Jaaha, elämä jatkuu ja cruisingnightinkin foorumi on herännyt koomastaan.
Cutlassille ei mitään ihmeitä ole kuulunut, myin noi Aeron Nascarit pois ja ostin aidot Geeämmän rallye wheelsit. 15x7 ja 15x8 siis. Eteen tuli noista Nascareista vanhat kumit, 205:et, taakse tulee 255/60/15 (275/60 oli vähän turhan tuhdit, JOS JOLLAIN ON PARI 255/60/15 KUMEJA MYYDÄ NIIN OSTAN!!!)
Oon tässä kaikenlaista pientä harrastellut. Vaihtelin sen lämppärin kennon mikä rantautui sieltä jenkkilästä, harrastelin myös mittarivaloja vähän kuntoon, ja parsin muutenkin ehjemmän mittariston pohjan kiinni, niin nyt ei ehkä valot välky kuin diskossa joka töyssyssä
Sit siirtelin lisämittarit tuonne alemmas pois silmistä. Ja tuo jäähdytinnesteen lämpötila mittarinhan joutui pistää ostaen ihan uuden kun vanhasta meni se kupariputki poekki.
Sit jotain perus jarrujen herkistelyä kun etujarrut makas ilman selkeää syytä aika paljon. Niin ja vaihtelinhan mä oviin saranatapit ja helat. Ja säädin karkeesti etulokareita edes vähän lähemmäs oikealle paikalleen. Nyt on etulokarit enää sentin liian ylhäällä, harmi et säätövarat on loppu
No, sitten ruvettiin harrastelemaan. 403 purkaen, poraukseen vien jossain vaiheessa, sitä varten oodeen kautta löytyi stressilevy:
Sit girdlen teetin ja pyyhkästiin runkoputit suoriksi, että saadaan tasainen kiristys girdlelle. CATin pultit girdlen kaveriksi kun niitä on käytetty onnistuneesti.
Kahteen kertaan suurensin öljypohjaa eikä siitä lopulta sit hyvä tullut niin rallikuski (kiitos tätäkin kautta) teki öölipohjan mulle tohon, tuli ihan vimosen päälle. Jelppas vähän suunnittelemaan loiskelevyjä niin tein sinne vähän semmosiakin. Laitan niistäkin kuvaa. Proppu pitää vielä hitsata, ja sit varmistaa saumojen tiiveys ja maalata niin saa ton pois mielestä sentään. Pitääkin ottaa siitäkin kuvaa. Pari litraa suureni öljytilavuus.
Tuohon 403:een nyt tuleepi ARPin kansipultit ja veiveihin pulttisarja ARPilta, Mellingin STD volume öljypumppu. Tilasin myös dampperin, vetolevyn, tiivistesarjan, ja muuta pientä hilpettä jo. Jossain kohtaa pitää viedä lohko koneistamolle, kun on henkisesti saanut valmistauduttua siihen kuin helvetisti sekin huvi tulee maksamaan. KB:n hyperit tulee männiksi, vakio akseli ja vakio veivit, nokka-akselia ei ole vielä päätetty mut tod näk Lunatin Voodoota. Imusarja Edelin RPM Performer #7111. Tod näk 750 vakuumi Holley. Ja isolohkon C-kannet. Alkujaan piti tehdä noista orkkis 4A, kansista mut mutkien kautta päädyttiin noihin isolohkon kansiin.
Kahtotaan nyt mitä saadaan aikaiseksi.
Siit öljypohjasta voisin vaikka laittaa fotoa tässä tänään.