Alotin blazerin korjailut että ei tarviis keväällä kiirehtiä
Käytin mittariston pöydällä, kun muutama taustavalo oli pimentynyt ja kierroslukumittari oli tipahtanut pois paikaltaan.
Vaihdoin myös smoggipumpun etupään laakerin. Takapään laakeria ei ihan niin vaan löytynytkään mut se nyt viel oli ok kuntoinen. Loppu kylmänä sirkuttava ääni uuden laakerin myötä. Joiduin tollasen ulosvetäjän tekemään, että sai hihnapyörän laipan pois akselilta.
Laakerin koko edessä 6203 17x40x12
Takalaakeri:
Ina fc66555 / SCE248
B-248, KOYO
1.875" / 1.5" / 0.5"
Tutkin myös sitä nelivedon alipainekytkintä jakolaatikosta. Senhän laitoin uuden mutta ei toiminut, vaan etusilta jäi päälle. Otin kytkimen pöydälle ja rasvailin vähän, ja renkkasin monta kertaa päälle pois.. ainakin testissä nyt toimi niin kuin pitää. Aika näyttää pelaako vai tarviiko vielä tilaa uuden tilalle uusi
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Uusi radio tuli vihdoin tilattua. En halunnut perinteistä vaan ostin tollasen vähän robustimman. Tukee usb bluetooth ym ja tuntus lähtevän potkua vahvistimesta ihan hyvin. Kaukosäädinkin löytyy.
Samalla kun asensin radion, korjailin vähän piuhoituksia piiloon, asensin tabletille usb liittimen näkyville ja tabletin virtalähteelle vipukytkimen. Ennen oli aina laitettava tupakansytyttimeen pistoke kiinni kun käytti. Merkkivalo kertoo millon virrat päällä, niin ei unohdu muuntaja päälle ja syö akkua tyhjäksi. Tabletin liitin uuden radion auxiin niin voi soitella tabletilta winampilla mp3siakin
Pyydettiin yksiin elokuvakuvauksiin niin piti saada noi vanhat nastat alle, vanteita hiukan kiillotin kun oli aika rajun näköset jo
Moniurahihna tuli tiensä päähän, piti kamalaa kitinää. Ensin luulin että kiristinrullien laakerit pitää ääntä ja vaihdoin niihin laakerit. Mutta ääni hävis kun silikonispraytä suihkautti hihnaan. TIlasin uuden hihnan ja nyt on hiljainen. Asensin myös uuden lämmitettävän lambda anturin. Kattoo jos se toimis sulavammin kun vakio ei lämmitettävä.
Tuli muutenkin vähän ajeltua ja nautittua nelivedosta, kun kerran ajoon otin viikoksi.
Samalla kun asensin radion, korjailin vähän piuhoituksia piiloon, asensin tabletille usb liittimen näkyville ja tabletin virtalähteelle vipukytkimen. Ennen oli aina laitettava tupakansytyttimeen pistoke kiinni kun käytti. Merkkivalo kertoo millon virrat päällä, niin ei unohdu muuntaja päälle ja syö akkua tyhjäksi. Tabletin liitin uuden radion auxiin niin voi soitella tabletilta winampilla mp3siakin
Pyydettiin yksiin elokuvakuvauksiin niin piti saada noi vanhat nastat alle, vanteita hiukan kiillotin kun oli aika rajun näköset jo
Moniurahihna tuli tiensä päähän, piti kamalaa kitinää. Ensin luulin että kiristinrullien laakerit pitää ääntä ja vaihdoin niihin laakerit. Mutta ääni hävis kun silikonispraytä suihkautti hihnaan. TIlasin uuden hihnan ja nyt on hiljainen. Asensin myös uuden lämmitettävän lambda anturin. Kattoo jos se toimis sulavammin kun vakio ei lämmitettävä.
Tuli muutenkin vähän ajeltua ja nautittua nelivedosta, kun kerran ajoon otin viikoksi.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
HRV kun kyykähti niin piti ottaa jälleen blazeri ajoon. Oli kyllä kiva vetää reilun viikon päivät työmatkaa
Duunasin tollasen katto räkin alumiiniprofiilista. Ostettiin sellanen rooftop teltta. Eli katolta taittuva malli. Siitä lisää kunhan saan sen laitettua, vähän toi lumentulo haittaa harrastusta
Duunasin tollasen katto räkin alumiiniprofiilista. Ostettiin sellanen rooftop teltta. Eli katolta taittuva malli. Siitä lisää kunhan saan sen laitettua, vähän toi lumentulo haittaa harrastusta
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sain kattotelineet alumiiniprofiilista tehtyä, jouduin laittamaan katon etureunaan vielä lisäpaikat kiinnikkeille, että varmasti on tukevasti kiinni. Samanlaiset niittimutterit kun orkkis paikoissakin. Vedin niihin tuulilasiliiman ennen likistämistä, jos pitäis vettä paremmin. Sitten pulttasin teltan kiinni kattotelineisiin ja nostettiin paketti katolle
Avattuna teltta näyttää tältä. Sisämitat 2.4x1.8m eli on tosi tilava. Tähän on meillä vielä alatelttakin, mutta en nyt viittinyt laittaa sitä kastumaan kun on toi piha vielä märkä
Täytys vielä vetää piuha tolle kattotelineessä olevalle lisäpitkälle ja sitten varmaan laitan vielä erikseen sivuvalotkin napilla tohon telineeseen, niin näkee pimeessä hääräillä.
Avattuna teltta näyttää tältä. Sisämitat 2.4x1.8m eli on tosi tilava. Tähän on meillä vielä alatelttakin, mutta en nyt viittinyt laittaa sitä kastumaan kun on toi piha vielä märkä
Täytys vielä vetää piuha tolle kattotelineessä olevalle lisäpitkälle ja sitten varmaan laitan vielä erikseen sivuvalotkin napilla tohon telineeseen, niin näkee pimeessä hääräillä.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tuleeks tolle teltalle jotkut tukijalat maahan tosta osasta mikä ei oo auton katossa kiinni? Vai onko vaan pelkän katon varassa? Kummastelen vaan millanen voima tulee kattoon tosta vipuvarresta
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Noilla tikkailla tuetaan ylimenevän osan paino Se on kyllä tosi tukeva, pohja on alumiinia ja saranoitu tosta keskeltä.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ok. Lähinnä sitä mietin et millaset voimat kohdistuu kattotelineisiin ja auton kattoon.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Sillä mä tein noi uudet telineet ja lisäsin neljä kiinnityspulttia katon etureunaan. Toi tollanen kattoteltta on terkoitettu ihan tavalliseen kattotelineisiin, et pitäs kyllä nyt olla enemmän kun tarpeeks vahva
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kävin päästöt ottamassa cma autossa ja meni heittämällä läpi, pelkäsin että tuo katti on jo ehtoon puolella mut ei ongelmaa siinä. Leimalla käytin nastolassa garage katsastuksessa ja oli oikeen hyvä palvelu. Muutoskatsastettiin myös pakoputkisto, kun se ei ole alkuperäinen, mitattiin desibelit ja oli 97 kun raja 98. Uusia pykäliä tullut ja noita meluja aletaan vissiin kyttäämään nyt enemmän leimalla.
Juhannuksena käytiin kattotelttailemassa Puumalassa pistohiekalla. Hienoa seutua.
Seuraavaksi olisikin viron reissu tulossa Sinne ei tarvitse telttaa ottaa mukaan, niin heitin alkuperäset kattotelineet tuon boxin kera katolle, niin saa sinne vähän tavaraa. Lähtee kuitenkin 4 henkeä plus kamat niin saa olla kaikki tila käytettävissä
Juhannuksena käytiin kattotelttailemassa Puumalassa pistohiekalla. Hienoa seutua.
Seuraavaksi olisikin viron reissu tulossa Sinne ei tarvitse telttaa ottaa mukaan, niin heitin alkuperäset kattotelineet tuon boxin kera katolle, niin saa sinne vähän tavaraa. Lähtee kuitenkin 4 henkeä plus kamat niin saa olla kaikki tila käytettävissä
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tosta kattoteltasta ois kiva kuulla ja nähdä enemmänkin
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests