Jeesbox, palataampa astialle taas vaihteeksi. Pahottelut ku ei oo tullu kirjoteltua nytte vaikka mielessä olleet asiat on tehty. Toisaalta semmosta pienehköä tappelua ollukki ton tankin kanssa ni ei kovin mielekästä oo ollukkaa vaan kirjotella et hitto ku mahtuu nyt bensaa tankkiin
Eli muutaman päivän veti aikaa noitten kiinnikkeiden teko tankille, ei menny kaikki kerralla niinku olin suunnitellu eli vähän joutu modailee vielä kun ne oli hitsattu kiinni. Ja sitte letkuja piti hieman modailla mutta se oli nopee keissi, kiitos Hannun

No, sain sitte kamppeet jossai vaiheessa vihdoin ja viimein kasaan ja bensaa tankkiin. Hieman meinas harmittaa ku lähtöliitin vuotaa.

No eipä siinä, happosta rosteriin ni kävi sitte näköjään nii että oli jääny huokonen vaikka toiki oli painetestailtu useita kertoja. Eiku bensat takas kannuun, tankki veke ja vedellä huuhtoo muutaman kerran. Juotettii sit hopeella se tiiviiks ja se toimi. Auto seuraavana aamuna nippuun, tankkii varovaiset 30 litraa ja näytti hyvältä..
Joo. Näyttää joo hyvältä. Oli kyllä seuraava kaks kuukautta semmosta sepostelua että huppatiheijaa. No, okei. Ei mitään todella vakavaa mutta pari suunnittelumokaa tuli tankissa, tai no pitäs sen toimia SBC:n mukaan täysin (ja kyllä ne itekki tuli järkeiltyä useempaan kertaan että kaikki toimis kunnolla)mutta ei näköjään kaikissa vehkeissä toimi kaikki systeemit niinku luulis. No, tankki oli kuitenki asiallisesti tehty eikä se pikkuvuoto haittaa mitään ku sai ite korjattua. Iso kiitos SBC:lle tankista kuitenki.
Eli mitä mulla oli. No tuntuu kurlaavan ilmaa koko ajan. Tankista lähön jälkee on t-haara paluulle, sit välitankki, suodatin, pumppu. Kaikki tankin alapinnan alapuolella ja välitankin tulo ylhääl ja lähtö alhaal. Tankkii oli myös huohotusletku jota koitettii tukkia. Laskin ja laskin välitankkia ja tuntu toimivan jos oli tarpeeks bensaa ni välillä ihan ok. Sit vuoti tuo anturi ni ei kehannu liikaa tankata. SBC sano sillo vuos sitte että on läpipultit laipassa ni tee niihinki tiiviste. No nii, arvaatte varmaa. Korjasin senki sitte nii et tein klingeriitistä tiivisteen ja motonetistä ripulipensseliliimaa mikä kesti kans bensaa. Se on toiminu kyllä.
No tappelin ja ihmettelin sitä ilman kurlausta, laiton paluun välitankkii ja sitte se ei ees lopettanu sitä kurlaamista

Vaihon sitte loppujenlopuks paluun tankkiin ja t-haara sekä välitankin huohotus umpeen. Hokasin sit kaverin kertomana et pumppuhan siellä on menossa paskaks. Heh, aika ovelasti muuttu se ääni vaan siitä pumpun ilman imemisestä siihen että se melkee samallai äänti koko ajan..

Onneks sain järkevää vastausta siihen ja vaihon pumpun. No vielä outoutta ja tappelua. Kokeilin ajaa tyhjäks ja paljoko jää 70cm*75cm*20cm laakeesee tankkii bensaa sitte bensaa että saa brutto ja nettotilavuuden tietoon. Eh, joku 35-40l.

Ja pitää tankata ku tankki näyttää puolta tankkia. Vähä harmillista ku mittaristo ja anturin korjattu ja laitettu nii et toimis aina oikein ja näyttäs oikeeta.

Ja sit kiina-anturi jarruttaessa vispaa aika paljo, ois pitäny tehä siihen se hito kaukalo mut eipä idiootti kokeillu ku entisen tankin anturilla että eihän tää oo nopee
Tilannetta muutin sillä että katoin et tankki on kai aika vaateris, laskin persettä siitä silleen että survon lisää kumia sinne väliin. Nyt saa ajaa mittarin mukaa aika tyhjäks ja jonnekki 35 litraan ainaki saa ajaa ennenku alkaa kunnolla horii mut en oo vielä kerinny testata KUNNOLLA vaikka ollu kuukauden tuo perseen lasku jo tuossa.
Kokeilin kans matkaillessa tankata nii et kahesti pumppu katkasee täyteen tankates ja 198 kilsaa meni 16 litralla tasasta 100 kmh oikeeta nopeutta. Sit 466 täysin sekalaista ajoa, käytii vähä antaa kunnolla kenkää paskaläjälle muutaman kerran ja se meni keskikulutuksella 10.7l. En tiiä pitääkö paikkaansa, ihan liian uskomattomalta tuommoset kulutukset kuulostaa vaikka on tekniikka kunnossa ja loikkarilootaa yms

PS: 100kmh oikeet nopeutta ajaes on n. 1800rpm.
Sitte tuli joutessaa toi häirihtevä lämppärinletku muutettua, lootaan pistin vähä öljyä (no kerkes tulla jo yliki huohottimesta mut otin sit pois

). Siinäpä se kesä meni eikä kerinny "nauttia" kunnolla vaikka miten aikasee yritti saaha kaikki tehtyä

No hauska kesä oli kuitenki ja pääasia et romut on ajossa ja kunnossa.
Nakkelen kuvat randomilla taas plus joitain selityksiä lisänä.











Tässä on noi letkut v1.0 eli aika ylhäältä meni. Tän jälkee tuli muutamia kokeiluja ku letkuja ja välitankkia laskin. (mielessä oli että jos koko auto on mäessä niin ylhäällä ja vähä tankin takana oleva letku voi ottaa ilmoja)

Tässä viimesin versio, eli aika paljo niitä laskin.

Välitankki v1.0 ja laskin nii että tein alapään kiinnitysreiän ihan latan alapäähän ja lyhensin tota pannan alareunaa ja tein siihenki reiän mahd ylös. Aika paljo seki laski loppupeleissä.

Tossa vielä suht hyvä sivukuva miten letkut sinne asettu lopullisesti. Poislukien toi T-haaran paluuletku joka meni tankkiin, nyt siinä on tulppa.

tankkiin tuleva paluuletku tehtiin nippahelvetillä noin.



Eli sisätilanlämppärille tuleva letku ei mee keskeltä venakoppaa enää vaa nätisti molemmat menee piiloon imarin alle.
