Ei se mennykkään niin helposti... Että päivä ois kokonaan pilalla niin ei vaadita paljoa:
- vaihda käyttöautoon syöttöpumpun määränsäätimen ja sen kannen välinen tiiviste -> rupeaa vuotamaan määränsäätimen ja pumpun välistä
- vaihda määränsäätimen ja pumpun välinen tiiviste -> rupeaa vuotamaan nestepään ja pumpun välistä
= vitutus
- rupea mittailemaan perää ja lyhennä putkien päistä laakeripesää että saat eliminaattorit istumaan
- huomaa että eliminaattorit ei käy perän laippoihin
= VITUTUS
- mittaappaa vahingossa spoolin boorien paikkaa kun puikkojen katkaisumitat tuntuu omitusesti eripituisilta
- huomaa että spooli on väärinpäin paikoillaan, iloksesi huomaa että boorit oikeassa kohdassa
- mittaa akselit ja spooli ja huomaa ettei niissä just ostamissa puikoissa riitäkkään boori kunnolla tolle leveydelle
= ISO VITUTUS
Noh, herrakani lupaili mulle toisesta perästä hitsattavat akselinpäät/laipat joihin noi eliminaattorit käy. En vaan nyt tiedä mitä tässä tekis, ostaisko kokonaan uudet eliminaattorit ja puikot, kun puikot on kuitenkin nyt pakko-ostaa listalla... Eikä oo ees varmaa käykö noi oikeat akselinpäät tän perän putkiin...
Sain sentään nurmikon ajettua kun ajoin kylälle hakemaan pensaa koneeseen, kannu oli jo tallimatkalla kontissa mutta unohdin hakea ainetta samalla reissulla.
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
Mun käsittääkseni tuohon sun perään sopis 1.533" eliminaattorit ja vetarit? Nimittäin jos ne sun eliminaattorit on 9200 Moserit niin sit ne sopii sille ns pikkuvetarille? Eli esim just se mikä on tossa 7,5:ssa?
Mut jos noi 9200 Moserit on mulle sopivat niin voin ostaa ne pois jos ne sulta fiksusti irtoaa, eikä oo hirveä kiire päästä eroon, ei oo taas hirveesti fyrkkaa.
Jaan vitutusta sen verran että Oldsista sain penkin selkänojan irti ja aika pehmeetä oli siellä täällä, aika paljon enemmän kuin toivoin. Tiiä pitäskö laittaa seisontaan, ja katella elokuussa ajelua uudestaan
Mut jos noi 9200 Moserit on mulle sopivat niin voin ostaa ne pois jos ne sulta fiksusti irtoaa, eikä oo hirveä kiire päästä eroon, ei oo taas hirveesti fyrkkaa.
Jaan vitutusta sen verran että Oldsista sain penkin selkänojan irti ja aika pehmeetä oli siellä täällä, aika paljon enemmän kuin toivoin. Tiiä pitäskö laittaa seisontaan, ja katella elokuussa ajelua uudestaan
Re: 78 malibu
No se akselinkuoren pää nyt on vaan levy mis on 4 reikää.
Noi Strangen akselinkuoren päät (H1143) on taas sellaset mihin on koneistettu pikkunen kaula sisäreunaan "ettei öljy valuis solkenaan" mut on luokkaa milli. Ne on tarkoitettu siis tavan 3" akseliputkelle. Kaikissa eliminaattoreissa mitä mä oon ostanu on ollu toi sama jako, onks toi nyt sitten Chevy 12-pulttisen jako. Mut ne ei oo niinku erikseen tarkoitettu sille tai tälle akselinkuorelle vaan niihin on porattu toi yleisin aftermarketjako.
https://baer.com/images/C/10-12%20blt%2 ... 600-01.jpg
Tollanen.
Noi Strangen akselinkuoren päät (H1143) on taas sellaset mihin on koneistettu pikkunen kaula sisäreunaan "ettei öljy valuis solkenaan" mut on luokkaa milli. Ne on tarkoitettu siis tavan 3" akseliputkelle. Kaikissa eliminaattoreissa mitä mä oon ostanu on ollu toi sama jako, onks toi nyt sitten Chevy 12-pulttisen jako. Mut ne ei oo niinku erikseen tarkoitettu sille tai tälle akselinkuorelle vaan niihin on porattu toi yleisin aftermarketjako.
https://baer.com/images/C/10-12%20blt%2 ... 600-01.jpg
Tollanen.
BMW M5 SBC 1993
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
herrakani wrote:No se akselinkuoren pää nyt on vaan levy mis on 4 reikää.
Noi Strangen akselinkuoren päät (H1143) on taas sellaset mihin on koneistettu pikkunen kaula sisäreunaan "ettei öljy valuis solkenaan" mut on luokkaa milli. Ne on tarkoitettu siis tavan 3" akseliputkelle. Kaikissa eliminaattoreissa mitä mä oon ostanu on ollu toi sama jako, onks toi nyt sitten Chevy 12-pulttisen jako. Mut ne ei oo niinku erikseen tarkoitettu sille tai tälle akselinkuorelle vaan niihin on porattu toi yleisin aftermarketjako.
https://baer.com/images/C/10-12%20blt%2 ... 600-01.jpg
Tollanen.
Eipä tässä nyt isoa vahinkoa oo kuitenkaan päässyt käymään oikeesti, sekä myyjä ja ostaja oli siinä uskossa että akselissa oli toi normi chevyn jako putken päissä. Erehdyksiä sattuu
Sit taas toi puikkojen mittaus/sopivuus (tai siis sopimattomuus) tähän mun kombinaatioon oli ihan mun oma moka, siitä ei voi herrakania syyttää.
Noh, kävin kuitenkin tänään tilaamassa vällärin, asennussarjan ja perän kopan. Tilasin samalla uudet vetarit ja uudet krympit eliminaattoreihin, eli eliminaattorit pystyn nyt kuitenkin onneks hyödyntämään tässä. Joku pvä käyn hakemassa ne laakeripesät akseliin ja käyn ne sitten hitsailemassa RP:ssä paikoilleen jigin kanssa niin on sitten kohdillaan.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Osasia tuli
Hahmottelin tukivarsien/iskareiden kiinnikkeitä kohdilleen kans
Hahmottelin tukivarsien/iskareiden kiinnikkeitä kohdilleen kans
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:08 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Jatketaas taas aiheesta, eli kävin vähän sovittelee uusia ylätukivarsia perän ja korin väliin.
Alotin siitä että otin rälläkän, kolmea kokoa hydeputkee, parin nivelet ja vähän 3mm peltiä
Eli tekasin nuo tukivarret aika budjetilla, IKH nivelet ja samasta mestasta hydeputkee millä saa sovitettua nivelet korin päähän ja isompaa putkee mihin meni prässäämällä sisään M16 kuusiokolopultti kanta edellä. Hitsuuttelin pultin kiinni putken päästä ja meinaan vielä laittaa yhden tai kaksi tulppahitsiä siihen.
Sitten kasailin tuon perän pään kiinnikeboskin 3mm tavarasta. Laskin samalla kiinnityspistettä aavistuksen alaspäin siitä boksin päästä niin ei jää tukivarret enää silleen hölmöön jumittavaan kulmaan niinku aikasemmin. Jos se vaikka vähentäs perän pompotusta, tekee siis saman mitä ns."antihop barsit" tämmösessä A/G-kopassa.
Tossapa kuvia ihmeteltäväksi:
holkkien tekoo
holkit nivelen päässä
tukivarsiputki
hitsuuteltuna kasaan
ja tossa vielä viimestä hitsisaumaa vaille
Noihin jää nyt säätöä semmoset +/-15mm eli kokonaisuudessaan 30mm.
Tarvii vielä hieroa ajokorkeus sekä kardaanin kulma kohdilleen ja sitten lukita perä jollain oikeeseen kulmaan ja sitte vasta katkasta tukivarret mittaansa ja hepata kiinni tohon koteloon.
Oon yrittäny ettii tietoo tosta kardaanin/perän kulmasta, ja näyttäs olevan "oikea" kulma noin 2-4astetta nokka alaspäin tukivarsilla tuetussa perässä.
Tietty jos jollakin on oikeeta tietoa asiasta niin saa jakaa ja kertoa niin ei tuu tehtyä ihan sutta taas
Alotin siitä että otin rälläkän, kolmea kokoa hydeputkee, parin nivelet ja vähän 3mm peltiä
Eli tekasin nuo tukivarret aika budjetilla, IKH nivelet ja samasta mestasta hydeputkee millä saa sovitettua nivelet korin päähän ja isompaa putkee mihin meni prässäämällä sisään M16 kuusiokolopultti kanta edellä. Hitsuuttelin pultin kiinni putken päästä ja meinaan vielä laittaa yhden tai kaksi tulppahitsiä siihen.
Sitten kasailin tuon perän pään kiinnikeboskin 3mm tavarasta. Laskin samalla kiinnityspistettä aavistuksen alaspäin siitä boksin päästä niin ei jää tukivarret enää silleen hölmöön jumittavaan kulmaan niinku aikasemmin. Jos se vaikka vähentäs perän pompotusta, tekee siis saman mitä ns."antihop barsit" tämmösessä A/G-kopassa.
Tossapa kuvia ihmeteltäväksi:
holkkien tekoo
holkit nivelen päässä
tukivarsiputki
hitsuuteltuna kasaan
ja tossa vielä viimestä hitsisaumaa vaille
Noihin jää nyt säätöä semmoset +/-15mm eli kokonaisuudessaan 30mm.
Tarvii vielä hieroa ajokorkeus sekä kardaanin kulma kohdilleen ja sitten lukita perä jollain oikeeseen kulmaan ja sitte vasta katkasta tukivarret mittaansa ja hepata kiinni tohon koteloon.
Oon yrittäny ettii tietoo tosta kardaanin/perän kulmasta, ja näyttäs olevan "oikea" kulma noin 2-4astetta nokka alaspäin tukivarsilla tuetussa perässä.
Tietty jos jollakin on oikeeta tietoa asiasta niin saa jakaa ja kertoa niin ei tuu tehtyä ihan sutta taas
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:09 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kävin mittailee sunnuntain kunniaks pikkasen jortaanin kulmia ja räkäsin ylätukivarret kasaan.
Testailin tunkilla perän liikkeitä ja näyttäs alustavasti aika kivalta, liikerata on aikaliki kuin oppikirjasta luettuna
Rälläköin samalla jousikupit vanhasta perästä irti ja hitsuuttelin nekin kiinni putkiin.
Huomenna pitäis purkaa perä alta pois, katkasta päät suoriks ja oikeeseen mittaan ja varmaan keskiviikkona yritän käydä RP:ssä hitsaamassa uudet päädyt kiinni.
Sitte se oiski vaan kasausta ja kovaa ajoa taas...
Pari huonoo kuvaa:
Tukivarsi ja jousikuppi paikallaan
Apuasentaja veivaamassa muttereita
Testailin tunkilla perän liikkeitä ja näyttäs alustavasti aika kivalta, liikerata on aikaliki kuin oppikirjasta luettuna
Rälläköin samalla jousikupit vanhasta perästä irti ja hitsuuttelin nekin kiinni putkiin.
Huomenna pitäis purkaa perä alta pois, katkasta päät suoriks ja oikeeseen mittaan ja varmaan keskiviikkona yritän käydä RP:ssä hitsaamassa uudet päädyt kiinni.
Sitte se oiski vaan kasausta ja kovaa ajoa taas...
Pari huonoo kuvaa:
Tukivarsi ja jousikuppi paikallaan
Apuasentaja veivaamassa muttereita
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:10 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kävin rassailee.
Racers Placessa kävin hitsuuttelemassa akselin päät paikoilleen hienossa jigissä, hyvät tuli.
Tallila huomasin että olin unohtanu hitsata pohjaanlyöntikumien kiinnikkeen, niin heppailin ne varovasti kiinni ettei vahingossakaan vääntyilis...
Se rupeis niinku olemaan putsausta/maalausta ja kasausta vaille, kaikki kamatkin on aikaliki hyllyssä. Eliminaattoreihin pitäs tän kuun lopulla tulla tuliaisina ameriikasta uudet lakrut ja tiipparit.
Pesät heppailtu
Pohjaanlyöntikumien paikat hitsuuteltu
Kävin kotiin tullessa vielä postin kautta ja kappas, sieltä tarttu yks paketti mukaan mikä sisälsi tukivarret
Racers Placessa kävin hitsuuttelemassa akselin päät paikoilleen hienossa jigissä, hyvät tuli.
Tallila huomasin että olin unohtanu hitsata pohjaanlyöntikumien kiinnikkeen, niin heppailin ne varovasti kiinni ettei vahingossakaan vääntyilis...
Se rupeis niinku olemaan putsausta/maalausta ja kasausta vaille, kaikki kamatkin on aikaliki hyllyssä. Eliminaattoreihin pitäs tän kuun lopulla tulla tuliaisina ameriikasta uudet lakrut ja tiipparit.
Pesät heppailtu
Pohjaanlyöntikumien paikat hitsuuteltu
Kävin kotiin tullessa vielä postin kautta ja kappas, sieltä tarttu yks paketti mukaan mikä sisälsi tukivarret
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:12 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Nonni! Hyvä että tukivarret tuli perille asti!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests