Jos sulla on remppa mietinnässä koneelle niin eihän nyt menetä mitään kokeilla että lasket litran-kaks öljyä poies ja paat löpöä tilalle ja käytät pari kertaa kunnon lämpimäks? Joko paskat poistuu ja voit vaan laittaa uusilla öljyillä ja filsulla läjään tai sit on ainakin pirun paljon mukavampi tehä koneremppa kun on edes pahin talma irti
Ainakin ite oli tavallaan tyytyväinen kun capricen koneremppa tuli eteen sillä kun se termari veti jumiin ja jouduin sen 20km ajamaan kone keittäen ni oli muuten puhdas kone sisältä kun vertaa esmes caminon koneeseen minkä purin ihan ilman mitään ylimääräsiä
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Joo kävi se tuokin mielessä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Pari konetta on tullut puhdisteltua tolle pöllö-öljyllä, et puoli litraa vanhojen öljyjen sekaan, käyttelee jokusen kymmenen minuuttia korotetulla tyhjäkäynnillä ja sitten vaihtaa öljyt uusiin. Enempää en pistäisi polttoöljyä, kun se on niin kuivaa ja vaikuttaa sitä myöten mahdollisesti liikaa öljyn voiteluominaisuuksiin.
jee
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kaveri teki '57 LeTukassa olleelle Olssin 307:lle pikajelppinä ton löpöhuuhtelun ja sai kakkaa sieltä poies. Ei enää tuprutellu sinistä, muuten se tekniikka oli kyllä kondiksessa ja pelasi tosi hyvin. Ja joo, se on vaihtumassa nyt ihan sbc 307:aan ku semmosen hyvän koneen sai paikan päältä.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt olis kone aukastu. Löytyhän sieltä kaksi rikkinäistä mäntää. Mikä lie tullu, täähän on pitäny tota ääntä siis jo n 50tkm Onneks tuli avattua ennen kuin mosahti. Nyt sitten tilalle jotain korkeampipuristeista..
Kansien kanavissa on tollaset mohkurat, täytynee vähä porttailla kanavia samalla kun on kerran kone auki:
kaksi mäntää oli tollai halki kahdesta kohtaa:
Laakerit ja kampura oli kyl tosi hyvässä kunnossa:
Pyyhkäsin pytyt flex hoonilla, ihan minimaalisia naarmuja niissä on mutta näillä mennään:
Yleistä kulumista oli muutenkin tosi vähän, ollakseen ajettu n. 210tkm:
Moottoriin tuli tiivistesarja, laakerit, kannenpultit ja männänrenkaat
Purin myös varaosa-autosta vähän pidemmällä välityksellä olevan, ehjän lukkoperän. Tää pitäs hiekkapuhaltaa ja maalaa
Tilasin myös uudet puslat lehtijousille ja moottorille + vaihteistolle
Sain setin kohtalaisen kuntosia 255 renkaita mitkä heitin vanteille, iha kivan näkönen, ehkä?
Kattelin mm. 94 oldsmobilessa käytettyjä 3.4 Litrasen mäntiä. Niissä olis sama puristuskorkeus mutta ovat flat top tyyppisiä mäntiä, kun nämä ovat kuppi malliset. Täytynee laittaa ne tilaukseen että saa koneen nippuun..
Kansien kanavissa on tollaset mohkurat, täytynee vähä porttailla kanavia samalla kun on kerran kone auki:
kaksi mäntää oli tollai halki kahdesta kohtaa:
Laakerit ja kampura oli kyl tosi hyvässä kunnossa:
Pyyhkäsin pytyt flex hoonilla, ihan minimaalisia naarmuja niissä on mutta näillä mennään:
Yleistä kulumista oli muutenkin tosi vähän, ollakseen ajettu n. 210tkm:
Moottoriin tuli tiivistesarja, laakerit, kannenpultit ja männänrenkaat
Purin myös varaosa-autosta vähän pidemmällä välityksellä olevan, ehjän lukkoperän. Tää pitäs hiekkapuhaltaa ja maalaa
Tilasin myös uudet puslat lehtijousille ja moottorille + vaihteistolle
Sain setin kohtalaisen kuntosia 255 renkaita mitkä heitin vanteille, iha kivan näkönen, ehkä?
Kattelin mm. 94 oldsmobilessa käytettyjä 3.4 Litrasen mäntiä. Niissä olis sama puristuskorkeus mutta ovat flat top tyyppisiä mäntiä, kun nämä ovat kuppi malliset. Täytynee laittaa ne tilaukseen että saa koneen nippuun..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Männät tuli, ja ovat painoltaan muutaman gramman sisään saman painoiset kuin nuo vakiot, eli en ala tasapainottelemaan kampuraa uusiksi. Nokka-laakerit oli kulahtanu jonkun verran niin uusin ne nyt samalla varmuuden vuoksi. Kansista siistin kanavat ja muotoilin nuo imukanavan jakajat "hain eviksi". En tiedä onko tuosta porttauksesta mitään hyötyä tolla vakio nokalla + 1.6 rullavipoilla, mutta eihän niitä kehdannut vakioiksi jättää, jos joskus tulee vaikka joku vääntönokka vaihdettua koneeseen
Vakio imukanava:
Käsittelyn jälkeen:
Uudet männät:
Punnitsin männät vaakalla:
Pesin myös kannet ja lohkon höyrypesurilla. Seuraavaks täytyy viedä lohko ja männät koneistamolle, kunhan nokkalaakerit tulee vielä postissa.
Vakio imukanava:
Käsittelyn jälkeen:
Uudet männät:
Punnitsin männät vaakalla:
Pesin myös kannet ja lohkon höyrypesurilla. Seuraavaks täytyy viedä lohko ja männät koneistamolle, kunhan nokkalaakerit tulee vielä postissa.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Roippeet meni koneistamoon, toivottavasti saan tällä viikolla. Tänään ehostin ja asensin varaosa-autosta irrotetun etuperän. Olin unohtanu tilata uudet vetoakseleiden stefat murikkaan, ja huonossa kunnossahan ne oli. Pienellä salapoliisityöllä löyty motonetistä sopivat 32x52x7 stefat, johonki kawasakiin "tarkoitetut". Hyvin sopi paikoilleen. Kolme tuntia kampesin perää paikalleen, ei oo se mukavin asennettava yksin ahtaaseen väliin Toki jos olisin purkanu ripustukset pois niin olis saanu helpommin paikoilleen, mutta ei jaksanu alkaa siihen. Laitoin vielä uudet öljyt murikkaan niin on sen puolesta bueno.
Muistaessani otin samalla silikonia ja tuulilasin liimat
Muistaessani otin samalla silikonia ja tuulilasin liimat
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ite kanssa kattellu että aika paskassa välissä se etuperä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Eilen vaihtelin moottorinkannakkeet uusiin, kun kerran kone on irti. Niidenkin läpipultit oli aika kettumaisessa paikassa. Palkaksi tiputin vielä muutaman kilon möntin hyllyn päältä suoraa päähän, siihe loppu tallihommat siltäerää. Jospa ne osat kohta tulis koneistamolta, niin pääsis konetta vihdoin niputtaa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tiedän tunteen
Oikeen vastustaa ja sit vielä onnistuu telomaan ittesä ni se viimenenkin motivaation hippu häviää sen siliän tien
Oikeen vastustaa ja sit vielä onnistuu telomaan ittesä ni se viimenenkin motivaation hippu häviää sen siliän tien
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests