S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Mar 09, 2017 9:41 pm

täytyy yrittää jossai vaihees tolla kunnon kameralla missä on ulkonen mikki ottaa jotain, kännykällä ei tu kun sihinää ja pärinää :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Apr 18, 2017 7:56 pm

Ääninäytettä en oo saanu aikaseks enkä kyllä päivittää tätä projektiakaan. Eli vaihtelin tossa molemmat yläpallot, toinen vaan piti vaihtaa, mutta vuoden vanhasta oli jo kumi paskana ni tilasin sitte molemmat uudet. Eipä ainakaan leimalla siitä pomppaa. Samalla vaihdoin rispaantuneet vakaajan kumet. Kesäpalotkin pistin alle tänään. Seuraavaks täytys fiksailla maalipintaa, pikku ruostetta ku on tullu sinne tänne..

Image

Image

Image

Vähän mietin et maalaisko vaihteeks puolikiiltävällä koko kiesin :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue May 02, 2017 8:19 pm

Noh kyllä siitä vielä kiiltävä tulee :lol:

Tänään irrotin varaosaautosta takaluukun kun se on vähemmän pilattu hiekkapuhalluksella kuin oma, toki tässäkin on duunia iha riittävästi..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun May 07, 2017 6:32 pm

Olihan urakka vaihtaa seisontajarrun mekanismi, kun se on vasemmassa reunassa kojelaudan alla piilossa. Sai purkaa mittariston ja kaikki muovit veke mitkä irtos paitsi koko kojelaudan..

Mittaristo irti:
Image

Siellä se näkyy, johtojen ja kojelaudan alla. Nuolen osottama lukitusklipsu oli niin väljä ettei osunu enää hammaskehälle ja lukinnu poljinta pohjaan
Image

Yläkautta sai kaijuttimen reijästä ylimmän kiinnityspultin irti
Image

Vasemmalla varaosaautosta(automaatti) kyseinen varaosa, kuin uusi, vasemmalla omasta autosta(manuaali aski) hajonnut mekanismi. Ilmeisesti automaatin kanssa ei oo käytetty käsijarrua kun oli hiton hyvässä kunnossa. Omassa oli jopa toi pedaali ihan vääntyny vinoon
Image

Samalla vaihdoin lämppärin nopeussäätimen kun vanha oli jo aika väljä ja sen litiin ottanu lämpöä. Tyyppivika tuo huono kontakti liittimessä, kun varaosaautossa oli sulanut tuo liitin ihan samalla tavalla. Otin siitä varaosa-auton liittimestä ehjät metalliklipsit ja laitoin tuohon omaan vähemmän sulaneesen liittimen kuoreen. Valoin sen täyteen kuumaliimaa että pysyvät paikoillaan. Ainakin testikäytössä on nyt liitin pysyny viileenä ja puhallin pyörii oikein.

Image

Image

Mittarivalot vaihdoin myös ledipolttimoihin, nyt näkee mittaristosta jopa päivällä paremmin kun löytyy valotehoa

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed May 10, 2017 8:46 pm

Jatkoin takaluukun hipistelyä, tarrat pois liuottimella ja kuumailmapuhaltimella. Ruosteitakin vähän hioin ja korjasin halkeaman yläreunasta.. ehkä tosta tulee hitusen parempi kun nykyisestä, ainakin lineaarilla katottuna on paljon suorempi :D

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon May 15, 2017 7:32 pm

Satamassa käytiin pyörähtämässä kun oli hyvä keli

Image

Vaihtelin tehostajan paineletkun, vähä oli eri mutkat mutta meni paikoilleen ihan jees

Image

Kuupolta sain tollasen ratin, tuunasin siihen tuon vakion ratin töötin napin kiinni. Tuli ehkä vähän alkuperäisluukkia jopa? :lol:

Image

Asentaja-Veeti oli mukana hommissa jälleen
Image

Ratti tuli nyt jonkun verran lähemmäs kuskia, mikä on vaan positiivinen asia, tosi kiva ajaa kun on polkimet tarpeeks kaukana ja ratti just sopivalla etäisyydellä
Image

Image

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby rallikuski » Tue May 16, 2017 3:47 pm

Siisti ruori, jotain ton tyylistä oon haaveillu malibuun kans.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

Kuupo
Posts: 99
Joined: Wed Jan 01, 2014 1:31 pm

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Kuupo » Thu May 18, 2017 8:03 pm

Toi on Grantin ruori. Mallinumeroltaan 414. Ei ole uutenakaan kauheen hintanen

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby rallikuski » Fri May 19, 2017 1:42 pm

Hei thanks, pitääkin pistää korvan taakse.
Paljonko tuolla on halkaisija?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri May 19, 2017 8:27 pm

Ratin halkaisijasta en osaa ny heittää mitää kuin että se on vähä pienempi kuin vakion ratin sisähalkaisija.

Kävin tänään hiekkamyrskyssä vetää ongelmakohdat puhtaaks.
Takaluukusta vetäsin noi pahimmat kohdat mitkä ei omalla hiekkapuhalluspistoolilla ois lähteny kunnolla

Image

Kuskin oven alareunanhan tein aikoinaan 2mm pellistä että kestää, hioin sen mielestäni hyvin mutta silti siihen alko tulla rupua joten vedin koko pellin puhtaaksi. Haussa olis kokonaan uudet ovet molemmille puolille, rockauto myy halvalla mutta rahti on kallis jopa konttiin.. pitäis selvitellä miten sais halvalla kulkemaan ne siellä jenkeissä konttiin..
Image

Image

Image

Image

Image

Lopuks primeri suojaamaan ettei ota heti ruostetta kiinni. Sit pääsis alkaa tekee pohjia..
Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests