Pikkusen kävin emännän kanssa taas projektia jatkamassa ja saldona etupään ylätuki kiinnihitsattuna ja 2mm lappujen laitto alotettu ja emäntä hitsas etupenkin kiskon kiinni ni saatiin jo mallata etupenkkiäkin kiinni
Aikasta jäykkää tuo 2mm lootu taiteilla tuommoseen epämääräiseen muotoon
Kyllä se tästä vielä joskus
Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Pikkusen vierähti taas hommat etiäpäin, joutas tietysti etenemään enempi, mutta tää nyt on tätä sorvarin ja rautojen odottelua
Keksittiin sit kaverin kanssa irrottaa tuulilasi ja eilen nappasin cowlipellin pois konehuoneen puolelta ja tein ne perän korvakkeet puolivalmiiksi niin saa sit hitsata kasaan kun saan perää mallailtua paikoilleen
Cowlipellin alus
Tuulilasi pois ja kojelauta ja cowlipelti teipattu
Olipahan vääntäminen kun joutu rälläkällä ja vingulla tekemään
Että tämmönen nopea päivitys tähän väliin
Keksittiin sit kaverin kanssa irrottaa tuulilasi ja eilen nappasin cowlipellin pois konehuoneen puolelta ja tein ne perän korvakkeet puolivalmiiksi niin saa sit hitsata kasaan kun saan perää mallailtua paikoilleen
Cowlipellin alus
Tuulilasi pois ja kojelauta ja cowlipelti teipattu
Olipahan vääntäminen kun joutu rälläkällä ja vingulla tekemään
Että tämmönen nopea päivitys tähän väliin
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Oishan tos ollu toi cnc plasmakin..
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
sbc350 wrote:Oishan tos ollu toi cnc plasmakin..
mut ei se tunnu sit enää harrastamiselta jos se käy liian helposti
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Kokemuksella voin sanoa että mieli muuttuu kun sitä rälläkän pölyä syö tarpeeks pitkään..
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
No eihän se hääviä ole
Nuokin tuli tehtyä oikeastaan vähän sillä, että kun meni tosiaan tuo sorvarin kanssa sovittu aikataulu vähän uusiksi ja paikallinen metallifirma ei saanukkaan toimitettua rautaa alkuviikosta, niin pakko oli keksiä jotain tekemistä ettei menny ihan kaljanjuonniksi
Nuokin tuli tehtyä oikeastaan vähän sillä, että kun meni tosiaan tuo sorvarin kanssa sovittu aikataulu vähän uusiksi ja paikallinen metallifirma ei saanukkaan toimitettua rautaa alkuviikosta, niin pakko oli keksiä jotain tekemistä ettei menny ihan kaljanjuonniksi
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
No juu, ei mennyt ihan nappiin viikonloppu.
Rautafirma ei saanu tilattua oikeanlaisia rautoja, joten runkopalkit jäi tekemättä ja käyttiksestä korkkas eilen tankki ni meni paikkaushommiks... Elikkäs menee tovi ennenkun on taas mitään kovin mainitsemisen arvoista päiviteltävää....
Rautafirma ei saanu tilattua oikeanlaisia rautoja, joten runkopalkit jäi tekemättä ja käyttiksestä korkkas eilen tankki ni meni paikkaushommiks... Elikkäs menee tovi ennenkun on taas mitään kovin mainitsemisen arvoista päiviteltävää....
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Noniin kai se tästä pikkusen alkaa taas helpottamaan. Elikkäs nyt pitäs perjantaille saada oikeanlaista rautaa, tai no ei alkuperäisen suunnitelman mukaista, mutta muutin sit suunnitelmia rautojen mukaan.
Takalattiat ois alapuolisia pyöröteräksiä lukuunottamatta valmiit:
Elikkäs sikkauksia ei nyt sit tullu kun ei löytynyt konetta riittävän läheltä ja riittävällä leukavälillä.
Ja sit tuli tuota käyttiruoskaa fiksailtua, elikkäs se tankinpaikkaus oli yksi operaatio uusien iskarien ohella ja teinpä eilen sit customi takavanteetkin ihan kokeilumielessä, elikkäs 15mm vähensin et:tä takavanteista, enempää ei saanut ilman että olis pitäny kääntää... Ei ravista edes ilman tasapainotusta vielä 100:senkaan vauhdissa joten lienee ok?
Hitsisaumaa on n. 2,3-3 kertaa enemmän kuin originellina kestänee pientä höykytystäkin
mutta viimeistään viikonloppuna lisää päivitystä kun tässä menee pari iltaa ihan viraabelihommissa niin ei ehdi omia tekemään...
ps. sunnuntaina pitäs vihdoin päästä sorvihommiin ja puslia yms. tekemään
Takalattiat ois alapuolisia pyöröteräksiä lukuunottamatta valmiit:
Elikkäs sikkauksia ei nyt sit tullu kun ei löytynyt konetta riittävän läheltä ja riittävällä leukavälillä.
Ja sit tuli tuota käyttiruoskaa fiksailtua, elikkäs se tankinpaikkaus oli yksi operaatio uusien iskarien ohella ja teinpä eilen sit customi takavanteetkin ihan kokeilumielessä, elikkäs 15mm vähensin et:tä takavanteista, enempää ei saanut ilman että olis pitäny kääntää... Ei ravista edes ilman tasapainotusta vielä 100:senkaan vauhdissa joten lienee ok?
Hitsisaumaa on n. 2,3-3 kertaa enemmän kuin originellina kestänee pientä höykytystäkin
mutta viimeistään viikonloppuna lisää päivitystä kun tässä menee pari iltaa ihan viraabelihommissa niin ei ehdi omia tekemään...
ps. sunnuntaina pitäs vihdoin päästä sorvihommiin ja puslia yms. tekemään
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
Komeet vanteet! Miten irrotit keskiön?
Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!
sbc350 wrote:Komeet vanteet! Miten irrotit keskiön?
Rälläkällä varovasti vanhat hitsisaumat auki ja lekaa perään.
Omegan vanteethan on siis alkuperäisestikin vaan 4:llä n. 4-5cm hitsisaumalla kiinni nyt on sit vähän reilummin hitsiä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests