pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Tiesihän kaikki, että kun vaihtaa vielä vähän isommat jarrut mitä pykälien mukaan tarvitsisi, niin sitten ei mene vaihtoprosentteja.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Schweinhund. wrote:Tiesihän kaikki, että kun vaihtaa vielä vähän isommat jarrut mitä pykälien mukaan tarvitsisi, niin sitten ei mene vaihtoprosentteja.
Joo kyllä tiesin, eikä tässä jarruista oo prosentteja mennykkään.
Prosentit tulee kone+laatikko+kardaani... Eikä "uudessa" prosettitaulukossa oo edes koko jarruja mainuttuna.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Loppu kesä ajeltiin kauppaan ja takaisin sekä muita satunnaisia ajoja töihin yms... Ihan ok pelasi ja vähäsen säätelinkin aina sillon tällön
Lauantaina kävin pesasemassa kamppeen ja ajelin sen tallille talvisäilöön. Mietin jonkun aikaa pidänkö tän talven ajossa kun on siihen käyttöön hommattu alunperin, mutta nyt päätin että ei raiskata enää tiesuolassa kun koppa vielä ihan ok kunnossa. Tästä tuli sitten virallisesti kakkos-harraste perheeseen
Nostelin auton pukeille, irrottelin akkukaapelin ja heitin lidlin peitteen päälle. Saa ootella kevättä ennen kuin päästään viivailemaan asioita yli päivityslistalta, nyt prioriteetin vie kelkan parsiminen kevään reissu(j)a varten.
Lauantaina kävin pesasemassa kamppeen ja ajelin sen tallille talvisäilöön. Mietin jonkun aikaa pidänkö tän talven ajossa kun on siihen käyttöön hommattu alunperin, mutta nyt päätin että ei raiskata enää tiesuolassa kun koppa vielä ihan ok kunnossa. Tästä tuli sitten virallisesti kakkos-harraste perheeseen
Nostelin auton pukeille, irrottelin akkukaapelin ja heitin lidlin peitteen päälle. Saa ootella kevättä ennen kuin päästään viivailemaan asioita yli päivityslistalta, nyt prioriteetin vie kelkan parsiminen kevään reissu(j)a varten.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Ohhoh, ihan unohtunu tänne päivittää kun löysin dnsf.org "arkistoista" tommosen soft startin kaavion jäähyttimen puhaltimelle. Kolvailin sen näkkärille ja kuumaliimaa ja kutistesukkaa päälle.
Asentelin paikalleen flektin runkoon että saa vähän jäähdytyspuhallusta samalla, ja hyvin tuntus rokkaavan. Flekti käynnistyy pehneästi ja kone ei kyykkää pienelläkään tyhjäkäynnillä juuri yhtään
Asentelin paikalleen flektin runkoon että saa vähän jäähdytyspuhallusta samalla, ja hyvin tuntus rokkaavan. Flekti käynnistyy pehneästi ja kone ei kyykkää pienelläkään tyhjäkäynnillä juuri yhtään
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Noniin, tämäkin ois herätelty talviunilta.
Kävin siis kaivamassa tämän esiin pressun alta ja käyttelin lämpöseksi.
https://youtube.com/shorts/i9Cnz-Tz0fM?feature=share
Vappupäivänä käytiin vähän cruisailemassa
Kävin siis kaivamassa tämän esiin pressun alta ja käyttelin lämpöseksi.
https://youtube.com/shorts/i9Cnz-Tz0fM?feature=share
Vappupäivänä käytiin vähän cruisailemassa
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Stressiä ja burnouttia meinaa pukata... isyysloma loppuu, koulut loppuu, rahat loppuu, bensa loppuu....
Kävin tankkaamassa viimeset rahani ja koitin helpottaa oloani vloggaamaalla
https://youtube.com/shorts/d310AsYI1gU?feature=share4
Kävin tankkaamassa viimeset rahani ja koitin helpottaa oloani vloggaamaalla
https://youtube.com/shorts/d310AsYI1gU?feature=share4
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Käytiin emännän ja pikkujätkän kaa tällä mommilan kyläkaupalla iltamia kattelemassa ja jäätelöt syömässä muutama vko takaperin.
Kotiin tullessa 100m ennen kotipihaa rupes motti röpeltämään viidellä ja portilla kävi enää neljällä
Masennuin pikkasen kun auto on muuten toiminu aika kivasti...
Peruuttelin keksinnön autokatokseen ja jätin sen sinne miettimään tekosiaan pariks-kolmeks viikoks...
Eräänä perjantai-iltana sitten mietin että voisko olla vaan pari tulppaa kuollu, tässä kun oli pientä synnyttämisen tuskaa sillon kun heitin k-jetin menemään ja kävi alkuun vaan neljällä että oisko tulpat saanu sillon eliniän lyhennyksen.
Noh, tulpat tosiaan olin tilannu jo valmiiks aeromotorsilta samalla kun tuli muuutakin osia.
Eipä tarvinnu kauaa vikaa ettiä kun päivänvalo pääsi konehuoneeseen:
Nelosen ja vitosen tulpanjohdot oli aika valmiit
Hetken puntaroin että tilaanko partsilta jotku hyperjohdot, aerolta samaa metritavaraa ku edelliset vai haenko biltemasta siniset narut.
En (vielä) ostanu partsilta kalliita enkä jaksanu ootella että tulis muutakin tilattavaa aerolta, joten hain siniset kaapelit biltsusta ja vaihtelin niihin puolan pään liittimet vanhoista.
Taas rupes saksalainen insinöörityön taidonnäyte käymään niinku kuuluu eli kuudella mukilla
Tarvinnee tilata tohon alilta lämpösuojasukat johtoihin kun en jaksais mitään rumaa lämpösuojapeltiä alkaa tekemään tonne enää
Kotiin tullessa 100m ennen kotipihaa rupes motti röpeltämään viidellä ja portilla kävi enää neljällä
Masennuin pikkasen kun auto on muuten toiminu aika kivasti...
Peruuttelin keksinnön autokatokseen ja jätin sen sinne miettimään tekosiaan pariks-kolmeks viikoks...
Eräänä perjantai-iltana sitten mietin että voisko olla vaan pari tulppaa kuollu, tässä kun oli pientä synnyttämisen tuskaa sillon kun heitin k-jetin menemään ja kävi alkuun vaan neljällä että oisko tulpat saanu sillon eliniän lyhennyksen.
Noh, tulpat tosiaan olin tilannu jo valmiiks aeromotorsilta samalla kun tuli muuutakin osia.
Eipä tarvinnu kauaa vikaa ettiä kun päivänvalo pääsi konehuoneeseen:
Nelosen ja vitosen tulpanjohdot oli aika valmiit
Hetken puntaroin että tilaanko partsilta jotku hyperjohdot, aerolta samaa metritavaraa ku edelliset vai haenko biltemasta siniset narut.
En (vielä) ostanu partsilta kalliita enkä jaksanu ootella että tulis muutakin tilattavaa aerolta, joten hain siniset kaapelit biltsusta ja vaihtelin niihin puolan pään liittimet vanhoista.
Taas rupes saksalainen insinöörityön taidonnäyte käymään niinku kuuluu eli kuudella mukilla
Tarvinnee tilata tohon alilta lämpösuojasukat johtoihin kun en jaksais mitään rumaa lämpösuojapeltiä alkaa tekemään tonne enää
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
No siitä selvis helpommalla
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: pappamallin W124 ylläpitoa ja päivittelyä...
Oli vähän viimetinkaan taas tääkin, mut taas ois vuosi ajoaikaa
2256km tuli vuodessa tälle ajoa, aika vähän loppupeleissä mun mielestä...
Tän kesän ajoja tällä on kyllä kirppu verottanu, sen mittariin on keryny about saman verran kilsoja ku tähänki. Ja volvoki on keränny nyt paljo kilsoja ku laitoin dieselin seisontaan hetkeks
2256km tuli vuodessa tälle ajoa, aika vähän loppupeleissä mun mielestä...
Tän kesän ajoja tällä on kyllä kirppu verottanu, sen mittariin on keryny about saman verran kilsoja ku tähänki. Ja volvoki on keränny nyt paljo kilsoja ku laitoin dieselin seisontaan hetkeks
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests