Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Kuupo
Posts: 98
Joined: Wed Jan 01, 2014 1:31 pm

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Kuupo » Fri Nov 08, 2019 11:55 am

Joskus ku joudat nii viitsitkö mitata kuinka pitkä väli on vesipumpun kärjestä syyläriin. Jos tilaisin omaan chevyyn uudet letkutkin nii näkis käviskö tollasen letkut pituudeltaan omaan autoon.

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Tue Nov 12, 2019 11:51 am

Oldsin 307lla vesipumpun viskon kiinnityspintaan ~18cm ja keskelle termarikoppaa 42cm syylärin takapinnasta (koneen puolelta) voin ottaa tarkempiakin mittoja/kuvia jos tarviit? :)

Kuupo
Posts: 98
Joined: Wed Jan 01, 2014 1:31 pm

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Kuupo » Tue Nov 12, 2019 7:20 pm

Tää tieto varmasti riittää. Tutkailen noita omia käytössä olleita putkia. Nyt ku lähes kaikki on uutta tulossa nii koitan vaihtaa noikin letkut. Kiitos mitasta.

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Tue Nov 12, 2019 8:33 pm

Eipä kestä! Ja tuossahan tuo pihassa on jos tarvii lisää mittoja, käyttis kun on :lol:

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Sun Jan 26, 2020 3:29 pm

Päivitellääs sen verran että tuulilasinkehyksen jouduin hiekkapuhaltamaan ja maalaamaan jo uusiks kun ei wurthin tuulilasiprimeri kestänykkään tätä nykystä suolapaskaa :shock:

Ja subbari tuli vihdoinviimein asenneltua näkymättömiin toiseen takaposkeen verhousten sisään, sai vähän edes tukevuutta äänenlaatuun 8-) ja asennus tietenkin niin että varapyörä yms. Mahtuu omille paikoilleen, tai no tunkki joutuu kulkemaan erillään mutta se nyt on kulkenu erillään senkin takia että biltsun iso työkalusetti kulkee kans siellä oikeassa takaposkessa ;)

Ja peräöljyn vaihto-operaatio vähän venähti kun tuli todettua että oma murikkansa oli niin loppu ettei kannattanu alkaa öljyjä vaihtamaan... Vetarien boorit holot pikkurattaisiin, ristitappi aivan väljä ja pikkurattaista pinta paskana... No onneks olin sentäs irrottanu varaosaraadosta perän irtaalleen aiemmin mutta joutu sen silti hangesta kaivamaan tossa muutama vkloppu takaperin... Siitä sit tiheempivälitteiset sisukalut vaihtaen tohon omaan kuoreen... Nyt siis alla 2,93 välläri kun vanha oli 2,73 ja täytyy sanoa että vaikka muutos ei prosentteina olekaan kun vajaa 10% niin ajossa todella miellyttävä muutos! Nyt jaksaa yrjökin mennä loikkari päällä mäet ilman vedättämistä ja kiihtyvyydessä, etenkin 1-2 vaihtokohdassa, todella suuri muutos parempaan :lol:

Onneks tuli nuo uudet matadorit hommattua tälle talvea niin pärjää hyvin lukottomanakin, vanha perähän jumitteli jo niin käyttäyty kuin lukkoperä aina toisinaan :roll: nyt sutii kyllä tasan yhdellä, oli nimittäin ihan priimat kamppeet mitkä vaihdoin alle varaosaperästä 8-)

Lopuksi vielä kuvakevennys tältä aamupäivältä kun tuli reilu 10cm lunta siivoiltua pois päältä :lol:

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1624
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby sbc350 » Thu Jan 30, 2020 7:11 am

Meillekkin tuli nyt oikeestan ekan kerran lunta tänä talvena :lol:
Tekis mieli blazeriinkin parannella tuota äänentoistoa, mut oikeen järkevää paikkaa millekkään subbarille ei ole, kun en halua uhrata yhtään kuljetuskapasiteettia, niin paljon tulee kaikkea kamaa kuskattua. Paremmat 6x9 jos hommais orkkis paikkoihin ja niille joku pieni vahvari? Myöskään ovipahveihin en alka reikiä puhkomaan kajareille :roll:

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Thu Jan 30, 2020 8:42 am

Niijoo kun sulla oli se 2ovinen... 4ovisessahan on 6,5" takaovissa ja sit ne 4"(?) Kojelaudalla ni siihen hommadin ite focalin kunnollisen erkkasarjan, tosin tweeterit jätin pois kun en saanu äänikuvaa mieleiseks. Eli se 6,5" plus orggikset kojarilla oli ihan jees jopa soittimen perästä kun vaan on kunnolliset kajarit :)

Oiskos siinä 2ovisessa mahdollista tehdä takaposken verhouksen sisään paikkaa subille? Subi kun soi sieltä verhouksen altakin kunhan ei yritä liian korkeita ääniä toistaa sillä ;)

User avatar
sbc350
Posts: 1624
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby sbc350 » Thu Jan 30, 2020 9:57 am

Saattas siihen vasemmalle taakse joku pieni subi mahtua :?: Noh tässä on paljon muuta hommaa enneku toho kerkeää :lol:

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Thu Jan 30, 2020 5:01 pm

En mäkään laittanu kun tommosen 8" paine-elementin ja täytyy sanoa että mähän metästin kyllä 6,5" elementtiä mutta ne on uutena niin pirun kalliita ja tuon sain kaverilta järkirahaan ni se saneli tällä kertaa tän homman :lol:

User avatar
Camino79
Posts: 568
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice

Postby Camino79 » Tue Mar 03, 2020 8:11 pm

Viime vkloppu oli aika kaksijakoinen;
Mosaöljyt+suod. Vaihto, check.

Turbiinilukon vianselvitys, check. (Th700sen painekatkasija sökö)

Tuplaputket sis. Vaihteistokannakkeen silpomisen, semicheck, toinen "downpipen" laippa supsuttaa kun on sen verran jo pehmyt vaan ei ollu uutta kartiota joten tiivistämmä mäskillä tod.näk. ensi vkloppuna.

Takajarrujen säätö, check.

Etujarrupalat+liukuholkit jne. Vaihto, check. Oli kuumuudesta jo lasittunu ja halkeillu palojen pinta eli autolla on ajettu kuten kuuluu :lol: lisäksi vinku ikävästi, nyt paikalleen meni jotkut "hiljaiset" palat eli todnäk. Pehmeämpää seosta tms. Ja tuntuma ainakin polkimeen on miellyttävä.

Vaan sitten se iso miinus... Ajelin kotopuolesta takasin kaupunkiin (~50km) tyhjä kuomukärry perässä ja sunnuntaiajelijat sahas sitä 70-90kmh nopeutta ja kun ei se turbiininlukko skulaa niin lodju lämpes jonninverran --> jätin kärryn duunipaikan pihaan ja lähdin kotiapäin niin 2 luistaa ihan hillittömästi...

Nyt on sen verran paikannettu vikaa että kylmänä skulaa lähes normaalisti ja kun kirrasin tv-vaijerin "tappiin" (oikeesti, vaijeriteline alkaa jo myötämään kun on kaasu pohjassa) niin kakkonen ei luista. Askihan on käytetyistä kamoista tehty lähtökohtasesti ja tämänhetkinen diagnoosi onkin että mahdollisesti 1-2 accun jousi pehmeä (ennenkin ollut kuumana pehmeä "jojomainen" 1-2vaihto) joka luistattanu 2sen pantaa ja mahdollisesti lyhyenmallinen servon tappi vielä sotkemassa pakkaa...

Eli ensivkloppuna ö.pohja auki, uus painekatkasija sisään, servon ja accun tsekkaus, (tarvittaessa jatkaa servon tappia) lisäksi osia tulossa masterkitin, pannan, helojen ja shiftkitin verran... Shift kitinkin varmaan tyrkkään kokeiluun ni jos nyt selviäis ilman laatikon irrotusjumppaa kun kuitenkin sen lt1sen kanssa tulee sit th700nen :roll:

Vkloppuna onnistumisprosentista riippuen jatkoraportaasia luvassa :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests