Osat tuli koneistamolta perjantaina ja oon siitä asti kasaillu sitä(okei vähä oon nukkunu välissä). Hidasta hommaa kun täytyy kaikki vanhat osat tiskata. Purin jopa kaikki nostajat ja pesin huolellisesti. Eipähän ainakaan sen vuoksi nakuta. Hitsailin myös uuden katalysaattorin paikoilleen, joskin vielä täytyy tehdä pikku pätkä putkea/mutkaa uudelta katilta vaimentimelle..
Päittäisvälys oli juuri toleranssin tiukemmassa päässä uusilla laakereilla. Kampuran kaulat oli hiukan kuluneet, vaikka laakerit näyttivätkin hyviltä. Silti oli välykset vielä tosi hyvät.
Männänrenkaiden päittäisvälykselle ei tarvinnut tehdä mitään, vielä oli hyvin alle maksimin, eikä ollut liian tiukkakaan.
Kannentiivisteihin suihkutin VHT:n liimat
Kaksi keinuvipua oli käyny kuumempana, olivat vähän ottaneet väriä. Liukupallon pinnat oli kuitenkin ihan ok, rullassa oli vähän enemmän jälkiä, kuin muissa. Liekkö huonommin ruikkinut öljyä näille vipoille? Googlettelin niin samaa on ollut muuallakin liikkeellä. Täytyy varmaan varmistaa tuo öljynsaanti näille ja ehkä hankkia pari vipua varalle..
Uusi virranjakaja paikoillaan:
Kone on nyt paikoillaan, kuten myös vaihdelaatikko. Seuraavaks täytyis alkaa laittaa letkuja ja piuhoja ym vermeitä kiinni.
Katti ennen hitsausta etupätkään kiinni:
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Missäs se ahdin viipyy?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nääh, eihän tuo tunnu kestävän edes vakiona
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sain auton nippuun torstaina ja koneen tulille. Syyläri oli antautunut ylävesiletkun muhvin juuresta niin patentoin sinne primeran syylärin pikapikaa, että saa ajoon. Tilasin kyllä uuden syylärin rockautosta jo. Pikku lenkin ajoin ja tuntuu pelaavan ok. Uuden tbi ohjelman vaan tarvitsee, laihalla kävi. Seuraavaks täytys tuulilasi vaihdella..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Huomasko mitään konkreettista eroa ajolleen rempan jälkeen?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ainakin se on äänetön toistaseks
On se vähän terävämmän kuulonen, kulkemisesta en tiiä, ei viittiny hirveästi kiihdytellä viel.
On se vähän terävämmän kuulonen, kulkemisesta en tiiä, ei viittiny hirveästi kiihdytellä viel.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
No onhan sitä jo siinäkin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tuulilasi vaihdettu, olihan muuten kovassa vanha
Käytin leimalla ja kelpashan se, nyt saa ajella. Täytys vaan se perä laitella ja vaihtaa.. ja muuta pientä säätöä
Camino meni samalla talviunille
Käytin leimalla ja kelpashan se, nyt saa ajella. Täytys vaan se perä laitella ja vaihtaa.. ja muuta pientä säätöä
Camino meni samalla talviunille
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Juu semmonen ikivanha kovettunu lasiliima on ihan vitusta suoraan sanoen.... edellisessä duunissa tuli vaihdettua laseja urakalla ja tarvii sanoa että aika hemmetin paljon riippuu kyllä vehkeistäkin että kuin irtoo
Mut wurthin spideri on kyllä kova vekotin mutta sillä wurtin nykysellä langalla ei vaan tee yhtään mitään, siks sinnekin otettiin kentiltä sitä ihan "oikeaa" spider-lankaa ni sit alko menemään joku 3-4lasia samalla langalla jossei ollu just tommosta kovettunutta paskaa välissä
Mut wurthin spideri on kyllä kova vekotin mutta sillä wurtin nykysellä langalla ei vaan tee yhtään mitään, siks sinnekin otettiin kentiltä sitä ihan "oikeaa" spider-lankaa ni sit alko menemään joku 3-4lasia samalla langalla jossei ollu just tommosta kovettunutta paskaa välissä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Laitetaas vähä päivitystä, kun on kaikenlaista uutta.
Syylärinhän vaihdoin kun se oli tosiaan rikki, paremmin jäähtyy tällä uudella alumiinisella. Ostin kuitenkin biltemasta tuolle nykyiselle flektille kaverin. Tosin en ole sitä vielä ehtinyt asentaa.
Löysin tallin uumenista vähän ajetun 4.3 TBI rungon, jonka putsasin ja kasasin uusilla tiivisteillä. Tää täytys kans swappaa paikoilleen, kunhan keksin jostain sopivan TPS anturin, tässä kun on erilainen kiinnitys VS nykyinen.
Perän hiekkapuhalsin. Olihan iso ruostekerros, varsinkin murikassa..
Hitsasin uudet jousien kiinnikkeet paksusta raudasta, kun olivat vähän päässeet häviämään..
Ja sitten epoksimaalia päälle.
Uudet stefat tuli vetareille ja pinjonille. Tosin pinjonin stefan tilasin väärin, ja jouduin paikalliselta hakemaan uuden sopivan. Onneksi sai, mutta uspartsin veti välistä sen verran että 4 euron tiiviste rockautossa maksoi täällä 40 euroa
Apukuskin puolella oli joku laittanut siirtolaakerin, kun oli pinta mennyt vetarista rikki. Oli hyvässä kunnossa kuitenkin.
Sisukset oli hyvässä kunnossa, pelkkä putsaus riitti
Jousetkin tulivat varaosa-autosta, kun olivat paremmassa kunnossa. Vaihdoin vaan uudet puslat, ja hiekkapuhaltaessa suhautin irtoruosteet pois..
Jouset kiinni uusilla U-pulteilla
Ja siellähän se lepää. Jarrusylinterit otin vanhasta perästä, kun eivät hirveän vanhat olleet. Noi sylinterit on kiinni sellasella sokalla, eikä pulteilla. Ajan myötä reikä kuluu väljäks ja sylinteri alkaa heilumaan. Jouduin täytehitsaamaan noita jarrukilpiä ja vinguttamaan reijät sopivaksi, ettei sylinterit jääny heilumaan. Tein myös uudet jarruputket letkulta sylintereille asti
Mukavasti tippui kierrokset uuden välityksen myötä.
Rockautosta tuli vielä vähän uutta roinaa: iskarit joka nurkkaan, ovien lukot, vesiletkut, jarrukengät, jarrukenkien asennusosat, syylärin korkki(syylärissä ei tullu uutta korkkia mukana), laturin liitin ja eteen jarruletkut
Syylärinhän vaihdoin kun se oli tosiaan rikki, paremmin jäähtyy tällä uudella alumiinisella. Ostin kuitenkin biltemasta tuolle nykyiselle flektille kaverin. Tosin en ole sitä vielä ehtinyt asentaa.
Löysin tallin uumenista vähän ajetun 4.3 TBI rungon, jonka putsasin ja kasasin uusilla tiivisteillä. Tää täytys kans swappaa paikoilleen, kunhan keksin jostain sopivan TPS anturin, tässä kun on erilainen kiinnitys VS nykyinen.
Perän hiekkapuhalsin. Olihan iso ruostekerros, varsinkin murikassa..
Hitsasin uudet jousien kiinnikkeet paksusta raudasta, kun olivat vähän päässeet häviämään..
Ja sitten epoksimaalia päälle.
Uudet stefat tuli vetareille ja pinjonille. Tosin pinjonin stefan tilasin väärin, ja jouduin paikalliselta hakemaan uuden sopivan. Onneksi sai, mutta uspartsin veti välistä sen verran että 4 euron tiiviste rockautossa maksoi täällä 40 euroa
Apukuskin puolella oli joku laittanut siirtolaakerin, kun oli pinta mennyt vetarista rikki. Oli hyvässä kunnossa kuitenkin.
Sisukset oli hyvässä kunnossa, pelkkä putsaus riitti
Jousetkin tulivat varaosa-autosta, kun olivat paremmassa kunnossa. Vaihdoin vaan uudet puslat, ja hiekkapuhaltaessa suhautin irtoruosteet pois..
Jouset kiinni uusilla U-pulteilla
Ja siellähän se lepää. Jarrusylinterit otin vanhasta perästä, kun eivät hirveän vanhat olleet. Noi sylinterit on kiinni sellasella sokalla, eikä pulteilla. Ajan myötä reikä kuluu väljäks ja sylinteri alkaa heilumaan. Jouduin täytehitsaamaan noita jarrukilpiä ja vinguttamaan reijät sopivaksi, ettei sylinterit jääny heilumaan. Tein myös uudet jarruputket letkulta sylintereille asti
Mukavasti tippui kierrokset uuden välityksen myötä.
Rockautosta tuli vielä vähän uutta roinaa: iskarit joka nurkkaan, ovien lukot, vesiletkut, jarrukengät, jarrukenkien asennusosat, syylärin korkki(syylärissä ei tullu uutta korkkia mukana), laturin liitin ja eteen jarruletkut
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests