Pasikiaisen romut

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Pasikiaisen romut

Postby Camino79 » Wed Aug 26, 2015 6:10 am

Pasikiainen wrote:Joo, pitää varmaan rupee jo sovittelee jotain vähän tuhdimpaa ja tuoreempaa laturia tuohon.

Mullakin on kovilla toi laturi, loppuu auttamatta kyllä tehot ihan täysin kun on flektit päällä, yks volvon iso imevä ja sit on vielä aika iso puhaltava, huomaa kun akkujännite notkahtaa ihan reilusti...


Onhan sulla kunnon kaapeli laturilta akulle? Ei haittaa vaikka ois joku 10neliöinen koska sillon säästää laturia kun sen ei tarvii työntää sitä 63A pierunkuoren läpi :D ite vaihtanu joka vermeeseen paksumman piuhan ja hyvin on skulannu ;)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Mon Sep 07, 2015 9:49 pm

Toyota laatuun voit luottaa. :lol:

Image

Snaider kyykkäsi kolmen kesän yhteiselon jälkeen, rip :cry:

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Sep 23, 2015 8:20 pm

Perkele, lämppärinkenno meni paskaks.

Muuten en oo tainnut mitään hirveän jännää tehdä. Puuilosta löysin konttiin soppelin tiivisteen, sai sen nyt tiiviksi. Kuulin useammaltakin veikkauksia tohon mun bensan käryyn, ja moni oli sitä mieltä et kun tiivisteestä puuttuu (10cm), niin varsinkin ikkuna auki rupeaa käryä tulemaan kabiiniin, saa jotenkin sellaisen alipaineen aikaan...

Ja kiristin mä käsijarrun ja putsailin takajarrut, toiseen vuotaa peräöljyä :(

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Sat Sep 26, 2015 10:58 am

ja just myit stefan pois :lol: tosin ei se kai olis tähän käynykkä? :)

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sat Sep 26, 2015 4:43 pm

Ostin nääs sen vetarin stefan silloin kun huomasin että vuotaa, rupesin sen vaihtoa touhuamaan niin huomasin että tässähän on offset laakeri eli ei irrotettavaa stefaa ollenkaan. Seuraava pykälä on siis c-clip eliminaattorit. Vähän kauhulla vaan kattelin rallikuskin puuhastellessa noita eliminaattoreita, että ovat kyllä isokokoiset, orkkisrumpujen kanssa niin että vielä saisin käsijarrun pelaamaan. Ne tais olla Moserin 9200et?

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Pasikiaisen romut

Postby rallikuski » Sun Sep 27, 2015 12:18 pm

Pasikiainen wrote:Seuraava pykälä on siis c-clip eliminaattorit. Vähän kauhulla vaan kattelin rallikuskin puuhastellessa noita eliminaattoreita, että ovat kyllä isokokoiset, orkkisrumpujen kanssa niin että vielä saisin käsijarrun pelaamaan. Ne tais olla Moserin 9200et?


Joo moserin 9200:set, mutta kyllä niitten kanssa sen käkkärin saa pelaamaan. Pikkasen työstää sitä eliminaattorin yläpuolta ja pikkasen sitä välirautaa kenkien välistä mikä levittää niitä niin hienosti saa pelaamaan. Ei se ollut monesta millistä kiinni ettei se rauta mahtunut sinne väliin...
Ei se rakettitiedettä oo, mut ei kyllä ihan bolt-on juttukaan sen käkkärin kanssa.

Mut noi moserit on siitä hyvät, että ne oikeesti pitää öljyt siellä perässä eikä vuoda, toisin ku ne kaks osaset kokoon pultattavat. Noissa on niinku tupla tiivistys siinä pesässä, ekana semmonen stefan tyylinen ja sitten vielä siinä laakerissa itessään toinen tiivistys niin ei kyllä vuoda.
Moni haukkunut ameriikan palstalla noita kaks osasia ja taas mosereita kehuttu...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Sun Sep 27, 2015 3:20 pm

Pitää kysellä uspartsista kun sillon tinkasin eliminaattoreita, niin 250e sain vastaukseksi mutta se vähän jäi vielä siinä kohtaa, eli en tiedä minkä merkkiset.

Kyllä ne sinne sit varmaan tulee. Jossain kohtaa pitää tilailla.

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Jan 27, 2016 1:45 pm

Jaaha, elämä jatkuu ja cruisingnightinkin foorumi on herännyt koomastaan.

Cutlassille ei mitään ihmeitä ole kuulunut, myin noi Aeron Nascarit pois ja ostin aidot Geeämmän rallye wheelsit. 15x7 ja 15x8 siis. Eteen tuli noista Nascareista vanhat kumit, 205:et, taakse tulee 255/60/15 (275/60 oli vähän turhan tuhdit, JOS JOLLAIN ON PARI 255/60/15 KUMEJA MYYDÄ NIIN OSTAN!!!)

Image

Oon tässä kaikenlaista pientä harrastellut. Vaihtelin sen lämppärin kennon mikä rantautui sieltä jenkkilästä, harrastelin myös mittarivaloja vähän kuntoon, ja parsin muutenkin ehjemmän mittariston pohjan kiinni, niin nyt ei ehkä valot välky kuin diskossa joka töyssyssä :| Sit siirtelin lisämittarit tuonne alemmas pois silmistä. Ja tuo jäähdytinnesteen lämpötila mittarinhan joutui pistää ostaen ihan uuden kun vanhasta meni se kupariputki poekki.

Image

Sit jotain perus jarrujen herkistelyä kun etujarrut makas ilman selkeää syytä aika paljon. Niin ja vaihtelinhan mä oviin saranatapit ja helat. Ja säädin karkeesti etulokareita edes vähän lähemmäs oikealle paikalleen. Nyt on etulokarit enää sentin liian ylhäällä, harmi et säätövarat on loppu :roll:

No, sitten ruvettiin harrastelemaan. 403 purkaen, poraukseen vien jossain vaiheessa, sitä varten oodeen kautta löytyi stressilevy:

Image

Sit girdlen teetin ja pyyhkästiin runkoputit suoriksi, että saadaan tasainen kiristys girdlelle. CATin pultit girdlen kaveriksi kun niitä on käytetty onnistuneesti.

Image

Kahteen kertaan suurensin öljypohjaa eikä siitä lopulta sit hyvä tullut niin rallikuski (kiitos tätäkin kautta) teki öölipohjan mulle tohon, tuli ihan vimosen päälle. Jelppas vähän suunnittelemaan loiskelevyjä niin tein sinne vähän semmosiakin. Laitan niistäkin kuvaa. Proppu pitää vielä hitsata, ja sit varmistaa saumojen tiiveys ja maalata niin saa ton pois mielestä sentään. Pitääkin ottaa siitäkin kuvaa. Pari litraa suureni öljytilavuus.

Tuohon 403:een nyt tuleepi ARPin kansipultit ja veiveihin pulttisarja ARPilta, Mellingin STD volume öljypumppu. Tilasin myös dampperin, vetolevyn, tiivistesarjan, ja muuta pientä hilpettä jo. Jossain kohtaa pitää viedä lohko koneistamolle, kun on henkisesti saanut valmistauduttua siihen kuin helvetisti sekin huvi tulee maksamaan. KB:n hyperit tulee männiksi, vakio akseli ja vakio veivit, nokka-akselia ei ole vielä päätetty mut tod näk Lunatin Voodoota. Imusarja Edelin RPM Performer #7111. Tod näk 750 vakuumi Holley. Ja isolohkon C-kannet. Alkujaan piti tehdä noista orkkis 4A, kansista mut mutkien kautta päädyttiin noihin isolohkon kansiin.

Kahtotaan nyt mitä saadaan aikaiseksi.

Siit öljypohjasta voisin vaikka laittaa fotoa tässä tänään.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Pasikiaisen romut

Postby sbc350 » Wed Jan 27, 2016 1:50 pm

Hyvä että sait girdlen teetettyä

Pasikiainen
Posts: 253
Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am

Re: Pasikiaisen romut

Postby Pasikiainen » Wed Jan 27, 2016 3:20 pm

Joo, se onnistui sen verta helpommin täs lähiseudulla et ei olis kannattanut ruveta postittelee :)

Lupasin kuvia öölipohjasta. Toi hitsikone ei vissiin tykkää tuol kylmässä hallissa makaamisesta, epäilen et toi lanka hapettuu kun tuntuu niin helvetin vaikeelta jo pisteiden hitsaus niin että oikeesti sulaa jotain muuta kun hitsarin hermot :roll: Sain ne nyt kuitenkin ihan ok hitsailtua.

Image

Image

Image

Image

Image

Kantsisko tonne öölipohjan pohjalle heittää joku hyvälaatuinen magneetti, pysyiskö se mukana siellä öljykylvyssä? Ilman ettei lähde kampuran matkaan :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests