Tuli täytettyä takakontti tälläsellä setillä:
030 porattu uudemman mallinen lohko pattimännillä, muuten alakerrasta ei vielä tietoa. Uudet vakiot valukannet oli laitettu päälle.
Venttiilinjousi oli mennyt poikki ja yksi venttiili rikki siinä rytäkässä. Pitää purkaa toi mylly muttereiks ja
tutkia onko muuta rikki. Kone oli niputettu ja alettu säätämään kun se oli jo sitten heti kilahtanut..
Weiand 1-taso imusarja tuli vielä mukaan virranjakajan kera.
Tää tulis sitten joko caminoon tai monster kadettiin.. saas nähdä
Joku noita kansia on vähän raapinut vingulla sieltä täältä mut ei kovin kummosesti oo suurennettu kanavia
weiandi:
Monster Kadett
Re: SBC 355cid koneprojekti
No eikös se nyt oo jo korkee aika rakentaa caminoon se stroukkimotti?
Re: SBC 355cid koneprojekti
Caminoon tahtois vähän haitekimpää pattia konepeiton alle. Tästä tod näk väännetään kadettiin uusi voimanlähde riippuu vähän miten romuna alakerta tästä on, huomenna koitan purkaa muttereiks..
Re: SBC 355cid koneprojekti
sbc350 wrote:Caminoon tahtois vähän haitekimpää pattia konepeiton alle. Tästä tod näk väännetään kadettiin uusi voimanlähde riippuu vähän miten romuna alakerta tästä on, huomenna koitan purkaa muttereiks..
Niiiiii, siis meinasitko LSx pattia?
Re: SBC 355cid koneprojekti
Camino79 wrote:sbc350 wrote:Caminoon tahtois vähän haitekimpää pattia konepeiton alle. Tästä tod näk väännetään kadettiin uusi voimanlähde riippuu vähän miten romuna alakerta tästä on, huomenna koitan purkaa muttereiks..
Niiiiii, siis meinasitko LSx pattia?
kenties,tai sitten vielä jotain muuta, toki 8 sylinteristä ettei tarvi pelästyä
Re: SBC 355cid koneprojekti
mitämitämitä? tää vaatii tatu nyt kyllä vähän jo selittelyjä?!
Re: SBC 355cid koneprojekti
Se on rahallisesti niin kaukaunen hanke ettei siitä kannata puhua. Mut nyt tähän projektiin, purin koneen muttereiks.
Männät on Keith Blackin 119:t eli 030 pattipäät, hyperueuteettiset mallit.
Veivit vaikuttais ihan vakioilta kun vertasin scatin I-beameihin:
Koko kone on kärsinyt pois paikaltaan hypänneen nostajan takia öljypulasta ja laakerit oli tän näköset kauttaaltaan:
1 ja 2 pyttyjen laakerit oli huonommat kun tietty vähemmän öljyä etupäässä. Muuten laakerit oli kaikki STD kokoset..
Kampura on suhteellisen tuore, 86 ja up valumalli. Kaulat näytti kohtuullisilta ja saattaa saada vielä pelin
pelkällä kaulojen kiillottamisella
Runkolaakerit oli kauttaaltaan paremmassa kunnossa kun kiertokankien lakrut
Harmillisesti tätäkin konetta on säilytetty huonosti jossain vaiheessa, pyttyihin on päässyt vettä.
Yksi oli aika pahan näköinen, muissakin oli pientä jälkeä mutta mäntä on ollut onneks alareunassa
niin sillä ei ole juurikaan merkitystä. Tässä pahin pytty:
Loput oli ihan ok
Nokka on suhteellisen ärtsy verrattuna noihin saastekansiin, compin extreme energy
236/242 @ 050 ja 0.51 nostoa molemmin puolin.
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=226&sb=2
äkkiseltään tarkasteltuna nokka näytti ehjältä.
Saas nähä mitä tästä nyt tekee, kannet pitäs kyl melkein hommata paremmat ja veivit ainakin vaihtaa
parempiin. Hirveetä budjettia tähän mylleen ei ole mutta ei viittis tehdä turhaa työtäkään.
Männät on Keith Blackin 119:t eli 030 pattipäät, hyperueuteettiset mallit.
Veivit vaikuttais ihan vakioilta kun vertasin scatin I-beameihin:
Koko kone on kärsinyt pois paikaltaan hypänneen nostajan takia öljypulasta ja laakerit oli tän näköset kauttaaltaan:
1 ja 2 pyttyjen laakerit oli huonommat kun tietty vähemmän öljyä etupäässä. Muuten laakerit oli kaikki STD kokoset..
Kampura on suhteellisen tuore, 86 ja up valumalli. Kaulat näytti kohtuullisilta ja saattaa saada vielä pelin
pelkällä kaulojen kiillottamisella
Runkolaakerit oli kauttaaltaan paremmassa kunnossa kun kiertokankien lakrut
Harmillisesti tätäkin konetta on säilytetty huonosti jossain vaiheessa, pyttyihin on päässyt vettä.
Yksi oli aika pahan näköinen, muissakin oli pientä jälkeä mutta mäntä on ollut onneks alareunassa
niin sillä ei ole juurikaan merkitystä. Tässä pahin pytty:
Loput oli ihan ok
Nokka on suhteellisen ärtsy verrattuna noihin saastekansiin, compin extreme energy
236/242 @ 050 ja 0.51 nostoa molemmin puolin.
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=226&sb=2
äkkiseltään tarkasteltuna nokka näytti ehjältä.
Saas nähä mitä tästä nyt tekee, kannet pitäs kyl melkein hommata paremmat ja veivit ainakin vaihtaa
parempiin. Hirveetä budjettia tähän mylleen ei ole mutta ei viittis tehdä turhaa työtäkään.
Re: SBC 355cid koneprojekti
Kampiakselista vielä sellasta tietoa että toi on ns. nodular kampura, eli tehtaan hi perf valu akseli. Eli saattas mennä näillä hepoilla mitä tässä haetaan
Re: SBC 355cid koneprojekti
No mutta eihän tuo nyt niin pahalta näytä, päinvastoin. Nuo pytytkin niin eihän noista jäljistä nyt ole tommoseen race-koneeseen mitään merkitystä kun miettii, että ei nuo nyt puristuksia vielä hävitä, että korkeintaan vähän öljyä syö...
Meinasitkos tuolla nokalla vai joku vielä kireämpi? ja onkos nuo scattilaiset tulossa tuohon koneeseen?
Meinasitkos tuolla nokalla vai joku vielä kireämpi? ja onkos nuo scattilaiset tulossa tuohon koneeseen?
Re: SBC 355cid koneprojekti
Noniin, uudet romut lämmittää aina mieltä! Jee!
Hyvät kannet vaan päälle ni menee taas miljoonaa.
Hyvät kannet vaan päälle ni menee taas miljoonaa.
BMW M5 SBC 1993
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests