Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Thu Jan 22, 2015 8:26 am

Nyt tuleepi 250lbs, 10" pitkät ja 1.9" jouset.

Toivotaan et näillä päästään toivottuun lopputulokseen.

Tässä vielä photo mun highperformance air intakesta ;)

Image

Image

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Schweinhund. » Thu Jan 22, 2015 8:43 am

Tontyylinen hiperf cold air intake system siinä on ollut tehtaalta tullessaankin.
Luulisin. Ainakin minun koskemattoman alkuperäisessä farmi capricessa on.
Asennat vielä sellaisen orkkis putsarin jossa on läppä jota termostaatti aukoo niin koneeseen menee aina 27c asteista imuilmaa eikä seosvirheitä tule niin paljon.
Haista
Kaavittu.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Thu Jan 22, 2015 1:34 pm

Tuossa on orkkisputsari, ja orkkiksena siihen ei kuulu letkua. Se loppuu tuohon 1 pytyn tasalle about.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Schweinhund. » Thu Jan 22, 2015 8:58 pm

Niin eli toi on orgis dieselin paistinpannu?
Silloin siinä on alunperin ollut imuäänenvaimennin josta mahdollisesti on mennyt haitariputki ulkoilmaan.
Oldshan oli suorastaan edelläkävijä mitä tulee imuilman esilämmitykseen ilmanpuhdistimella.
Haista
Kaavittu.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Fri Jan 23, 2015 10:31 am

Hmm. Saatan olla väärässäkin. En tiedä mistä toi on. Varmaan diiselin tai sitten veekutosen? Tai jonku 307 päältä? Olen noita nähnyt jokusen, mutta en yhdessäkään Cutlassissa ole nähnyt vakiona tommosta letkuhässäkkää. Diiselissä saatto hyvin olla.

En tiiä :) Mutta nyt siinä on semmonen :lol:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Pasikiaisen romut

Postby herrakani » Mon Jan 26, 2015 10:29 am

Chevyssä on ollu cold air intake 78-> oldsissa about samasta. Ainakin Camino/Malibu ollu haitariputki mis on muovijudanssi päässä.
BMW M5 SBC 1993

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Jan 26, 2015 8:23 pm

Aijaa, no sit se on tuosta omasta hukattu. Mutta eipä se haittaa, tuli rakennettua, kun se on vuosien varrella hävinnyt, jos se on siellä ollut :)

Vetelin turbiinilukolle sähköt, paitsi että vielä pitää löytää liittimet jotka sopii tuohon lootan kylkeen.

Jos jollain on liitintä tuohon lootan kylkeen niin voin ostaa, löytyy ihan oikea sitten...

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Tue Jan 27, 2015 4:11 pm

Image

Teoriani mukaan tän pitäis toimia :mrgreen: Tässä vielä miten toteutin.

Akulta suora virta kytkentäreleen 86:een ja 30:n nastaan. 10A sulakkeen takana.
Alipainekatkaisija, kun havaitsee alipainetta (eli matalat kierrokset, läpät vähän auki kaasarissa:alipaine imusarjassa), maadoittaa kytkentäreleen nastan 85:n. Silloin kun näin käy, tulee akulta virtaa napaan 87. Tästä 87:sta menee johdot sitten vaihtoreleen(kuvassa alempi) 86 ja 30. Painekytkin vaihteistossa maadoittaa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella. Painekytkin tulee nastaan 85. Eli kun virtaa tulee 86 ja 30:iin, (alipainetta imusarjassa) ja painekytkin maadoittaa, kytkentärele vetää 87:aan (eli ei tapahdu mitään). Sitten taas, kun alipainetta on imusarjassa: 86 ja 30:iin tulee virtaa, ja vaihde on nelosella: kytkentärele ei vedä, jolloin 30:sta menee virta suoraan 87a:han. Joka on kytketty turbiinin solenoidiin.

Pittää vaan ehkä vielä kytkeä jarrukytkin messiin tohon... Enpä ite miettinyt ollenkaan mutta oodeella pojat sano et kannattais laittaa ettei jää jurnuttamaan jos nelosella painaa jarrua niin sehän tiputtaa turbiinilukon vasta sitten pois kun vaihde vaihtuu kolmoselle...

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Tue Jan 27, 2015 7:51 pm

Image

Lisäsin lopulta relehelvetin jatkoksi vielä yhden releen, kytkee turbiinilukon pois kun painaa jarrua :)

Luulis toimivan! Olis ton varmaan voinu yksinkertasemminkin tehä, mutta oon tyytyväinen että on sen verta fiksu että haistelee alipainetta imusarjassa, vaihdetta, ja vielä jarrun painamistakin :)

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Pasikiaisen romut

Postby rallikuski » Tue Jan 27, 2015 10:38 pm

Eikös ton toisen releen ohjauksen tai maan ois voinu kierrättää jarrupolkimen katkaisijan kautta nii ei ois tarvinnu relettä?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests