Nonnii, nyt kun on kulisseissa taas tapahtunut niin voi päivittää. En oo viittiny leveillä täällä kun on ollu niin paljon ongelmia ja pulmia pelkästään ni ei oo inspiroinu päivitellä että "taaskaan en tiedä mikä on ja mistä johtuu mut.."

Auto on nyt muutoskatsastettu ja ajossa, tosin oli isojakin ongelmia tuon pätkimisen kanssa ja joutu taas turvautumaan viisaampien apuun, tällä kertaa eräs enemmänkin sähkötekniikkaan perehtyny fiat-harrastaja sitten pelasti tinaamalla kokonaan uusiks omanlaisensa VR-ohjainpiirin megaruutan jatkeeks kun alkuperänen ei vaan toiminut. Ei muuta kuin vanha ohjain levyltä vittuun ja uus tilalle hyppylangoilla:

hiano
Tämä poisti pätkimisen tosiaan kertaheitolla ja autolla pysty ekaa kertaa antamaa kunnolla hanaa ja aika hyvin se kulkeekin nyt. Se ilo loppui kuitenkin ensimmäiseen testikertaan kun vähän vuotava rengas antoi lopulta periksi ja siinä ei pysynyt enää ilma ollenkaan, joku rikkonut rengaskoneella renkaan huulen ja se paheni nyt sitten niin että piti laittaa uudet tilaukseen ja auto seisomaan parkkikselle.
TÄNÄÄN sitten sain uudet renkaat alle ja pääs ajamaan oikeastaan nyt sitten ekaa kertaa autolla niin ettei siinä ollut mitään vikaa. Säädin vähän megaa niin sain pienet nykimiset pois ja pystyy nyt vetää ihan huolella kierroksille, rajoitin on nyt 8200rpm kohdalla kun ei mitää hajua paljon tätä uskaltaa / kannattaa kierrättää mutta liian matalalla se nyt kyllä on, varmaan ainakin +500rpm pitää lisätä kun se ei tunnu olevan millänsäkään noista kierroksista ja menohalua olis pidemmälle. Mut vähän kerrallaan, dynossa näkis ehkä vähä turvallisemmin et mihi asti tää vetää ettei liikaa kierrätä turhaan. Kumminki hydrauliset nostimet ja vähän pidempi isku kuin vanhassa koneessa niin en tiiä et jos tää ei vaikka pidäkään kierroksista

Saattaa kyl olla et punaraja menee lopulta jonnekin 9500rpm kohdalle jos ei tuu ongelmia, nokan tekijä meinas että saattas olla vetoja 9000rpm asti - vähintään, mutta kestääkö tää sitä ni en tiiä.
Tässä eka kiihdytyskokeilu, lähtö on hankala ku sutimisen kans on viel opetteluu et paljo sen pitää antaa sutii et lähtee parhaiten, sutii joka tapauksessa kyllä. Tuntuu et nyt paras on ollu et lähtee paikaltaa melkei ilman kytkimen kans pelaamista ja sit vaa tasasesti lisää kaasua et vähä kontrolloi suttaamist. Vaihteisto on kans vaikee, ei nopeita vaihtoja, hyvä ku saa vaihteita silmään alkuunkaan:
http://youtu.be/gtft2svKWUQ