S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 2020
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Oct 10, 2024 5:18 pm

rallikuski wrote:
sbc350 wrote:Kai se täytyy itekkin alkaa tubettaa kun muutkin. Laitetaan linkki tähän kun blazerillä ajeltiin :lol:



Innolla jään oottelemaan seuraavia tallivierailuja :P
Nää on aina kivoja tällaset tallivierailut, kun ei kaikkien autot oo lehdissä, youtubessa taikka foorumeilla yms esillä. Tässä maassa on paljon mielenkiintoista kalustoa mistä mielellään kattelee videota ja kuulee lisää.

BTW oliko Lyytikäisellä kentien vettä vahvempaa mehun joukossa :lol:


Oisko siinä nyt jotain pientä ollut ;)

User avatar
sbc350
Posts: 2020
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Apr 07, 2025 5:35 pm

Blazerin rempat alkoi laturin vaihdolla. Vanha vielä toimi, mutta laakerit jo pitää ääntä ja hiiletkin ehtoon puolella. Ostin myös uuden vaimentimen kun tuo nykyinen oma tekele alkoi pitää räminää, jotain irti sisällä. Lisäksi oon halunnut aina tuplaputket tähän :D Tosin nämä ei nyt ihan aidot sitten ole kun tulee ensin katin läpi ja jakautuu vaimentimessa kahdeksi :?

Image

Image

Olin tehnyt jo aikaisemmin putken 3" taaksi asti, joten käytin katin ja väliputken uudelle vaimentimelle. Tosin hiukan lyhensin väliputkea, jotta vaimennin ei tule niin alas kuin aikaisemmin

Image


Vaimentimeen hitsasin pätkät putkea ja niihin laipat, että noi takapätkä saa irti järkevästi

Image


Kuskin puoleisesta tuli vähän pidempi, mutta ihan hyvin siel tuntuu kaasua ja ääntä tulevan kuitenkin :lol:

Image


Muutaman pätkän joutu sahaa ja hitsailee

Image

Image

Äänistä tuli kivan stereot, varmaan vaikuttaa toi toisen putken pidempi pituuskin. Sisällä kumina väheni huomattavasti ja ulospäinkin väheni ääni n 2db mittarilla katsottuna suoraa takaa. Pitää joku videopätkä kyhää

User avatar
sbc350
Posts: 2020
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Apr 21, 2025 2:18 pm

Syksyllä jo huomasin että kuskin puolen iskarin yläpään kiinnike oli ruostevaurioitunut kuten myös apparin stopparikumin torni.

Torni oli suht helppo hitsailla, vanha pois ja uutta levyä tilalle

Image

Image

Image

Image

Iskarin torni olikin vähän ilkeempi, piti purkaa iskarin lisäksi vielä bensalinjat ja pakoputki pois edestä

Image


Cnc plasmasin uuden pohjan tornille

Image

Image


Hiukan joutu käsin hiomaan että kävi paikalleen. Hioin suurimmat ruosteet veks ja hitsasin paikoilleen, samoin pari paikkaa yläreunaan. Onneksi oli muuten vielä ihan kova tuo torni. Toi koko auton runko pitäs kyllä kaapia pois massoista ja ideaalisesti hiekkapuhaltaa.

Image


Perässä on g80 mallin lukko, joka ei kyllä koskaan ole oikeen pitänyt. Levythän sieltä on loppu. Se aiheuttaa välystä ja tasauspyörästön rattaat pääsee turhan paljon liikkumaan. Kardaanista pyörittäessä oli sellanen 1/4 kierrosta tyhjää ja kolahdus kuului aina, kun päästi kaasun ja painoi kaasua. Otin nyt perän auki ja leikkasin sinne cnc plasmalla sopivat shimmit, sekä poistin noi pyörivät pikkukilut, joiden pitäisi perä lukita, jos toinen rengas pyörii kovempaa kuin toinen. Noi on kuuluisia siitä, että ne hajoaa, irtoaa ja menee koko perä rikki, kun pyörivät siellä jokavälissä.

Image

Image


2kpl shimmejä tuli yhden kuluneen levyn tilalle ja lisäksi laitoin yhden ylimääräsen millin shimmin. Nyt on just tiukka eikä ole enää väljää tai kolahteluja

Image


Otin sitten jo liikennekäyttöön, kiva päästä taas ajelemaan 8-)

Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests