Elky LM7 twin turbo
Re: Elky LM7 twin turbo
Blazeri on ajossa
Re: Elky LM7 twin turbo
Nyt lomalla kerkesin vihdoin caminolle tehdä jotain. Tempasin tuon moottorin johtosarjan mukana tulleen sulakeboxihirviön kuuseen ja laitoin uuden siromman, missä on vaan ne sulakkeet mitä tarttee. Samalla kytkin launch controllin käyttöön. Eli nappi kertoo kompuutterille, että vaihde on P asennossa. P asennolle voi asettaa omia arvoja, kuten kierrostenrajoittimen. Nyt voi pistää vaihteen ykköselle, napin pohjaan ja kaasun pohjaan. Sitten vaan päästää napin, kun tahtoo viivalta lähteä. Pitää vielä tutkia saako jotenkin tota polttoainetta syötettyä enemmän, kun nythän se rajoitin pätkii bensapuolta. Sais samalla turboihin paremmin vauhtia.
Plussalle täytyy vielä tehdä terminaali missä kohtaa laturin, sulakeboxin ja akulta tulevan päävirtapiuhan liittimet..
https://www.youtube.com/shorts/VfpE4NeDQsQ
Pitää testata vaihde päällä kuinka ylös ton rajottimen voi nostaa. Ja varmaan laittaa lyhyempi katkontaväli, et tulee terävämpi tuosta rajoittajasta
Plussalle täytyy vielä tehdä terminaali missä kohtaa laturin, sulakeboxin ja akulta tulevan päävirtapiuhan liittimet..
https://www.youtube.com/shorts/VfpE4NeDQsQ
Pitää testata vaihde päällä kuinka ylös ton rajottimen voi nostaa. Ja varmaan laittaa lyhyempi katkontaväli, et tulee terävämpi tuosta rajoittajasta
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Elky LM7 twin turbo
Selvitä miten toi on hoidettu maxxecun ohjaimissa.
Mulla ei fordi pätki ollenkaan ainakaan kuulohavainnon perusteella mutta hienosti kerää ahdot kun se launch oli koemielessä asetettu kolmeen tonniin.en o viittiny kokeilla kuin lähtis kun ei oo teräsvetoakseleita.
Olikos niitä mitä ilmaisia kuvapalvelimia nykyään, jos vaikka innostuisin tekeen tosta tuoreimmasta hankinnasta (Cadillac) oman aiheensa.
Mulla ei fordi pätki ollenkaan ainakaan kuulohavainnon perusteella mutta hienosti kerää ahdot kun se launch oli koemielessä asetettu kolmeen tonniin.en o viittiny kokeilla kuin lähtis kun ei oo teräsvetoakseleita.
Olikos niitä mitä ilmaisia kuvapalvelimia nykyään, jos vaikka innostuisin tekeen tosta tuoreimmasta hankinnasta (Cadillac) oman aiheensa.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Elky LM7 twin turbo
Taitaa noissa aftermarket ohjauksissa olla ihan omat parametrinsä launchille, megassa ainakin oli jo valovuosi sitten..
Kuvapankeista en kyl tiiä kun en oo tarvinnu oikeestaan koskaa ite niitä
Kuvapankeista en kyl tiiä kun en oo tarvinnu oikeestaan koskaa ite niitä
Re: Elky LM7 twin turbo
Terminaali plussajohdoille tulostettu ja asennettu
Launchi napille myös tulostin kiinnikkeen vaihdekeppiin
Totesin myös että iac venttiili on tullut tiensäpäähän, ei enää käy tyhjäkäyntiä. Vähän rasvailin ja liikuttelin sitä niin hetken toimi, sitten taas jumiutui. Tilasin uuden rockautosta.
Launchi napille myös tulostin kiinnikkeen vaihdekeppiin
Totesin myös että iac venttiili on tullut tiensäpäähän, ei enää käy tyhjäkäyntiä. Vähän rasvailin ja liikuttelin sitä niin hetken toimi, sitten taas jumiutui. Tilasin uuden rockautosta.
Re: Elky LM7 twin turbo
Schweinhund. wrote:Selvitä miten toi on hoidettu maxxecun ohjaimissa.
Mulla ei fordi pätki ollenkaan ainakaan kuulohavainnon perusteella mutta hienosti kerää ahdot kun se launch oli koemielessä asetettu kolmeen tonniin.en o viittiny kokeilla kuin lähtis kun ei oo teräsvetoakseleita.
Olikos niitä mitä ilmaisia kuvapalvelimia nykyään, jos vaikka innostuisin tekeen tosta tuoreimmasta hankinnasta (Cadillac) oman aiheensa.
Ite oon nyt pidemmän aikaa jo käyttäny kuvapalvelin.fi palvelua.
Ainakin toistaiseksi toiminu kuin vanhan junan vessa
Re: Elky LM7 twin turbo
Alottelin äänenvaimennuksen parantamista, siis että hytissä olis vähän vähempi mökää. Pakoputkethan menee kylkikoteloiden läpi, ja kaijuttaa aika tavalla sieltä kyljen läpi pakoäänet ohjaamoonkin. Tein tollaset pellinpalat, jotka hitsasin noiden pakoputkien ja vaimentajien läpiviennin ympärille. Nyt tuo pakoputken kulkema reitti on siis koteloitu, ettei pääsis niin kovasti kaikumaan.
Hitsattu ja maalattu. Hitsasin ne ainoistaan tuohon korin sisäpintaan ja ulkopintaan vedin liimat saumoihin. Mustaa maalia päälle. Kuskin puoli valmis, appari hitsattu ja liimattu.
Takaseinässä oli jo ohut 2mm bitumi, mut liimaan nyt vielä vaimennusmattoa päälle. Alle 9mm ja sitten vielä niiden päälle noihin isoihin kohtiin 20mm paksua. Luulis että jotain apua on
Tossa keskellä menee tippakouru, et jos takalasi tms vuotaa niin vesi valuu lavalle. Jätin sen avonaiseksi. Meinasin vetästä hytin katosta repaleisen ja puoliksi puuttuvan kattoverhoilun kokonaan veks ja vetää tolla 9mm matolla sen. On jopa siistimpi ja ehkä sekin vähän tappaa ääntä..
Uudet tulpat tuli blazerin pyöränlaakereiden kanssa, tyhjäkäntimoottori tulee varmaa alkuviikosta
Hitsattu ja maalattu. Hitsasin ne ainoistaan tuohon korin sisäpintaan ja ulkopintaan vedin liimat saumoihin. Mustaa maalia päälle. Kuskin puoli valmis, appari hitsattu ja liimattu.
Takaseinässä oli jo ohut 2mm bitumi, mut liimaan nyt vielä vaimennusmattoa päälle. Alle 9mm ja sitten vielä niiden päälle noihin isoihin kohtiin 20mm paksua. Luulis että jotain apua on
Tossa keskellä menee tippakouru, et jos takalasi tms vuotaa niin vesi valuu lavalle. Jätin sen avonaiseksi. Meinasin vetästä hytin katosta repaleisen ja puoliksi puuttuvan kattoverhoilun kokonaan veks ja vetää tolla 9mm matolla sen. On jopa siistimpi ja ehkä sekin vähän tappaa ääntä..
Uudet tulpat tuli blazerin pyöränlaakereiden kanssa, tyhjäkäntimoottori tulee varmaa alkuviikosta
Re: Elky LM7 twin turbo
Molemmin puolin on nyt hitsattu kotelot pakoputkistolle ja putket takasin paikoillaan. Revin hytin katosta repaleisen ja puoliksi puuttuvan kattoverhoilun mäkeen. Löyty samalla hiiren pesä, oli syönyt katossa olleista vaimennusvilloista ison kasan
Liimasin tilalle samaa CTK vaimennusmattoa pari kerrosta. Ei kaunein mutta parempi..
Uusi IAC venttiilikin tuli. Laitoin kiinni ja taas toimii joutokäynti normaalisti
Jonkun verran tuntui, että on nyt hiljaisempi, pitää vielä laittaa loput takaseinän vaimennuslevyt paikoilleen. En tiedä laittaisko jotain kuumankestävää vaimennuslevyä vielä turbojen koteloonkin
Liimasin tilalle samaa CTK vaimennusmattoa pari kerrosta. Ei kaunein mutta parempi..
Uusi IAC venttiilikin tuli. Laitoin kiinni ja taas toimii joutokäynti normaalisti
Jonkun verran tuntui, että on nyt hiljaisempi, pitää vielä laittaa loput takaseinän vaimennuslevyt paikoilleen. En tiedä laittaisko jotain kuumankestävää vaimennuslevyä vielä turbojen koteloonkin
Re: Elky LM7 twin turbo
Kaikki vaimennuslevyt asennettu ja noi hitsatut peltikotelotkin massattu kotelon puolelta. Tulpat vaihdettu jne. Vielä kun öjyt vaihtaa ja taka-akselin ylätukivarsien kiinnityksiä korissa tukevoittaa, niin olis aikalailla valmis kesän ajeluihin Saa nähä auttaako toi kiinnitysten vahvistaminen, tai auttaahan se mutta loppuuko wheel hoppi.. pitäs varmaa ostaa ne säädettävät iskarit taakse
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Elky LM7 twin turbo
sbc350 wrote:Vielä kun öjyt vaihtaa ja taka-akselin ylätukivarsien kiinnityksiä korissa tukevoittaa, niin olis aikalailla valmis kesän ajeluihin Saa nähä auttaako toi kiinnitysten vahvistaminen, tai auttaahan se mutta loppuuko wheel hoppi.. pitäs varmaa ostaa ne säädettävät iskarit taakse
Mä kokeilin malibussa niitä anti-hop-barseja millä pitäis wheel hoppi loppua, mutta ainut minkä ne teki niin lommot kontin pohjaann
Sitten tukevoitin alatukivarsien kiinnitykset runkoon, tein jäykkäriputket ylätukivarsien kiinnikkeisiin, tein ylätukivarsille runkoon säädettävät paikat ja jäykistelin ne kans ja sidoin pisteitä toisiinsa putkikehikolla niin noi lopetti wheel hopin.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 43 guests