67 Caravan perä ja mylly updeitit

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Tue Mar 22, 2016 7:43 am

Varmaan järkevintä oliskin keskittää aika ja vähät rahat yhteen autoon.. mutta kun tekee mieli rakennella kaikenlaista :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Wed Mar 23, 2016 4:05 pm

Vaihteistoadapterin vuoksi on vaihdelaatikon liukuholkki (minkä päällä painelaakeri liikkuu) liian lyhyt. Jatkaminen ois voinu olla vähä hankalaa niin duunasin tollasen pidemmän holkin mikä pitäis mennä tiukasti vakion holkin päälle. Kaiken kruunaa blazerin kytkinpaketista yli jäänyt painelaakeri. Kävi muuten tohon volvon haarukkaan ihan pienellä modaamisella :o

Image

Huomenna pitäs tulla hyväkuntonen volvon kytkinlevy ja etukardaanin pätkä tukilaakereineen.. sopivaan hintaan tarjoamalla ruuat :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Thu Mar 24, 2016 8:33 pm

Sellaset tuli:
Image

Hitsasin tunnelin läjään ja vedin ruosteenestomaalia päälle:
Image

Holkki kävi ihan kivasti paikoilleen:
Image

GeneralO
Posts: 115
Joined: Sat Jan 04, 2014 8:32 pm

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby GeneralO » Fri Mar 25, 2016 10:22 am

Seiska/ysisatkusarjan Volvosta kävisi varmaan tuohonkin kardaaniin vähän simppelimpi tukikumi/laakeri, niinkuin itselläni on Amazonissa. Kumissa on itsessään metallinen runko, ja rungossa m8 kierteet. Näitä on kahdella halkaisijalla:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=655

Tässä vielä oma kötöstys:
http://i1010.photobucket.com/albums/af2 ... bvmtqw.jpg
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Fri Mar 25, 2016 12:55 pm

Joo mulla on tollanen missä kierteet, mut siit on just toi kumi ja rautaosa aivan mätä. Täytynee hakee motonetistä jos sieltä kerran löytyy uusi :)

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Schweinhund. » Fri Mar 25, 2016 10:39 pm

Paljo sun vauhtipyörä painaa?
Siitä nyt helposti vähä sorvissa keventäis.
Mulla ohc:n perässä oli kevyimmillään 4kg ja orgis painavimmillaan oli sen 12kg.
Kevyellä saa sitä herkkyyttä eikä ainakaan omassa ollu kellään mitään hankaluuksia liikkeelle lähdössä vaikka kolmelapanen jousittamaton sintteri olikin.
Yleisestihän sintteriä pidetään epäsopivana katuautoon.Mulla oli varmaan vaan niin löysä asetelma että oli mukava käyttää.Ei varmaan ollu tehoja.
Kieltämättä se jo orastavasti melkein luisti 1,5 baarin ahdoilla mutta maisema vaihtui kiitettävän nopeasti.
Haista
Kaavittu.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Sat Mar 26, 2016 12:14 am

Onhan tuo suht painavan oloinen, en oo punninnu. Sen verran se kävi sorvissa että kytkimen pinta on oikaistu ja saman verran + pari kymppiä on otettu asetelman pinnasta pois. Tuossa vauhtiksessa kun on se jännä korotettu pinta mihin asetelma tulee kiinni. Kait sitä olis jostain kohti saanu kevennettyä.. onhan tuo kuitenkin kevyempi kuin vetolevy+10" turbiini täynnä öljyä ;)

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby Schweinhund. » Sun Mar 27, 2016 7:12 pm

Sieltä taustapuolelta noita on tavattu hoikentaa.
Luulen muuten että edellisen kombinaation huono toimivuus johtu ihan liian isosta mehulingosta.
Pieni iskutilavuus niin olis tarvinnu, veikkaan 8tuuman tai pienemmän limpun ja stallin sinne 4k yläpuolelle.
Kevyt vauhtipyörä muuten säästää muutakin voimansiirtoa ja saattaa jopa parantaa pitoa paikaltaanlähdössä kun ei ole sitä murhaavaa piikkivääntöä.
Haista
Kaavittu.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Sun Mar 27, 2016 8:10 pm

Juu todellakin olis tarvinnu korkean stallin, mutta siltikin siihen laatikkoon olis jääny kymmeniä heppoja enemmän kuin manuaaliin. Nelonen olis ollu aika turha vaihde kun siitä limpusta olis pitäny tehdä todella löysä että tuo pieni moottori olisi jaksanu murjoa stallin korkealle. Normaali ajaminen olis ollu aikamoista luistelua :?

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit

Postby sbc350 » Tue Mar 29, 2016 7:08 pm

Biltemassa olis ollu halvempi kardaanin tukilaakerin kumi mutta ei ollu lahdessa hyllyssä. Hain sitten motonetistä.
Laakerikin on nyt uusi olemassa. Tähän muistiinpanoksi että laakerin koko on 45/75/16

Image

Hiltuselta hain 4kpl volvon 15" etuvetovanteita, et 43. Pitää irrottaa keskiö ja vähän siirrellä. Vähänhän noi on kapeat, neljästä tekis kyllä kaksi leveetä vannetta :?: 8-)

Image

Hyvin näkyy miten on huonossa hapessa noi sisälokasuojat ja lokarin kaaret. Mulla on jo olemassa korjauspalat kaariin mutta ei oo saanu aikaseks vaihdella.. :oops:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests