rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Nojoo se on jo huomattavasti helpompi kun nuo blazerin vanteet. Niissä oli kunnon saumat kaikissa "puolissa"
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Maalailin vanteen mattamustalla ja nykäsin kirkaslakan päälle... Pitäis olla jotain oikein vanteille yms tarkoitettua kallista lakkaa mikä vähän kovempaa ja pitäis kestää paremmin kun halpis kirkaslakka, katotaan kestääkö
Pyöräyttelin samalla kumit vanteille, ei menny yli 50grammaa painojakaan mihinkään vanteeseen...
Pyöräyttelin samalla kumit vanteille, ei menny yli 50grammaa painojakaan mihinkään vanteeseen...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Tää on liian helppo harraste, tänään taas näyttämällä vuosi ajoaikaa
Etuvakaajan koiranluusta tuli kyllä korjauskehoitus, pitänee laitella keväämmällä
Etuvakaajan koiranluusta tuli kyllä korjauskehoitus, pitänee laitella keväämmällä
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Onnea leimasta Mulla olis toyotalifen katsastus tammikuun lopussa. Saa tehdä jo etuviistoon hommia
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Vanhaksi kun tulee niin alkaa kaipaamaan kaikkea turhia varusteita kuten volvoon askarrellut mukitelineet, ja nyt viimeisimpänä ulkolämpömittari...
Tähänkin kun tottuu, niin on orpo olo kun ei pysty seurailemaan ulkolämpötilan heittelyä ja ilmaston lämpenemistä
Joo, orkkiksia mittareita saa volvoon kun lyö taaloja tiskiin. Mutta kukapa itseään kunnioittava TSI-mies semmosta nyt tekis, laittais 100ekua kiinni bolt-on ulkolämpömittariin
Aikani selailin iipeitä ja sieltä sitten löytyikin 0.28" näytöllä oleva soppelin pieni paketti ja siihen sopiva anturi 2,5m johdolla.
Ei muuta kun sovittelemaan samalle paikalle missä on orkkis mittarikin ja kappas, siihenhän se vaan mahtui ja vieläpä hyvin.
Dremelillä reikä ja kuumaliimalla mittari kiinni, johdon vedin auton keulalle ja puskuripalkkiin kiinni nippusiteellä.
Komeesti näyttää lukemaa, eikä ees tunnu valehtelevan kun korkeintaan asteen verran, ja senkin laitan 99% mittarin pyöristyksen piikkiin...
Ei ihan OEM lookkia, mutta ei mun mielestä kyllä mikään virityksenkään näköinen
Tämän harjoituskappaleen toimiessa tilasin nyt kesämersuunkin samanlaisen, tosin valkoisilla numeroilla...
Tähänkin kun tottuu, niin on orpo olo kun ei pysty seurailemaan ulkolämpötilan heittelyä ja ilmaston lämpenemistä
Joo, orkkiksia mittareita saa volvoon kun lyö taaloja tiskiin. Mutta kukapa itseään kunnioittava TSI-mies semmosta nyt tekis, laittais 100ekua kiinni bolt-on ulkolämpömittariin
Aikani selailin iipeitä ja sieltä sitten löytyikin 0.28" näytöllä oleva soppelin pieni paketti ja siihen sopiva anturi 2,5m johdolla.
Ei muuta kun sovittelemaan samalle paikalle missä on orkkis mittarikin ja kappas, siihenhän se vaan mahtui ja vieläpä hyvin.
Dremelillä reikä ja kuumaliimalla mittari kiinni, johdon vedin auton keulalle ja puskuripalkkiin kiinni nippusiteellä.
Komeesti näyttää lukemaa, eikä ees tunnu valehtelevan kun korkeintaan asteen verran, ja senkin laitan 99% mittarin pyöristyksen piikkiin...
Ei ihan OEM lookkia, mutta ei mun mielestä kyllä mikään virityksenkään näköinen
Tämän harjoituskappaleen toimiessa tilasin nyt kesämersuunkin samanlaisen, tosin valkoisilla numeroilla...
Last edited by rallikuski on Tue Jan 09, 2024 2:06 pm, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Hyvin kävi paikalleen
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Kevät lähestyy ja remontit lisääntyy...
Cee mersuun piti päivitellä vähän väljiä pois alustasta, mamma meinas että vetelee kuulemma aika kohtuudella ja ei meinaa kohta enää kaistaviivojen väli riittää etenemiseen
Takakelkan puslissa oli jo vähän väsymisen merkkejä ja yks oli ihan totaali sohlona. Edestä löyty raidetangon sisäpäistä välppää.
Tilailin uudet osat ja ei muuta kun auto työnalle.
Vanhat puslat irroteltuna, etummaiset lähti hyvin mutta takimmaiset olikin sitten kiinni ja kovaa. Pari iltaa meni irrotellessa puslia ja putsatessa pesiä kun en jaksanut kauheella stressillä ja vimmalla touhuilla.
Laakerin asennussetistä löyty soppeleita holkkeja millä asennella uusia puslia paikoilleen. Takapuslille tekasin putkesta tommosen erikoisholkin millä ne sai painettua paikoilleen. Etummaiset meni ihan setistä löytyneillä kamppeilla.
Kelkan punnertaminen takaisin oli kans yks urakka yksinään pukkien varassa...
Sitten tekasin raidetangon nivelille tommosen rasvarineulan pallon täyttöneulasta ja m6 rasvanipasta, saa rasvattua nivelet kunnolla ennen asennusta ja ilman suojakumien irrotusta.
Samalla reissulla vääntelin auraukselle säätö/tarkistutangon millä on helpompi kattoa aurausta sinne päin kun pelkällä metrinmitalla. Säätöä riittää 110cm-180cm.
Perjantaina pitäis jaksaa vielä mennä asentelemaan raidetanko ja ottaa auto kotiin.
Cee mersuun piti päivitellä vähän väljiä pois alustasta, mamma meinas että vetelee kuulemma aika kohtuudella ja ei meinaa kohta enää kaistaviivojen väli riittää etenemiseen
Takakelkan puslissa oli jo vähän väsymisen merkkejä ja yks oli ihan totaali sohlona. Edestä löyty raidetangon sisäpäistä välppää.
Tilailin uudet osat ja ei muuta kun auto työnalle.
Vanhat puslat irroteltuna, etummaiset lähti hyvin mutta takimmaiset olikin sitten kiinni ja kovaa. Pari iltaa meni irrotellessa puslia ja putsatessa pesiä kun en jaksanut kauheella stressillä ja vimmalla touhuilla.
Laakerin asennussetistä löyty soppeleita holkkeja millä asennella uusia puslia paikoilleen. Takapuslille tekasin putkesta tommosen erikoisholkin millä ne sai painettua paikoilleen. Etummaiset meni ihan setistä löytyneillä kamppeilla.
Kelkan punnertaminen takaisin oli kans yks urakka yksinään pukkien varassa...
Sitten tekasin raidetangon nivelille tommosen rasvarineulan pallon täyttöneulasta ja m6 rasvanipasta, saa rasvattua nivelet kunnolla ennen asennusta ja ilman suojakumien irrotusta.
Samalla reissulla vääntelin auraukselle säätö/tarkistutangon millä on helpompi kattoa aurausta sinne päin kun pelkällä metrinmitalla. Säätöä riittää 110cm-180cm.
Perjantaina pitäis jaksaa vielä mennä asentelemaan raidetanko ja ottaa auto kotiin.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Noi puslat voi olla välillä aika karseita vaihtaa
Itelle tein tollaiset suuntauslevyt, millä saa kahdella mitalla säädettyä aurauskulmia:
Itelle tein tollaiset suuntauslevyt, millä saa kahdella mitalla säädettyä aurauskulmia:
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
sbc350 wrote:Noi puslat voi olla välillä aika karseita vaihtaa
Itelle tein tollaiset suuntauslevyt, millä saa kahdella mitalla säädettyä aurauskulmia:
Tommoset ois kyl näppärät... Mulla kun ei oo mahdollisuuksia tekasta noita ite ainakaan helposti, niin tekasin tangon sitten
Pitänee kattella jos vaikka temusta tai jostain tilailis tommoset "pellin lärvykät"...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Joo noita saa suht halvalla esim amazonista
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests