Sain tänään aikaseksi putsailtua putken päät ruosteista ja mitattua putkien pituudet ja merkattua paikat mihin asti prässätään kopassa.
Sitten käytiin kaverin kanssa prässäämässä putket paikoilleen ja töräyttelin työmaalla kempillä putket kiinni, vedin kans tulpista kunnolla ja sitten putken ja perän saumasta kans ettei sitte vahingossakaan pääse liikkeelle.
Kuvasaastetta:
Tossa vähän osviittaa paljonko kapeni, semmoset 8,5cm/puoli eli 17cm kokonaisuudessaan. Kokonaisleveys vetarinlaipoista 146,1cm ja vakio perä on 147,3cm

Tossa molemmat putket prässätty paikoilleen

Ja siinä ois hitsattuna

Sitte pitäs ruveta miettimään millä jarruilla tän kasaa, vaihtoehtona ois vakio capricen 12"(?) rummuilla taikka sitten jollain levyjarrukokoonpanolla.
Mietin volvon tai mersun jäähdyttämättömiä levyjä ja sitte jotkut satulat missä ois käsijarru samassa. Mersun joku 260mm levy ois hyllyssä sovitekappaleena, satuloita aattelin kattella jostain VAG-konsernin laitteesta, jos siis päädyn levyihin.
Meinasin eka että ois tehny 240 volvon satuloilla ja saman vehkeen rumpukäsijarrun, mutta ei taida jäädä eliminaattoreiden kanssa niin paljo tilaa että onnistuis. Tarttee vielä mittailla...