S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
täytyy yrittää jossai vaihees tolla kunnon kameralla missä on ulkonen mikki ottaa jotain, kännykällä ei tu kun sihinää ja pärinää
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ääninäytettä en oo saanu aikaseks enkä kyllä päivittää tätä projektiakaan. Eli vaihtelin tossa molemmat yläpallot, toinen vaan piti vaihtaa, mutta vuoden vanhasta oli jo kumi paskana ni tilasin sitte molemmat uudet. Eipä ainakaan leimalla siitä pomppaa. Samalla vaihdoin rispaantuneet vakaajan kumet. Kesäpalotkin pistin alle tänään. Seuraavaks täytys fiksailla maalipintaa, pikku ruostetta ku on tullu sinne tänne..
Vähän mietin et maalaisko vaihteeks puolikiiltävällä koko kiesin
Vähän mietin et maalaisko vaihteeks puolikiiltävällä koko kiesin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Noh kyllä siitä vielä kiiltävä tulee
Tänään irrotin varaosaautosta takaluukun kun se on vähemmän pilattu hiekkapuhalluksella kuin oma, toki tässäkin on duunia iha riittävästi..
Tänään irrotin varaosaautosta takaluukun kun se on vähemmän pilattu hiekkapuhalluksella kuin oma, toki tässäkin on duunia iha riittävästi..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Olihan urakka vaihtaa seisontajarrun mekanismi, kun se on vasemmassa reunassa kojelaudan alla piilossa. Sai purkaa mittariston ja kaikki muovit veke mitkä irtos paitsi koko kojelaudan..
Mittaristo irti:
Siellä se näkyy, johtojen ja kojelaudan alla. Nuolen osottama lukitusklipsu oli niin väljä ettei osunu enää hammaskehälle ja lukinnu poljinta pohjaan
Yläkautta sai kaijuttimen reijästä ylimmän kiinnityspultin irti
Vasemmalla varaosaautosta(automaatti) kyseinen varaosa, kuin uusi, vasemmalla omasta autosta(manuaali aski) hajonnut mekanismi. Ilmeisesti automaatin kanssa ei oo käytetty käsijarrua kun oli hiton hyvässä kunnossa. Omassa oli jopa toi pedaali ihan vääntyny vinoon
Samalla vaihdoin lämppärin nopeussäätimen kun vanha oli jo aika väljä ja sen litiin ottanu lämpöä. Tyyppivika tuo huono kontakti liittimessä, kun varaosaautossa oli sulanut tuo liitin ihan samalla tavalla. Otin siitä varaosa-auton liittimestä ehjät metalliklipsit ja laitoin tuohon omaan vähemmän sulaneesen liittimen kuoreen. Valoin sen täyteen kuumaliimaa että pysyvät paikoillaan. Ainakin testikäytössä on nyt liitin pysyny viileenä ja puhallin pyörii oikein.
Mittarivalot vaihdoin myös ledipolttimoihin, nyt näkee mittaristosta jopa päivällä paremmin kun löytyy valotehoa
Mittaristo irti:
Siellä se näkyy, johtojen ja kojelaudan alla. Nuolen osottama lukitusklipsu oli niin väljä ettei osunu enää hammaskehälle ja lukinnu poljinta pohjaan
Yläkautta sai kaijuttimen reijästä ylimmän kiinnityspultin irti
Vasemmalla varaosaautosta(automaatti) kyseinen varaosa, kuin uusi, vasemmalla omasta autosta(manuaali aski) hajonnut mekanismi. Ilmeisesti automaatin kanssa ei oo käytetty käsijarrua kun oli hiton hyvässä kunnossa. Omassa oli jopa toi pedaali ihan vääntyny vinoon
Samalla vaihdoin lämppärin nopeussäätimen kun vanha oli jo aika väljä ja sen litiin ottanu lämpöä. Tyyppivika tuo huono kontakti liittimessä, kun varaosaautossa oli sulanut tuo liitin ihan samalla tavalla. Otin siitä varaosa-auton liittimestä ehjät metalliklipsit ja laitoin tuohon omaan vähemmän sulaneesen liittimen kuoreen. Valoin sen täyteen kuumaliimaa että pysyvät paikoillaan. Ainakin testikäytössä on nyt liitin pysyny viileenä ja puhallin pyörii oikein.
Mittarivalot vaihdoin myös ledipolttimoihin, nyt näkee mittaristosta jopa päivällä paremmin kun löytyy valotehoa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jatkoin takaluukun hipistelyä, tarrat pois liuottimella ja kuumailmapuhaltimella. Ruosteitakin vähän hioin ja korjasin halkeaman yläreunasta.. ehkä tosta tulee hitusen parempi kun nykyisestä, ainakin lineaarilla katottuna on paljon suorempi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Satamassa käytiin pyörähtämässä kun oli hyvä keli
Vaihtelin tehostajan paineletkun, vähä oli eri mutkat mutta meni paikoilleen ihan jees
Kuupolta sain tollasen ratin, tuunasin siihen tuon vakion ratin töötin napin kiinni. Tuli ehkä vähän alkuperäisluukkia jopa?
Asentaja-Veeti oli mukana hommissa jälleen
Ratti tuli nyt jonkun verran lähemmäs kuskia, mikä on vaan positiivinen asia, tosi kiva ajaa kun on polkimet tarpeeks kaukana ja ratti just sopivalla etäisyydellä
Vaihtelin tehostajan paineletkun, vähä oli eri mutkat mutta meni paikoilleen ihan jees
Kuupolta sain tollasen ratin, tuunasin siihen tuon vakion ratin töötin napin kiinni. Tuli ehkä vähän alkuperäisluukkia jopa?
Asentaja-Veeti oli mukana hommissa jälleen
Ratti tuli nyt jonkun verran lähemmäs kuskia, mikä on vaan positiivinen asia, tosi kiva ajaa kun on polkimet tarpeeks kaukana ja ratti just sopivalla etäisyydellä
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Siisti ruori, jotain ton tyylistä oon haaveillu malibuun kans.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Toi on Grantin ruori. Mallinumeroltaan 414. Ei ole uutenakaan kauheen hintanen
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hei thanks, pitääkin pistää korvan taakse.
Paljonko tuolla on halkaisija?
Paljonko tuolla on halkaisija?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ratin halkaisijasta en osaa ny heittää mitää kuin että se on vähä pienempi kuin vakion ratin sisähalkaisija.
Kävin tänään hiekkamyrskyssä vetää ongelmakohdat puhtaaks.
Takaluukusta vetäsin noi pahimmat kohdat mitkä ei omalla hiekkapuhalluspistoolilla ois lähteny kunnolla
Kuskin oven alareunanhan tein aikoinaan 2mm pellistä että kestää, hioin sen mielestäni hyvin mutta silti siihen alko tulla rupua joten vedin koko pellin puhtaaksi. Haussa olis kokonaan uudet ovet molemmille puolille, rockauto myy halvalla mutta rahti on kallis jopa konttiin.. pitäis selvitellä miten sais halvalla kulkemaan ne siellä jenkeissä konttiin..
Lopuks primeri suojaamaan ettei ota heti ruostetta kiinni. Sit pääsis alkaa tekee pohjia..
Kävin tänään hiekkamyrskyssä vetää ongelmakohdat puhtaaks.
Takaluukusta vetäsin noi pahimmat kohdat mitkä ei omalla hiekkapuhalluspistoolilla ois lähteny kunnolla
Kuskin oven alareunanhan tein aikoinaan 2mm pellistä että kestää, hioin sen mielestäni hyvin mutta silti siihen alko tulla rupua joten vedin koko pellin puhtaaksi. Haussa olis kokonaan uudet ovet molemmille puolille, rockauto myy halvalla mutta rahti on kallis jopa konttiin.. pitäis selvitellä miten sais halvalla kulkemaan ne siellä jenkeissä konttiin..
Lopuks primeri suojaamaan ettei ota heti ruostetta kiinni. Sit pääsis alkaa tekee pohjia..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests