas ottaa kauemmaks = lämpö pysyy kauempana + imee koko putsarin alalta ja alle pelti = ei lämpö tuu alhaalta. Yläpuolelle ei varmaan kannatane isompia tehhä?
Yllättäen ei mee niinko Strömsössä ku tota tilaa on nii mahottomasti = vaikee tehä isoo ilman et on syylärissä, tehostimen pumpussa ja pissapoika nakattu mäkee, riikkari kans ja flektin säätimet yms mitä tossa nyt olikaa.. Mut jos eiköhän siitä tuu aika hyvä ku antaa lisää tilaa putsarille ni pysyy toi lämpöki kauempana eikä oo ihan putsarin vieressä + se pohja?
Re: Ford Falcon STW '69
Tee pahvimalli tai pari, ei se mahdottomalt näytä ainakaan kuvista tulkaten.
BMW M5 SBC 1993
Re: Ford Falcon STW '69
Kohta on pakkasta, ei kannata tehä mitään
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
sbc350 wrote:Kohta on pakkasta, ei kannata tehä mitään
Hahhah. Aattelin kyl jos vähä näpräis ajankuluks. Jos tekis ton raitisilman saannin vähä paremmaks ja en tie teenkö muuten sen kummempia. Kuitenki toimii hyvin muuten ja kaasuläppä ku aukee ni tippuu lämmöt heti. Tuskin kantsii nyt älyttömästi säätää..
herrakani wrote:Tee pahvimalli tai pari, ei se mahdottomalt näytä ainakaan kuvista tulkaten.
Seki vois olla. Jos tekis sillee et tulis lähelle tota pissapussia se yläreuna ja jatkus pussin mukasesti alas ja sit L-muoto tosta syylärin eteen ja melko alas se sen helma. Seki vois olla, eikä nyt oo paha jos paffista tekee mallin. Katotaan, tehään kuitenki nyt versio kakkonen paremmin ja ilmavammin ku aikaa on paljon.
Koko hässäkkä putsarin klemmariin kiinni kans; talveks pois jos näyttää siltä. Kait seki vois toimia.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Eilen rakentelin paremman siitä lämpösuojasta. Kokeilin eka L-peltiä mut en tiiä, ei tuonne tuommonen kanttimalli kyllä passaa mitenkää ku se ei hyödynnä k.o. paikkojen muotoja va oli vähän semmonen "läpsäsimpä nyt tommosen" -mallinen joka sit ei tee muuta ku vie typerästi tilaa ja jossai kohti on nii tiukka että. Toi on just et syylärin vieressä iso tila, sit putsarin kohalla tosi tiukkaa.
Joten, teen siitä pyöreest. Ku sen saa tehtyä silleen että koko putsarin alalta on iso tila, eikä tuu noi hölmösti ku toi L-malli.
Uudet kiinnikkeet ja pikatestaus pulttikiinnityksellä. Voi kato purkaa ja lopuks pop-niiteillä. En siis tehny muuta modia ku pitemmät kiinnityspellit ja vähän taivuttelin suoremmaksi päistä. Ja toi alalirpake.
Nyt puuttuu välikuvia mut tollane siitä tuli loppujen lopuks. Prkle ku mattamusta loppu ni piti vetää "kiiltäväks", siitäpä ku ei tuu yhtä siisti ku mattamustasta. No ei toi paha oo.
Toi hölmö lirpake tulee syyläriä vasten, eli toi yks reuna on kokonaan syylärissä kiinni. Yläpuolelta se ei peitä mut ihan jees noin.
Paikollaan on sit tommonen.
Mut dänkkesöö vinkeistä, tulipahan sitte tehtyä tuostaki parempi.
Joten, teen siitä pyöreest. Ku sen saa tehtyä silleen että koko putsarin alalta on iso tila, eikä tuu noi hölmösti ku toi L-malli.
Uudet kiinnikkeet ja pikatestaus pulttikiinnityksellä. Voi kato purkaa ja lopuks pop-niiteillä. En siis tehny muuta modia ku pitemmät kiinnityspellit ja vähän taivuttelin suoremmaksi päistä. Ja toi alalirpake.
Nyt puuttuu välikuvia mut tollane siitä tuli loppujen lopuks. Prkle ku mattamusta loppu ni piti vetää "kiiltäväks", siitäpä ku ei tuu yhtä siisti ku mattamustasta. No ei toi paha oo.
Toi hölmö lirpake tulee syyläriä vasten, eli toi yks reuna on kokonaan syylärissä kiinni. Yläpuolelta se ei peitä mut ihan jees noin.
Paikollaan on sit tommonen.
Mut dänkkesöö vinkeistä, tulipahan sitte tehtyä tuostaki parempi.
Re: Ford Falcon STW '69
Nonii nyt näyttää hyvältä
Miten toimii?
Miten toimii?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
sbc350 wrote:Nonii nyt näyttää hyvältä
Miten toimii?
Eilen ajoin kaupunkii ja kavereitten luo illaks istuu ni en hirveesti katellu mut kyl se tuntuu saavan kylmää ilmaa. Huomaa AFR:stäki. Tänää jos läppäri kiinni ajelis ni näkis paremmin.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests