Kiitoksia paljon, suuri kiitos toki menee kauniimman sukupuolen edustajalle joka jaksaa olla mukana ja sitten toisinaan taas odotella meikäläistä takaisin hallin puolelta
Vielä kun olis enempi aikaa ja valuuttaa niin työnjälkeä tulisi nopeamminkin, mutta kun joutuu vähän tämmösillä alkeellisilla työstövälineillä (rälläkkä ja vasara ) tekemään niin tää on vähän hidasta tää touhu
Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
No nyt alkais olemaan pohjan hitsaukset jo kokolailla sitä vailla, että pitäs perä ja etupää kasata paikoilleen ni sit täytyy alkaa mallaamaan uutta tekniikkaa paikoilleen...
Sit pääseekin leikkelemään kardaanitunnelin ja keskilattian vaaditulta alalta niin kyllä se siitä sit
Sit pääseekin leikkelemään kardaanitunnelin ja keskilattian vaaditulta alalta niin kyllä se siitä sit
- ricothekidd
- Posts: 68
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Hollola
- Contact:
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
hitsattavaa ollu näköjään sullakin tympeetä hommaa mutta palkitsee kyllä katsella valmista siistiä pohjaa. Joutuuko pintapeltejä kuinka paljon hitsuuttaa?
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Pintapelleissä ainoat hitsattavat paikat on oikeastaan toisessa etulokasuojassa alalaita ja tuulilasin ympärys, muuten ei oo ainuttakaan reikää päälipelleissä
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Hässäkkää on taas ollut tautien ja asiakastöiden merkeissä mutta tämäkin alkaa taas etenemään, elikkäs tämänhetkinen tilanne on se, että helmat on työn alla, nehän on siis tarkoitus jäykistää 2mm pellillä ja sen jälkeen sitoa rh-putkella orggis runkoon että saadaan lisää kiertojäykkyyttä ja edellytykset mutka-ajoon
siinäpä kuva avatusta helmasta, elikkäs tarkotus pokata ensin tuonne sisälle 90kulmalla oleva pelti jonka pistehitsaan tuohon kynnyskoteloon ja täydellä saumalla pintapeltiin ja tuohon takapeltiin joka on joskus aiemmin uusittu jo 2mm tavaralla ja sit tietysti ulkopelti erillisenä kappaleena kanssa 2mm tavarasta pitäs olla riittävän jäykkä pohja hitsata yhdistimet runkoon?
Siinä sitten lopputulos kun ihminen kyllästyy noiden tulitikkuaskien kokoisien paikkojen tekemiseen... elikkäs kaikki maalattu pinta on uutta peltiä joutunut toteamaan, että vaikka peltiä menee tuollai huomattavasti enempi niin kyllä ne paikat on siistimpiä ja kestää pidempään kun vetää kerralla enempi uutta noissakaan pelleissä ei siis ollut kuin pari pientä reikää mutta ehkä parempi näin
siinäpä kuva avatusta helmasta, elikkäs tarkotus pokata ensin tuonne sisälle 90kulmalla oleva pelti jonka pistehitsaan tuohon kynnyskoteloon ja täydellä saumalla pintapeltiin ja tuohon takapeltiin joka on joskus aiemmin uusittu jo 2mm tavaralla ja sit tietysti ulkopelti erillisenä kappaleena kanssa 2mm tavarasta pitäs olla riittävän jäykkä pohja hitsata yhdistimet runkoon?
Siinä sitten lopputulos kun ihminen kyllästyy noiden tulitikkuaskien kokoisien paikkojen tekemiseen... elikkäs kaikki maalattu pinta on uutta peltiä joutunut toteamaan, että vaikka peltiä menee tuollai huomattavasti enempi niin kyllä ne paikat on siistimpiä ja kestää pidempään kun vetää kerralla enempi uutta noissakaan pelleissä ei siis ollut kuin pari pientä reikää mutta ehkä parempi näin
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Jälleen päässyt tulemaan tällainen pidempi updeitti-viivästys, johtuen osittain omasta laiskuudesta ja osittain hirmuisesta kiireestä.
Tämänhetkinen tilanne kuitenkin se, että uudet helmapellit on pokattu ja toinen puoli jo valmis, perään löytyi 3,54 välläri ja lukko on muokattu toimimaan vähän jämäkämmin. Lukosta sen verran että kyseessä on siis tuo "liikkeellelähtö"-lukolla varustettu volvon perä, josta nyt siis millisellä rakotulkilla tuettu se keskipakolimppu sisään, elikkäs ei pitäisi ihan heti ampua itseään ulos ja ainakin lattialla pyöritellessä tuntuu kyllä pamahtavan ihan helvetin herkästi lukkoon saa nähdä miten kestää käytössä, jos hajoaa niin sit jotain vinkeämpää kehiin
Sais nuo helmat valmiiksi, niin sit pitäs kasata akselit paikoilleen ni saa alas grillistä ja koko keskilattian pois ni pääsee sovittamaan uutta tekniikkaa jahka ehdin senkin vielä irroittamaan Mutta kuviakin tietysti täytyy laittaa niin tässähän niitä:
Siinä perä riisuttuna ylimääräisistä kannakkeista/korvakkeista ja valmiina kasaamista varten.
Uusi perän kansi jossa laakerointipiste watts-linkkiä ajatellen Nykyään jo hieman siistimmässä kunnossa muttei ollut uudempaa kuvaa aiheesta
Helman sisä-jäykistepelti, eli tarkoitus on hitsata helma sitten vielä originaali runkoaisoihin kiinni jonkinlaisilla palkeilla, joten pakko oli tehdä vahvistukset tuonne sisään, tuohan on siis yläosastaan hitsattu vielä pistehitseillä kynnyspeltiin kiinni.
Siinäpä sitten ensimmäinen puoli jo kokolailla valmiina, vielä on kahden vaiheilla että teenkö helmaan sen pystypellin vai jättäisinkö noin, ei pitäisi vahvuuden kärsiä vaikka jättäis noinkin kun materiaalivahvuus on kuitenkin kohdillaan
Että tällästä tällä kertaa, päivitellään taas kun ehdin ja jaksan
Tämänhetkinen tilanne kuitenkin se, että uudet helmapellit on pokattu ja toinen puoli jo valmis, perään löytyi 3,54 välläri ja lukko on muokattu toimimaan vähän jämäkämmin. Lukosta sen verran että kyseessä on siis tuo "liikkeellelähtö"-lukolla varustettu volvon perä, josta nyt siis millisellä rakotulkilla tuettu se keskipakolimppu sisään, elikkäs ei pitäisi ihan heti ampua itseään ulos ja ainakin lattialla pyöritellessä tuntuu kyllä pamahtavan ihan helvetin herkästi lukkoon saa nähdä miten kestää käytössä, jos hajoaa niin sit jotain vinkeämpää kehiin
Sais nuo helmat valmiiksi, niin sit pitäs kasata akselit paikoilleen ni saa alas grillistä ja koko keskilattian pois ni pääsee sovittamaan uutta tekniikkaa jahka ehdin senkin vielä irroittamaan Mutta kuviakin tietysti täytyy laittaa niin tässähän niitä:
Siinä perä riisuttuna ylimääräisistä kannakkeista/korvakkeista ja valmiina kasaamista varten.
Uusi perän kansi jossa laakerointipiste watts-linkkiä ajatellen Nykyään jo hieman siistimmässä kunnossa muttei ollut uudempaa kuvaa aiheesta
Helman sisä-jäykistepelti, eli tarkoitus on hitsata helma sitten vielä originaali runkoaisoihin kiinni jonkinlaisilla palkeilla, joten pakko oli tehdä vahvistukset tuonne sisään, tuohan on siis yläosastaan hitsattu vielä pistehitseillä kynnyspeltiin kiinni.
Siinäpä sitten ensimmäinen puoli jo kokolailla valmiina, vielä on kahden vaiheilla että teenkö helmaan sen pystypellin vai jättäisinkö noin, ei pitäisi vahvuuden kärsiä vaikka jättäis noinkin kun materiaalivahvuus on kuitenkin kohdillaan
Että tällästä tällä kertaa, päivitellään taas kun ehdin ja jaksan
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Siistiä työtä jälleen! Tohon volvon peräähän saa halvalla lock right lukon mikä lukitsee murikan 100% jos toinen pyörä lähtee sutimaan, itelle tuli tohon farmarin perään sellanen, saas nähdä miten ärhäkkä on ajossa
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
sbc350 wrote:Siistiä työtä jälleen! Tohon volvon peräähän saa halvalla lock right lukon mikä lukitsee murikan 100% jos toinen pyörä lähtee sutimaan, itelle tuli tohon farmarin perään sellanen, saas nähdä miten ärhäkkä on ajossa
Joo, täytyy nyt katsoa tuota lukkoasiaa kun tuolta vrcf:ltä vaan löysin tuon modausohjeen tuolle eatonilaiselle ja siellä isot pojat puheli, että tuollein sais lukon toimimaan jopa 80km/h nopeuksiin asti, niin eipähän tuossa omegan padassa paljon sen kummempia tarvita Tuskinpa se enää niistä nopeuksista 122hp:lla lähtee kovin sutia lyömään
Jollain jos muuten olisi vectrasta ylimääräiseksi jäänyt öljypohja niin sellaisen voisin ottaa vastaan, on ilmeisesti sama sekä 1,8:ssa kun 2,0:ssakin? Pojat tuolla opel6070 clubilla puheli, että sillä pitäs saada pata menemään suoraan paikoilleen
Tietysti jos jollain olisi suoraan vectran 1,8 8-tappinen nelipisteruutta-patakin niin voisin ottaa sellaisenkin lahjoituksena vastaan, kuulema paremmin virtaavalla yläkerralla kuin tuo c20ne ja pitäs kuulema tulla 136hp kun tuon c20ne alakerran kasaa 18:sin yläkerralla?? Sit hotsittais siihen vielä ympätä mega niin sais ehkä vielä vähän lisää höntyä
Että tälläistä pientä kunhan tästä ehtii
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Tänään taas vähän touhuiltu sen mitä koirapennun vahtaamiselta olen ehtinyt, eli ei ihan hirveän paljoa
Sen verran lutunen kaveri, ettei sitä pitkäksi aikaa viitsi yksin jättää Mutta sain sentään toisen puolen helmapellin uusittua ja tehtyä samalle puolelle (apparin puoli) myös helman etupäädyn uusiksi kun oli aikas pehmonen.
Seuraavana olisi vuorossa varmaankin apteekissa käynti, sitruunahappoa meinasin noille takasatuloille tarjoilla ja sit jos alkais preppaamaan tuota peräpäätä siihen malliin, että sinne saa akselin kohtapuoliin uitettua niin ehkä se vielä joskus rullaa Tietysti etupäätäkin vois alkaa kasailemaan kunhan jaksaisi maalata loput hilut vielä
Sen verran lutunen kaveri, ettei sitä pitkäksi aikaa viitsi yksin jättää Mutta sain sentään toisen puolen helmapellin uusittua ja tehtyä samalle puolelle (apparin puoli) myös helman etupäädyn uusiksi kun oli aikas pehmonen.
Seuraavana olisi vuorossa varmaankin apteekissa käynti, sitruunahappoa meinasin noille takasatuloille tarjoilla ja sit jos alkais preppaamaan tuota peräpäätä siihen malliin, että sinne saa akselin kohtapuoliin uitettua niin ehkä se vielä joskus rullaa Tietysti etupäätäkin vois alkaa kasailemaan kunhan jaksaisi maalata loput hilut vielä
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Äkillisen mielijohteen ansiosta sain taas hieman touhuttua. Elikkäs nyt on sisähelmapellit pistehitsattu kynnyskoteloon jäykistämis-mielessä ja otinpa sitten rälläkän kauniiseen käteeni ja hetken mietittyäni sipaisin sitten etulattian pois
Ja sitten tietysti sen pidemmittä puheitta kuviin:
Siinä siis kynnyksen pistehitsauksia
Siihen se tippu
Sinne se pitäs omegan laatikonkin jo sopia Toivon mukaan jää vielä tilaa pedaaleillekin
Että tämmöstä tällä kertaa, täytynee alkaa tosissaan niputtamaan tuo etupää, että saa etukelkan paikoilleen ja pääsee sit suunnittelemaan sekä ohjausta, että omegan koneen istutusta, nyt on jo kelitkin sellaiset, että pääsis hakemaan elintenluovuttajan
Kattelin tossa samalla, että nyt pääsee tuonne kojelaudan alle "kohtalaisen" helposti käsiksi joten vois vaikka purkaa lämppärin ja muut hilppeet pois niin pääsee sit suunnittelemaan uusia systeemejä
Ja sitten tietysti sen pidemmittä puheitta kuviin:
Siinä siis kynnyksen pistehitsauksia
Siihen se tippu
Sinne se pitäs omegan laatikonkin jo sopia Toivon mukaan jää vielä tilaa pedaaleillekin
Että tämmöstä tällä kertaa, täytynee alkaa tosissaan niputtamaan tuo etupää, että saa etukelkan paikoilleen ja pääsee sit suunnittelemaan sekä ohjausta, että omegan koneen istutusta, nyt on jo kelitkin sellaiset, että pääsis hakemaan elintenluovuttajan
Kattelin tossa samalla, että nyt pääsee tuonne kojelaudan alle "kohtalaisen" helposti käsiksi joten vois vaikka purkaa lämppärin ja muut hilppeet pois niin pääsee sit suunnittelemaan uusia systeemejä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests