Ei se pasikiainen mitään, mennään tällä sevyllä niin kauan ku toimii(toivottavasti toimii ja kauan!).
Piti niitä sarjoi aika paljon muokkaa, apparin puolelle sai lyödä aikamoiset lommot kahteen putkeen ja sitte joutu pullotunkilla "prässäämään" sarjaa runkopalkista että sai tarpeeks tilaa. Sitte joutu lyömään parit palaset irti lämppärinlaitteen kuoren vedenpoistokouruista että mahtu ne yläkautta menevät primäärit.
Kuskin puolelta piti katkasta seiskan primääri ja siirtää eteenpäin kytkin sylkyn edestä.
Aina jotenki kivaa ruveta pilkkomaan ja muokkaamaan kolmensadan sarjoja
Piti tänään lähteä sukuloimaan mutta tulikin pikkasen mutkia matkaan, niin meinasin mennä tallille laittaa sisemmät venajouset paikkaansa, tekemään putkiston ja kokeilla liikkuuko laite eteen/taakse. Kykä ainakin irrottaa, se on hyvä merkki. Jos vaikka sais parempaa ääniklippiä kun putket on kii, pääsee samalla kokeilemaan onko kuinka heree ottaa kierroksia.
EDIT:
Kyllähän se pikkasen meinas muuten vastustaa, kun sai kaikki valmiiksi ja kokeilin starttia ilman sytytystä niin löikin startti vaan tyhjää.
Tilannetta tutkittua selvisi että solenoidi vetää, startti pyörii mutta jostain syystä ei ratas kuitenkaan nouse vauhtipyörälle. Ja ei, se ei osunut päikseen kehän kanssa.
Eipä muutakun startti irti, eli ekana apparin pakosarja irti. Ja on muuten paskamainen irrottaa kaks vikaa pulttia sarjasta, toinen altapäin ja toinen kuuden nivelen sormilla
Startti pöydälle ja auki, olin siis aikasemmin vaihtanut sen rattaan siihen kun vanha oli säpäleinä. Olin onnistunut kasaamaan startin siten että oli hypännyt se ratasta työtävä kieli pois paikoiltaan koekäytössä.
Eipä muuta kun startti uusiksi kasaan ja muutama testaus irtaallaan ja toimii!
Startti kii ja sitten ajettiin nokka sisään...
78 malibu
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Hyvät röpinät
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Pikkasen rupesin päivittelemään tota pensiinipuolta.
Auton alla on ollut tähän asti ihan orggis tankki ja linjat 10mm letkulla takaata eteen joka nyt sitten rupee hapertumaan käsiin.
Pumpun ja suodattimen välisen letkun oon jo pari kertaa vaihtanu kun tuntuu hapertuvan pahiten, mutta nyt näyttäs muukin linja olevan aika valmista kauraa.
Ton orggis tankin kanssa on ollut jonkun verran ongelmaa normaalia reippaammassa mutka-ajossa että haukkailee ilmaa pumpulle jonkin verran.
Kattelin siinä sitten hyllyjä läpi ja muistin hommanneeni tommosen JAZin turvatankin joka on 12gallonaa vetoisuudeltaan, tuli siis joskus vuosia sitten yhden vannekaupan "kylkiäisenä".
Otin orggis tankin alas, sitten leikkelin kontin pohjasta palan pois ja tein tarvittavat pellinlärpäkkeet ja nakkelin tankin paikoilleen:
Pohjasta en enää jaksanut alkaa kuvaa kumartelemaan, rupes paikat olee hitsauksen jälkeen sen verta hellänä...
Huomenna pitäs ihmetellä bensalinjaa tankilta pumpulle ja pumpulta regulle.
"Löysin" töistä semmosta teflonpintasta muoviputkea 10mm sisämitalla joka kestää öljyt, bensat ja viinat sekä kaupanpäälle noin 20bar painettakin!
Eipähän tartte heti päivitellä linjaa heti jos/kun päivittää ruiskuun/alkoholille tuota masiinaa
Tarttee vaan vielä huomenna hakea soppeleita liitimiä tolle putkelle niin saa siistit liitokset.
Auton alla on ollut tähän asti ihan orggis tankki ja linjat 10mm letkulla takaata eteen joka nyt sitten rupee hapertumaan käsiin.
Pumpun ja suodattimen välisen letkun oon jo pari kertaa vaihtanu kun tuntuu hapertuvan pahiten, mutta nyt näyttäs muukin linja olevan aika valmista kauraa.
Ton orggis tankin kanssa on ollut jonkun verran ongelmaa normaalia reippaammassa mutka-ajossa että haukkailee ilmaa pumpulle jonkin verran.
Kattelin siinä sitten hyllyjä läpi ja muistin hommanneeni tommosen JAZin turvatankin joka on 12gallonaa vetoisuudeltaan, tuli siis joskus vuosia sitten yhden vannekaupan "kylkiäisenä".
Otin orggis tankin alas, sitten leikkelin kontin pohjasta palan pois ja tein tarvittavat pellinlärpäkkeet ja nakkelin tankin paikoilleen:
Pohjasta en enää jaksanut alkaa kuvaa kumartelemaan, rupes paikat olee hitsauksen jälkeen sen verta hellänä...
Huomenna pitäs ihmetellä bensalinjaa tankilta pumpulle ja pumpulta regulle.
"Löysin" töistä semmosta teflonpintasta muoviputkea 10mm sisämitalla joka kestää öljyt, bensat ja viinat sekä kaupanpäälle noin 20bar painettakin!
Eipähän tartte heti päivitellä linjaa heti jos/kun päivittää ruiskuun/alkoholille tuota masiinaa
Tarttee vaan vielä huomenna hakea soppeleita liitimiä tolle putkelle niin saa siistit liitokset.
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:54 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
No nyt se ois tollanen:
Kävin eilen illalla kaverin luona taistelemassa päästöt kohdille leimaa varten, joutu laittaa aika liki 50/50 seokset 98:a ja E85:sta että sai rehelliset päästöt.
Joutuu vaihtelemaan vielä hieman suuttimia ja rukkaamaan jakajasta kokonaisennakkoa pienemmäksi. Nyt on tyhjäkäynnillä perusennakkoa semmoset 15astetta.
Hain perjantaina laputkin vkonlopulle, niin pääsee lahteen pyörähtämään
Kävin eilen illalla kaverin luona taistelemassa päästöt kohdille leimaa varten, joutu laittaa aika liki 50/50 seokset 98:a ja E85:sta että sai rehelliset päästöt.
Joutuu vaihtelemaan vielä hieman suuttimia ja rukkaamaan jakajasta kokonaisennakkoa pienemmäksi. Nyt on tyhjäkäynnillä perusennakkoa semmoset 15astetta.
Hain perjantaina laputkin vkonlopulle, niin pääsee lahteen pyörähtämään
Last edited by rallikuski on Tue Mar 17, 2020 3:55 pm, edited 2 times in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Lahdessa tuli kuin tulikin käytyä, tosin pienten vastoinkäymisten kanssa.
Oli lähellä että ei lähdetty koko reissuun, chevy meinaan halusi puskea öljyt pihalle noin 2kilsan päähän paikalliselta shelliltä.
Eipä toikaan ollu muuta kun todennäköisesti oma moka, varmaan yks klemmari jäänyt löysälle kun puski suodattimen siirtojalalle menevän letkun irti liitoksestaan.
Ei onneks ees sotkenu paljon ja huomasin irtoomisen ajoissa kun öljynpainevalo syttyy 1.2barissa niin ei kerenny juurikaan käymään ilman paineita.
Laitettiin letku kiinni tienposkessa ja kaverit kävi toisella autolla sillä välin hakemassa öljyt tallilta. Pääsi karkaamaan noin 0,7litraa tossa rytäkässä, ei onneks enempää.
Toinen "takaisku" kävi lahdesta lähtiessä, pikkasen pyöräytin uusia renkaita tasasemmiks niin lensi laturin remmi puskiin.
Onneks löydettiin se, ei meinaan ollut uutta mukana. Työkalut sentään oli omasta takaa
Oli lähellä että ei lähdetty koko reissuun, chevy meinaan halusi puskea öljyt pihalle noin 2kilsan päähän paikalliselta shelliltä.
Eipä toikaan ollu muuta kun todennäköisesti oma moka, varmaan yks klemmari jäänyt löysälle kun puski suodattimen siirtojalalle menevän letkun irti liitoksestaan.
Ei onneks ees sotkenu paljon ja huomasin irtoomisen ajoissa kun öljynpainevalo syttyy 1.2barissa niin ei kerenny juurikaan käymään ilman paineita.
Laitettiin letku kiinni tienposkessa ja kaverit kävi toisella autolla sillä välin hakemassa öljyt tallilta. Pääsi karkaamaan noin 0,7litraa tossa rytäkässä, ei onneks enempää.
Toinen "takaisku" kävi lahdesta lähtiessä, pikkasen pyöräytin uusia renkaita tasasemmiks niin lensi laturin remmi puskiin.
Onneks löydettiin se, ei meinaan ollut uutta mukana. Työkalut sentään oli omasta takaa
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Ja aika köykäseen tuntu kumi sulavan
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Jugi wrote:Ja aika köykäseen tuntu kumi sulavan
Ethän vaan sekottanu tätä siihen toiseen malibuun, siihen kojoottiin joka poltteli aikaisemmin auringonvalon aikana gummia...
Sen verta täytyy myöntää että oli tän kauden ekat kuminsulatuksen multa.
Meinasin oikein säikähtää kun tottuneesti laitoin vaan kakkosen tupaan ja herätin koneen, liipasin kytkimen ylös ja kone kiekaskin aika heti rajottajalle. Aattelin eka että rupesko kykä luistaa, mutta kyllä siellä sittenkin rengas luisti onneksi
Tarttee tsiikailla jos tekis jonkun tukirullapatentin tolle laturin remmille josko vaikka auttais paikallaan pysymistä...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: 78 malibu
Tarkista et sulla on kampuran hihnapyörä suora. Noi kiilahihnat ei kyl pysy kovil kiekoil vaikka oliskin kaikki kunnossa. Monster kadettiin laitoin sähköisen vesipumpun ja kampuralle pienemmän hihnapyörän mistä menee kiilahihna ainoastaan laturille, sit alko pysyy paikoillaan. Ohjurit ei jeesaa kun se hihna kääntyy pyörimään miten sattuu siinä urassa kuitenkin..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: 78 malibu
Jätä ne motonetin remmit motonettiin ja haet vauhtikaupasta sopivan remmin ja sit niin vitun kireelle, mä luulen et se vois helpottaa Tai sit vaan moniurahihna.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: 78 malibu
Kampuran pyörä on suora ja keskellä, elikkä ei väpättele. Tehostajan pyörä on ihan pikkasen lenko, mutta sen kans ei mulla oo ollutkaan ongelmia.
Pitkään miettiny tota sähköstä vesipumppua, mut katotaan nyt eka miten noi "köyhän patentit" toimii.
Kaverilla oli kans ongelmaa laturinremmien kanssa ku "pikkasen" kone riuhtasi kiekkaa, mutta se laitto sillee että "löysällä" puolella hihnaa on ohjurirulla mikä estää että hihna ei mee "pussille" niinku mullakin näyttäs käyvän.
Eli mulla hihna venyy sieltä laturin ja kampuran väliltä ja tuntuu että siks heittää niin helposti pois paikoiltaan.
Ja se ohjurirulla oli siellä siten ettei se ota kiinni normaalissa käynnissä vaan on ihan iholla siinä...
Se myöskin tukis sitä remmiä siitä selkäpuolelta ettei se just pääsis niin helposti kääntymään selälleen sinne uriin.
Oon kyl miettiny tota moniurahihnaakin, kattelis vaikka vanista tai astrosta remmipyörät ja kiristimen niin ois aika helppo soveltaa.
Pitkään miettiny tota sähköstä vesipumppua, mut katotaan nyt eka miten noi "köyhän patentit" toimii.
Kaverilla oli kans ongelmaa laturinremmien kanssa ku "pikkasen" kone riuhtasi kiekkaa, mutta se laitto sillee että "löysällä" puolella hihnaa on ohjurirulla mikä estää että hihna ei mee "pussille" niinku mullakin näyttäs käyvän.
Eli mulla hihna venyy sieltä laturin ja kampuran väliltä ja tuntuu että siks heittää niin helposti pois paikoiltaan.
Ja se ohjurirulla oli siellä siten ettei se ota kiinni normaalissa käynnissä vaan on ihan iholla siinä...
Se myöskin tukis sitä remmiä siitä selkäpuolelta ettei se just pääsis niin helposti kääntymään selälleen sinne uriin.
Oon kyl miettiny tota moniurahihnaakin, kattelis vaikka vanista tai astrosta remmipyörät ja kiristimen niin ois aika helppo soveltaa.
Last edited by rallikuski on Mon Apr 13, 2015 9:55 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests