Tämmönen tuli hommattua perjantaina. 283 + pg, tullut jenkkilästä Suomeen huhtikuussa.
Koriltaan ei mielestäni paha, lattia hitsattu asiallisesti edellisen omistajan toimesta. Takakontissa akselin kohotuksen kohdalla on molemmilla puolilla reiät ja kuskin etulokarin helmassa hitsattavaa. Vähän on lommoja ja naarmuja, mutta eipä haittaa Alustana melkoisesti rälläköidyt jouset, arvelin laitella ilmajouset talven aikana. Tekniikka tuntus olevan ihan ok, vuotaa vähän öljyä ja muuta semmosta pientä, käynniltään siistin kuuloinen. Viikonloppuna arvelin säätää venttiilit ja tehdä ohivuotomittauksen. Pakoputket pitää tehdä uudet.
Takalasista repäsin enimmät tarrat pois, laitoin SF kyltin kiinni ja tilasin uudet mustapohjaiset kilvet (ei saa suoraan 5-merkkisiä mustapohjaisia kilpiä, vaan välissä pitää olla samalla tunnuksella olevat valkopohjaiset )
Ulkokuori pysynee aikalailla tuollaisena, jotkut vanteet ja renkaat vois hommata kun nuo on aika pienet. Jonkunlaista konettakin vois rakennella, mutta alkuun olisi tarkoitus ajella tuolla tekniikalla öljyvuodot yms. korjattuna. Öljynpainemittari pitäs hommata (missähän kohtaa lohkoa ois anturille sopiva paikka?)
Bel Air '63
Bel Air '63
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Bel Air '63
No perskeles! Täähän on varsin asiallisessa kuosissa ainakin lauluressuja ajatellen
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Bel Air '63
Tää on yks semmonen mikä pitäs joskus olla.
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Bel Air '63
Ilmajouset tai normaalikorkuiset rautajouset ihan hyvä ratkaisu, näyttää niin matalalta et kolisee koko ajan kiinni johonki. Takalasin liioista tarroista luopuminen kans hyvä, näkeepähän kuski ympärilleen. Muuten näyttää aika valmiilta cruisailuun.
Re: Bel Air '63
Upeeta, hieno laite!
Re: Bel Air '63
Nonniin, vähän rupes tapahtumaan. Mittailin ohivuotoja ja ajelin öljynpainemittarin kanssa, sen verran surulliselta näytti että piti ruveta hommiin...
Kone ylös:
Pukkiin:
Tyhjää:
Purkua. Pikkusen on tuota öljypaskaa
Purkuapurkua:
Vähän sikamössöllä kokeillut joku tiivistellä:
Dampperia irti lainatyökalulla, aika kätevä. Ja ei sitten kuitenkaan ollut tiukasti kiinni melko jännä kun ei dampperilla mitään pulttikiinnitystä, pelkästään kiila? Mutta tämmösiä ne kuulemma tämän ikäisissä pikkulohkoissa on, kaipa se sitten kestää ilmankin pulttia.
Ihan pikkusen paskat nokkalaakerit
Lohko viety tänään koneistamolle. Riittää 030 ylikokoon porautus.
Tähän koneremppaan suunnitteltua:
-Rokkiauton rebuild kitti: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 13&jsn=495
-Comp cams XE256H nokka, nostajat, jakopääsetti ja venttiilinjouset: https://www.ebay.com/itm/COMP-CAMS-K12- ... rk:34:pf:0
-joku Edelbrock 500-600cfm kaasari + imusarja
-Kuulemma jotkut power pack kannet vois olla ok?
-Joku hei-jakaja tässä jo onkin ja pukinsarvipakosarjat, niiden osalta pärjännee.
Semmosta vähän alkuperäistä vääntävämpää sunnuntaiajelumoottoria arvelin väsäillä, ei mitään tehohirmua.
Kone ylös:
Pukkiin:
Tyhjää:
Purkua. Pikkusen on tuota öljypaskaa
Purkuapurkua:
Vähän sikamössöllä kokeillut joku tiivistellä:
Dampperia irti lainatyökalulla, aika kätevä. Ja ei sitten kuitenkaan ollut tiukasti kiinni melko jännä kun ei dampperilla mitään pulttikiinnitystä, pelkästään kiila? Mutta tämmösiä ne kuulemma tämän ikäisissä pikkulohkoissa on, kaipa se sitten kestää ilmankin pulttia.
Ihan pikkusen paskat nokkalaakerit
Lohko viety tänään koneistamolle. Riittää 030 ylikokoon porautus.
Tähän koneremppaan suunnitteltua:
-Rokkiauton rebuild kitti: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 13&jsn=495
-Comp cams XE256H nokka, nostajat, jakopääsetti ja venttiilinjouset: https://www.ebay.com/itm/COMP-CAMS-K12- ... rk:34:pf:0
-joku Edelbrock 500-600cfm kaasari + imusarja
-Kuulemma jotkut power pack kannet vois olla ok?
-Joku hei-jakaja tässä jo onkin ja pukinsarvipakosarjat, niiden osalta pärjännee.
Semmosta vähän alkuperäistä vääntävämpää sunnuntaiajelumoottoria arvelin väsäillä, ei mitään tehohirmua.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Bel Air '63
Se dampperi. Ni kyl se pysyy joskus, joskus ei. On ollu '68 avo Impalaa missä 327:ssa se huilaa eestaas tyhjiksellä Ei kyllä itellä nii hienoja vehkeitä.
Re: Bel Air '63
Pikku-Kalle wrote:Se dampperi. Ni kyl se pysyy joskus, joskus ei. On ollu '68 avo Impalaa missä 327:ssa se huilaa eestaas tyhjiksellä Ei kyllä itellä nii hienoja vehkeitä.
Laturin hihnaa kireämmälle vaan
Osat tuli rokkiautosta ja kiikutin ne koneistamolle. Napsutteleevat uudet nokkalaakerit lohkoon ja hiovat männänrenkaiden katkosvälykset kohdalleen, alakerran liikkuvat lähtee tasapainotukseen.
Kannet pesin ja laitoin osiin, kannet on power packit numerolla 3795896, imuventtiilit 1,72" ja pako 1,5". Sen verran on venttiilit uponneet kanteen ja ohjurit väljät, että imuvenoiksi tulee varmaankin 1.84" ylikokovarsilla ja pakosiksi haaveilin 1.6", mutta en löytänyt niitä ylikokovarsilla. Pitää nyt ensin maksaa nuo alakerran työstelyt ennenkuin paneutuu kansiin sen ihmeemmin, perkele kaikkeen rahat riitä kerralla
Jos tässä innostus niin vois takakonttia käydä hitsaamaan akselinylityksen kohdilta. Saa nähdä pitääkö irrotella akseli ja tankki pois operaation ajaksi
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Bel Air '63
Voe rähmä, saapi jonkun verran Kempin kanssa hengailla... Kylläpä ois helppo jos jaksas irrotella korin rungolta, mutta kun ei välttämättä viitsisi. Lapasesta lähtee jos siihen hommaan rupeaa.
Molemmin puolin korin kiinnityskorvakko mädäntynyt pois, vähän yritin jo googlailla että minkälaista korvakkoa siellä pitäisi olla.
Ei ollut turha ostos noin reilu vuos takaperin, toki ensitöinä kärri piti hitsailla
Molemmin puolin korin kiinnityskorvakko mädäntynyt pois, vähän yritin jo googlailla että minkälaista korvakkoa siellä pitäisi olla.
Ei ollut turha ostos noin reilu vuos takaperin, toki ensitöinä kärri piti hitsailla
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests