Siitä puheenollen tässä lähipäivien puuhastelut
Kävin hakemassa energy suspensionin koripuslasarjan kun joku myi halvalla
Dumpille hitsasin paikan ahtoputkeen, tossa kohti turbojen putket yhdistyy yhdeksi putkeksi. Saa nähdä miten toimii, toinen dumppi on tosiaan konehuoneessa. Jos se tyhjentäis paremmin paineet, kun pääsee lähempää turboja tuhauttamaan
Rockauton paketti pitäs tulla tällä viikolla, siinä tulee blazeriin vähän osia ja tähän tulpat ja energy suspensionin puslat takatukivarsiin/perään
Elky LM7 twin turbo
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
Mitehän lie kertyy paineet siellä pitkin ahtoputkia. Ois mielenkiintosta nähä miten se pitää paineita vedättäessä ahtimilla ja konehuoneessa. Samoten pakopaineista ja virtauksista ois jännä nähä jotain dataa, vaikka periaatteessa noi ei välttämättä muuta paljoa virtauksia tms sitte ku paineet nousee alueelle. Mutta kuuleeko sitä purkausääntä sitte ku vedättää? Sehä varmaa kertoo hyvin mistä päästä se ekana nostaa paineet.
Re: Elky LM7 twin turbo
Kyllähän se paine nousee kauttaaltaan kun vedättää ahto päällä. Holdenerillä on hyvä dynovideo youtubessa remote turbo vs normaali.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
PItääpä kattoa, mietin tota vaan just polkasun alotuksessa miten siinä menee. Eli normi turbolagi. Tulipa siis mietittyä tyhmiä samalla ku kirjotteli.
Ei tunnu kyllä että pää on töistä päästessä ihan virkeimmillään, 4 aikoihin ylös ja 13.30 kotia. Menny koko viikko kyllä vaan nollaillessa ja nukkuessa iltapäivät.
Ei tunnu kyllä että pää on töistä päästessä ihan virkeimmillään, 4 aikoihin ylös ja 13.30 kotia. Menny koko viikko kyllä vaan nollaillessa ja nukkuessa iltapäivät.
Re: Elky LM7 twin turbo
Siinä holdenerin videolla tuli remotella samat tehot ku normaalistikkin, ahdot vaan nousi myöhemmin korkeimmilla kierroksilla. Mut sil onkin siin testis iha helvetin pitkät putket
Sama rytmi mulla, just tulin tallihommista ja suunnittelen nukkuman menoa, vanhaks on tullu ku ei jaksa enää tehdä hommia koko päivää
Sama rytmi mulla, just tulin tallihommista ja suunnittelen nukkuman menoa, vanhaks on tullu ku ei jaksa enää tehdä hommia koko päivää
Re: Elky LM7 twin turbo
Imusarjassa on sellanen pistoliitin mistä piti lähteä jarrutehostimelle sopiva putki. No mulla ei ollu siihe just sopivaa putkea, vaan tumppasin 12mm rst putken ja siihen letkun. No sehän lensi viimekesänä nastolassa pois sieltä paikaltaan. Sain onneks viriteltyä takasi niin et päästiin kotiin. Sorvasin nyt tollasen tumpin siihen tilalle ja liimasin kiinni. Optiona vielä 1/8" kierre jos haluaa siihen jonku lähdön. Jarrutehostimen letkuun vedin muualle ylimääräiseen liittimeen.
Catch canille tein tollasen jalan ja pulttasin kiinni & vedin letkut venakopilta. Ei oo nyt niitä sisälokasuojia järkevästi löytyny ni olkoot tossa kiinni ainakin toistaseks.
Mätä paikkaustakin saa tehdä, nää apparin lattiat on ollu ruosteessa about 20 vuotta ainakin, nyt sen verran pehmeet et teen uudet kokonaan. Tosta tarvii jatkaa eteenpäin vielä, mut parempi tehdä vähä kerrallaa et pysyy kori jotenkin ees ryhdissään
Turbojen ilmanottoa suunnittelin 3d mallina ja lähdin toteuttamaankin jo
Kesti vähän alle 24h tulostaa yksi 90 asteen mutkan puolikas. Materiaalina PETG.
Suodattimet tulee siis sohvapenkin taakse, että saa turbon luukun kiinni kokonaan
Puoliskoissa on kolot 4mm tapeille, et pysyy hyvin kiinni toisissaan. Liimasin puoliskot tuulilasiliimalla kiinni toisiinsa
Päädyt koteloon tulee rosterista ja kiinni putkiin tollasilla kiristyspaloilla, jolloin tota kotelon sisääntulevaa aukkoa voi kääntää mihin kulmaan tahansa. Helpottaa ratisilman tuontia takaseinästä suodattimelle.
Joku oli joskus tollaset reijät tehny takaseinään, en tiedä miksi. Niille kohdille suunnilleen tulee sitte sisäänottoputket suodattimien koteloille
Just laitoin ensimmäisen suodattimen kotelon vaipan tulostumaan. 1.5 päivää tekee sitä, kun laitoin vähän korkeamman leijerin, ettei menis kolmea päivää
Catch canille tein tollasen jalan ja pulttasin kiinni & vedin letkut venakopilta. Ei oo nyt niitä sisälokasuojia järkevästi löytyny ni olkoot tossa kiinni ainakin toistaseks.
Mätä paikkaustakin saa tehdä, nää apparin lattiat on ollu ruosteessa about 20 vuotta ainakin, nyt sen verran pehmeet et teen uudet kokonaan. Tosta tarvii jatkaa eteenpäin vielä, mut parempi tehdä vähä kerrallaa et pysyy kori jotenkin ees ryhdissään
Turbojen ilmanottoa suunnittelin 3d mallina ja lähdin toteuttamaankin jo
Kesti vähän alle 24h tulostaa yksi 90 asteen mutkan puolikas. Materiaalina PETG.
Suodattimet tulee siis sohvapenkin taakse, että saa turbon luukun kiinni kokonaan
Puoliskoissa on kolot 4mm tapeille, et pysyy hyvin kiinni toisissaan. Liimasin puoliskot tuulilasiliimalla kiinni toisiinsa
Päädyt koteloon tulee rosterista ja kiinni putkiin tollasilla kiristyspaloilla, jolloin tota kotelon sisääntulevaa aukkoa voi kääntää mihin kulmaan tahansa. Helpottaa ratisilman tuontia takaseinästä suodattimelle.
Joku oli joskus tollaset reijät tehny takaseinään, en tiedä miksi. Niille kohdille suunnilleen tulee sitte sisäänottoputket suodattimien koteloille
Just laitoin ensimmäisen suodattimen kotelon vaipan tulostumaan. 1.5 päivää tekee sitä, kun laitoin vähän korkeamman leijerin, ettei menis kolmea päivää
Re: Elky LM7 twin turbo
Lattia olis hitsattu, kyllä siitä riittikin usealle päivälle. Koitin vähä vetää jäykkäreitä sikkikoneella ja säilyttää lattian muodon suunnilleen sinnepäin mitä se vakiona on. Vedin lattian päälle temazinc teollisuusmaalin ja vielä reunoille mustan maalin, mut siitä ei ny tullu kuvaa.
Tulostin on ollu kuumana ja osia on tullu tehtyä putsarihärdelliin.
Ensimmäinen suodattimen pönttö tulostimesta ulkona, tulostusaika vähä vajaa 41h:
Koekasailua:
Molemmat pöntöt tulostettu ja päätylätkätkin kantattuna:
0.7mm pellistä duunasin sitte tollaset putket mistä ilma menee suodatinpöntöille:
(tulostin myös noi 4mm sormiruuvit mihin upotin mutterit, kun ei nii pieniä äkkiä löytyny kaupasta..)
Ja niiden lisäks tollaset mutkat et saa ilman otettua takaseinän läpi, oli vähä haastavat hitsattavat:
Tuolleen ne pitäis laittaa paikalleen. Ihan ei käyny noi jonku joskus tekemät pyöreet reijät tähän hommaa, mut vedetää ne umpee:
Putsaripönttöjen 90 mutkat on kiinni peltilätkässä jossa 5mm niittimutterit. Peltilätkä on 5mm rst pulteilla kiinni turbojen puolelta. Sit piti tulostella tollaset adapteriputket silikonimutkilta niihin 90 mutkien päihin asti:
Jouduin tekee putkiin sivulle väistöt, et ei ota kiinni tohon hukkaportin kelloon. Tänään aamulla valmistu toinen putki ulos tulostimesta, pitää siistiä niistä ylimääräset siimat veks niin saa laittaa kiinni.
Parhaillaan tulostin tulostelee ritilöitä, mistä se ilma sitten tulee läpi noihin RST väliputkiin. Sithän toi ilmanottohomma alkaa olemaan jo aika lähellä valmista.
Maavaraa pitäs saada lisää, ettei öljypohja ota kii. 196/65r15 on nyt alla, testasin blazerin 225/70r15 ja sillä tulis se 40mm lisää korkeutta öljypohjan alle.. Vähä eri näkönen mutta oisko paha..
Ja tietty 18" bling bling
Vetoakselitkin on jo maassa, tänää maksoin tullit. Huomenna ehkä tallilla
Tulostin on ollu kuumana ja osia on tullu tehtyä putsarihärdelliin.
Ensimmäinen suodattimen pönttö tulostimesta ulkona, tulostusaika vähä vajaa 41h:
Koekasailua:
Molemmat pöntöt tulostettu ja päätylätkätkin kantattuna:
0.7mm pellistä duunasin sitte tollaset putket mistä ilma menee suodatinpöntöille:
(tulostin myös noi 4mm sormiruuvit mihin upotin mutterit, kun ei nii pieniä äkkiä löytyny kaupasta..)
Ja niiden lisäks tollaset mutkat et saa ilman otettua takaseinän läpi, oli vähä haastavat hitsattavat:
Tuolleen ne pitäis laittaa paikalleen. Ihan ei käyny noi jonku joskus tekemät pyöreet reijät tähän hommaa, mut vedetää ne umpee:
Putsaripönttöjen 90 mutkat on kiinni peltilätkässä jossa 5mm niittimutterit. Peltilätkä on 5mm rst pulteilla kiinni turbojen puolelta. Sit piti tulostella tollaset adapteriputket silikonimutkilta niihin 90 mutkien päihin asti:
Jouduin tekee putkiin sivulle väistöt, et ei ota kiinni tohon hukkaportin kelloon. Tänään aamulla valmistu toinen putki ulos tulostimesta, pitää siistiä niistä ylimääräset siimat veks niin saa laittaa kiinni.
Parhaillaan tulostin tulostelee ritilöitä, mistä se ilma sitten tulee läpi noihin RST väliputkiin. Sithän toi ilmanottohomma alkaa olemaan jo aika lähellä valmista.
Maavaraa pitäs saada lisää, ettei öljypohja ota kii. 196/65r15 on nyt alla, testasin blazerin 225/70r15 ja sillä tulis se 40mm lisää korkeutta öljypohjan alle.. Vähä eri näkönen mutta oisko paha..
Ja tietty 18" bling bling
Vetoakselitkin on jo maassa, tänää maksoin tullit. Huomenna ehkä tallilla
Re: Elky LM7 twin turbo
Eikö joku 215/70/15 kumi ja jousiin aluskumit nostais tarpeeks?
Ei tulis ihan niin maasturiefektiä ja kumivalikoimakin on hyvä
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kesarengas
Ite ainakin ihan tykänny käppyrän alla noista, edessä vieläpä tuo nimenomainen kokokin
Ei tulis ihan niin maasturiefektiä ja kumivalikoimakin on hyvä
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... kesarengas
Ite ainakin ihan tykänny käppyrän alla noista, edessä vieläpä tuo nimenomainen kokokin
Re: Elky LM7 twin turbo
Joo toi 215/70 oli itelläkin mielessä. Jousitukseen en varmaa koske, vaihdan sit jossai vaihees ton öljypohjan erilaiseen niin pääsee tosta ongelmasta eroon. Sais vaan nyt jotenki tulevalle kaudelle vähä lisää maavaraa.
Re: Elky LM7 twin turbo
Niitä aluskumeja muuten ainakin käppyrään saa ihan rokkiautosta btw
Itsellä nimittäin just ostoskorissa jo, kun meinasin vähentää nitinöitä ja natinoita samalla
Itsellä nimittäin just ostoskorissa jo, kun meinasin vähentää nitinöitä ja natinoita samalla
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests