Kopyn romun kierrätystä..

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat May 25, 2013 12:02 pm

taas jotain hyvää, niin totta kai jotain huonoakin..

Chevyllac on vihdoin leimassa ja takajarrujen ongelmaksi paljastuivat ilmavaivat :P Onpahan sentään mukava kruisia sillä ilman että virkavaltaa tarvitsee pelätä.
Ja oli melkoisen mukava työskennellä auton alla ja jarrujen kimpussa kun on siistiä ja ruosteetonta, miltei kuin tehtaan jäljiltä, ja pultit aukeilevat ilman väkivaltaa. Joskin yhdysputki ja vaimennin olivat aika melkoisesti saaneet uutta muotoa huonojen teiden jäljiltä... :) valitettavasti en hoksannut ottaa kuvia... :oops:

Sitä heikompaa heinäkenkää edustaa sitten taas edustaa tunturipöllö. Viikolla vaimo valitteli siitä kuuluvaa naputusta (joka paljastui sittemmin laahaavaksi käsijarruksi tai irronneeksi/katkenneeksi takajarrun jouseksi), sitä tutkiessa onnistuin irrottamaan kick-downin(?) vaijerin. Sehän ei tietenkään suostunut pysymään enään paikoillaan pitämättä, joten oli pakko kiireellä väsäillä väliaikainen (lue: pysyvä :roll: ) patentti rautalangalla... ja nyt se on kuulemma liian tiukka ja kolauttelee vaihteet...

Buickin pohja pitäisi vihdoin olla katsastus kelpoisessa kunnossa, mutta päästöt ei vieläkään.. Ilmeisesti pakosarjan alatiiviste tai sensori vuotaa, tai sensori on entinen.. mutta kun ei jaksaisi vaivautua enään sen kimppuun. :(
Buickin konetta tutkaillessa tuli huomattua että joko koko kone tai ainakin imusarja, jotain sähköjä, yms.. on napattu High Output versiosta (ei edes saatavilla Buickiin, ainoastaan Oldsiin, Pontiaciin ja Berettaan.) Se selittää melkoisesti tuon kipon pirteyttä. Ajattelin sen vakion 150 hp kuljettavan tuollaista kevyttä kaukaloa niin kevyesti, mutta kun vertaa Pöllöön (n. 140, alemmilla kierroksilla, enemmän vääntöä, n.saman verran painoa), niin kyllä se 180 hp selittäisi todella paljon....

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat May 25, 2013 12:30 pm

Oli pakko vähän kuvata, kun hallilla sattui olemaan tuollainen.. :oops:
Image
Image
Image
Image

:mrgreen: Cadillac fever :lol:

GreenThing
Posts: 63
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Kärkölä, Finland

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby GreenThing » Sat May 25, 2013 5:35 pm

Madallettu kuorma-auto. :lol:

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sun May 26, 2013 6:44 am

Sepä se :D
kyselin tuossa eilen katsarilla inssiltä, vähän että mitenköhän onnistuisi pakettiautoksi muuttaminen. Kuulemma pitäisi hakea maahantuojalta, myyntiedustajalta tai joltain paperit kantavuuden ja kokonaismassan tipautuksesta. Lisäksi olisi tiedossa raha-anomukset tullilta ja verottajalta. Eikä ole varmuutta miten käy teho-painosuhteen kanssa... Voisi tuossa vähän soitella Trafille ja kysellä tyhmiä....

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Tue Jun 04, 2013 7:41 pm

Viime viikonloppuna innostuin vähän ahkeroimaan... Buickin päästö ongelmiin löytyi muutamakin ratkaisu: pakosarja halki, pakosarjan alatiivisteessä vuoto ja yhdessä jatkoksessakin vähän huono kiinnitys ja vuoto... mutta jos nyt kelpaisi päästöihin... Sain muuten tietää koneen olevan tosiaan viritetty Suomessa olo aikanaan ja onkin melkosen varmasti ainoa tuolla tekniikalla oleva Buick maassa.. eikä varmasti ole kovin yleinen muutenkaan.

Kun tekeminen Buickin parissa loppui, päätin saman tien korjata Chevillacista yhden hälyttimen sensorin maadotuksen kuntoon, että saisi senkin vihdoin toimimaan ja samoin keskuslukon. Siinä samalla onnistuin pistämään yhden kaiuttimista useampaan osaan kuin olisi suotavaa, ja siitähän se idea lähti... Muistin hallin toimiston hyllyllä olleen JVC:n DVD-soittimen, ja sehän sai paikkansa aiemman sysipaskan CD-mankan tilalla. Asennus on kaikkea muuta kuin kaunis, sillä tuollaisen keskikonsoliin ei istu 1 DIN soitin hyvin edes väkivalloin.
Huomenna olisi tarkoitus jatkaa mihin v-loppuna jäi. Nykyiset etukajarit siirtyvät takatolppiin. Etukajareiksi tulevat aiemmasta Regalista ylimääräisiksi jäänyt laadukas erillissarja (jos on vielä ehjä), joka tällä kertaa jopa laitetaan kiinni autoon toisin kuin tällä hetkellä paikallaan olevat... Lisäksi jakkaran takaa löytää paikkansa Pioneerin paras (ainakin vuonna 2009 :P ) aktiivisubbari, joka on myöskin etsinyt paikkaansa sitten Regalin. Ja päätelaitteen asennuksen rumuuteen tulee apu Tunturipöllöön tilatun soittimen asennussarjan ylijäämäosista sekä jonkin tuntemattoman soittimen koristerenkaasta pilkkomalla ja yhdistelemällä... kaunista siitä ei vieläkään tule, mutta pahimmat saa teipillä peitettyä.. :oops: Ainakin budjetti on kohdillaan kerrankin :mrgreen: Joskus myöhemmin voisi lisätä jonkinmoisen näytönkin, jos jostain halvalla löytyy...

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat Jul 20, 2013 8:59 pm

no jopas...
on tässä jälleen tullut kierrätettyä :D

Buick lähti ilman leimaa kohti pohojanmaata hankkimaan kylkiinsä, pohjaansa, yms tuoreempaa, tai edes ylipäätänsä peltiä.. ja hakija jopa jätti jälkeensä pikkunipun käteistä. 8-)
Sen jäljilta on nyt hakusessa kiinnostava käyttis itselle tai vaimolle, kumpi sitten ennemmin sopivan löytää ja kaupat tekee..

Kiinnostavampaa saataa olla Chevillacin muuttaminen Orimattilaan, jossa se tullee kokemaan muutoksia härskimpään suuntaan, ainakin mattaväristä oli puhe..
Muutaman kikan ja pikku säädön jälkeen mulle ilmaantui '62 Ford Fairlane "Lunatic". Se on elonsa aloittanut neliovisena tolppana mutta nykyään liikkuu melko täysin kustomoituna matalana pick-up'ina. Tekniikka koostuu GM:n 350:stä ja mahdollisesti TH350:stä sekä Fjordin ysituumasesta. Todella hyvä ajettava ja kunhan käyntiin saa pelittää hyvin, muttei täysin viaton: vaatii ihme temppuja että saa käymään. Itse en ole vielä saanut muuta kuin tulpat uimaan ilman edellisen omistajan apua. täytynee hakea uusia säätöjä kaasariin ettei ihan niin paljoa lykkää nestettä... Tekniikan kunnosta ei ole muutenkaan aivan täyttä varmuutta.
Muita hommia tuolle laitteelle löytyy ovien tiivistämistä, kustom-kuosin palautusta nykyisestä katsastus kunnosta ja jos vaikka tähän iskisi sen MP:n poppikoneiston, kunhan ensin saa veden ja kutsumattomat vieraat sysymään ulkopuolella....

Kuvia voisin laittaa sitten sen kunniaksi kunhan saan heräämään käyntiin..

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat Jul 20, 2013 9:08 pm

:idea: ...pitäisiköhän hommata perheeseen kerralla kolmas sininen ovaali, varsinkin amerikkalaisena, niin eiköhän pidä tuttavat ja naapurit vähintäänkin outona.. :lol: :D :lol: :roll:

User avatar
SininenIII
Posts: 7
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Vuolenkoski, Iitti
Contact:

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby SininenIII » Mon Jul 22, 2013 2:45 pm

Kopy wrote::idea: ...pitäisiköhän hommata perheeseen kerralla kolmas sininen ovaali, varsinkin amerikkalaisena, niin eiköhän pidä tuttavat ja naapurit vähintäänkin outona.. :lol: :D :lol: :roll:

Itse en näkisi asiassa mitään outoa

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat Jul 27, 2013 8:28 pm

niinhän siinä sitten kävi, pihaan ilmaantui pikku-Musse.. :) Vuoden '90 Mustangi 2.3:lla, sen verran siistissä kunnossa että oli pakko tehdä oikein törkeä tarjous ja sehän kelpasi, ja oli sitten käytävä Porista asti hakemassa tuo talteen.. Melkoisen tehoton tuo kaikin puolin on, mutta eipähän järjestä itseään ongelmiin niin helposti ;) . Ja hyvät talvikiekotkin tuli mukana. Vähän tekemistä myös aiheuttaa: perinteisesti öljyt on vaihtoa vailla, ilmastoinnin ja keskuslukon ongelmat ei häiritse, mutta virtalukon joutuu vaihtamaan.

Lunatic'in starttaus ongelmiinkin sain selville todennäköisen syyn: etupoikkipalkki oli saanut jossain sen verran kovan osuman, että oli painunut starttiin kiinni ja painanut startin päätylevynkin osittain sisään. Alkavalla viikolla pitäisi käydä viemässä startti tarkastettavaksi, etta saako siitä enään kalua. Ja pitää keksiä keino nykäistä etupalkkia eteen päin sen verran että startti menee paikalleen ilman kunnon välineitä ja työkaluja.. Suunnitelmissa on vetästä sitä toisella autolla "varovaisesti." Parempia ideoita otetaan vähintäänkin mielellään!

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Kopyn romun kierrätystä..

Postby Kopy » Sat Jul 27, 2013 9:29 pm

Jos sitä nyt muutaman kuvankin laittais samalla kun tässä kuppia kumoaa..

Katsastus kuosissa:
Image
Image

Kun ei ajelemaan pääse, niin laitoin vähän palikkaa paikalleen:
Image
Image
Etukaarien ulostulot eivät tällä hetkellä toimivat, mutta siihenkin tarvittavat palikat löytyy.. mutta nykyisillä suorilla putkilla taka-akselille ilman mitään äänenvaimennusta hytissä, kuulonsuojaimet tulee pidemmillä matkoilla tarpeeseen. Lisäksi löytyy viiden sentin edestä madallus palikoita taka-akselille ja feikki bellflower-ulostulot, jotka ulottuvat pari kymmentä senttiä puskurin taakse (taitaa olla teemana mun kruisailukieseissä), mutta niiden asennus vaatii muokkausta tai tuon aiemmin mainitun madalluksen.. jonka jälkeen en tällä pääsisi edes kotiin.. :D

Toisin kuin moni muu, minä, edeltävä omistaja, jne, ei osata pitää paikkoja siisteinä:
Image
Holikan 3310-3 750 cfm, Edelin Torker II imusarja, Mr Gasket'in koristeellisemmat venakopat, (tilanpuutteen takia) ylösalaisin käännetyt peltisarjat, eikä juurikaan mitään hajua mitä kaikkea muuta tuolta löytyykään...

Todisteena aiemmista vieläkin hurjemmista vuosista, laatikon öljypohja: :D
Image
Lisäksi löytyy lävistettyä öljypohjaa, hempeän siniset jouset, jne.. :lol:

Mussesta kuvia sitten joskus.. :P


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests