'63 Ragnar
Re: '63 Ragnar
No camino ois kaasuvaijeria, polttoainetankkia ja linjoja ja startinjohtoja ja sähköhommia vaille testiajoihin. Jarrut tehty jne. Aattelin nyt tehdä ton sillee että en rupee patentoimaan mitää jerrykannupolttoainetankkeja tohon ja karvapersestarttijohtoja vaan teen kaiken sitämyöten valmiiksi että se lähtee ihan avaimesta käyntiin onhan tuota jo käytelty ja sain ne peltisarjatki mahtumaan sinne paikoilleen.
Re: '63 Ragnar
Hieno homma, tervetuloa kesäkuussa tänne kuminpolttokisoihin
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: '63 Ragnar
Munki pitäs käyä SBC:llä päi ni voin lähtä omalla romulla huoltoautoksi
Re: '63 Ragnar
Herje wrote:Mites Ragnar jaksaa?
Hyvin, ei oo ruostunu enempää ei oo kyllä nyt edennytkään. Isäukon Scottsdalen lava on tallissa työnalla (lue: lava irrotettu ja hiilattu talliin ja ruostekorjauksia ei oo vielä keretty "jaksettu" alotellakkaan) samalla roudasin tuon kalsari-142-volvon takasin talliin ja rupesin poijan kanssa sitä turailemaan läjäänpäin. Leivoin itestäni isäpuolen tässä niin pitää opettaa noita nuorempia rassaamaan ni ei ite tartte niin paljon vaivautua enää tosin kävin myös ton A-kortin niin pitäs varmaa pyöräki ostaa. En tiiä millon sitä kerkee näitä pakertamaan kuntoon.
Caminon sain kesäksi ajoon kahdeksi päivää jo ja viimesellä reissulla ajoin "ravistelut"pihalle eli kardaanin ristikoiden kupit lensi kirjaimellisesti helvettiin ja melkosen kolinan ja mellakan säestyksenä sain auton ajeltua kuitenki kotipihaan jossa nykäsin kardaanin irti, heitin sen toisen auton kyytiin ja työnnettii camino talliin odottelemaan uusia ristikoita talveksi
Re: '63 Ragnar
Kuulostaa aika normisetiltä, paitti toi isäpuoleks tulo
Pitääkö onnitella vai ottaa osaa?
Pitääkö onnitella vai ottaa osaa?
Re: '63 Ragnar
Eioo pakko onnitella
survotaan tänne tätä disasteria vähä
eli tästä mad max caminosta puhe. tuli survottua sen v8 jontikan 350 pata tähän ja biskin 454:n mukana tullut th400. kaikki osat toki piti haalia omista nurkista nollabudjetilla eli kardaani oli joku '68 chevellen vähän lyhyempi = konetta piti siirtää sopivasti taaksepäin. th400:n yoke piti muokata keskipulttiversiosta juottelemalla se pultin reikä umpeen, liukumalliksi. ristikot painella itse kiinni ja sorvata sopiviksi että sai käymään kun ei summitin kataloogi osannu antaa suoraan passaavia muunnosristikoita tähän patenttiin.
Kaikki pakolliset tuli tehtyä eli : vaihdevipu mallia metallitanko jossa vaijeri kiinni jne. valot ja tuulilasiki liimattiin lopuksi kiinni(oli jesarilla ensmäisien peltorallien aikaan) nokkapelti sai saranat(ei ollu mitenkää kiinni) suorat putket akselin eteen,bensatankki lavalle, bensalinjat, sähkönen pa-pumppu, moottorinkorvakot hitsattu runkoon kun pulttijako ei passannu koneen siirron takia. Renkaat keltasen caminon entiset, pääkallomaalaus oveen koristeeksi(enteili varmaan tuo kallon kuva ristikoiden leviämistä) jarrut ympäriinsä, jarrulinja edestä taakse asti uusiksi. ym.ym.ym. paskaa eli "helpolla ajoon" ei oo ihan sellanen juttu minkä tekee viikonlopussa
entiiä perkele,tästäkin voisi luopua kunhan saan ajokuntoiseksi. leimalle ei olisi oikeastaan kuin se vaihdekepin väsäys ja kuskinpuolen etujarrun säätö. apusimpukan jos jaksais vaihtaa niin varmasti parantuis ajeltavuus hieman. tosi suoraan kyllä kulkee nytkin.
muutama kuva :
sitten ne damaget
ja lopuksi nykäsin kardaanin irti ja työnnetti auto talliin odottelemaan
survotaan tänne tätä disasteria vähä
eli tästä mad max caminosta puhe. tuli survottua sen v8 jontikan 350 pata tähän ja biskin 454:n mukana tullut th400. kaikki osat toki piti haalia omista nurkista nollabudjetilla eli kardaani oli joku '68 chevellen vähän lyhyempi = konetta piti siirtää sopivasti taaksepäin. th400:n yoke piti muokata keskipulttiversiosta juottelemalla se pultin reikä umpeen, liukumalliksi. ristikot painella itse kiinni ja sorvata sopiviksi että sai käymään kun ei summitin kataloogi osannu antaa suoraan passaavia muunnosristikoita tähän patenttiin.
Kaikki pakolliset tuli tehtyä eli : vaihdevipu mallia metallitanko jossa vaijeri kiinni jne. valot ja tuulilasiki liimattiin lopuksi kiinni(oli jesarilla ensmäisien peltorallien aikaan) nokkapelti sai saranat(ei ollu mitenkää kiinni) suorat putket akselin eteen,bensatankki lavalle, bensalinjat, sähkönen pa-pumppu, moottorinkorvakot hitsattu runkoon kun pulttijako ei passannu koneen siirron takia. Renkaat keltasen caminon entiset, pääkallomaalaus oveen koristeeksi(enteili varmaan tuo kallon kuva ristikoiden leviämistä) jarrut ympäriinsä, jarrulinja edestä taakse asti uusiksi. ym.ym.ym. paskaa eli "helpolla ajoon" ei oo ihan sellanen juttu minkä tekee viikonlopussa
entiiä perkele,tästäkin voisi luopua kunhan saan ajokuntoiseksi. leimalle ei olisi oikeastaan kuin se vaihdekepin väsäys ja kuskinpuolen etujarrun säätö. apusimpukan jos jaksais vaihtaa niin varmasti parantuis ajeltavuus hieman. tosi suoraan kyllä kulkee nytkin.
muutama kuva :
sitten ne damaget
ja lopuksi nykäsin kardaanin irti ja työnnetti auto talliin odottelemaan
Re: '63 Ragnar
Oon kyllä huono päivittelemään mitään...toki tallissa ei oo paljo tapahtunu tämän osalta
Sain tehtyä 142 volvon leimakuntoon ja leimattua. nyt on menny joulu strömberiä noituessa(joo juuttuvakurkkunen) sammuu vasemmalle kaasulla kääntäessä. veikkaan että imuvaijeri vetelee itsensä tiukalle koneen kallistellessa ja tukehduttaa koneen. hinaamalla käyntiin jysähdyksen kera pakoputkessa
viime keväällä tuli hommattua '89 chevy vani jonka paketoin kuntoon ja katsastin. ajelin yhden viikonlopun ja pistin seisomaan kun ei ollut isoa tarvetta ja laturi lataili vähän liikoja(poltti polttimoita ja kiehutti akkua)
nyt on belarus-air tallissa ja purettu atomeiksi. samalla kuskin helma tuli hitsattua kuntoon ja odottaa oikeanpuolen helman hitsuuta. sitten lattia vekx-pox ja uutta tilalle. trade partsilta kuulosti halvimmalla saavan 2-osaisen lattian(noin 210e/kpl) yli tonnin maksaisi kokonaan uusi lattia mutta siihen ei ole varaa. jos koettais nyt kevään aikana saada korin grilliin että pääsee työstämään sitä. samalla runko pois alta ja siihen tarvittavat jutut että voidaan istuttaa 454+th350 paketti sinne.
to be continued
Sain tehtyä 142 volvon leimakuntoon ja leimattua. nyt on menny joulu strömberiä noituessa(joo juuttuvakurkkunen) sammuu vasemmalle kaasulla kääntäessä. veikkaan että imuvaijeri vetelee itsensä tiukalle koneen kallistellessa ja tukehduttaa koneen. hinaamalla käyntiin jysähdyksen kera pakoputkessa
viime keväällä tuli hommattua '89 chevy vani jonka paketoin kuntoon ja katsastin. ajelin yhden viikonlopun ja pistin seisomaan kun ei ollut isoa tarvetta ja laturi lataili vähän liikoja(poltti polttimoita ja kiehutti akkua)
nyt on belarus-air tallissa ja purettu atomeiksi. samalla kuskin helma tuli hitsattua kuntoon ja odottaa oikeanpuolen helman hitsuuta. sitten lattia vekx-pox ja uutta tilalle. trade partsilta kuulosti halvimmalla saavan 2-osaisen lattian(noin 210e/kpl) yli tonnin maksaisi kokonaan uusi lattia mutta siihen ei ole varaa. jos koettais nyt kevään aikana saada korin grilliin että pääsee työstämään sitä. samalla runko pois alta ja siihen tarvittavat jutut että voidaan istuttaa 454+th350 paketti sinne.
to be continued
Re: '63 Ragnar
Tilaa rockautosta lattia? Jonkun kontin kautta niin ei oo kalliit rahdit? Näyttäs olevan alle 60e pala
Re: '63 Ragnar
sbc350 wrote:Tilaa rockautosta lattia? Jonkun kontin kautta niin ei oo kalliit rahdit? Näyttäs olevan alle 60e pala
mä en kyllä ymmärrä et miten mä saisin sen rahdin halvaksi ? ja joo noi rockauton palat on niitä lattiakaukaloja. tossa tosiaan tarttee pellittää koko lattia. ainoo et tukirautoja ei tuu mukana noissa mut ne on melko iisi tehdä metrikamasta ja kanttuuttaa paikallisessa muotoonsa.
Se 210e/puolikas pala oli siis jalkatilat esim kuskinpuolelle + puolet kardaanitunnelia. ja se tonnin maksava isompi pala oli sit et siinä oli se takapenkin alaosa jonka aattelin nuukuuksissani(600e) säästää ja hitsata itse kun selvä malli on vielä paikoillaan ja muutenkin kardaanitunnelia penkin alta on korotettava jos pussit meinaa laittaa että kardaani mahtuu pyörimään ala-asennossaan
ainii noi photobucketin paskakuvat ei näy enää liittyvän näihin keskusteluihin kokonaan joten tässä facesta liitetty kuva ennen purkua
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 61 guests