Sorkkaraudasta väännettiin tommonen venanjousityökalu.
Venat läks nopeeta oikeella työmetodilla. Ja näissä on seetit jo uudesta asti. Se luki kans "How to build traditional Ford Hot Rod" -opuksessa.
Tommonen kaavio on tulevassa lootassa.
Siis tältä se näyttää.
On muute jumikoneesta perseestä ottaa venat pois. Onnistuu kyl toimenpiteellä hajota ja hallitse.
Project 28
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Siis seetirenkaat tehtaalta asti?
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Project 28
sbc350 wrote:Siis seetirenkaat tehtaalta asti?
Voi ollakkin. Eikös herra Henry suunnitellu eka että voorti ois käyny alkoholilla, mutta sitten joku pääs väliin ja keksi lyijyllisen bensan...
En kyllä ihmettelis jos ois irto seetirenkaan
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Siis irtoseetit noissa on. Niin se suunnitteli tota viinahommaa.
BTW. Suunnitelmat muuttu koska Kekkosslovakia mutta tonttiin se romu silti menee. Ja muita muutoksia tulee kans, niistä lisää myöhemmin.
BTW. Suunnitelmat muuttu koska Kekkosslovakia mutta tonttiin se romu silti menee. Ja muita muutoksia tulee kans, niistä lisää myöhemmin.
Re: Project 28
- 46-48 100hp 59 valunumerolla oleva lättis
- 5 vaihteinen T5 tremec tai joku vastaava
- 35 perä 4.11 välityksellä
- avokardaani
- 39-42 etuakselisto
- 2,5" droppiakseli
- k-palkki
- mehujarrut
- rungon boxaus
- channelointi
- 4 linkit eteen/taakse
- up sweep vielä kysymysmerkki
- taakse notchi runkoon jotta saadaan perä alas
- lehtijousi pois,samaten jousen poikkipalkki
- tankki taakse alle
- vilkut ja taakse kaksi takavaloa (näitä en olisi halunnut mutta avittaa kuulema poikkeusluvan haussa)
- poikittaisohjaus
- eteen iskunvaimentimet/taakse coiloverit
- Firestone 4,5/4,75-16 ja 7,5-16
Siinäpä sitä nyt pääpiirteissään olisi.
- 5 vaihteinen T5 tremec tai joku vastaava
- 35 perä 4.11 välityksellä
- avokardaani
- 39-42 etuakselisto
- 2,5" droppiakseli
- k-palkki
- mehujarrut
- rungon boxaus
- channelointi
- 4 linkit eteen/taakse
- up sweep vielä kysymysmerkki
- taakse notchi runkoon jotta saadaan perä alas
- lehtijousi pois,samaten jousen poikkipalkki
- tankki taakse alle
- vilkut ja taakse kaksi takavaloa (näitä en olisi halunnut mutta avittaa kuulema poikkeusluvan haussa)
- poikittaisohjaus
- eteen iskunvaimentimet/taakse coiloverit
- Firestone 4,5/4,75-16 ja 7,5-16
Siinäpä sitä nyt pääpiirteissään olisi.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Tässä kauhee kuvabläjäys vähällä selityksellä. Eli mallattii perää ottamalla jousi pois takaa, siinä on perä aika hyvä. Sit tehtii kopalle tukihäkkyrä ja nostettii se pihalle ja runko on nyt palasina valmiina hiekkapuhallukseen. En jaksa hirmuna sepostella mut tässä nyt vitusti kuvia.
Ja mitäkö seuraavaks. Runko puhalluksee. Volvon M47 kovaa vitoslootaa suunnitellaan laitettavaksi. Ois sen verran kestäväki et kestäs noi tehot. Ja ja yleistä ihmettelyä et mitä tommoselle kasalle romua tehhää.
Niiii, etupäätä tontitettaan ottamalla kolme ylintä lehtee pois. Alin norra käännetää ympäri eli semmonen kikka-kakkonen -jigi ja pullotunkilla pumpataan se ympäri. Silmukat on ylöspäi = keula tontissa. Plus ne 3 lehtee madaltaa jo useemman sentin, plus toi norran kääntö laskee varmaa aika reilusti. KOOL!
Ja mitäkö seuraavaks. Runko puhalluksee. Volvon M47 kovaa vitoslootaa suunnitellaan laitettavaksi. Ois sen verran kestäväki et kestäs noi tehot. Ja ja yleistä ihmettelyä et mitä tommoselle kasalle romua tehhää.
Niiii, etupäätä tontitettaan ottamalla kolme ylintä lehtee pois. Alin norra käännetää ympäri eli semmonen kikka-kakkonen -jigi ja pullotunkilla pumpataan se ympäri. Silmukat on ylöspäi = keula tontissa. Plus ne 3 lehtee madaltaa jo useemman sentin, plus toi norran kääntö laskee varmaa aika reilusti. KOOL!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Purettiin etujousi
Sit taivuteltiin, tossa suora ja sit lisää tunkkia ni menee "väärinpäin"
Tommonen työkalu, ja kuva miten se toimii.
Käännetty pakka
Tolla käännöllä ja -4 lehtee ni se tais tippua n. 5-5,5cm. Ja runkoki on tossa hiekkapuhallettuna. Ja se etupakka oli tehty ihan mistä sattuu ja oli sika jäykkä, ylläri.
Sit taivuteltiin, tossa suora ja sit lisää tunkkia ni menee "väärinpäin"
Tommonen työkalu, ja kuva miten se toimii.
Käännetty pakka
Tolla käännöllä ja -4 lehtee ni se tais tippua n. 5-5,5cm. Ja runkoki on tossa hiekkapuhallettuna. Ja se etupakka oli tehty ihan mistä sattuu ja oli sika jäykkä, ylläri.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Kansipultteja otettiin tosta paremmasta lohkosta irti. Ja ne jopa lähtee aika kohtuudella. Muutamat tietenki menee poikki eikä lähe mut toiselta puolelta lähti hyvin 20/24. Sit mutskut kävi vähiin ja joutu jättää kesken. Hitsattii siis 12mm mutsku pulttii kiinni, lämpöö ja WD-40; sit pulttipyssyllä pois. Toimi jopa aika hyvin.
Last edited by Pikku-Kalle on Mon Aug 19, 2013 7:35 am, edited 1 time in total.
Re: Project 28
Onko mitkä noi coilit? merkki,malli,mittoja? kun itelle tulee kans jotain vastaavaa tuohon reksaan, tällä hetkellä hankittuna jo töistä vastaan tulleet käytetyt b4-korisen A4:sen nelivedon takaiskarit (säädettävät KONIt!) ja sit meinasin istuttaa 2-koppasen golfin vakiojouset niiden päälle ja sit noi orggislehdet Ni sillä vaan kiinnostas tietää, että minkämittaset ja hintaset ois ihan oikeet coilit?
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Project 28
Camino79 wrote:Onko mitkä noi coilit? merkki,malli,mittoja? kun itelle tulee kans jotain vastaavaa tuohon reksaan, tällä hetkellä hankittuna jo töistä vastaan tulleet käytetyt b4-korisen A4:sen nelivedon takaiskarit (säädettävät KONIt!) ja sit istuttaa 2-koppasen golfin vakiojouset niiden päälle ja sit noi orggislehdet Ni sillä vaan kiinnostas tietää, että minkämittaset ja hintaset ois ihan oikeet coilit?
Miks tulee lehtijouset ja coiloverit? En oo kuullu ennen semmosesta mut vissiin hyväksi havaittu yhistelmä?
Kantsiikohan ite tehä coilovereita. Jos siinä pilaa Konin iskarit, niistäki sais jonku pelimerkin coilovereitten ostoon. Mietin et saakohan siihen semmosia järkeviä säätömahollisuuksia; sithän siihen ei jäis ku iskarinsäätö ja jousen säätö laikkakoneella? Vai onko joku kikka-kakkonen keksitty?
Noissa oli silmukoitten väli 44-45cm. Hansu saa kertoo enempi noista merkistä ja malleista. Hintoja varmaan löytää netistä parhaiten? Ite koitin nopeesti kattoo mut en löytäny ku jotain valmispaketteja tjsp. Niistäki varmasti löytää semmoset järkevät jos jaksaa ettiä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests