Nussin FB:stä kuvia tähän. Vaihoin tuon syylärin siihen Griffiniin. Toiminee ihan ok, 10h meni ja putsari sekä paisari nipparivirityksillä kii kotio, seuraavana pvänä tein uudet kiinnikkeet. Ihan se on toiminu, säätöä oli saaha paikolleen ku perseellää toi alaletku ku on ylhäällä ja oikeelle suunnattu eli suoraa tehostimen pumppuun
huono kuva mut tosta oli melkee kuvan loppuu eli puolee välii asti halaki. Rodia pajottanu vitusti kans, käytiin ajeleekki; tsekatkaa toi Project 28 triidi
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Suunnittelin tankin vaihtoo, vois tehä muutamia juttuja etukätöseen nii se vois ehkä vähän nopeuttaa sitä itse aktia. Ens tiistaina tehostimenpumppu vaihtoon.
Suunnittelin kans jos joskus vaihtas noi räklättävät nostajat ni laittasko vähän rokkenrollimman rullakepin samalla, ihan helvetin tylsä vakio kauppakassi ku pääs tutustumaan hot roddauksen maailmaan ni tekis mieli vähäsen saaha rokkenrollia tähänki laitteeseen Ja ääntäki on mutta ei tarpeeks, pitänee koplata tuossa jos tekis noi loppupätkät nii että kääntäs alas tuossa ennen puskuria. Josko se vähän levittäs paremmin ääntä; toki teen uusista et jos ei maistu ni nakkelen entisen vaan takas.
Suunnittelin kans jos joskus vaihtas noi räklättävät nostajat ni laittasko vähän rokkenrollimman rullakepin samalla, ihan helvetin tylsä vakio kauppakassi ku pääs tutustumaan hot roddauksen maailmaan ni tekis mieli vähäsen saaha rokkenrollia tähänki laitteeseen Ja ääntäki on mutta ei tarpeeks, pitänee koplata tuossa jos tekis noi loppupätkät nii että kääntäs alas tuossa ennen puskuria. Josko se vähän levittäs paremmin ääntä; toki teen uusista et jos ei maistu ni nakkelen entisen vaan takas.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Ohjaustehostimen pumpun vaihoin, hihnapyörä oli tiukassa mutta saatiin se irti kohtuudella; ja sitte paluuletkun kanssa oli tappelua saaha pitämään. Loppujenlopuksi sai pitämään ku oikasin vähän lyttyyn menneen lähön (ite kiristämällä lyttäsin..), katkasin letkua ku oli vähän levinny se pää, laitoin moottorisilikoonia sinne, putsasin superhyperhyvin molemmat päät ennen silikoonia ja laitoin topsilla letkuunki silikoonia että on varmasti teflonin poimuissa. Huonoja puolia ku on hipo-hipitihoppiletkut jotka pitäs kestää ikuisuuden. Mutta ainaki se eilen piti, kuhan ei nyt ota pois ni pitäs olla ok tai sitte sama operaatio taas edessä.
Paskanen konehuonekki. Pitää pestä tässä joskus kunnolla ja hiplailla kaikki kolotki puhtaaksi..
Sitte olis onneksi tankinvaihtoo vaille muut isot rempat tehty. Nokkahommiaki kattelin, tässä on .50" nostolla imu 192 astetta ja pako 183 astetta; ja nostoo karmeen isot .247". Jos tuohon joku Voodoo Rollerin löysimmän tahi toisiks löysimmän joskus laittas; saanee olla tällä kepillä kuitenki toistaseks ja pitää katella tarviko venajousia vaihella. Keinutpa varmaan menee vakioilla ku toi tiukempiki oli vaan jotain 229 asteinen .50" nostolla mut tarkistellaan sekkii joskus. Nyt olen vaan onnellinen ku pääsee liikkumaan ilman kyytejä
E: Ford ilmottaaki noston suoraan nokalta, eli 1.6 vipusuhteella se tekee .39". Tulin siihen tulokseen että jos joskus rupee noi nostajat vituttamaan ni otan löysimmän Voodoo Rollerin 219/221 asteilla .50" nostolla niin pelaa sitte muun tekniikan kanssa yhteen suorilta ja on semmonen järkevä käyttistekniikka.
Paskanen konehuonekki. Pitää pestä tässä joskus kunnolla ja hiplailla kaikki kolotki puhtaaksi..
Sitte olis onneksi tankinvaihtoo vaille muut isot rempat tehty. Nokkahommiaki kattelin, tässä on .50" nostolla imu 192 astetta ja pako 183 astetta; ja nostoo karmeen isot .247". Jos tuohon joku Voodoo Rollerin löysimmän tahi toisiks löysimmän joskus laittas; saanee olla tällä kepillä kuitenki toistaseks ja pitää katella tarviko venajousia vaihella. Keinutpa varmaan menee vakioilla ku toi tiukempiki oli vaan jotain 229 asteinen .50" nostolla mut tarkistellaan sekkii joskus. Nyt olen vaan onnellinen ku pääsee liikkumaan ilman kyytejä
E: Ford ilmottaaki noston suoraan nokalta, eli 1.6 vipusuhteella se tekee .39". Tulin siihen tulokseen että jos joskus rupee noi nostajat vituttamaan ni otan löysimmän Voodoo Rollerin 219/221 asteilla .50" nostolla niin pelaa sitte muun tekniikan kanssa yhteen suorilta ja on semmonen järkevä käyttistekniikka.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Mitään ei oo päivitelty nyt hetkeen mutta ei oo levätty laakereilla. Nyt on ollu hyvät ilmat aikalailla toukokuun ja tuli sitte pikkujuttuja laiteltua mitä tässä on pitäny tehä, plus valmisteluja tuohon tankinvaihto-operaatioon.
Pumpun vaihon jälkeen tuli siis purettua koko johtosarja konehuoneessa, siirsin pissapojan tuosta ilmanputsarin vierestä tuonne vastapäiseen nurkkaan konehuoneessa. En ymmärrä miksen alunperin sitä laittanu sinne ku nyt on putsari puoliks uponnu siihen pussiin, hankala johtosarjan välistä täyttää ja tuolla oli tyhjä nurkka ihan oottelemassa jotain Sitte releistin ajovalot ja teippailin koko loppunivaskan tuolla kangasteipillä millä rodin sähköt teippailin. Ja vaihoin laturin 63A -> 94A ku tuntu ettei potku riitä tuossa tyhjiksellä flekti päällä ku tippu jännite 12,6V; uudella sitte pysyy jo jossai 13,8V. Uuden laitoin tottakai.
Kuvat on randomjärjestyksessä:
Tämän lisäks tein syylärin yläpuolelle uuden kiinnikepellin, jonka kanssa myös tappelin pari päivää ku ei tahtonu pitää ku joko toiselta puolelta tai vähän heilauttamalla lähti irti. Syyläri oli vähän takakenossa että alalähtö ei osu tehostimenpumpun hihnapyörään/hihnaan, joutu suoristamaan että sen sai painettua tasaseen tuohon; ja kyllähän se jopa mahtu sinne yhtälailla ku vähän takakenossaki.. Pienehköt raot on vielä syylärin ylä- ja apparinpuolella mutta ei niihin taia tarvita mitään tukkoja.
Kaasupolkimen kans muutin niin että siitä Surferista tuli nyt pääpoljin eikä vaan päällinen, otin sen muovisen pois ja tein pellin alle johon se tuli kiinni ja sokan tilalle pultti. Tän joutu muutaman kerran tekee uusiks mutta sitte siitä tuli ihan asiallinen, jarrupolkimen muokkasin kans niin että suoristu tuosta (jäi vähän kieroon joskus aikonaan mut en jaksanu modata enää suoraks) eikä ollu liian lähellä enää kaasua. Tästä valmiista setistä ei sitte ollu laittaa kuvaa, nuo on niitä välivaiheen kuvia mitä tässä on. Ja sitte tein tankille valmiiks pannan kiinnikeet, kattelin et pantoja pitää lyhentää ja ostin kumilevyä, liimasin pohjaan osan ja pannoille alapuolelle tulee toiset. Myös suunnittelin b-pumpun, suodattimen ja välitankin laittavani tankin etupuolelle kun siellä on hyvin tilaa, ne saa samaan kiinnikkeeseen helposti ja ehkä parempi paikka siellä ku tuossa lehtijousen vieressä. Tankille tein myös anturin tiivisteen, laitoin tukkoo kaasarilähön ja laitoin tommosella letkukannakkeella maan tuohon lähön juureen. Voishan se olla anturinki pultin alla mut kattoo nyt välttääkö tuo. Nii, pesin myös konehuoneen; kuvat on siitäki ennen ja jälkeen.
Kuvat taas randomilla tässä em jutuista:
Ens viikon loppupuolella oli tarkotus vaihella se tankki. Katotaan sitte lisää.
Pumpun vaihon jälkeen tuli siis purettua koko johtosarja konehuoneessa, siirsin pissapojan tuosta ilmanputsarin vierestä tuonne vastapäiseen nurkkaan konehuoneessa. En ymmärrä miksen alunperin sitä laittanu sinne ku nyt on putsari puoliks uponnu siihen pussiin, hankala johtosarjan välistä täyttää ja tuolla oli tyhjä nurkka ihan oottelemassa jotain Sitte releistin ajovalot ja teippailin koko loppunivaskan tuolla kangasteipillä millä rodin sähköt teippailin. Ja vaihoin laturin 63A -> 94A ku tuntu ettei potku riitä tuossa tyhjiksellä flekti päällä ku tippu jännite 12,6V; uudella sitte pysyy jo jossai 13,8V. Uuden laitoin tottakai.
Kuvat on randomjärjestyksessä:
Tämän lisäks tein syylärin yläpuolelle uuden kiinnikepellin, jonka kanssa myös tappelin pari päivää ku ei tahtonu pitää ku joko toiselta puolelta tai vähän heilauttamalla lähti irti. Syyläri oli vähän takakenossa että alalähtö ei osu tehostimenpumpun hihnapyörään/hihnaan, joutu suoristamaan että sen sai painettua tasaseen tuohon; ja kyllähän se jopa mahtu sinne yhtälailla ku vähän takakenossaki.. Pienehköt raot on vielä syylärin ylä- ja apparinpuolella mutta ei niihin taia tarvita mitään tukkoja.
Kaasupolkimen kans muutin niin että siitä Surferista tuli nyt pääpoljin eikä vaan päällinen, otin sen muovisen pois ja tein pellin alle johon se tuli kiinni ja sokan tilalle pultti. Tän joutu muutaman kerran tekee uusiks mutta sitte siitä tuli ihan asiallinen, jarrupolkimen muokkasin kans niin että suoristu tuosta (jäi vähän kieroon joskus aikonaan mut en jaksanu modata enää suoraks) eikä ollu liian lähellä enää kaasua. Tästä valmiista setistä ei sitte ollu laittaa kuvaa, nuo on niitä välivaiheen kuvia mitä tässä on. Ja sitte tein tankille valmiiks pannan kiinnikeet, kattelin et pantoja pitää lyhentää ja ostin kumilevyä, liimasin pohjaan osan ja pannoille alapuolelle tulee toiset. Myös suunnittelin b-pumpun, suodattimen ja välitankin laittavani tankin etupuolelle kun siellä on hyvin tilaa, ne saa samaan kiinnikkeeseen helposti ja ehkä parempi paikka siellä ku tuossa lehtijousen vieressä. Tankille tein myös anturin tiivisteen, laitoin tukkoo kaasarilähön ja laitoin tommosella letkukannakkeella maan tuohon lähön juureen. Voishan se olla anturinki pultin alla mut kattoo nyt välttääkö tuo. Nii, pesin myös konehuoneen; kuvat on siitäki ennen ja jälkeen.
Kuvat taas randomilla tässä em jutuista:
Ens viikon loppupuolella oli tarkotus vaihella se tankki. Katotaan sitte lisää.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Jeesbox, palataampa astialle taas vaihteeksi. Pahottelut ku ei oo tullu kirjoteltua nytte vaikka mielessä olleet asiat on tehty. Toisaalta semmosta pienehköä tappelua ollukki ton tankin kanssa ni ei kovin mielekästä oo ollukkaa vaan kirjotella et hitto ku mahtuu nyt bensaa tankkiin
Eli muutaman päivän veti aikaa noitten kiinnikkeiden teko tankille, ei menny kaikki kerralla niinku olin suunnitellu eli vähän joutu modailee vielä kun ne oli hitsattu kiinni. Ja sitte letkuja piti hieman modailla mutta se oli nopee keissi, kiitos Hannun No, sain sitte kamppeet jossai vaiheessa vihdoin ja viimein kasaan ja bensaa tankkiin. Hieman meinas harmittaa ku lähtöliitin vuotaa. No eipä siinä, happosta rosteriin ni kävi sitte näköjään nii että oli jääny huokonen vaikka toiki oli painetestailtu useita kertoja. Eiku bensat takas kannuun, tankki veke ja vedellä huuhtoo muutaman kerran. Juotettii sit hopeella se tiiviiks ja se toimi. Auto seuraavana aamuna nippuun, tankkii varovaiset 30 litraa ja näytti hyvältä..
Joo. Näyttää joo hyvältä. Oli kyllä seuraava kaks kuukautta semmosta sepostelua että huppatiheijaa. No, okei. Ei mitään todella vakavaa mutta pari suunnittelumokaa tuli tankissa, tai no pitäs sen toimia SBC:n mukaan täysin (ja kyllä ne itekki tuli järkeiltyä useempaan kertaan että kaikki toimis kunnolla)mutta ei näköjään kaikissa vehkeissä toimi kaikki systeemit niinku luulis. No, tankki oli kuitenki asiallisesti tehty eikä se pikkuvuoto haittaa mitään ku sai ite korjattua. Iso kiitos SBC:lle tankista kuitenki.
Eli mitä mulla oli. No tuntuu kurlaavan ilmaa koko ajan. Tankista lähön jälkee on t-haara paluulle, sit välitankki, suodatin, pumppu. Kaikki tankin alapinnan alapuolella ja välitankin tulo ylhääl ja lähtö alhaal. Tankkii oli myös huohotusletku jota koitettii tukkia. Laskin ja laskin välitankkia ja tuntu toimivan jos oli tarpeeks bensaa ni välillä ihan ok. Sit vuoti tuo anturi ni ei kehannu liikaa tankata. SBC sano sillo vuos sitte että on läpipultit laipassa ni tee niihinki tiiviste. No nii, arvaatte varmaa. Korjasin senki sitte nii et tein klingeriitistä tiivisteen ja motonetistä ripulipensseliliimaa mikä kesti kans bensaa. Se on toiminu kyllä.
No tappelin ja ihmettelin sitä ilman kurlausta, laiton paluun välitankkii ja sitte se ei ees lopettanu sitä kurlaamista Vaihon sitte loppujenlopuks paluun tankkiin ja t-haara sekä välitankin huohotus umpeen. Hokasin sit kaverin kertomana et pumppuhan siellä on menossa paskaks. Heh, aika ovelasti muuttu se ääni vaan siitä pumpun ilman imemisestä siihen että se melkee samallai äänti koko ajan.. Onneks sain järkevää vastausta siihen ja vaihon pumpun. No vielä outoutta ja tappelua. Kokeilin ajaa tyhjäks ja paljoko jää 70cm*75cm*20cm laakeesee tankkii bensaa sitte bensaa että saa brutto ja nettotilavuuden tietoon. Eh, joku 35-40l. Ja pitää tankata ku tankki näyttää puolta tankkia. Vähä harmillista ku mittaristo ja anturin korjattu ja laitettu nii et toimis aina oikein ja näyttäs oikeeta. Ja sit kiina-anturi jarruttaessa vispaa aika paljo, ois pitäny tehä siihen se hito kaukalo mut eipä idiootti kokeillu ku entisen tankin anturilla että eihän tää oo nopee
Tilannetta muutin sillä että katoin et tankki on kai aika vaateris, laskin persettä siitä silleen että survon lisää kumia sinne väliin. Nyt saa ajaa mittarin mukaa aika tyhjäks ja jonnekki 35 litraan ainaki saa ajaa ennenku alkaa kunnolla horii mut en oo vielä kerinny testata KUNNOLLA vaikka ollu kuukauden tuo perseen lasku jo tuossa.
Kokeilin kans matkaillessa tankata nii et kahesti pumppu katkasee täyteen tankates ja 198 kilsaa meni 16 litralla tasasta 100 kmh oikeeta nopeutta. Sit 466 täysin sekalaista ajoa, käytii vähä antaa kunnolla kenkää paskaläjälle muutaman kerran ja se meni keskikulutuksella 10.7l. En tiiä pitääkö paikkaansa, ihan liian uskomattomalta tuommoset kulutukset kuulostaa vaikka on tekniikka kunnossa ja loikkarilootaa yms PS: 100kmh oikeet nopeutta ajaes on n. 1800rpm.
Sitte tuli joutessaa toi häirihtevä lämppärinletku muutettua, lootaan pistin vähä öljyä (no kerkes tulla jo yliki huohottimesta mut otin sit pois ). Siinäpä se kesä meni eikä kerinny "nauttia" kunnolla vaikka miten aikasee yritti saaha kaikki tehtyä No hauska kesä oli kuitenki ja pääasia et romut on ajossa ja kunnossa.
Nakkelen kuvat randomilla taas plus joitain selityksiä lisänä.
Tässä on noi letkut v1.0 eli aika ylhäältä meni. Tän jälkee tuli muutamia kokeiluja ku letkuja ja välitankkia laskin. (mielessä oli että jos koko auto on mäessä niin ylhäällä ja vähä tankin takana oleva letku voi ottaa ilmoja)
Tässä viimesin versio, eli aika paljo niitä laskin.
Välitankki v1.0 ja laskin nii että tein alapään kiinnitysreiän ihan latan alapäähän ja lyhensin tota pannan alareunaa ja tein siihenki reiän mahd ylös. Aika paljo seki laski loppupeleissä.
Tossa vielä suht hyvä sivukuva miten letkut sinne asettu lopullisesti. Poislukien toi T-haaran paluuletku joka meni tankkiin, nyt siinä on tulppa.
tankkiin tuleva paluuletku tehtiin nippahelvetillä noin.
Eli sisätilanlämppärille tuleva letku ei mee keskeltä venakoppaa enää vaa nätisti molemmat menee piiloon imarin alle.
Eli muutaman päivän veti aikaa noitten kiinnikkeiden teko tankille, ei menny kaikki kerralla niinku olin suunnitellu eli vähän joutu modailee vielä kun ne oli hitsattu kiinni. Ja sitte letkuja piti hieman modailla mutta se oli nopee keissi, kiitos Hannun No, sain sitte kamppeet jossai vaiheessa vihdoin ja viimein kasaan ja bensaa tankkiin. Hieman meinas harmittaa ku lähtöliitin vuotaa. No eipä siinä, happosta rosteriin ni kävi sitte näköjään nii että oli jääny huokonen vaikka toiki oli painetestailtu useita kertoja. Eiku bensat takas kannuun, tankki veke ja vedellä huuhtoo muutaman kerran. Juotettii sit hopeella se tiiviiks ja se toimi. Auto seuraavana aamuna nippuun, tankkii varovaiset 30 litraa ja näytti hyvältä..
Joo. Näyttää joo hyvältä. Oli kyllä seuraava kaks kuukautta semmosta sepostelua että huppatiheijaa. No, okei. Ei mitään todella vakavaa mutta pari suunnittelumokaa tuli tankissa, tai no pitäs sen toimia SBC:n mukaan täysin (ja kyllä ne itekki tuli järkeiltyä useempaan kertaan että kaikki toimis kunnolla)mutta ei näköjään kaikissa vehkeissä toimi kaikki systeemit niinku luulis. No, tankki oli kuitenki asiallisesti tehty eikä se pikkuvuoto haittaa mitään ku sai ite korjattua. Iso kiitos SBC:lle tankista kuitenki.
Eli mitä mulla oli. No tuntuu kurlaavan ilmaa koko ajan. Tankista lähön jälkee on t-haara paluulle, sit välitankki, suodatin, pumppu. Kaikki tankin alapinnan alapuolella ja välitankin tulo ylhääl ja lähtö alhaal. Tankkii oli myös huohotusletku jota koitettii tukkia. Laskin ja laskin välitankkia ja tuntu toimivan jos oli tarpeeks bensaa ni välillä ihan ok. Sit vuoti tuo anturi ni ei kehannu liikaa tankata. SBC sano sillo vuos sitte että on läpipultit laipassa ni tee niihinki tiiviste. No nii, arvaatte varmaa. Korjasin senki sitte nii et tein klingeriitistä tiivisteen ja motonetistä ripulipensseliliimaa mikä kesti kans bensaa. Se on toiminu kyllä.
No tappelin ja ihmettelin sitä ilman kurlausta, laiton paluun välitankkii ja sitte se ei ees lopettanu sitä kurlaamista Vaihon sitte loppujenlopuks paluun tankkiin ja t-haara sekä välitankin huohotus umpeen. Hokasin sit kaverin kertomana et pumppuhan siellä on menossa paskaks. Heh, aika ovelasti muuttu se ääni vaan siitä pumpun ilman imemisestä siihen että se melkee samallai äänti koko ajan.. Onneks sain järkevää vastausta siihen ja vaihon pumpun. No vielä outoutta ja tappelua. Kokeilin ajaa tyhjäks ja paljoko jää 70cm*75cm*20cm laakeesee tankkii bensaa sitte bensaa että saa brutto ja nettotilavuuden tietoon. Eh, joku 35-40l. Ja pitää tankata ku tankki näyttää puolta tankkia. Vähä harmillista ku mittaristo ja anturin korjattu ja laitettu nii et toimis aina oikein ja näyttäs oikeeta. Ja sit kiina-anturi jarruttaessa vispaa aika paljo, ois pitäny tehä siihen se hito kaukalo mut eipä idiootti kokeillu ku entisen tankin anturilla että eihän tää oo nopee
Tilannetta muutin sillä että katoin et tankki on kai aika vaateris, laskin persettä siitä silleen että survon lisää kumia sinne väliin. Nyt saa ajaa mittarin mukaa aika tyhjäks ja jonnekki 35 litraan ainaki saa ajaa ennenku alkaa kunnolla horii mut en oo vielä kerinny testata KUNNOLLA vaikka ollu kuukauden tuo perseen lasku jo tuossa.
Kokeilin kans matkaillessa tankata nii et kahesti pumppu katkasee täyteen tankates ja 198 kilsaa meni 16 litralla tasasta 100 kmh oikeeta nopeutta. Sit 466 täysin sekalaista ajoa, käytii vähä antaa kunnolla kenkää paskaläjälle muutaman kerran ja se meni keskikulutuksella 10.7l. En tiiä pitääkö paikkaansa, ihan liian uskomattomalta tuommoset kulutukset kuulostaa vaikka on tekniikka kunnossa ja loikkarilootaa yms PS: 100kmh oikeet nopeutta ajaes on n. 1800rpm.
Sitte tuli joutessaa toi häirihtevä lämppärinletku muutettua, lootaan pistin vähä öljyä (no kerkes tulla jo yliki huohottimesta mut otin sit pois ). Siinäpä se kesä meni eikä kerinny "nauttia" kunnolla vaikka miten aikasee yritti saaha kaikki tehtyä No hauska kesä oli kuitenki ja pääasia et romut on ajossa ja kunnossa.
Nakkelen kuvat randomilla taas plus joitain selityksiä lisänä.
Tässä on noi letkut v1.0 eli aika ylhäältä meni. Tän jälkee tuli muutamia kokeiluja ku letkuja ja välitankkia laskin. (mielessä oli että jos koko auto on mäessä niin ylhäällä ja vähä tankin takana oleva letku voi ottaa ilmoja)
Tässä viimesin versio, eli aika paljo niitä laskin.
Välitankki v1.0 ja laskin nii että tein alapään kiinnitysreiän ihan latan alapäähän ja lyhensin tota pannan alareunaa ja tein siihenki reiän mahd ylös. Aika paljo seki laski loppupeleissä.
Tossa vielä suht hyvä sivukuva miten letkut sinne asettu lopullisesti. Poislukien toi T-haaran paluuletku joka meni tankkiin, nyt siinä on tulppa.
tankkiin tuleva paluuletku tehtiin nippahelvetillä noin.
Eli sisätilanlämppärille tuleva letku ei mee keskeltä venakoppaa enää vaa nätisti molemmat menee piiloon imarin alle.
Last edited by Pikku-Kalle on Mon Oct 31, 2016 7:12 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Fiksasin taas rattiakselista vaihekepin kiinnitystä. Siinä oli putkisokka joka tarttu keppii, ja messinkilevystä tehyt helat yläpäässä ja popparit päissä ettei helat pääse pois. Ei ollu toimiva setti ku tarttuu keppiin eikä siihen koppaan ni syö vaa lisää niitä reikiä ku ne on vähä väljemmät. Hain sitte 5mm 12.9 pultin tarpeeks pitkällä suoralla, vähä hiasin ni luistaa hyvin keppi siinä, lyhensin, tein helat ylä- ja alapäähän (eli leikkasin sopivan paksusta shimmimessinkiä ja pyöräytin pultin ympärille) ja tuuppasin ylös rikan, alas lukkorikan ja hattumutterin. Nyt on pultti jeti reikiin, tiukasti kiinni myös mutterilla ja keppi liikkuu pulttia vasten. Kova kovaa vasten niin ei syövy paskaksi ihan parissa vuodessa niiko kävi ennen putkisokkavirityksiä yhelle normi 5mm pultille.
Vituttaa muuten kepissä turhat välykset, oli ne sitte ite pelkässä vaihevivussa tahi vivustossa. Käytin rattia irti tossa kesällä ku kokeilin huviksee Grantin puurattia, oli vähä löystyny se koko vaihteenvaihtopötikkä rattiakselista ni sai siitä vähä kans välyksiä pois. Nyt on enää normaalit toleranssit vivustoissa, toki voishan ne neki tehä uusiks vaikka kuulalaakereilla, samoten vaihtaa rattiakselii laakerit joka paikkaan ja ja..
En ottanu kuvia, katotaan jos muistaa ottaa tässä valmiista paketista.
Vituttaa muuten kepissä turhat välykset, oli ne sitte ite pelkässä vaihevivussa tahi vivustossa. Käytin rattia irti tossa kesällä ku kokeilin huviksee Grantin puurattia, oli vähä löystyny se koko vaihteenvaihtopötikkä rattiakselista ni sai siitä vähä kans välyksiä pois. Nyt on enää normaalit toleranssit vivustoissa, toki voishan ne neki tehä uusiks vaikka kuulalaakereilla, samoten vaihtaa rattiakselii laakerit joka paikkaan ja ja..
En ottanu kuvia, katotaan jos muistaa ottaa tässä valmiista paketista.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Pari pikku juttua tullu joutessaan näpräiltyä. Tuossa eka nyt kuvia siitä vaihekepin kikkailusta, ihan ok siitäki tuli.
Oon pieniä kolahduksia metsästelly ajaessa, yks oli varmaan työkalupakki (.50 kaliiberisen panosloota) joka vähä heilahti ja otti takapenkkiin tai takaluukkuun. Toinen oli ku jossai vaiheessa kesällä takapenkin selkänojan toiselta puolelta oli menny säätöpultti, joka nojaa sitte pyöränkaareen siis, rikki ja selkänoja heilu. Otin semmosen kumityynyn missä oli UK ja SK eripäissä, leikkasin sisäkierteen veke ja laiton sinne revenneeseen reikään; siellä oli siis prässättävä kierre siihen takaluukun peltiin laitettu tehtaalla ja porukkaa takapenkillä ni oli revenny irti. Sitte oli vielä yks juttu, takaluukku pääsi heilumaan ku tiivisteet yllättäen sielläki aika paskana ni ei vastaa kunnolla luukkuun. Liimasin sitte kuminpalaset pikaliimalla, toimii nyt eikä kolise Tiivistysominaisuuksia ei tuollakaan oo yhtää ni sille on ihan sama, oviinki olis kiva ehkä joskus tiivisteet hommailla ku kaikista ovista puuttuu puolet Mut vettä ei tule sisälle ku on kaikki ovet on fiksusti tippakourujen alla, ja takaluukusta ei pääse myöskää ku lasi menee korin sisään
Sattumalta sitte kattelin riikkaria ku ei toiminu. En oo kyl käytä kovinkaa usein, saattaa 6kk mennä helposti välissä Mietin et onkoha ne menny vaa taas vähä juntturaan ku tuntuu et aikasemmin on saanu pelaamaan vähä kopistelemalla ja alkanu toimii paremmin ku on huudatellu sillon tällön. Vaihon sitte riikkaritki purkuMersusta, eikä toimi vieläkää. Arvasin sitte että onkkelma on rattiin tulevissa liukupinnoissa. Idiootti ku on ni otti joskus rasvat pois sieltä, tais vähä nopsaa kulahtaa noi liukutapit siellä Tinasin sitte vaa vähä jatkoo niihin ja laiton rasvaa. Luulin et pitäs olla jotai sähköäjohtavaa tjsp sen rasvan mutta näköjää joku vaalee random rasva siellä toimii. Saa nähä kestääkö kauan noilla, kyl se nyt ainaki vastas kunnolla ku ratin laitto takas. Hommaa sit jostai iha jotai messinki tankoo ja tinailee noitten tilalle.
Ja tuossa kuvaa ite autosta ku kävin kaverin tuninkipösöstä kattomassa Megan asetuksia kuntoon.
Oon pieniä kolahduksia metsästelly ajaessa, yks oli varmaan työkalupakki (.50 kaliiberisen panosloota) joka vähä heilahti ja otti takapenkkiin tai takaluukkuun. Toinen oli ku jossai vaiheessa kesällä takapenkin selkänojan toiselta puolelta oli menny säätöpultti, joka nojaa sitte pyöränkaareen siis, rikki ja selkänoja heilu. Otin semmosen kumityynyn missä oli UK ja SK eripäissä, leikkasin sisäkierteen veke ja laiton sinne revenneeseen reikään; siellä oli siis prässättävä kierre siihen takaluukun peltiin laitettu tehtaalla ja porukkaa takapenkillä ni oli revenny irti. Sitte oli vielä yks juttu, takaluukku pääsi heilumaan ku tiivisteet yllättäen sielläki aika paskana ni ei vastaa kunnolla luukkuun. Liimasin sitte kuminpalaset pikaliimalla, toimii nyt eikä kolise Tiivistysominaisuuksia ei tuollakaan oo yhtää ni sille on ihan sama, oviinki olis kiva ehkä joskus tiivisteet hommailla ku kaikista ovista puuttuu puolet Mut vettä ei tule sisälle ku on kaikki ovet on fiksusti tippakourujen alla, ja takaluukusta ei pääse myöskää ku lasi menee korin sisään
Sattumalta sitte kattelin riikkaria ku ei toiminu. En oo kyl käytä kovinkaa usein, saattaa 6kk mennä helposti välissä Mietin et onkoha ne menny vaa taas vähä juntturaan ku tuntuu et aikasemmin on saanu pelaamaan vähä kopistelemalla ja alkanu toimii paremmin ku on huudatellu sillon tällön. Vaihon sitte riikkaritki purkuMersusta, eikä toimi vieläkää. Arvasin sitte että onkkelma on rattiin tulevissa liukupinnoissa. Idiootti ku on ni otti joskus rasvat pois sieltä, tais vähä nopsaa kulahtaa noi liukutapit siellä Tinasin sitte vaa vähä jatkoo niihin ja laiton rasvaa. Luulin et pitäs olla jotai sähköäjohtavaa tjsp sen rasvan mutta näköjää joku vaalee random rasva siellä toimii. Saa nähä kestääkö kauan noilla, kyl se nyt ainaki vastas kunnolla ku ratin laitto takas. Hommaa sit jostai iha jotai messinki tankoo ja tinailee noitten tilalle.
Ja tuossa kuvaa ite autosta ku kävin kaverin tuninkipösöstä kattomassa Megan asetuksia kuntoon.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Eilen tuli talleiltua, pesin purku-Subbarin lattiamatot ja nakkelin tänään sisälle, tein konepellin takalaitaan tiivisteen A Mersun oven ylälaidan tiivisteestä. Vaihoin kans koneeseen öljyt ja pesin sekä öljysin ilmanputsarin. Sunnuntaina laittelin alle uudet Nexenin talvikumit, hyvin tuntuu pitoa olevan verrattuna noihin vanhoihin Coopereihin Näytti kans olevan klingeriitistä tehty öljypohjan ropun tiiviste parempi ku noi kuparirikat, ei vuotanu vielä ainakaan yhtää. Ostin joltaki ton pohjan ni oli tehty ite se roppu ja tiivistepinta tietenki mitä sattuu. Mutta jospa se tuolla pysys kuivana.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihoin tuossa hihnan ku entinen oli kulahtanu, kengittäessä pääsee luistamaan.. Kylmällä se halusi vielä ääntää, piti vetää sit ihan kunnolla kireelle ni rauhottu. Myin vanhat talvirenkaat ja otin tuossa yks päivä kuvia näillä 205/65/15 talvirenkailla. En tiiä pitäskö tuon kokoset kesäksi ottaa, olisko nuo paremmat ku noi 215/65/15. Niissä ehkä karvan liikaa etupyöränaukko täyttyy ja näissä vähän sopivammin, suht matalan näköset muuten on. Saa nähä. Noi oli kans paljo kevyemmät kääntää, ja kesärenkaat ku oli vähä viturallee kulunu sen aurauksen takia ni pikkasen veteli; ai että on nyt ollu mukava ajella ku kahella sormella kääntyy ratti ja menee suoraan
Macsillä oli eka takaovien tiivisteet ja arvioitu toimitus 24.11, etuovet oli back order. Pari viikkoo ni toimitus unkown, takaovia ei oo ja etuoviin oli tullu. Saa nähä millon ne saa sieltä lähtemään. Nyt olis kyllä hyvä aika laskuttaa ku kurssi vähän parani.
Macsillä oli eka takaovien tiivisteet ja arvioitu toimitus 24.11, etuovet oli back order. Pari viikkoo ni toimitus unkown, takaovia ei oo ja etuoviin oli tullu. Saa nähä millon ne saa sieltä lähtemään. Nyt olis kyllä hyvä aika laskuttaa ku kurssi vähän parani.
Re: Ford Falcon STW '69
Onko siinä orggiksena oikeesti noin matalat fillarit?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests