kaarlo kadett wrote:Mistä idea alupenkkiin? Mitä järkeä vai onko se ollu niin vähällä käytöllä että haluat painossa säästää? Levennätkö etupyörät muuten vaan vai onko tarvetta?
Tossa farmarissa on pirun painava takapenkki kun se on kääntyvä malli. Sen lisäksi olisin joutunu modaamaan sitä penkkiä jotenkin kun nyt tulee ylätukivarret "penkin sisään". Varmaan jonkulainen pikkupehmuke täytyy tusata siihen uuteen penkkiin että kestää pieniä matkoja siellä istuskella.
Tarkotus olis laihduttaa tää alle 900 kiloseks. Leimalla vaaka näytti 960kg. Vaihteistosta säästää nyt varmasti 40-50kg, penkistä kymmenisen kiloa ja tuo kontin välipohjapelti olis kans tarkotus tusata alumiinista. Ainiin ja lootan öljyjäähy joutaa myös mäkeen.
Tänään rupesin niitä ylätukivarsia tusailemaan. Tässä korin pään kiinnikkeet valmiina:
Plasmaleikkasin ja rälläköin 65mm leveät railot tukivarisille. Nuo korinpään kiinnikkeet hitsasin 40x40 rhs putkeen kiinni kun tuo peltikotelo on niin huteraa tekoa.. Tää on about samanlainen systeemi minkä monster kadettiin tein aikoinaan..
Etuvanteelle heitin kokeeksi 185/65r15 renkaan ja kiinnihän se ottaa tuonne jalkatilan puolelle kun tarpeeksi kääntää ratista. Oliskos kellään 175/185 matalampaa rengasparia ylimääräsenä mitkä olis matalempia kun 65?