Tässä vielä pari kuvaa
Uusi pääsylinteri
Ilmastoinnin täyttöä, laitettiin tollaset adapterit niin voi nyt täyttää missä vaan r134a aineella
Tänä tuli myös uudet kilvet konttorille ja kävin ne hakemassa
Pari päivää ajelleena huomioita sen verran että takarenkaat pitää tasapainottaa uusiksi, täristää n 100kmh vauhdissa. Ilmastointi työntää ihan tosi kylmää, vaikka kuulemma teho tippuu tolla uudella kylmäaineella. Reilu viikko ja startataan viroon, pitää vielä vaihtaa polttoaineeksi 98e10 kun virossa ei etanoolia myydä. Tällä hetkellä muutenkin on halvempaa ajaa 98 kun e85
S-10 '88 Blazer 4x4
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Falconissahan oli kans aika paljo tyhjää, sitten pehmeä mutta nopeasti pureva (jarrut siis otti äkäseen) fiilis. Vähän liikaa tyhjää ja vähän epämääräsen pehmeä mutta jarrut oli tosi tehokkaan tuntoset. On esim isä '13 Volvossa kans melkein yhtä paljon tyhjää ennenku ottaa, samaten ku ukin W203 farkussa. Tuntuu noita olevan tosi vaihtelevilla tuntumilla mutta kaikki on ihan toimivia.
Falconissa oli siis manuaalijarrujen poljin, W202 Sedanin pääsylinteri, orkkis yhistelmäventtiili ja edessä 10"X2,5" rummut, takana 10"x2,25". Poljinta vaihtamalla olis varmasti parantunut toi tyhjä ja varmaan kans ois pehmeys helpottanu kun olis pääsylinterin kiinnityspiste ollu lähempänä kiinnitysakselia/pivot pointtia.
Oliko toi tuntuma siis muuttunu nyt Blazessa? Teitkö isompia jarruremppoja ennen sitä? En muista nyt enkä ehi lukea läpi triidiä.
Niin ja näyttäähän toi tosi hyvältä! Rengas-vanne setti kyllä sitoo koko paketin omaan makuun sopivaksi.
Falconissa oli siis manuaalijarrujen poljin, W202 Sedanin pääsylinteri, orkkis yhistelmäventtiili ja edessä 10"X2,5" rummut, takana 10"x2,25". Poljinta vaihtamalla olis varmasti parantunut toi tyhjä ja varmaan kans ois pehmeys helpottanu kun olis pääsylinterin kiinnityspiste ollu lähempänä kiinnitysakselia/pivot pointtia.
Oliko toi tuntuma siis muuttunu nyt Blazessa? Teitkö isompia jarruremppoja ennen sitä? En muista nyt enkä ehi lukea läpi triidiä.
Niin ja näyttäähän toi tosi hyvältä! Rengas-vanne setti kyllä sitoo koko paketin omaan makuun sopivaksi.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ei siel oikee muuta aikasemmasta poikkeavaa ole kun propo hävitetty ja tilalla residual venttiili/säädettävä paineensäädin.. niin ja tehostajan pönttö on isompi 4.3 litrasesta. Sama pääsylkkä on kuitenkin molemmissa 2.8 ja 4.3 versioissa tehostajasta riippumatta. Kyl tol ny pärjää ihan hyvin, tykkään vaan et se pedaali stoppais jossai vaihees voimakkaasti
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mä joskus ihmettelin sierrassa et mistä se kaikki polkimen liikematka tulee ja sitten kerran se löydettiin kun frendi paineli jarrua ja katselin konehuoneeseen: tulipelti jousti niin paljon että se tehostinpääsylinteripaketti liikku varmaan kolme senttiä.
Et siinä yksi mahdollinen vikapaikka.
Olen nähny mm camaro/firebird kilpureissa tehdastekoisia lisätukirautoja pääsylkälle kun se tehostin on jätetty pois ja jarruja joutuu polkemaan vähän enemmän.
Et siinä yksi mahdollinen vikapaikka.
Olen nähny mm camaro/firebird kilpureissa tehdastekoisia lisätukirautoja pääsylkälle kun se tehostin on jätetty pois ja jarruja joutuu polkemaan vähän enemmän.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Joo ton mä tarkistin, ei liiku vaikka kuinka polkee
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kiva että tääkin heräs takas eloon ja ajoon
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
rallikuski wrote:Kiva että tääkin heräs takas eloon ja ajoon
Joo ei kokonaan hyljätty
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Viron reissu heitetty. Kilsoja tuli joku 1100km, eli aika vähän meidän standardeilla. Mut oli mukana tuo 11kk jantteri ja myös 14v tytär. Ihan ok mahduttiin, vaikka tavaraa oli jonkin verran. Auto toimi hyvin, ainoastaan temppuileva nelivedon alipainekytkin jakolootassa ei halunnut sulkeutua, kun käytin nelikkoa yhdellä rannalla. No sain etusillan pois kytkettyä kun vetäsin letkun alipainemodukkulasta irti ja tulppasin sen. Pitää tilata toi uusi kytkin, se on jo vuosia ollu sellanen et välillä kestää, et se sulkeutuu. Karttoja pitää vähän muuttaa, kun pohja on nyt etanoolin. Loggasin matkalla BLM arvoja niin tiedän mitä nyt muuttaa. Silti ihan hyvä oli ajaa. Kulutus jossain 11L/100 pinnassa, en tarkkaan mitannut.
Muutama kuva matkalta
Muutama kuva matkalta
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tänään pyörähdettiin mäntsälän pörinöissä
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mä suoritin oikein kunnon arpomisen, että millä pörinöihin.
Viis vaihtoehtoa ja loppupeleihin selviytyi custom 500 ja avo monterey.
Koska kotipihassa alko satamaan vettä niin voiton vei custom 500.
Viis vaihtoehtoa ja loppupeleihin selviytyi custom 500 ja avo monterey.
Koska kotipihassa alko satamaan vettä niin voiton vei custom 500.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests