Vähäsen taas touhuttu hallilla kaikkea, niin rekordia kuin muutakin
Jarrusatulat uitettu 3päivää sitruunahapossa ja putsailtu ja Volvon kaliiperit onkin jo pohjamaalissa, Rekordin satuloistakin sain jo putket ja ilmanipat purettua mutta männät ei lähtenyt irti, joten putsailin jo pahimmat ja nyt sit heitin uudelleen vähän stydimpään happoseokseen uimaan ni jos sit lähtis fiksusti.... Jos ei niin sit hommaan käypäsen rasvanipan ja painan rasvaprässillä irti jos ei paineilmalla lähde.
Kuvaa aiheesta:
Taustalla myös toinen tämänhetkinen proggis, elikkäs 350:nen letukan pata joka seissyt ulkona 15vuotta... no tarkotus oli tietysti ottaa auki ja kurkata josko siitä vielä koneen saisi tehtyä, mutta 2 pyttyä halki niin eipä tuosta enää tule kuin grilli oli siinä kuitenkin Weiandin X-eleraattori imusarja ja Holleyn 650DP kaasari ni ne ainakin menee käyttöön/myyntiin ja täytyy nyt vielä yrittää tuo alakerta saada auki niin josko männät olis vielä ok jne. niin sais edes muutaman euron
Sit tosiaan purin sen koko kojelaudan ja lämppärin systeemit kaikki pois ni kennossa olikin vielä nesteet sisällä Elikkäs saattais olla jopa ehjä, muttakun lämppärin kotelo oli vähä rapsakka ja puhallin vähän ääntää niin täytyy nyt vielä miettiä, että jos kuitenkin muokkais jonkun muun laitteen lämppärin sinne...
Että tämmöstä tällä kertaa, täytyy yrittää ensi viikon aikaan saada uudet u-pultit taka-akselille tehtyä ja mielellään 2" madalluspalat samalla niin sais edes toisen pään jo rullaavaksi
Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Wuhuu!!!
Nyt on ensinnäkin nämä valtiolliset velvollisuudet vihdoin ohitse, meinaan siis tuo sivari on nyt ohi, elikkäs nyt alkaa olemaan aika ressitön olo kaikinpuolin
Asiaan, taas meni hetki ennenkuin jaksoin näpsiä kuvia ja päivitellä, mutta tällä hetkellä siis alkaa lattia olemaan aikalailla hyvällä mallilla.
Käytännössä enää toisen puolen takajalkatila pitää leikkoa pois, niin sit on kaikki mätä poies ja pääsee suunnittelemaan uutta tilalle, nyt vaan pitäs tosiaan yrittää mielellään täältä lähempää keskistä Suomea löytää joku jolla olisi sikkivehkeet niin sais siistit.
Runkopalkkien päälliset ois aikalailla kokonaan uusittu ja kun ne ennestään oli pistehitseillä kasassa niin nyt on 100% hitsisaumat vedetty niihinkin, joten luulis ainakin vähän jäykistävän? Seuraavaksi hyökkään varmaan suunnittelemaan nuo uudet lattiapellit loppuun niin ne saa jemmaan odottamaan sikkauksia ja sit pitäskin saada jo taka-akseli paikoilleen. Takavanteetkin on jo kaverilla työn alla kun pitää tehdä ET-muutos niin se tekee jigin ja vetäsee ne siinä nippuun niin saa senkin asian alta poies.
Sit pitäs ensi viikon aikaan saada etuakseli toivottavasti nippuun kun yhdellä hallikaverilla ois ehkä mahikset saada mersun jousipuristin lainaan niin ei tarttis mitään harakiriä yrittää sit pääseekin miettimään, että minkälaist iskarit etupäähän hommaa
Tässä kuva tuosta lattian hirvityksestä
Nyt on ensinnäkin nämä valtiolliset velvollisuudet vihdoin ohitse, meinaan siis tuo sivari on nyt ohi, elikkäs nyt alkaa olemaan aika ressitön olo kaikinpuolin
Asiaan, taas meni hetki ennenkuin jaksoin näpsiä kuvia ja päivitellä, mutta tällä hetkellä siis alkaa lattia olemaan aikalailla hyvällä mallilla.
Käytännössä enää toisen puolen takajalkatila pitää leikkoa pois, niin sit on kaikki mätä poies ja pääsee suunnittelemaan uutta tilalle, nyt vaan pitäs tosiaan yrittää mielellään täältä lähempää keskistä Suomea löytää joku jolla olisi sikkivehkeet niin sais siistit.
Runkopalkkien päälliset ois aikalailla kokonaan uusittu ja kun ne ennestään oli pistehitseillä kasassa niin nyt on 100% hitsisaumat vedetty niihinkin, joten luulis ainakin vähän jäykistävän? Seuraavaksi hyökkään varmaan suunnittelemaan nuo uudet lattiapellit loppuun niin ne saa jemmaan odottamaan sikkauksia ja sit pitäskin saada jo taka-akseli paikoilleen. Takavanteetkin on jo kaverilla työn alla kun pitää tehdä ET-muutos niin se tekee jigin ja vetäsee ne siinä nippuun niin saa senkin asian alta poies.
Sit pitäs ensi viikon aikaan saada etuakseli toivottavasti nippuun kun yhdellä hallikaverilla ois ehkä mahikset saada mersun jousipuristin lainaan niin ei tarttis mitään harakiriä yrittää sit pääseekin miettimään, että minkälaist iskarit etupäähän hommaa
Tässä kuva tuosta lattian hirvityksestä
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Taas jotain tapahtunut (pahoittelen kuvien uupumista jo etukäteen)
Konehuone siivottu tarkoittaen pääsylintereiden ja kaikkien ohjauslaitteiden poistamista (on muuten vitun tyhmä tommonen yhtäpuuta oleva rattiakseli/simpukka) ja laikkasin mä vielä akkutelineen ja toisenpuolen takalattiankin
Nyt sitten ohoi! JOS joku tietää täältä keski-suomesta sikkikoneen omistavan henkilön niin nimellistä korvausta vastaan jos olisi halukas tekemään nuo takalattioiden sikkauksen (perus x-sikkaus vaan keskelle) niin olisi aikasta helvetin hieno homma! Kun tulee tuota matkaa Hollolaan vähän turhan paljon nyt tähän hätään...
Yritän saada tänään tai huomenna vielä kuvia ja toivonmukaan kaveri vihdoin muistaisi ottaa sen mersun jousipuristimen messiin töistä niin saisin sit vielä etuakselinkin nippuun
Konehuone siivottu tarkoittaen pääsylintereiden ja kaikkien ohjauslaitteiden poistamista (on muuten vitun tyhmä tommonen yhtäpuuta oleva rattiakseli/simpukka) ja laikkasin mä vielä akkutelineen ja toisenpuolen takalattiankin
Nyt sitten ohoi! JOS joku tietää täältä keski-suomesta sikkikoneen omistavan henkilön niin nimellistä korvausta vastaan jos olisi halukas tekemään nuo takalattioiden sikkauksen (perus x-sikkaus vaan keskelle) niin olisi aikasta helvetin hieno homma! Kun tulee tuota matkaa Hollolaan vähän turhan paljon nyt tähän hätään...
Yritän saada tänään tai huomenna vielä kuvia ja toivonmukaan kaveri vihdoin muistaisi ottaa sen mersun jousipuristimen messiin töistä niin saisin sit vielä etuakselinkin nippuun
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Vihdoin kuvia ja lisää tarinaa etenemisestä!
Alotetaan räväkästi näyttämällä lattian tämänhetkinen kunto:
Ja sit emännyydellä oli tylsää ja kyseli, että mitä se sais tehdä niin otin sit kaljan ja opetin kasaamaan noi Volvon satulat uusilla korjaussarjoilla tietysti Ja lopputulos oli näinkin tyylikäs:
Ja jo tässä vaiheessa anteeksipyyntö kuvien laadusta kun räpsin niitä tuolla Nokialaisella niin ne nyt on mitä on...
Sitten viimeaikaisimpiin lisäyksiin, elikkäs ensinnäkin nyt on alotettu tuon etupään duunaaminen ihan tosissaan, elikkäs keula vaakitettu pukkien päälle ja irroitettu grillistä, rautamatskua haettu jo aika reilusti ja lisää on vielä haettavakin. Eli lyhykäisyydessään keulan tuenta on seuraavanlainen: Orkkis runkopalkkeja uusiksi 80x50x3 Rhs:llä n. 60cm per puoli, 60x40x3 Rhs:llä yläkehikko jota nyt oon jo alotellu tekemään.
Yläkehikko tuetaan a-pilariin ja se "laputetaan" vielä 2mm pellillä n. 20x30cm alalta liitoskohdan ympäriltä, joten ei luulis karkaavan.
Lisäksi konehuoneen puolelle tulee vielä muotoon taivutetut 42mm turvakaariputkesta tehdyt tuet sekä etu- että takalaitaan myötäämään lokasuojien muotoa jotka yhdistää rungon tuohon ylätukeen.
Yksi näkyvimpiä muutoksia mitä tulee hallilla pyörimiseen on että nyt se perhanan etukelkka on jo pyörillään ja kasassa odottamassa elintenluovuttajan hakemista että pääsee jarruja suunnittelemaan
Kuvan jälkeen siis kasattu nuo levyjarrulliset navat paikoilleen ja heitetty renkaat kiinni.
Ja takavanteet on nyt yhdenlaiset ainakin sovitettu, eli saabin vanteista tuli et-muutoksen jälkeen mallia et61mm ja nyt sinne jää n. 5mm puolelleen tilaa 195/65/15 kumilla, elikkäs ahdasta on Mutta nuo nyt on vaan sitä varten että saa tarvittaessa siirreltyä kunhan saan tuon pyörilleen.
Hankintojen osalta vielä sen verran että nyt on metrinen jööti 70mm nailonia, niin eiköhän siitä muutaman puslan saa aikaiseksi tuonne taka-akselille Ensi viikolla sorvarin kanssa tarkotus pyöräyttää taka-akselin puslat ja samalla tehdä uudet u-pultit vedetystä, niin eiköhän se tästä vielä tietysti lehden kiinnityskorvakkeet taka-akseliin ja "korotus-madallusblokit" perälle ja kaikkea semmosta pientä, mutta vihdoinkin alkaa tuntumaan siltä, että tää hommahan saattaa vielä joskus onnistuakin
Kiitos ja kumarrus tältä erää, toivon mukaan on riittävän kuvarikasta matskua eikä teksti ole liian yksitoikkoista Jos jollain on vielä lisää ideoita tuon etupään tuennalle niin tänne vaan
Alotetaan räväkästi näyttämällä lattian tämänhetkinen kunto:
Ja sit emännyydellä oli tylsää ja kyseli, että mitä se sais tehdä niin otin sit kaljan ja opetin kasaamaan noi Volvon satulat uusilla korjaussarjoilla tietysti Ja lopputulos oli näinkin tyylikäs:
Ja jo tässä vaiheessa anteeksipyyntö kuvien laadusta kun räpsin niitä tuolla Nokialaisella niin ne nyt on mitä on...
Sitten viimeaikaisimpiin lisäyksiin, elikkäs ensinnäkin nyt on alotettu tuon etupään duunaaminen ihan tosissaan, elikkäs keula vaakitettu pukkien päälle ja irroitettu grillistä, rautamatskua haettu jo aika reilusti ja lisää on vielä haettavakin. Eli lyhykäisyydessään keulan tuenta on seuraavanlainen: Orkkis runkopalkkeja uusiksi 80x50x3 Rhs:llä n. 60cm per puoli, 60x40x3 Rhs:llä yläkehikko jota nyt oon jo alotellu tekemään.
Yläkehikko tuetaan a-pilariin ja se "laputetaan" vielä 2mm pellillä n. 20x30cm alalta liitoskohdan ympäriltä, joten ei luulis karkaavan.
Lisäksi konehuoneen puolelle tulee vielä muotoon taivutetut 42mm turvakaariputkesta tehdyt tuet sekä etu- että takalaitaan myötäämään lokasuojien muotoa jotka yhdistää rungon tuohon ylätukeen.
Yksi näkyvimpiä muutoksia mitä tulee hallilla pyörimiseen on että nyt se perhanan etukelkka on jo pyörillään ja kasassa odottamassa elintenluovuttajan hakemista että pääsee jarruja suunnittelemaan
Kuvan jälkeen siis kasattu nuo levyjarrulliset navat paikoilleen ja heitetty renkaat kiinni.
Ja takavanteet on nyt yhdenlaiset ainakin sovitettu, eli saabin vanteista tuli et-muutoksen jälkeen mallia et61mm ja nyt sinne jää n. 5mm puolelleen tilaa 195/65/15 kumilla, elikkäs ahdasta on Mutta nuo nyt on vaan sitä varten että saa tarvittaessa siirreltyä kunhan saan tuon pyörilleen.
Hankintojen osalta vielä sen verran että nyt on metrinen jööti 70mm nailonia, niin eiköhän siitä muutaman puslan saa aikaiseksi tuonne taka-akselille Ensi viikolla sorvarin kanssa tarkotus pyöräyttää taka-akselin puslat ja samalla tehdä uudet u-pultit vedetystä, niin eiköhän se tästä vielä tietysti lehden kiinnityskorvakkeet taka-akseliin ja "korotus-madallusblokit" perälle ja kaikkea semmosta pientä, mutta vihdoinkin alkaa tuntumaan siltä, että tää hommahan saattaa vielä joskus onnistuakin
Kiitos ja kumarrus tältä erää, toivon mukaan on riittävän kuvarikasta matskua eikä teksti ole liian yksitoikkoista Jos jollain on vielä lisää ideoita tuon etupään tuennalle niin tänne vaan
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Nättiä jälkee, kuvatki on hyviä ja ei oo liikaa tekstiä. Ei niitten kuvien tartte olla HD-tasoa. Mut joo, näyttää kyllä hyvältä!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Pikku-Kalle wrote:Nättiä jälkee, kuvatki on hyviä ja ei oo liikaa tekstiä. Ei niitten kuvien tartte olla HD-tasoa. Mut joo, näyttää kyllä hyvältä!
Kiitokset!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
herrakani wrote:Diggaan etenkin: väristä.
Ulkokuoren vai alustanosien?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Camino79 wrote:herrakani wrote:Diggaan etenkin: väristä.
Ulkokuoren vai alustanosien?
Itseasiassa, älä maalaa tota ulkokuorta (tajusin vasta nyt kattoo sitä). Anna olla tollee, kaikki minne ei silmä heti nää ni uutta ja kiiltovärillä maalattua.
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Ajatushan koko autossa on, että ulkokurelle ei tehdä yhtään mitään, elikkäs 15vuoden patina kalsarinsinisellä pohjalla saa jäädä kaikki näkyviin
Mutta just konehuone ja alusta on tarkotus tehdä vimosen päälle siistin näköseks Ensinnäkin aiheuttaapahan ainakin hilpeyttä kanssa-ihmisissä ja antaa sleeper-henkisyyttä kun kyllä tuon nyt pitäisi tuolla omegan tekniikalla jo johonkin liikkua kun ei tuo paina kun tonnin
Mutta just konehuone ja alusta on tarkotus tehdä vimosen päälle siistin näköseks Ensinnäkin aiheuttaapahan ainakin hilpeyttä kanssa-ihmisissä ja antaa sleeper-henkisyyttä kun kyllä tuon nyt pitäisi tuolla omegan tekniikalla jo johonkin liikkua kun ei tuo paina kun tonnin
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests