67 Caravan perä ja mylly updeitit
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Varmaan järkevintä oliskin keskittää aika ja vähät rahat yhteen autoon.. mutta kun tekee mieli rakennella kaikenlaista
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Vaihteistoadapterin vuoksi on vaihdelaatikon liukuholkki (minkä päällä painelaakeri liikkuu) liian lyhyt. Jatkaminen ois voinu olla vähä hankalaa niin duunasin tollasen pidemmän holkin mikä pitäis mennä tiukasti vakion holkin päälle. Kaiken kruunaa blazerin kytkinpaketista yli jäänyt painelaakeri. Kävi muuten tohon volvon haarukkaan ihan pienellä modaamisella
Huomenna pitäs tulla hyväkuntonen volvon kytkinlevy ja etukardaanin pätkä tukilaakereineen.. sopivaan hintaan tarjoamalla ruuat
Huomenna pitäs tulla hyväkuntonen volvon kytkinlevy ja etukardaanin pätkä tukilaakereineen.. sopivaan hintaan tarjoamalla ruuat
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Sellaset tuli:
Hitsasin tunnelin läjään ja vedin ruosteenestomaalia päälle:
Holkki kävi ihan kivasti paikoilleen:
Hitsasin tunnelin läjään ja vedin ruosteenestomaalia päälle:
Holkki kävi ihan kivasti paikoilleen:
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Seiska/ysisatkusarjan Volvosta kävisi varmaan tuohonkin kardaaniin vähän simppelimpi tukikumi/laakeri, niinkuin itselläni on Amazonissa. Kumissa on itsessään metallinen runko, ja rungossa m8 kierteet. Näitä on kahdella halkaisijalla:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=655
Tässä vielä oma kötöstys:
http://i1010.photobucket.com/albums/af2 ... bvmtqw.jpg
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=655
Tässä vielä oma kötöstys:
http://i1010.photobucket.com/albums/af2 ... bvmtqw.jpg
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Joo mulla on tollanen missä kierteet, mut siit on just toi kumi ja rautaosa aivan mätä. Täytynee hakee motonetistä jos sieltä kerran löytyy uusi
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Paljo sun vauhtipyörä painaa?
Siitä nyt helposti vähä sorvissa keventäis.
Mulla ohc:n perässä oli kevyimmillään 4kg ja orgis painavimmillaan oli sen 12kg.
Kevyellä saa sitä herkkyyttä eikä ainakaan omassa ollu kellään mitään hankaluuksia liikkeelle lähdössä vaikka kolmelapanen jousittamaton sintteri olikin.
Yleisestihän sintteriä pidetään epäsopivana katuautoon.Mulla oli varmaan vaan niin löysä asetelma että oli mukava käyttää.Ei varmaan ollu tehoja.
Kieltämättä se jo orastavasti melkein luisti 1,5 baarin ahdoilla mutta maisema vaihtui kiitettävän nopeasti.
Siitä nyt helposti vähä sorvissa keventäis.
Mulla ohc:n perässä oli kevyimmillään 4kg ja orgis painavimmillaan oli sen 12kg.
Kevyellä saa sitä herkkyyttä eikä ainakaan omassa ollu kellään mitään hankaluuksia liikkeelle lähdössä vaikka kolmelapanen jousittamaton sintteri olikin.
Yleisestihän sintteriä pidetään epäsopivana katuautoon.Mulla oli varmaan vaan niin löysä asetelma että oli mukava käyttää.Ei varmaan ollu tehoja.
Kieltämättä se jo orastavasti melkein luisti 1,5 baarin ahdoilla mutta maisema vaihtui kiitettävän nopeasti.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Onhan tuo suht painavan oloinen, en oo punninnu. Sen verran se kävi sorvissa että kytkimen pinta on oikaistu ja saman verran + pari kymppiä on otettu asetelman pinnasta pois. Tuossa vauhtiksessa kun on se jännä korotettu pinta mihin asetelma tulee kiinni. Kait sitä olis jostain kohti saanu kevennettyä.. onhan tuo kuitenkin kevyempi kuin vetolevy+10" turbiini täynnä öljyä
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Sieltä taustapuolelta noita on tavattu hoikentaa.
Luulen muuten että edellisen kombinaation huono toimivuus johtu ihan liian isosta mehulingosta.
Pieni iskutilavuus niin olis tarvinnu, veikkaan 8tuuman tai pienemmän limpun ja stallin sinne 4k yläpuolelle.
Kevyt vauhtipyörä muuten säästää muutakin voimansiirtoa ja saattaa jopa parantaa pitoa paikaltaanlähdössä kun ei ole sitä murhaavaa piikkivääntöä.
Luulen muuten että edellisen kombinaation huono toimivuus johtu ihan liian isosta mehulingosta.
Pieni iskutilavuus niin olis tarvinnu, veikkaan 8tuuman tai pienemmän limpun ja stallin sinne 4k yläpuolelle.
Kevyt vauhtipyörä muuten säästää muutakin voimansiirtoa ja saattaa jopa parantaa pitoa paikaltaanlähdössä kun ei ole sitä murhaavaa piikkivääntöä.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Juu todellakin olis tarvinnu korkean stallin, mutta siltikin siihen laatikkoon olis jääny kymmeniä heppoja enemmän kuin manuaaliin. Nelonen olis ollu aika turha vaihde kun siitä limpusta olis pitäny tehdä todella löysä että tuo pieni moottori olisi jaksanu murjoa stallin korkealle. Normaali ajaminen olis ollu aikamoista luistelua
Re: 67 Caravan perä ja mylly updeitit
Biltemassa olis ollu halvempi kardaanin tukilaakerin kumi mutta ei ollu lahdessa hyllyssä. Hain sitten motonetistä.
Laakerikin on nyt uusi olemassa. Tähän muistiinpanoksi että laakerin koko on 45/75/16
Hiltuselta hain 4kpl volvon 15" etuvetovanteita, et 43. Pitää irrottaa keskiö ja vähän siirrellä. Vähänhän noi on kapeat, neljästä tekis kyllä kaksi leveetä vannetta
Hyvin näkyy miten on huonossa hapessa noi sisälokasuojat ja lokarin kaaret. Mulla on jo olemassa korjauspalat kaariin mutta ei oo saanu aikaseks vaihdella..
Laakerikin on nyt uusi olemassa. Tähän muistiinpanoksi että laakerin koko on 45/75/16
Hiltuselta hain 4kpl volvon 15" etuvetovanteita, et 43. Pitää irrottaa keskiö ja vähän siirrellä. Vähänhän noi on kapeat, neljästä tekis kyllä kaksi leveetä vannetta
Hyvin näkyy miten on huonossa hapessa noi sisälokasuojat ja lokarin kaaret. Mulla on jo olemassa korjauspalat kaariin mutta ei oo saanu aikaseks vaihdella..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests