'63 Ragnar

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Jonimac
Posts: 27
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Jonimac » Mon Mar 27, 2017 11:05 am

No camino ois kaasuvaijeria, polttoainetankkia ja linjoja ja startinjohtoja ja sähköhommia vaille testiajoihin. Jarrut tehty jne. Aattelin nyt tehdä ton sillee että en rupee patentoimaan mitää jerrykannupolttoainetankkeja tohon ja karvapersestarttijohtoja vaan teen kaiken sitämyöten valmiiksi että se lähtee ihan avaimesta käyntiin :D onhan tuota jo käytelty ja sain ne peltisarjatki mahtumaan sinne paikoilleen.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: '63 Ragnar

Postby sbc350 » Mon Mar 27, 2017 11:12 am

Hieno homma, tervetuloa kesäkuussa tänne kuminpolttokisoihin :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: '63 Ragnar

Postby Pikku-Kalle » Mon Mar 27, 2017 7:03 pm

Munki pitäs käyä SBC:llä päi ni voin lähtä omalla romulla huoltoautoksi :lol:

Herje
Posts: 179
Joined: Mon May 26, 2014 12:06 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Herje » Wed Sep 13, 2017 12:27 pm

Mites Ragnar jaksaa?

Jonimac
Posts: 27
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Jonimac » Thu Sep 28, 2017 12:56 pm

Herje wrote:Mites Ragnar jaksaa?


Hyvin, ei oo ruostunu enempää :D ei oo kyllä nyt edennytkään. Isäukon Scottsdalen lava on tallissa työnalla (lue: lava irrotettu ja hiilattu talliin ja ruostekorjauksia ei oo vielä keretty "jaksettu" alotellakkaan) samalla roudasin tuon kalsari-142-volvon takasin talliin ja rupesin poijan kanssa sitä turailemaan läjäänpäin. Leivoin itestäni isäpuolen tässä niin pitää opettaa noita nuorempia rassaamaan ni ei ite tartte niin paljon vaivautua enää :roll: tosin kävin myös ton A-kortin niin pitäs varmaa pyöräki ostaa. En tiiä millon sitä kerkee näitä pakertamaan kuntoon.

Caminon sain kesäksi ajoon kahdeksi päivää jo ja viimesellä reissulla ajoin "ravistelut"pihalle eli kardaanin ristikoiden kupit lensi kirjaimellisesti helvettiin ja melkosen kolinan ja mellakan säestyksenä sain auton ajeltua kuitenki kotipihaan jossa nykäsin kardaanin irti, heitin sen toisen auton kyytiin ja työnnettii camino talliin odottelemaan uusia ristikoita talveksi 8-)

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: '63 Ragnar

Postby Camino79 » Thu Sep 28, 2017 4:32 pm

Kuulostaa aika normisetiltä, paitti toi isäpuoleks tulo :lol:

Pitääkö onnitella vai ottaa osaa? :mrgreen:

Jonimac
Posts: 27
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Jonimac » Mon Oct 02, 2017 6:09 pm

Eioo pakko onnitella :D

survotaan tänne tätä disasteria vähä

eli tästä mad max caminosta puhe. tuli survottua sen v8 jontikan 350 pata tähän ja biskin 454:n mukana tullut th400. kaikki osat toki piti haalia omista nurkista nollabudjetilla eli kardaani oli joku '68 chevellen vähän lyhyempi = konetta piti siirtää sopivasti taaksepäin. th400:n yoke piti muokata keskipulttiversiosta juottelemalla se pultin reikä umpeen, liukumalliksi. ristikot painella itse kiinni ja sorvata sopiviksi että sai käymään kun ei summitin kataloogi osannu antaa suoraan passaavia muunnosristikoita tähän patenttiin.

Kaikki pakolliset tuli tehtyä eli : vaihdevipu mallia metallitanko jossa vaijeri kiinni jne. valot ja tuulilasiki liimattiin lopuksi kiinni(oli jesarilla ensmäisien peltorallien aikaan) nokkapelti sai saranat(ei ollu mitenkää kiinni) suorat putket akselin eteen,bensatankki lavalle, bensalinjat, sähkönen pa-pumppu, moottorinkorvakot hitsattu runkoon kun pulttijako ei passannu koneen siirron takia. Renkaat keltasen caminon entiset, pääkallomaalaus oveen koristeeksi(enteili varmaan tuo kallon kuva ristikoiden leviämistä) jarrut ympäriinsä, jarrulinja edestä taakse asti uusiksi. ym.ym.ym. paskaa eli "helpolla ajoon" ei oo ihan sellanen juttu minkä tekee viikonlopussa :D

entiiä perkele,tästäkin voisi luopua kunhan saan ajokuntoiseksi. leimalle ei olisi oikeastaan kuin se vaihdekepin väsäys ja kuskinpuolen etujarrun säätö. apusimpukan jos jaksais vaihtaa niin varmasti parantuis ajeltavuus hieman. tosi suoraan kyllä kulkee nytkin.

muutama kuva :

Image

Image

Image

Image

sitten ne damaget :lol: 8-)

Image

Image

ja lopuksi nykäsin kardaanin irti ja työnnetti auto talliin odottelemaan

Image

Image


8-)

Jonimac
Posts: 27
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Jonimac » Sun Jan 12, 2020 6:30 pm

Oon kyllä huono päivittelemään mitään...toki tallissa ei oo paljo tapahtunu tämän osalta :(

Sain tehtyä 142 volvon leimakuntoon ja leimattua. nyt on menny joulu strömberiä noituessa(joo juuttuvakurkkunen) sammuu vasemmalle kaasulla kääntäessä. veikkaan että imuvaijeri vetelee itsensä tiukalle koneen kallistellessa ja tukehduttaa koneen. hinaamalla käyntiin jysähdyksen kera pakoputkessa :lol:

viime keväällä tuli hommattua '89 chevy vani jonka paketoin kuntoon ja katsastin. ajelin yhden viikonlopun ja pistin seisomaan kun ei ollut isoa tarvetta ja laturi lataili vähän liikoja(poltti polttimoita ja kiehutti akkua)

nyt on belarus-air tallissa ja purettu atomeiksi. samalla kuskin helma tuli hitsattua kuntoon ja odottaa oikeanpuolen helman hitsuuta. sitten lattia vekx-pox ja uutta tilalle. trade partsilta kuulosti halvimmalla saavan 2-osaisen lattian(noin 210e/kpl) yli tonnin maksaisi kokonaan uusi lattia mutta siihen ei ole varaa. jos koettais nyt kevään aikana saada korin grilliin että pääsee työstämään sitä. samalla runko pois alta ja siihen tarvittavat jutut että voidaan istuttaa 454+th350 paketti sinne.

to be continued 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: '63 Ragnar

Postby sbc350 » Sun Jan 12, 2020 6:46 pm

Tilaa rockautosta lattia? Jonkun kontin kautta niin ei oo kalliit rahdit? Näyttäs olevan alle 60e pala 8-)

Jonimac
Posts: 27
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm

Re: '63 Ragnar

Postby Jonimac » Sun Jan 12, 2020 7:21 pm

sbc350 wrote:Tilaa rockautosta lattia? Jonkun kontin kautta niin ei oo kalliit rahdit? Näyttäs olevan alle 60e pala 8-)


mä en kyllä ymmärrä et miten mä saisin sen rahdin halvaksi ? ja joo noi rockauton palat on niitä lattiakaukaloja. tossa tosiaan tarttee pellittää koko lattia. ainoo et tukirautoja ei tuu mukana noissa mut ne on melko iisi tehdä metrikamasta ja kanttuuttaa paikallisessa muotoonsa.
Se 210e/puolikas pala oli siis jalkatilat esim kuskinpuolelle + puolet kardaanitunnelia. ja se tonnin maksava isompi pala oli sit et siinä oli se takapenkin alaosa jonka aattelin nuukuuksissani(600e) säästää ja hitsata itse kun selvä malli on vielä paikoillaan ja muutenkin kardaanitunnelia penkin alta on korotettava jos pussit meinaa laittaa että kardaani mahtuu pyörimään ala-asennossaan :shock:

Image

ainii noi photobucketin paskakuvat ei näy enää liittyvän näihin keskusteluihin kokonaan joten tässä facesta liitetty kuva ennen purkua :P


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests