Johan on taas työmaa...
Puikkoo:
Ja "tasauspyörästöö":
Koitin porata niita tulppahitsejä tosta murikasta että sais nuo jo katkaistut putkien jämäpalat pois murikan sisältä. Arvata saattaa että toi on jotain h*lvetin kovaa kamaa, varmaan jotain "vastakierretappikamaa" ku terä vaan kiillottaa noi kohdat
Tarttee huomenna roudata murikka työmaalle kesken loman ja koittaa puhaltaa pilleillä noi tulpat pois.
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:03 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Juu ne oli suhteellisen kovaa myös volvon perässä mutta meni pylväsporakoneella läpi sentä..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
Tulee kiire saada huomiseks valmiiks, eiks letka lähe seiskalta
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Pasikiainen wrote:Tulee kiire saada huomiseks valmiiks, eiks letka lähe seiskalta
Juu, en ollu ainakaan omalla autolla tulossa. Voidaan juniorin kanssa tietty sun kyydillä tulla
sbc350 wrote:Juu ne oli suhteellisen kovaa myös volvon perässä mutta meni pylväsporakoneella läpi sentä..
Niin ootko sä kaventanu sitä volvon perää tolleen samalla tyylillä vai miks sä oot siitä ne porannu auki?
Mietin että tartteeko mun tehä joku jigi millä mä saan akseliputket nyt sitte varmasti suoraan. Vaikka uskon että aika suoraan ne menee ku prässää takas paikoilleen ne sinne murikkaan.
Ja sitä mietin kans että millä mä "uskallan" hitsata ne putket takas kii siihen murikkaan, meneekö ihan migillä ja vasaroimalla vai pitääkö hakee jotain seospuikkoja ja hitsata niillä vai viedä jollekkin kellä on tig ja sulatella sillä ja soppelilla lisäaineella...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
sbc350 wrote:Juu ne oli suhteellisen kovaa myös volvon perässä mutta meni pylväsporakoneella läpi sentä..
rallikuski wrote:Niin ootko sä kaventanu sitä volvon perää tolleen samalla tyylillä vai miks sä oot siitä ne porannu auki?
Mietin että tartteeko mun tehä joku jigi millä mä saan akseliputket nyt sitte varmasti suoraan. Vaikka uskon että aika suoraan ne menee ku prässää takas paikoilleen ne sinne murikkaan.
Ja sitä mietin kans että millä mä "uskallan" hitsata ne putket takas kii siihen murikkaan, meneekö ihan migillä ja vasaroimalla vai pitääkö hakee jotain seospuikkoja ja hitsata niillä vai viedä jollekkin kellä on tig ja sulatella sillä ja soppelilla lisäaineella...
Selailin foorumia ja löytyhän se tieto tuolta caravan perä updatesta. Mutta millä aineella hitsasit putket takas perään
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
Katotaan viittikö sitä mennä. Vettä sataa vissiin vähän joka päivä.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Putken tumpit ois perästä irti, ei auttanu mikään poranterä(edes työpaikan hipoterät), terät vaan ei pystyny tohon ihmerautaan. Otin sitten ja puhalsin pilleillä noi tulpat auki, silleen onnistu. Reikäportolla sitten vetelin tumpit pois ja hyvin tuli.
Huomenna varmaan ruveta miettimään putkien lopullista mittaa ja suunnitella niitä takas paikoilleen.
Maanantaina jos sais aikaseksi tilattua kamat summitilta, eli vällärii, asennussarjaa, shimmisetti ja hipo takakansi.
Tarttee kattoo tarviiko putkista silpasta satku-pari pois että saa siististi takas kiinni, toivottavasti ei niin ei tarttis ootella sorvaria lomilta...
Huomenna varmaan ruveta miettimään putkien lopullista mittaa ja suunnitella niitä takas paikoilleen.
Maanantaina jos sais aikaseksi tilattua kamat summitilta, eli vällärii, asennussarjaa, shimmisetti ja hipo takakansi.
Tarttee kattoo tarviiko putkista silpasta satku-pari pois että saa siististi takas kiinni, toivottavasti ei niin ei tarttis ootella sorvaria lomilta...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Joo tosiaan kavensin volvon perän farmari kedauttiin. Ihan miggi liimalla vedin niistä reijistä. Oli aika tiukat prässää kiinnikkin kun teki sopivan sovitteen sorvissa putkelle.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Sain tänään aikaseksi putsailtua putken päät ruosteista ja mitattua putkien pituudet ja merkattua paikat mihin asti prässätään kopassa.
Sitten käytiin kaverin kanssa prässäämässä putket paikoilleen ja töräyttelin työmaalla kempillä putket kiinni, vedin kans tulpista kunnolla ja sitten putken ja perän saumasta kans ettei sitte vahingossakaan pääse liikkeelle.
Kuvasaastetta:
Tossa vähän osviittaa paljonko kapeni, semmoset 8,5cm/puoli eli 17cm kokonaisuudessaan. Kokonaisleveys vetarinlaipoista 146,1cm ja vakio perä on 147,3cm
Tossa molemmat putket prässätty paikoilleen
Ja siinä ois hitsattuna
Sitte pitäs ruveta miettimään millä jarruilla tän kasaa, vaihtoehtona ois vakio capricen 12"(?) rummuilla taikka sitten jollain levyjarrukokoonpanolla.
Mietin volvon tai mersun jäähdyttämättömiä levyjä ja sitte jotkut satulat missä ois käsijarru samassa. Mersun joku 260mm levy ois hyllyssä sovitekappaleena, satuloita aattelin kattella jostain VAG-konsernin laitteesta, jos siis päädyn levyihin.
Meinasin eka että ois tehny 240 volvon satuloilla ja saman vehkeen rumpukäsijarrun, mutta ei taida jäädä eliminaattoreiden kanssa niin paljo tilaa että onnistuis. Tarttee vielä mittailla...
Sitten käytiin kaverin kanssa prässäämässä putket paikoilleen ja töräyttelin työmaalla kempillä putket kiinni, vedin kans tulpista kunnolla ja sitten putken ja perän saumasta kans ettei sitte vahingossakaan pääse liikkeelle.
Kuvasaastetta:
Tossa vähän osviittaa paljonko kapeni, semmoset 8,5cm/puoli eli 17cm kokonaisuudessaan. Kokonaisleveys vetarinlaipoista 146,1cm ja vakio perä on 147,3cm
Tossa molemmat putket prässätty paikoilleen
Ja siinä ois hitsattuna
Sitte pitäs ruveta miettimään millä jarruilla tän kasaa, vaihtoehtona ois vakio capricen 12"(?) rummuilla taikka sitten jollain levyjarrukokoonpanolla.
Mietin volvon tai mersun jäähdyttämättömiä levyjä ja sitte jotkut satulat missä ois käsijarru samassa. Mersun joku 260mm levy ois hyllyssä sovitekappaleena, satuloita aattelin kattella jostain VAG-konsernin laitteesta, jos siis päädyn levyihin.
Meinasin eka että ois tehny 240 volvon satuloilla ja saman vehkeen rumpukäsijarrun, mutta ei taida jäädä eliminaattoreiden kanssa niin paljo tilaa että onnistuis. Tarttee vielä mittailla...
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 4:05 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests