Niijoo, mut kyllähän noihin a-koppiin varmaan saa aika fiksusti rakennettua vaikka jonkun toisen kopan olka-akselit ja siitä sitten jarrut? Tai luulis jossain paremmin varustellussa a-kopassa olevan levyt edessä, olis ainakin bolt on Ja on se kumma kun joutuu 13 vuoden välein harkitsemaan iskareitten vaihtoa Mulla muuten on oodeella myynnissä Konin säädettävät iskarit. Saat sopuhintaan, mulla meni vielä ihan mainiosti, väistyivät noitten coilien tieltä
Ja tänä viikonloppuna vaihtuu loota, toivottavasti ilman suurempia ongelmia. Oldsi on jo trailerilla nykästy hallille, jossa pääsee montussa vaihtelemaan, helpottaa kummasti. Kiitokset tästä mahdollisuudesta nimimerkki rallikuskille
Pasikiaisen romut
Re: Pasikiaisen romut
Joo täytys selvitellä miten pääsis taas halvalla kun ei oo mahkuja ostaa mitään bolton kittejä. Joskus oli myynnissä ton ikäsen oma levyjarrusetti mut ei hölmönä tullu ostettuu vaikka ei olis ollu kovin kalliskaan
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Pasikiaisen romut
Just selvisi että hyllyssä vuositolkulla olleet uudet levyt/navat ei sit olleetkaan farmariin oikeat vaan hitusen pienempää kokoa.
Laakereitten puolesta pitäis olla sopivat esim vanhempaan caminoon.
Tehääks kauppoja?
Toki noi on 5 jaolla mutta kyllähän vanteita löytyy.
Laakereitten puolesta pitäis olla sopivat esim vanhempaan caminoon.
Tehääks kauppoja?
Toki noi on 5 jaolla mutta kyllähän vanteita löytyy.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Huh. Noin kello 11.30 valuttiin hallille, ruvettiin pulttaa lootaa pois, kahen aikaan se oli pois.
Tuol viisii.
Ja onneksi oli th350 häntä 6", selvää säästöä kun menee sama jordaani
Vaihteiston kannakkeesta tuli helvetin hyvä!!! Sitä en tosin ite tehnyt, notta ilmankos
Sit tuossa vielä kiinni.
Pieniä vastoinkäymisiä oli, josta onneksi selvittiin Loota toimii, kaikki vaihteet toimii, ja liikkuu edes ja taakse kuten kuuluu. Keväällä sen sitten näkee, että mikään ei luista jne vaihdot sujuu kuten suunniteltu.
Tuol viisii.
Ja onneksi oli th350 häntä 6", selvää säästöä kun menee sama jordaani
Vaihteiston kannakkeesta tuli helvetin hyvä!!! Sitä en tosin ite tehnyt, notta ilmankos
Sit tuossa vielä kiinni.
Pieniä vastoinkäymisiä oli, josta onneksi selvittiin Loota toimii, kaikki vaihteet toimii, ja liikkuu edes ja taakse kuten kuuluu. Keväällä sen sitten näkee, että mikään ei luista jne vaihdot sujuu kuten suunniteltu.
Re: Pasikiaisen romut
Schweinhund. wrote:Just selvisi että hyllyssä vuositolkulla olleet uudet levyt/navat ei sit olleetkaan farmariin oikeat vaan hitusen pienempää kokoa.
Laakereitten puolesta pitäis olla sopivat esim vanhempaan caminoon.
Tehääks kauppoja?
Toki noi on 5 jaolla mutta kyllähän vanteita löytyy.
Katotaan miten budjettia on talven aikana
Askihan meni vähä helpommin paikoilleen kun b kadettiin mazdan koneen jatkoksi
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
sbc350 wrote:
Askihan meni vähä helpommin paikoilleen kun b kadettiin mazdan koneen jatkoksi
Hah, no siihen verrattuna meni varmasti helpommin. Muutama juttu mitkä kiusas. Piti vähän sheivata tulipellin niistä pokkauksista, kun tuossa 200r4 askissa on tuplajako, niin ei mahtunut paikoilleen kun Chevy jako otti kiinni. Kannakepalkin muokkaus olikin tiedossa ja siitä tuli kyllä hyvä. Kaasariin valmiiksi ostettu setti, millä saadaan vaijerit kiinni oikein ja tv-kaapelin "corrector plate" että vetää oikein kun kyseessä ei olekaan kickkari, niitä piti vähän muokkailla kun tuo vaijerin kiinnikepalikka ei ollutkaan bolt on, sitä piti jatkaa, että osui vaijerilinja kohilleen kaasarin kanssa. Sit vaikka tuo imari on joku performeri olevinaan, siinä kun on egr paikka, niin tuo uusi corrector plate otti kiinni ja sitä piti jyrsiä (onneksi ainevahvuutta oli vitusti). Imusarjaa siis. Sit oli ongelmia kun ei öljyt pysynyt sisällä, tv-kaapeliin kuuluu ilmeisesti oma profiilitiivisteensä, jota ei tietenkään ollut. Lopulta sitten hallilta löydettiin sopiva ja nyt pitää öljyt.
Muutenkin tuossa lopussa tuli koomailtua ja ihmeteltyä kun meinas väsy iskeä
Loota toimi tänään trailerille ajaessa just niinku kuuluu. Mudracerilta ostettu muokattu turbiini, joka ottaa jossain 2100-2300rpm:ssä kiinni tuntui hyvältä, pienemmilläkin kierroksilla liikkui mut sit nappas hyvin kiinni.
Nyt vaan kevättä odotellessa että pääsee toteamaan toimiiko se!
Tuohon pitäs vielä rakennella alipainetta haisteleva turbiinilukko. Saadaan sit sekin rokkaamaan
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Tarttisin apua tuon turbiinilukon kytkemiseen.
Eli. Laatikossa on 1 johdolla oleva painekytkin, ja sitten solenoidille menee kaksi johtoa. Nää kolme tulee siis tuohon lootan sivuun. Tuo painekytkin maadottaa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella, eli kun öljypaine tulee niin lopettaa maadoittamisen.
Ja sitten mulla on hankittuna alipainetta haisteleva kytkin, joka siis katkaisee virapiirin kun alipaine häipyy. Säädettävä eli pystyy sitten vähän sitä kierrosaluetta muokkaamaan milloin turbiini menee yhdeksi limpuksi. Tää kytkin tulee siis imusarjaan.
Perkele, jos tuossa lootassa olis semmonen painekytkin, mikä olis kahdella johdolla, ja toinen menisi solenoidille, niin tietäisin mitä tekisin. Eli laittaisin virran kulkemaan tuon alipainekytkimen kautta painekytkimelle, ja kun alipaine häviää, ja vaihde on nelosella niin solenoidi vetäis turbiinin lukkoon. Nythän toi ei toimi.
Miten tää pitää kytkeä...
Eli. Laatikossa on 1 johdolla oleva painekytkin, ja sitten solenoidille menee kaksi johtoa. Nää kolme tulee siis tuohon lootan sivuun. Tuo painekytkin maadottaa kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella, eli kun öljypaine tulee niin lopettaa maadoittamisen.
Ja sitten mulla on hankittuna alipainetta haisteleva kytkin, joka siis katkaisee virapiirin kun alipaine häipyy. Säädettävä eli pystyy sitten vähän sitä kierrosaluetta muokkaamaan milloin turbiini menee yhdeksi limpuksi. Tää kytkin tulee siis imusarjaan.
Perkele, jos tuossa lootassa olis semmonen painekytkin, mikä olis kahdella johdolla, ja toinen menisi solenoidille, niin tietäisin mitä tekisin. Eli laittaisin virran kulkemaan tuon alipainekytkimen kautta painekytkimelle, ja kun alipaine häviää, ja vaihde on nelosella niin solenoidi vetäis turbiinin lukkoon. Nythän toi ei toimi.
Miten tää pitää kytkeä...
Re: Pasikiaisen romut
http://www.73-87.com/7387garage/drivetrain/lockup.htm
Tos on linkki, en kyl tajunnu
Joudun itekin murehtimaan ton.
Tos on linkki, en kyl tajunnu
Joudun itekin murehtimaan ton.
BMW M5 SBC 1993
Re: Pasikiaisen romut
herrakani wrote:Mulla olis ne cc:n olka-akselit Tatu...
Mites käy palloista ym? Menee vähä offtopikiks koko juttu nyt
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests