blazeri pelasti päivän eilen vetarin katkeamisen vuoksi
Tähän täytys asentaa vielä se nelivedon kytkin jakolaatikkoon ja paineensäädin polttoaineelle. Ne on jo saapunu aikoja sitten, mut ei oo kerenny laittaa kii. Syyskuun lopussa varmaan menee seisontaan talveksi.
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Öljyt, tulpat ja se nelivedon alipainekytkin vaihdettu. Tosin tää uus kytkin vuotaa läpi ja koittaa kytkeä etusiltaa päälle. Pitää tutkia mikä siinä on, vai onko vaan risa toi uusi kytkin. Parit kaatiskeikat ollaan Vinkan kanssa käyty heittää ja pyörähdettiin tänään taas mäntsälän pörinöissä. Huomenna Lahti Cruising kauden päätös ja sen jälkeen varmaan pikkuhiljaa seisontaan tämäkin joutuu.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kyl jos enempi vakavasti harrastaa niin sit tarvii jo traileri ja vetoauto löytyy itseltä.
Kun ei oo itselle tullu hankittua yhdistelmäkorttia mutta iso c löytyy kaikilta osakkailta niin toi bensa c30 autonkuljetusauto oli meille hyvä valinta.
Jos innostaa s10 letukat ja on tekemisen puutetta niin tos varmaan olis ihan ostettavissa laittoa vaativa s10 ev.
Akut loppu, laturi pitäis rakentaa suomen järjestelmälle ja lava ja hytti kärsineet pienen palovaurion.
Kun ei oo itselle tullu hankittua yhdistelmäkorttia mutta iso c löytyy kaikilta osakkailta niin toi bensa c30 autonkuljetusauto oli meille hyvä valinta.
Jos innostaa s10 letukat ja on tekemisen puutetta niin tos varmaan olis ihan ostettavissa laittoa vaativa s10 ev.
Akut loppu, laturi pitäis rakentaa suomen järjestelmälle ja lava ja hytti kärsineet pienen palovaurion.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ei oikeen kannata hommata mitään, kun traileria tai yleensä auton kuljetusta tarvii ehkä kerran viidessä vuodessa.. mullakaan ei ole kun C kortti mutta onneks noita kuskeja ja trailereita löytyy tuttavapiiristä
Ai oikeen ev, jonkun itse muuntama? Mulle piisaa nää romut, ei mitenkään rahallisesti mahdollista alottaa uutta projektia
Ai oikeen ev, jonkun itse muuntama? Mulle piisaa nää romut, ei mitenkään rahallisesti mahdollista alottaa uutta projektia
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_S-10_EV
Ebay ostoksen yhteydessä sivusto ehdotti että myös tämä saattaisi kiinnostaa sinua, ja kun hinta oli halpa niin tämä kananhammas tuli samassa kontissa suomeen.
En kyl tiedä saako sitä ikinä täällä kilpiin.
Ebay ostoksen yhteydessä sivusto ehdotti että myös tämä saattaisi kiinnostaa sinua, ja kun hinta oli halpa niin tämä kananhammas tuli samassa kontissa suomeen.
En kyl tiedä saako sitä ikinä täällä kilpiin.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mielenkiintonen, kai sen saa kun ihan autovalmistajan tekemä?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Miksei sais, jos vaan paperit löytyy.
Jos ei museoon meinaa niin heittäisin elektroniikan ja lyijyakut tuollaisesta kierrätykseen ja kattelisin jotain Nissan Leafin akkupakettia tai vastaavaa tilalle. Niihin on aika hyvin harrastelijavoimin tehtyjä ohjainbokseja nykyään saatavilla.
Jos ei museoon meinaa niin heittäisin elektroniikan ja lyijyakut tuollaisesta kierrätykseen ja kattelisin jotain Nissan Leafin akkupakettia tai vastaavaa tilalle. Niihin on aika hyvin harrastelijavoimin tehtyjä ohjainbokseja nykyään saatavilla.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Laitoin seisontaan, talven/kevään aikana pitäs ainakin etulevyt sorvata tai vaihtaa. Pientä nypytystä ilmaantu jarruttaessa. Sit kattoo toi nelivedon kytkin kuntoon ja bensan paineensäädin vaihtaa.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hetken oli vielä uudelleen ajossa, kun käyttiksestä kusahti yksi puola. Ihan kiva piristys myöhäissyksyyn
Sit oon tässä syksyn mittaa kunnostanu ja asentanu talliin saksinosturia. Ollu ton juniorin kans sen verran kiirettä, et paljoo ei tallii oo kerenny. Nyt alkais nosturi olemaan toiminnassa. VIelä täytyy asentaa letkujen ja johtojen suojakaukalot jne. Ohjausyksikön sijoitin monttuun, kun on auton vieressä niin vähän tilaa. Kaukosäädin sitten ylhäällä toiminnoille.
Sit oon tässä syksyn mittaa kunnostanu ja asentanu talliin saksinosturia. Ollu ton juniorin kans sen verran kiirettä, et paljoo ei tallii oo kerenny. Nyt alkais nosturi olemaan toiminnassa. VIelä täytyy asentaa letkujen ja johtojen suojakaukalot jne. Ohjausyksikön sijoitin monttuun, kun on auton vieressä niin vähän tilaa. Kaukosäädin sitten ylhäällä toiminnoille.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Pikkasen kerkesin tehdä jarruremonttia. Etulevyjarrut laitoin keväällä varaosa-autosta. Ne on tosi vähän ajetut mutta nyökytti hiukan jarruttaessa varsinkin hitaassa vauhdissa. No nyt kun mittailin niin niissä oli paksuusheittoa useempi satku. Rajanahan on se 0.01-0.015mm ettei täristäisi. No ei muuta kun kiinan sorvilla kokeilemaan onnea. Sorvasin ensin yhden tosi huonon levyn kokeeksi, että saa metodin varmistettua. En ole levyjä juurikaan sorvannut aikaisemmin, kaikkea muuta kyllä. Lisää haastetta teki se, et toi kiinansorvin pakka tai sen kiinnityslaippa hiettää 5 satasta..
Laitoin pakkaan vanhan blazerin etunavan, josta poistettu laakeri. Irroitin vielä studit ja sorvasin laipan suoraksi, jotta se pyörittää sitten levyä suorassa. Sen jälkeen ajoin etupinnan sekä tuon "rappusen" suoraksi.
Sen jälkeen laitoin levyn toisin päin pakkaan kiinni "rappusesta" ja kellotin jo sorvatun pinnan pyörimään suorassa. Tässä joutu käyttää 0.015mm shimmipellin paloja, koska pakka tosiaan heitti jonkin verran. Sitten vetäsin takapuolen pinnan suoraksi ja varmistin, että kumpikaan kello ei heitä.
Ja nyt joku kysyy et miksen vaan pultannut levyä toisin päin kiinni napaan? No noi levyjen keskiosat ei ole tasapaksuja Eli käytännnössä itse vanne sitten pikkasen vipattaa kun se pultataan levyn kanssa napaan kiinni. Eipä tuo paljoa ole, mut sen verran ettei silleen pysty sorvaamaan noita pintoja suoraksi En tiedä kuinka yleistä tuo on kun ei oo tullu tehtyä näitä.
Kunnostelin vielä satulatkin, eipä ne jumissa olleet eikä ruostetta tiivisteurissa, vaikka mullakin jo yli 10v ollu käytössä avaamatta. Liuottelin kuitenkin annitrollilla niitä ja asensin uudet tiivisteet. Lisäksi sorvasin rosteritangosta uudet liukuholkit, kun noi vakiot sinkityt ottaa ruostetta jo yhdessä kesässä ja sitten liukuvat huonosti.
Uudet palat, tiivisteet ja ilmausruuvit tuli laitettua. Eniten töitä aiheutti noi ilmausruuvit kun oli aika kovasti jumissa..
Siellähän ne
Laitoin pakkaan vanhan blazerin etunavan, josta poistettu laakeri. Irroitin vielä studit ja sorvasin laipan suoraksi, jotta se pyörittää sitten levyä suorassa. Sen jälkeen ajoin etupinnan sekä tuon "rappusen" suoraksi.
Sen jälkeen laitoin levyn toisin päin pakkaan kiinni "rappusesta" ja kellotin jo sorvatun pinnan pyörimään suorassa. Tässä joutu käyttää 0.015mm shimmipellin paloja, koska pakka tosiaan heitti jonkin verran. Sitten vetäsin takapuolen pinnan suoraksi ja varmistin, että kumpikaan kello ei heitä.
Ja nyt joku kysyy et miksen vaan pultannut levyä toisin päin kiinni napaan? No noi levyjen keskiosat ei ole tasapaksuja Eli käytännnössä itse vanne sitten pikkasen vipattaa kun se pultataan levyn kanssa napaan kiinni. Eipä tuo paljoa ole, mut sen verran ettei silleen pysty sorvaamaan noita pintoja suoraksi En tiedä kuinka yleistä tuo on kun ei oo tullu tehtyä näitä.
Kunnostelin vielä satulatkin, eipä ne jumissa olleet eikä ruostetta tiivisteurissa, vaikka mullakin jo yli 10v ollu käytössä avaamatta. Liuottelin kuitenkin annitrollilla niitä ja asensin uudet tiivisteet. Lisäksi sorvasin rosteritangosta uudet liukuholkit, kun noi vakiot sinkityt ottaa ruostetta jo yhdessä kesässä ja sitten liukuvat huonosti.
Uudet palat, tiivisteet ja ilmausruuvit tuli laitettua. Eniten töitä aiheutti noi ilmausruuvit kun oli aika kovasti jumissa..
Siellähän ne
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests