Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Joskus ku joudat nii viitsitkö mitata kuinka pitkä väli on vesipumpun kärjestä syyläriin. Jos tilaisin omaan chevyyn uudet letkutkin nii näkis käviskö tollasen letkut pituudeltaan omaan autoon.
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Oldsin 307lla vesipumpun viskon kiinnityspintaan ~18cm ja keskelle termarikoppaa 42cm syylärin takapinnasta (koneen puolelta) voin ottaa tarkempiakin mittoja/kuvia jos tarviit?
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Tää tieto varmasti riittää. Tutkailen noita omia käytössä olleita putkia. Nyt ku lähes kaikki on uutta tulossa nii koitan vaihtaa noikin letkut. Kiitos mitasta.
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Eipä kestä! Ja tuossahan tuo pihassa on jos tarvii lisää mittoja, käyttis kun on
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Päivitellääs sen verran että tuulilasinkehyksen jouduin hiekkapuhaltamaan ja maalaamaan jo uusiks kun ei wurthin tuulilasiprimeri kestänykkään tätä nykystä suolapaskaa
Ja subbari tuli vihdoinviimein asenneltua näkymättömiin toiseen takaposkeen verhousten sisään, sai vähän edes tukevuutta äänenlaatuun ja asennus tietenkin niin että varapyörä yms. Mahtuu omille paikoilleen, tai no tunkki joutuu kulkemaan erillään mutta se nyt on kulkenu erillään senkin takia että biltsun iso työkalusetti kulkee kans siellä oikeassa takaposkessa
Ja peräöljyn vaihto-operaatio vähän venähti kun tuli todettua että oma murikkansa oli niin loppu ettei kannattanu alkaa öljyjä vaihtamaan... Vetarien boorit holot pikkurattaisiin, ristitappi aivan väljä ja pikkurattaista pinta paskana... No onneks olin sentäs irrottanu varaosaraadosta perän irtaalleen aiemmin mutta joutu sen silti hangesta kaivamaan tossa muutama vkloppu takaperin... Siitä sit tiheempivälitteiset sisukalut vaihtaen tohon omaan kuoreen... Nyt siis alla 2,93 välläri kun vanha oli 2,73 ja täytyy sanoa että vaikka muutos ei prosentteina olekaan kun vajaa 10% niin ajossa todella miellyttävä muutos! Nyt jaksaa yrjökin mennä loikkari päällä mäet ilman vedättämistä ja kiihtyvyydessä, etenkin 1-2 vaihtokohdassa, todella suuri muutos parempaan
Onneks tuli nuo uudet matadorit hommattua tälle talvea niin pärjää hyvin lukottomanakin, vanha perähän jumitteli jo niin käyttäyty kuin lukkoperä aina toisinaan nyt sutii kyllä tasan yhdellä, oli nimittäin ihan priimat kamppeet mitkä vaihdoin alle varaosaperästä
Lopuksi vielä kuvakevennys tältä aamupäivältä kun tuli reilu 10cm lunta siivoiltua pois päältä
Ja subbari tuli vihdoinviimein asenneltua näkymättömiin toiseen takaposkeen verhousten sisään, sai vähän edes tukevuutta äänenlaatuun ja asennus tietenkin niin että varapyörä yms. Mahtuu omille paikoilleen, tai no tunkki joutuu kulkemaan erillään mutta se nyt on kulkenu erillään senkin takia että biltsun iso työkalusetti kulkee kans siellä oikeassa takaposkessa
Ja peräöljyn vaihto-operaatio vähän venähti kun tuli todettua että oma murikkansa oli niin loppu ettei kannattanu alkaa öljyjä vaihtamaan... Vetarien boorit holot pikkurattaisiin, ristitappi aivan väljä ja pikkurattaista pinta paskana... No onneks olin sentäs irrottanu varaosaraadosta perän irtaalleen aiemmin mutta joutu sen silti hangesta kaivamaan tossa muutama vkloppu takaperin... Siitä sit tiheempivälitteiset sisukalut vaihtaen tohon omaan kuoreen... Nyt siis alla 2,93 välläri kun vanha oli 2,73 ja täytyy sanoa että vaikka muutos ei prosentteina olekaan kun vajaa 10% niin ajossa todella miellyttävä muutos! Nyt jaksaa yrjökin mennä loikkari päällä mäet ilman vedättämistä ja kiihtyvyydessä, etenkin 1-2 vaihtokohdassa, todella suuri muutos parempaan
Onneks tuli nuo uudet matadorit hommattua tälle talvea niin pärjää hyvin lukottomanakin, vanha perähän jumitteli jo niin käyttäyty kuin lukkoperä aina toisinaan nyt sutii kyllä tasan yhdellä, oli nimittäin ihan priimat kamppeet mitkä vaihdoin alle varaosaperästä
Lopuksi vielä kuvakevennys tältä aamupäivältä kun tuli reilu 10cm lunta siivoiltua pois päältä
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Meillekkin tuli nyt oikeestan ekan kerran lunta tänä talvena
Tekis mieli blazeriinkin parannella tuota äänentoistoa, mut oikeen järkevää paikkaa millekkään subbarille ei ole, kun en halua uhrata yhtään kuljetuskapasiteettia, niin paljon tulee kaikkea kamaa kuskattua. Paremmat 6x9 jos hommais orkkis paikkoihin ja niille joku pieni vahvari? Myöskään ovipahveihin en alka reikiä puhkomaan kajareille
Tekis mieli blazeriinkin parannella tuota äänentoistoa, mut oikeen järkevää paikkaa millekkään subbarille ei ole, kun en halua uhrata yhtään kuljetuskapasiteettia, niin paljon tulee kaikkea kamaa kuskattua. Paremmat 6x9 jos hommais orkkis paikkoihin ja niille joku pieni vahvari? Myöskään ovipahveihin en alka reikiä puhkomaan kajareille
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Niijoo kun sulla oli se 2ovinen... 4ovisessahan on 6,5" takaovissa ja sit ne 4"(?) Kojelaudalla ni siihen hommadin ite focalin kunnollisen erkkasarjan, tosin tweeterit jätin pois kun en saanu äänikuvaa mieleiseks. Eli se 6,5" plus orggikset kojarilla oli ihan jees jopa soittimen perästä kun vaan on kunnolliset kajarit
Oiskos siinä 2ovisessa mahdollista tehdä takaposken verhouksen sisään paikkaa subille? Subi kun soi sieltä verhouksen altakin kunhan ei yritä liian korkeita ääniä toistaa sillä
Oiskos siinä 2ovisessa mahdollista tehdä takaposken verhouksen sisään paikkaa subille? Subi kun soi sieltä verhouksen altakin kunhan ei yritä liian korkeita ääniä toistaa sillä
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Saattas siihen vasemmalle taakse joku pieni subi mahtua Noh tässä on paljon muuta hommaa enneku toho kerkeää
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
En mäkään laittanu kun tommosen 8" paine-elementin ja täytyy sanoa että mähän metästin kyllä 6,5" elementtiä mutta ne on uutena niin pirun kalliita ja tuon sain kaverilta järkirahaan ni se saneli tällä kertaa tän homman
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Viime vkloppu oli aika kaksijakoinen;
Mosaöljyt+suod. Vaihto, check.
Turbiinilukon vianselvitys, check. (Th700sen painekatkasija sökö)
Tuplaputket sis. Vaihteistokannakkeen silpomisen, semicheck, toinen "downpipen" laippa supsuttaa kun on sen verran jo pehmyt vaan ei ollu uutta kartiota joten tiivistämmä mäskillä tod.näk. ensi vkloppuna.
Takajarrujen säätö, check.
Etujarrupalat+liukuholkit jne. Vaihto, check. Oli kuumuudesta jo lasittunu ja halkeillu palojen pinta eli autolla on ajettu kuten kuuluu lisäksi vinku ikävästi, nyt paikalleen meni jotkut "hiljaiset" palat eli todnäk. Pehmeämpää seosta tms. Ja tuntuma ainakin polkimeen on miellyttävä.
Vaan sitten se iso miinus... Ajelin kotopuolesta takasin kaupunkiin (~50km) tyhjä kuomukärry perässä ja sunnuntaiajelijat sahas sitä 70-90kmh nopeutta ja kun ei se turbiininlukko skulaa niin lodju lämpes jonninverran --> jätin kärryn duunipaikan pihaan ja lähdin kotiapäin niin 2 luistaa ihan hillittömästi...
Nyt on sen verran paikannettu vikaa että kylmänä skulaa lähes normaalisti ja kun kirrasin tv-vaijerin "tappiin" (oikeesti, vaijeriteline alkaa jo myötämään kun on kaasu pohjassa) niin kakkonen ei luista. Askihan on käytetyistä kamoista tehty lähtökohtasesti ja tämänhetkinen diagnoosi onkin että mahdollisesti 1-2 accun jousi pehmeä (ennenkin ollut kuumana pehmeä "jojomainen" 1-2vaihto) joka luistattanu 2sen pantaa ja mahdollisesti lyhyenmallinen servon tappi vielä sotkemassa pakkaa...
Eli ensivkloppuna ö.pohja auki, uus painekatkasija sisään, servon ja accun tsekkaus, (tarvittaessa jatkaa servon tappia) lisäksi osia tulossa masterkitin, pannan, helojen ja shiftkitin verran... Shift kitinkin varmaan tyrkkään kokeiluun ni jos nyt selviäis ilman laatikon irrotusjumppaa kun kuitenkin sen lt1sen kanssa tulee sit th700nen
Vkloppuna onnistumisprosentista riippuen jatkoraportaasia luvassa
Mosaöljyt+suod. Vaihto, check.
Turbiinilukon vianselvitys, check. (Th700sen painekatkasija sökö)
Tuplaputket sis. Vaihteistokannakkeen silpomisen, semicheck, toinen "downpipen" laippa supsuttaa kun on sen verran jo pehmyt vaan ei ollu uutta kartiota joten tiivistämmä mäskillä tod.näk. ensi vkloppuna.
Takajarrujen säätö, check.
Etujarrupalat+liukuholkit jne. Vaihto, check. Oli kuumuudesta jo lasittunu ja halkeillu palojen pinta eli autolla on ajettu kuten kuuluu lisäksi vinku ikävästi, nyt paikalleen meni jotkut "hiljaiset" palat eli todnäk. Pehmeämpää seosta tms. Ja tuntuma ainakin polkimeen on miellyttävä.
Vaan sitten se iso miinus... Ajelin kotopuolesta takasin kaupunkiin (~50km) tyhjä kuomukärry perässä ja sunnuntaiajelijat sahas sitä 70-90kmh nopeutta ja kun ei se turbiininlukko skulaa niin lodju lämpes jonninverran --> jätin kärryn duunipaikan pihaan ja lähdin kotiapäin niin 2 luistaa ihan hillittömästi...
Nyt on sen verran paikannettu vikaa että kylmänä skulaa lähes normaalisti ja kun kirrasin tv-vaijerin "tappiin" (oikeesti, vaijeriteline alkaa jo myötämään kun on kaasu pohjassa) niin kakkonen ei luista. Askihan on käytetyistä kamoista tehty lähtökohtasesti ja tämänhetkinen diagnoosi onkin että mahdollisesti 1-2 accun jousi pehmeä (ennenkin ollut kuumana pehmeä "jojomainen" 1-2vaihto) joka luistattanu 2sen pantaa ja mahdollisesti lyhyenmallinen servon tappi vielä sotkemassa pakkaa...
Eli ensivkloppuna ö.pohja auki, uus painekatkasija sisään, servon ja accun tsekkaus, (tarvittaessa jatkaa servon tappia) lisäksi osia tulossa masterkitin, pannan, helojen ja shiftkitin verran... Shift kitinkin varmaan tyrkkään kokeiluun ni jos nyt selviäis ilman laatikon irrotusjumppaa kun kuitenkin sen lt1sen kanssa tulee sit th700nen
Vkloppuna onnistumisprosentista riippuen jatkoraportaasia luvassa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests