Elky LM7 twin turbo
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
Onko kohta Camino liikenteessä? Tuliko talvella tehtyä sille mittää?
Re: Elky LM7 twin turbo
Eipä tullu tehtyä mitään, kyllä mä sen varmaan otan ajoon tässä jossain vaiheessa 

Re: Elky LM7 twin turbo
Nyt kun loma alkoi niin otin caminon ajoon. Mitää kummempia en sille ole tehnyt. Toisen turbojen imuritilän tulostin uuden, kun tölväsin siihen renkaalla ja se meni rikki.

Mommilassa kävin pyörähtämässä. Loota edelleen temppuilee kolmosvaihteen suhteen, ei vaihda välillä kun korkeilla kierroksilla. Pitää varmaan seuraavana talvena pistää loota taas lihoiksi ja koittaa paikallistaa vikaa. Jos hommais vaikka toisen venttiilikoneiston ja kokeilis sillä

Ja loman aloitus burnis:
https://www.youtube.com/watch?v=ngZhgEL6itk

Mommilassa kävin pyörähtämässä. Loota edelleen temppuilee kolmosvaihteen suhteen, ei vaihda välillä kun korkeilla kierroksilla. Pitää varmaan seuraavana talvena pistää loota taas lihoiksi ja koittaa paikallistaa vikaa. Jos hommais vaikka toisen venttiilikoneiston ja kokeilis sillä


Ja loman aloitus burnis:
https://www.youtube.com/watch?v=ngZhgEL6itk
Re: Elky LM7 twin turbo
Mäntsälän pörinöissä käväsin

Sekä Lahti Cruising

Tänä syksynä tulee 25v yhteiseloa


Sekä Lahti Cruising

Tänä syksynä tulee 25v yhteiseloa


Re: Elky LM7 twin turbo
Joko siitä on niin kauan
Härregyd... vaikka toisaalta onhan tuo omakin camala ollu 2006 asti

Härregyd... vaikka toisaalta onhan tuo omakin camala ollu 2006 asti

Re: Elky LM7 twin turbo
Joo kyllähän se aika rientää, alkaa itekkin olla jo aika vanha
Rockautosta tuli uudet kybit eteen, toinen etuiskari kun laski öljyt lattialle.. olihan se jo vuoden vanha.. Toivottavasti nää kestäis vähän pidemmälle. Paketissa tuli myös tulpat summuuta pientä.

Sauhuttelin loppuu noi edelliset cooperit ja tilalle tuli nankangit, nää on yllättävän hyvin pitävät katurenkaat

Toki vähintään yksi hyötyajo pitää kesässä olla

Orimattila cruisingissa tuli myös pyörähdettyä

Laitoin tänään seisontaan, pitää se loota tiputtaa talvella kun ei meinaa kolmonen mennä vieläkään kunnolla sisään aina normaaleilla kierroksilla

Rockautosta tuli uudet kybit eteen, toinen etuiskari kun laski öljyt lattialle.. olihan se jo vuoden vanha.. Toivottavasti nää kestäis vähän pidemmälle. Paketissa tuli myös tulpat summuuta pientä.

Sauhuttelin loppuu noi edelliset cooperit ja tilalle tuli nankangit, nää on yllättävän hyvin pitävät katurenkaat

Toki vähintään yksi hyötyajo pitää kesässä olla

Orimattila cruisingissa tuli myös pyörähdettyä

Laitoin tänään seisontaan, pitää se loota tiputtaa talvella kun ei meinaa kolmonen mennä vieläkään kunnolla sisään aina normaaleilla kierroksilla
Re: Elky LM7 twin turbo
Vaihtelin tulpat ja öljyt ennen talvea


Aloitin myös muokkaamaan kojelautaa, mittaristossa toimi ainoastaan öljyvalo enään niin siihen tilalle tulee tabletti joka on ollut kojelaudan keskellä aikaisemmin. Tilasin myös uusia led merkkivaloja, tarkoitus on tulostaa tuohon vanhan mittariston paikalle tuleva palikka jossa merkkivalot sekä tabletti istuu nätisti. Tilasin myös 12v lämpöpuhaltimen jolla meinasin korvata vakion lämmityslaitteen. Se vakio lämppärihän on melkonen mötikkä. Säästää painossakin jo jonkin verran



Aloitin myös muokkaamaan kojelautaa, mittaristossa toimi ainoastaan öljyvalo enään niin siihen tilalle tulee tabletti joka on ollut kojelaudan keskellä aikaisemmin. Tilasin myös uusia led merkkivaloja, tarkoitus on tulostaa tuohon vanhan mittariston paikalle tuleva palikka jossa merkkivalot sekä tabletti istuu nätisti. Tilasin myös 12v lämpöpuhaltimen jolla meinasin korvata vakion lämmityslaitteen. Se vakio lämppärihän on melkonen mötikkä. Säästää painossakin jo jonkin verran


Re: Elky LM7 twin turbo
Jotakin on Caminollekin tapahtunut tässä, vaikka vähän kehnosti on ollut aikaa tallissa olla. Lisäksi samaan aikaan kupla ja rav4 projektia menossa
Kojelautahomma eteni silllai että raapasin reilun palan pois ja suunnittelin ja tulostelin yhden testimallin PLA muovista

Tein vaadittavat muutokset ja tulostelin sitten valmiin mittariston



Joutu vähän tekemään tutkimustyötä ja kasvattaa harmaita hiuksia, että sain moottorin öljynpaineen, polttoaineen paineen sekä vaihteiston lämpötilan tulemaan tabletille. Tässä ecu mallissahan ei natiivina ole moottorin öljynpaineista mitään käryä. Alkuperäsenä tossa moottorinohjauksessa on ollut EGR venttiili sekä polttoainetankin paine-anturi. Ne ovat 0-5v inputteja. Tilasin 150psi:n transducereita 2kpl ja kytkin ne noihin EGR ja tankin paineanturin tuloihin. Sitten vaan sopiva equation torque appiin custon PID:hin ja sillai alko näyttämään oikeita lukemia bensalle ja öljynpaineelle tabletille. Lootan lämpötilaanturiksi tuli perus GM malli ja sehän kävi suoraan kun vaan kytki oikeeseen karvaan kiinni. Samalla vedin shift lightille ja mil valolle piuhat, kun niitä ei aikaisemmin ollut käytössä. Pitää vaan vetää diodillisella releellä noi kaks valoa, kun ne jää muuten hehkumaan pois päältä ollessaan.
Transducerit

Lämpöanturi löytyy näillä varaosanumeroilla: 12146312 1236302 1338450 15326386


Myös bensatankin tasoanturin piuhan vedin eculle. Se ei ole vaan oikeanlainen 40-250ohms GM malli mistä toi boxi tykkää. En edes muista tarkkaan mistä se on otettu. Varmaan vaihdan jossain vaiheessa ton oikeenlaisen, mutta jos saisin nyt sen näyttämään tabletilla jotain sellaista, mistä voisi päätellä tarviiko tankata jo
Pääsen aika isosta kasasta analogisia mittareita eroon. Vaihtovalon laitoin siksi, että toi tablettiviritys on hiukan hidas lukemaan dataa, eli kierroslukumittarin seuraaminen kiihdytyksissä vois olla haastavaa. Valo kun syttyy niin voi tökkää seuraavaa vaihdetta. Samoin öljyvalo kertoo jos tulee äkkiä jotain isoa vikaa. Tohon torque appiin saa myös hälytyksiä vilkkumaan ja huutamaan jos esimerkiksi polttoaineen paine pääsee romahtamaan.
Lämppäripuolella raapasin vakion lämppärin kuuseen ja tilalle cnc plasmasin peitelevyn
Lämppäriksi tuli tosiaan tollanen 12v kenno missä kaksi puhallinta itsessään. Tulostin sisäänmenopuolelle 50mm putkelle sopivat kilkkeet mistä ilma menee sisään
Ja puhtaan ilman ryöstin apparin ventin kautta. Tulostin siihenkin sopivan adapterin missä on myös alla suodatin. Tulee sitten ajoviimakin tuulilasille ja ehkä auttaa pitämään lasin auki. Juurikaan en tällä aja kylmällä tai sadekelillä niin uskoisin tän olevan ihan piisaava viritys. Tarvii vielä vaan laittaa kunnon rele tuon lämppärin syötölle, haukkaa aika kivasti virtaa. Niin ja suuttimet pitää jostain tehdä tuulilasille.


Kojelautahomma eteni silllai että raapasin reilun palan pois ja suunnittelin ja tulostelin yhden testimallin PLA muovista

Tein vaadittavat muutokset ja tulostelin sitten valmiin mittariston



Joutu vähän tekemään tutkimustyötä ja kasvattaa harmaita hiuksia, että sain moottorin öljynpaineen, polttoaineen paineen sekä vaihteiston lämpötilan tulemaan tabletille. Tässä ecu mallissahan ei natiivina ole moottorin öljynpaineista mitään käryä. Alkuperäsenä tossa moottorinohjauksessa on ollut EGR venttiili sekä polttoainetankin paine-anturi. Ne ovat 0-5v inputteja. Tilasin 150psi:n transducereita 2kpl ja kytkin ne noihin EGR ja tankin paineanturin tuloihin. Sitten vaan sopiva equation torque appiin custon PID:hin ja sillai alko näyttämään oikeita lukemia bensalle ja öljynpaineelle tabletille. Lootan lämpötilaanturiksi tuli perus GM malli ja sehän kävi suoraan kun vaan kytki oikeeseen karvaan kiinni. Samalla vedin shift lightille ja mil valolle piuhat, kun niitä ei aikaisemmin ollut käytössä. Pitää vaan vetää diodillisella releellä noi kaks valoa, kun ne jää muuten hehkumaan pois päältä ollessaan.
Transducerit

Lämpöanturi löytyy näillä varaosanumeroilla: 12146312 1236302 1338450 15326386
Myös bensatankin tasoanturin piuhan vedin eculle. Se ei ole vaan oikeanlainen 40-250ohms GM malli mistä toi boxi tykkää. En edes muista tarkkaan mistä se on otettu. Varmaan vaihdan jossain vaiheessa ton oikeenlaisen, mutta jos saisin nyt sen näyttämään tabletilla jotain sellaista, mistä voisi päätellä tarviiko tankata jo

Pääsen aika isosta kasasta analogisia mittareita eroon. Vaihtovalon laitoin siksi, että toi tablettiviritys on hiukan hidas lukemaan dataa, eli kierroslukumittarin seuraaminen kiihdytyksissä vois olla haastavaa. Valo kun syttyy niin voi tökkää seuraavaa vaihdetta. Samoin öljyvalo kertoo jos tulee äkkiä jotain isoa vikaa. Tohon torque appiin saa myös hälytyksiä vilkkumaan ja huutamaan jos esimerkiksi polttoaineen paine pääsee romahtamaan.
Lämppäripuolella raapasin vakion lämppärin kuuseen ja tilalle cnc plasmasin peitelevyn


Lämppäriksi tuli tosiaan tollanen 12v kenno missä kaksi puhallinta itsessään. Tulostin sisäänmenopuolelle 50mm putkelle sopivat kilkkeet mistä ilma menee sisään

Ja puhtaan ilman ryöstin apparin ventin kautta. Tulostin siihenkin sopivan adapterin missä on myös alla suodatin. Tulee sitten ajoviimakin tuulilasille ja ehkä auttaa pitämään lasin auki. Juurikaan en tällä aja kylmällä tai sadekelillä niin uskoisin tän olevan ihan piisaava viritys. Tarvii vielä vaan laittaa kunnon rele tuon lämppärin syötölle, haukkaa aika kivasti virtaa. Niin ja suuttimet pitää jostain tehdä tuulilasille.

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests