S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Jan 25, 2016 7:42 pm

Nyt olis innovate asennettu. Vedin narrow band ulostulosta piuhan vakion lambdan lähelle niin voi tarvittaessa syöttää ecu:lle simuloitua kapeakaistatietoa..

Hienosti kyllä pelaa auton oma takaisinkytkentä, matka-ajossa pysyy 14.7-15 välillä seokset kuin nakutettu. Itse bensakartta on kyllä pielessä mut ei niin paljoa ettei lambdalla korjais näemmä. Nyt pääsee säätämään vähän fiksummin kun näkee seokset tarkasti 8-)

Mietin sitäkin, että varmaan jaksais matka-ajossa mennä hiukan laihemmallakin, saattais vähän pystyä pihistelemään polttoaineen kulutuksessa ?

Image

Laitoin myös innovaten töpselin tohon aldl töpselin alapuolelle :geek:

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Pasikiainen » Wed Jan 27, 2016 1:22 pm

Kyllähän 15.5 AFR pitäs olla ihan turvallinen vielä?

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jan 27, 2016 1:48 pm

Farmari kadetti jaksaa mennä vielä 16afr:lläkin mut se on kevyt. Voishan tuota testaa säästäiskö ja jaksaisko mennä.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Jan 31, 2016 12:14 pm

Tein uuden chipin missä fuel cut moottorijarrulla loppuu vähän aikaisemmin ja pienensin kartalle palaamis ruiskautusta. Moottorijarrulla tuli pieni nykäys kun ruiskasi polttoainetta fuel cutin loppuessa(eli se nosti kierroksia=vetoa). Oli pakko joskus lisätä sitä ruiskasun määrää kun kytkimen pohjaan poljettaessa moottori sammu jos oli fuel cut päällä. Tarpeeks epäselvästi selostettu? Nyt palaa smoothisti kartalle, tosin polttoainetalous hiukan kärsii kun ei odota niin matalia kierroksia kunnes palautuminen polttaineelle tapahtuu. Mut ehkä sen kestää kun ei oo nykivää menoa :mrgreen:
Ilmeisesti sen verran on erilaista kamaa(huonommin höyrystyvää?) toi e85 että samat fuel cut säädöt ei toimi mitä bensalla oli. Ehkä karttaa säätämälläkin tota fuel cut kierrosta vois saada matalemmille kierroksille, tosin nyt on jo open loop idle tosi rikkaalla, 12.8 pintaan..

Tulis nyt pian kiinasta uus akku tohon säätöläppäriin ni sais tuon romulatorin kiinni ja pääsis ajaa karttoja kohdalleen livenä 8-)

Pesin tänään sisälokasuojat ja ruiskasin uutta massaa kun oli sieltä täältä lähteny ja maali näkyi. Ei lähtis mätänemään..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Feb 09, 2016 9:28 pm

Ja akkuhan tulikin läppäriin. Testiajona forssaan ja takaisin eli n. 250km. Läppäri oli päällä koko matkan ja kiinni ecussa winaldl ohjelmalla. Jäi vielä reippaasti akkua jäljellekkin :ugeek:

Image

Vaihtelin myös jarrupääsylinterin. Pikkasen parani tuntuma polkimessa mut ei vieläkään mun mielestä normaali. Takajarrut tsekkasin mut ei siel ollu mitää ihmeellistä tapahtunu.


Image

Pitäs jostain keksiä aikaa ajaa kartat kohdalleen tuolla romulaattorilla.. noh ehkä jokupäivä :o

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Feb 27, 2016 7:50 pm

Apukuskin umpio oli haljennu ja menny täytee vettä. H4 poksahti ja meni jotenki langat oikarii ja siitä valokytkin alko lämpiää kunnes huomasin ja nypin piuhat irti. Kävin hake bilsusta uudet umpiot:

Image

Parkkivalolle pitää poraa reijät kun nois ei ole.. Täytyy varmaan maantaina asennella kun menee tallille taas.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Feb 29, 2016 9:35 pm

Asennettu on. Kyllähän parani näkyvyys pimeessä!

Image

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Mon Feb 29, 2016 11:33 pm

Itekkin uusin sekä ajovalot että nuo lisäpitkät kun tuli mulle ja ei ollu hukka investointi :D
Ite laitoin motonetistä ne rihlaamattomat muoviumpiot joissa on parkit itessään ja lisäpitkinä on biltsun isoimmat :D isommat ei ois enää tohon mun nautarautaan mahtunukkaan :lol:
Leimasetä vielä totes että suuntausta ois omista umpioista vara nostaa ylemmäskin mutta hyvin on nähny ja eipähän haittaa vaikka ajelee kuorma päällä ni ei pitäis häikiä vastaantulijoita ;)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Mar 22, 2016 5:16 pm

Camino79 wrote:Itekkin uusin sekä ajovalot että nuo lisäpitkät kun tuli mulle ja ei ollu hukka investointi :D
Ite laitoin motonetistä ne rihlaamattomat muoviumpiot joissa on parkit itessään ja lisäpitkinä on biltsun isoimmat :D isommat ei ois enää tohon mun nautarautaan mahtunukkaan :lol:
Leimasetä vielä totes että suuntausta ois omista umpioista vara nostaa ylemmäskin mutta hyvin on nähny ja eipähän haittaa vaikka ajelee kuorma päällä ni ei pitäis häikiä vastaantulijoita ;)



Joo luulis näkevän kun noillakin näkee ihan ok ajella 8-)

Tekasin työkalun millä saa prässättyä uusia pakoputken lähtöjä. Jospa sais joskus sen RST putkiston tehtyä tähän..

Image


Vakio putki on tupla malli, tällä kasvaa vähän sisähalkaisiakin = lisää tehoo :mrgreen:
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Apr 04, 2016 7:57 pm

Kesänakit laitoin alle

Image

Jännä napsutus on alkanu kuulua kuskin puolelta moottorista, kylmänä hiukan enempi. Yksi nostajahan ei aluks meinannu pitää paineita kun preloadia säädin konetta niputtaessa. Se napsutti hetken kun löin käyntiin mutta hiljeni sitten aika pian. Otin tänään venakopan auki ja koitin niin kyllä siellä oli preloadit kohdallaan..
Jännästi kun nostaa kierroksia hitaasti ei kuulu mitään, mutta jos painasee vähänkin reilummin kaasua niin kuuluu tikitys. Tää jossain 1500-2000 rpm kohdalla. Koitin myös ilman hihnaa ettei tule apulaitteista. Mietin sitäkin että voisko se olla ihan nakutusta :?: Täytyy ennakot katsoa ja tulpat aukoo. Lämpimänä se ääni on kyllä tosi vaimea, hyvä jos kuulee mutta häiritsee silti :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests