Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Thu May 30, 2013 7:59 pm

juu nimimerkillä "miksei mikään säätö vaikuta mitään" kun oli väärin cranking rpm, luuli et moottori kävi jo starttauksen aikana.. :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu May 30, 2013 8:02 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri May 31, 2013 7:22 am

Murusesta par hyvvee kuvvaa. 8-)


Image

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Jun 01, 2013 12:01 pm

Jeh, ASE-valikot vakiona ku starttas vähän rikkaalla. Lämpimänä taitaa pikkukaasulla hörähtää mut kylmänä ei pysy ekalla käynnissä; välillä höpötteli iha helevetin huonosti jotain 300-350rpm. :lol: Liekkö just ja just purkki luullu et se käy ja meinannu sammua ja sit kuitenki vähän muka käyny. Silleesti se toimii, pitäskö koplata nostaa se crankingi 450 -> 500 ja kylmä-primeriä lisätä (Tuollon olin just muuttamassa sitä cranking RPM:ää ja se oli joko 300 tai 450). ASEa ei varmaan tarvi sen kummemmin tässä vaiheessa.

Kattoin eilen kans koneen öljyt, hävinny puol senttiä tikusta. Vuotaa se ö-pohja takkaa; tai takastefa tjsp. Pistin lissee. Bensa haisoo kans sisälle ajoittain, nyt haiskahti jo aika reilusti mut konehuonees ei vuoja mikkää. Vuotaskohan tankissa anturinpaikka, tai haisoo huohotinletkusta joka on mutkalla oleva letku tankin vieressä tai jotain tämmöstä. Sillonku hais ni tuntu kuskin puolelta takaa haisevan, noin täyttökorkin kohilta. Selvitellään, konehuoneessa ei kuitenkaa näy vuotoja ni ei ehkä syty tuleenkaa. :roll:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Jun 02, 2013 10:25 am

Kajaani-ruisingeista tarttu yks kuva matkaan.

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Jun 02, 2013 7:50 pm

Vitejoo maantieltä:

http://youtu.be/H57prAu57Xc

E: Ompa aika surkee laatu ku käänsi suoraan.. :oops: Kuvasin siis luuri pystyssä, se oli sit kylelleen ni piti suoraan kääntää..

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Jun 05, 2013 6:12 am

Diiii, en oo tehny oikeestaa mittää. Eiku prkl. :lol: :lol: Joka päivä. Starttausjutut saa varmaan olla silleen että kylmä-lämmin avaimella ja vähän jäähtyny = ongelma-alue sitte pikkukaasulla; kerta lähtöö sen verran hyvin tulille ja koklasin säätää mut ei vaikutusta ja en keksi miten sitä säätäs ni olokoot kerta toimii. 8-)

Startin katon missä vika, hitsi pettäny.. SHHHIIEEEEET! Niinku mummun koira Muru tuossa sanoo; tai ainaki näyttää. :lol:

Image

Image

Image

Pittee hitsata kuha tallille menee jotai näplää. Sais reissuille semmosen heittostartin, kranaattimallisen. :mrgreen: 8-) (Solenoidittomat Ford-startit on kuulemma kranu-startteja.)

Bensan tuoksahtelu tulloo vissii tankilta. Tein korvausilimaletkun uusiks, tankin yläpuolelle mutkaa ja ykssuuntaventtiili sinne päähän. Vähä haisoo silti. :roll: Fuu. No, katellaa.

Ohjaus ku vähän haluaa takuta välillä, kattelin näkyskö rättiniveles jälkee = melkein kiinni tulipellissä mut ei sinne nää. Otin ratin irti, liimailin ton Kustom-ratin vinyyleitä kiinni ku oli vähän ruennu repsottaa (liimasin väärin kontaktiliimalla) ja sipasin rattiaksilan yläpään laakeriin öiliä sillee vähä niiko reilusti. Ehkä se vähä rauhottu, pitäskö työntöö iha kunnolla eli kannutolkulla? :shock: Empä tajunnu sitä tarkistaa ku oli akseli palasina, hölmö!

Kaikenmaaliman kitinää ja vikinää kuuluu kans JOKAPUOLELTA. :shock: Sit ne vaan taas hävis. Heh, en kyllä rupee niitä silleen kattelee jos tiiän et joku jarru vähä nitisee ku varmaa laukee jarrut seuraavaks. Ja tossa kans luistaa toi moniurahihna. Kahta uutta hihnaa koplattu vähä ääntäny molemmat. Ostaako uuen setin hihnapyörii, vespumpun ja ohjaustehostimen motorin että loppuu? :lol: En ummarra. KIT KIT KIT KIT KIT.. :mrgreen:

Mut tää onki Voorti ni nää on vähä tämmössii.. :lol: :lol: Uuven karheeta ja onhan tää seisonukki aika kauan ni kai silläki on vaikutuksensa. Mut muuten rokkaa hyvin, ei kantsi turhia murehtia niinku on tapana.. :roll: :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Wed Jun 05, 2013 6:49 am

Tarkistitko ettei ne pyörän harjakset oo kulunu liian mataliks? Silloin ei uuskaan hihna auta..

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Jun 05, 2013 7:18 am

Sitä vähä tarkotin tolla hihnapyöräsarjalla.. Koitin mitata tässä eilen tai toissapäivänä mut ei mahu ihan pohjalle tönäri. Hihnapyörät (maalattu) on kulunu sillee et hihnapyörän harjat on yläpäästä kiillottunu mutta ei sieltä "alhaalta". Eli pohjaako ne periaattees vai? :roll: Pitää koittaa jollai rautalangan pätkällä mitata, eipä tullu sillon mieleen kokeilla jotain muuta mittausvälinettä.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Wed Jun 05, 2013 7:46 am

Rautalanka vois toimia


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests