S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Jul 08, 2015 10:03 pm

Ilmastointi täytetty r12 korvaavalla aineella, 1050g laitettiin ja heti alko tuleen kylmää :) Isoja vuotoja ei näkyny, saa nähä kauan kama pysyy järjestelmässä.
Alko bensapumppu sit kuolemaan tänään. Jännä et noi pumput kestää ajaa e85:llä, sit kun tankkaa pelkkää bensaa ni leikkaa lähes heti kiinni. Sama juttu oli meinaan farmari kadetissa.. :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jul 09, 2015 5:38 pm

Pumppua en vielä vaihtanu, pääsin töihin ja takas. Jos huome vaihtais?

Duunasin varapyörän vanteen sisään mahtuvan RST kanisterin jos sattuu reissussa bensa loppumaan :mrgreen:

Image

Image

User avatar
hiltunen
Posts: 37
Joined: Mon Aug 12, 2013 4:41 pm
Location: Lahti
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby hiltunen » Thu Jul 09, 2015 8:14 pm

Nyt on kyllä äärimmäisen tyylikäs "kanisteri" ! Pitäs ite myös parantaa tapansa ja viitsiä edes hankkia se vararengas edes johonkin noista autoista mitä on niin voisi sitten vaikka tuollaista "kanisteria" harkitakin =)
"Elämä, se hauska juttu joka sattui matkalla kalmistoon".

kaarlo kadett
Posts: 169
Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby kaarlo kadett » Sun Jul 12, 2015 9:48 pm

hyvä et pumppu hajos nyt eikä lapissa tien varteen 200 km:n päässä lähimmästä talosta, tällähän kai meinaatte mennä?

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sun Jul 12, 2015 9:56 pm

Joo ostin itseasiassa ton pumpun matkan varalle et jos hajoo, noh tulipahan sit vaihdettua se jo nyt.
Muutin myös paluulinjaa tankin päästä niin että siirsin bensan menemään takasin tankkiin vanhasta lähdöstä, eli isommasta rööristä kun se vakio paluu on. Tuntu jeesaavan paineen kyykkäykseen jonkun verran(muutoksen jälkeen bensanpaineet laski 0.2bar kun vastus pieneni paluupuolella). En sit ruennu asentaa sitä 10mm kuparia alle kun se linja edestä siihen tankille asti on itseasiassa ihan hyvän kokosta eli en usko että se siellä on paljoa vastustellu.

Bensapumpulle oli testi tänään, käytiin hangossa, n. 550km ajeltiin. Hyvin pelaa.
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jul 30, 2015 8:56 am

Dodii nyt olis 5000km takana. Auto pelas ok, ainut ongelma oli laturin litiin mikä löystyi. N. 500km välein piti käydä tökkäämässä takaisin paikoilleen kun nousi ylös kuopastaan..
Polttoaineen kulutuskin oli yllättävän maltillista norjan vuoristoissa, varsinkin kun kamaa oli mukana aika reippaasti. Keskikulutus oli 11.02L/100. Pienin kulutus 9.87L/100 ja suurin 12.95L/100. Tämä siis 95:llä


Vähän kuvia reissun päältä:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Aug 12, 2015 6:58 pm

Tänään ehdin vähän puuhastalla tän kanssa, tein taas uuden chipin missä ei ole closed looppia käytössä ollenkaan. Tulihan heree motti, vastaa kaasuun heti eikä mieti ennenkuin veto tulee. Liekkö toi vakio lambda lähellä tiensä päätä? Ajattelin et jos ostais laajakaistalambdan ja syöttäis sen kautta narrow band tietoa tietokoneelle, jos se toimis vähän smoothimmin?
Niin ja vaihdoin taas takasin etanooliin, keskikulutus työmatkoilla oli bensalla vähän alle 12L satasella. Katotaan mihin se asettuu nyt etanoolilla, varsinkin ilman closed looppia. Näyttää kyllä nyt toi halpis seosmittarikin järkeviä lukemia eikä pompi ylös alas niinkuin closed loopissa ajaessa aikasemmin..

Eliminoin myös muutamat räminät kojelaudasta ja ovipahvista, ruuveja oli löystyny ym. Ärsyttävää pärinää piti tietyssä vauhdissa :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Aug 24, 2015 7:16 pm

Tilasin kuitenkin oem bosch lambdan, on alkanu häröilemään enempi seokset tasakaasulla kiihdytellessä closed loopissa. Kuuntelin kyllä että liekkö nyt sit vuotaa kuskinpuolen pakosarjan tiiviste ja sotkee seokset, apukuskin puolellehan vaihdoin tiivisteen jo aikasemmin..
Tosiaan ilman closed looppia vei sen 3 litraa enempi satasella joten laitoin sen takasin toimintaan :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Sep 01, 2015 9:44 pm

Nyt olis taas kytkin vaihdettu uuteen, saa nähä meneekö toi vanha takuuseen..
Made in China, jännästi tää asetelma on paljon löysempi kytkinpolkimeen, mutta toimii ihan ok
Image

Kytkimen vaihdon jälkeen löin käymään ja kone ravisti, mietin et onko toi kiinanpojan asetelma jotenkin tasapainotukseltaan vituillaan, ravistus hävis kyllä kun kone lämpeni niin meinasin että onkohan siellä jotain sanomista seoksen palamisessa kun seosmittarikin näytti ihmeellisiä arvoja. Ja olihan siellä
Image

Kaikissa tulpissa oli aika isot kärkivälit ja yhdestä eriste rikki. Täytynee tilata uudet tulpat, näköjään etanoolin kanssa syö nopeammin loppuun? Pitäskö laittaa vähän kylmemmät tuikut? Ajossakin parani kun laitoin ehjän tulpan tuon tilalle ja koputtelin kärkivälit muista kohdilleen.. liekkö siitä nuo aiemmat seoksien vaeltamisetkin johtuneet.


Käärmekamerallakin vähän leikin ja tsekkasin pyttyihin, ei näkyny mitään isoa damagea ainakaan :lol:
Image


Öljyä toi on vuotanu jostain paikasta X enkä oo sitä aikasemmin saanu paikallistettua. Nyt etsiskelin oikeen kunnolla ja löytyhän se, jakajan alla oli oikeen kunnon öljymönjäläjä..
Image

Tempasin jakajan pois ja O-rengas oli kovettunu ja tod näk fuskas sieltä. Vedin myös sikaa imusarjan takaosaan, lohkon ja imusarjan liitokseen jospa ei sieltäkään tulis.
Hyvin on ökää tossa virranjakajan urassa mistä öljy kulkee eteenpäin. 450tkm tekee tehtävänsä, ehkä tuo pitäs kohta remppailla..
Image


Poistelin myös ilmastointikennolta jonkun purkkaliimalla viritellyn verkkopatentin, ilmaa alko taas tulemaan paremmin hyttiin kun ilma pääs suoraa läpi kennon eikä törmänny tohon verkkoon. Toi verkko oli muutenkin väärällä puolella, kaikki roskat pääs sinne kennon sisään ja tukkii kaiken..
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 14, 2015 8:50 pm

Vaihdoin tänään uuden lambdan ja tein myös uuden chipin mikä antaa koneen käydä hitusen lämpimmäksi ennen closed looppi. Muutin myös decel enleanmenttiä hiukan pienemmäksi, eli antaa vähä enempi bensaa moottorijarrulla.. toimii nyt jouhevammin kaasulle palatessa.

Mottivaihtokin on tulossa, 90-luvun alun firebirdin 160 heppanen 3.4 motti. 2.8:sta käy suoraan imusarja ja ruiskuvehkeet tuohon, molemmat kun on 60-asteen myllyjä. Tässä lähiaikoina pitäis käydä purkamassa irti. Motilla ei oo ajettu kun 165tkm ja kävi tosi nätisti.

Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests