Kävin kaverin ajorampilla tsekkaamassa pohjaa tarkemmin, aika ruosteeton on kyllä. Pikkasen öljyset on aski ja kone mutta ei mitään järkyttävää vuotoa
simpukan tihkumisen lisäks oo havaittavissa. Etuvetareiden sisänivelet totesin väljiksi..
Pitäs pestä koko pohja painepesurilla ja vetää kotelosuojat ja massaa sinne tänne kun ei oo vielä mistään lähtenny mätänemään..
Ostin myös varaosarummut kun löyty sattumalta halvalla, tuli mukaan myös jarrukilvet ja muutkin kilkkeet.
Tänään kävin purkamassa yhdestä purkuautosta osia irti, mukaan lähti: takavalot, takaluukun lukkomekanismit, takalasi+pumput, etulokasuojat ja 4x levikkeet,
cromi vanteet+30x9.5 renkaat ym pientä. Huomenna käyn purkamassa vielä taka-akselin, etuvetarit ja vetokoukun mukaan ja ehkä jotain pientä jos löytyy..
Lokarit on joskus vaihdettu, ei yhtään hassummassa kunnossa..
Vaihtelin takalasin paikalleen, orkkiksessa oli joku jälkikäteen teipattu kalvo/takalasinlämmitin patentti ja itse lasissa oli rautaset reunalistat
mitkä oli jo parhaat päivänsä nähneet+alalista puuttu kokonaan. Tässä "uudessa" lasissa on oikee takalasinlämmitin ja reinoilla ei ole turhia listoja..
Ehkä vähän siistimmän näkönen nyt. btw toi tarra peittää takalasinpyyhkijän reijän
Pulttasin myös uudet renkaat+vanteet alle. Samalla vilkasin takajarruja, rummut näytti tosi hyviltä mut apukuskinpuolelta
puuttu vähän jousia ja säätö oli totaalijumissa. Onneks siinä vasta ostetussa rumpusetissä oli jouset niin askartelin sieltä ne kiinni
paremman säätöpalikan kera. Myös kuskin puolella oli säätö jumissa niin vaihdoin sinne toimivan ja säädin kengät lähelle.
Purkasin vakion jättimankan pois et pääsis sovittaa tota uutta paikoilleen.. noh eihä se sinne mahdu, eipä tullu mieleen
et toi jättiläismankka on kuitenki lyhyempi ku tollanen "moderni" mankka..
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 89 Blazer 4x4
No on sulla ollu taas pikkupientä näpertelyä
Re: S-10 89 Blazer 4x4
nuo GM:n/Delcon 1½ DIN, ym erikoiskoon mankat aiheuttaa aina päänsärkyä. Adaptereja/peittolevyjä/kehyksiä/asennuspaketteja/muuta romua on tarjolla joka malliin vähintään puolen kymmentä erillaista, joista ehkä yksi on kelpaava. Chevillakin leveään-lyhyeen paikkaan askartelin kaksista erillaisista Fordin palikoista ja joistain Buickin(?) palikoista kestävän telineen joka enään kaipasi pikkasen muovihitsiä ja paria pientä palaa tasaista muovilevyä..
Mutta kannattaa kysäistä Southwesttradelta, pöllöön löytyi sopiva paketti hyllystä suoraan, ja mukana tuli iso kasa muualla hyödyllisiksi osoittautunutta roinaa..
Mutta kannattaa kysäistä Southwesttradelta, pöllöön löytyi sopiva paketti hyllystä suoraan, ja mukana tuli iso kasa muualla hyödyllisiksi osoittautunutta roinaa..
'67 Ford Custom
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
'87 Buick Regal
(Kuvia nykyisistä ja muistoja menneistä kieseistä..)
Re: S-10 89 Blazer 4x4
Mä teen vaihtarit ja pistän tähän sellasen usb/radio mankan, eipä tuu nykyään enään seedeitä kuunneltua muutenkaan ollenkaan..
Re: S-10 89 Blazer 4x4
Huh olipa urakka, kävin purkamassa loput roippeet purkuautosta. Irti lähti ainakin tällästä kilkettä: perä,
vetokoukku, peilit, ovien lukot, etujarrut+olka-akselit, etuvetarit, sisälokasuojat, etupuskuri ja muuta pientä roipetta..
perässä ei tunnu yhtään väljää niinkun tossa alla olevassa, pitää kattoo jos selviäis vaan tasauspyörästön rattaiden+ristitapin vaihdolla
Duunasin mankalle rst adapterin, tuntus käyvän paikalleen, vielä kun pulttaa sen suoraan kiinni niin saa lyyä usb mankan paikoilleen..
vetokoukku, peilit, ovien lukot, etujarrut+olka-akselit, etuvetarit, sisälokasuojat, etupuskuri ja muuta pientä roipetta..
perässä ei tunnu yhtään väljää niinkun tossa alla olevassa, pitää kattoo jos selviäis vaan tasauspyörästön rattaiden+ristitapin vaihdolla
Duunasin mankalle rst adapterin, tuntus käyvän paikalleen, vielä kun pulttaa sen suoraan kiinni niin saa lyyä usb mankan paikoilleen..
Re: S-10 89 Blazer 4x4
Vakio 7.5"
Re: S-10 89 Blazer 4x4
Vetokoukusta hioin suurimmat ruosteet pois ja vedin sinkin/maalin päälle. Pulttasin sen myös paikalleen ja asensin pistorasian piuhoineen:
aika purkaminen oli muoveissa et löysin takavalojen piuhat, huomenna sitten näihin kytkis pistokkeen piuhan
Nyt on uusi lyhyt mankkakin mikä mahtuu paikoilleen, pitää vielä piuhat asentaa ym ym
aika purkaminen oli muoveissa et löysin takavalojen piuhat, huomenna sitten näihin kytkis pistokkeen piuhan
Nyt on uusi lyhyt mankkakin mikä mahtuu paikoilleen, pitää vielä piuhat asentaa ym ym
Re: S-10 89 Blazer 4x4
Mielenkiintoset asentaa noi vetokoukun sähköt amerikkalaiseen kun takavalojen jarruvalot ja vilkut on samassa langassa. Vedin edestä vilkuilta piuhat taakse et sain normaalit vilkut, vielä täytyy etsiä jarrupolkimen kytkimeltä piuha et saa jarruvalot toimimaan normaalisti. Eilen toin töistä jo peräkärryllä peltivajan kärryssä ja hyvin toimi, ainut et ne jarruvalot vilkku jos käänty ja paino jarrua kun otin ne takavaloista, mut parempi kai sekin kun ilman valoja..
Re: S-10 89 Blazer 4x4
pulttasin adapterin mankalle kiinni ja vedin piuhat & vaihdoin etukajarit kun toinen rätisi. Nyt rokki soi..
Tuli huomattua et tollanen kiinan latausplugi polttaa sulakkeen tossa amerikanmallisessa tupakansytyttimessä,
tulee jotenki se plussa plugi niin pitkälle tuolta auton päästä.. pitää varmaan asentaa tollanen 2 paikkanen
latauspistoke tonne kojelaudan alle et saa laturin pelittää.
Tuli huomattua et tollanen kiinan latausplugi polttaa sulakkeen tossa amerikanmallisessa tupakansytyttimessä,
tulee jotenki se plussa plugi niin pitkälle tuolta auton päästä.. pitää varmaan asentaa tollanen 2 paikkanen
latauspistoke tonne kojelaudan alle et saa laturin pelittää.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 60 guests