Vuosien jälkeen oli sitä tätä ja tota ni aattelin aktivoitua uudelleen projektin osalta, suurin osa on f body club sivuilla, mutta aattelin jos täälläkin alkaisin aktivoitumaan varsinkin ku steppari jossa mulla oli topic meni vähä ohi ku en tajunnut et kuinka aika menikään .
Eli camaro vm -82 eka 3gen ostin 17v joka sattui löytymään Nastolasta jossa itse asun ja käsiinhän se jäi olin tietääkseni toinen omistaja Suomessa nimittäin auto tuli Sveitistä ja suoraan sanottuna ruoste vapaa tarviko 1 hitsaus paikka tehdä että aikanaan sai leimalle.
Auto oli orggis 305/350/10bolt versio levyjarruilla joka nurkassasa, mikä helpotti aikanaan saamaan weiand 177 pikku blowerin leimalle, auto on nähnyt monia tuhoja vuosien varrella niitä voi etsiä Nastola Cruising videoista siellä se aina tuhoutu .
Vuosien jälkeen kun pääsin rakentelee tätä (välissä steppari, häät, taloremontti ja yks chevy vani) ni pistin tilaukseen 383 stroker sarjan koska olisi pitänyt tilata muutenkin alakerta joten stroker sarja tuntu vaan järkevältä,,, ja 10kk odottelun jälkeen sarja tuli kuin tulikin minulle ja aloitin kokoamaan uutta combinaatiota mikä nyt on jo short block kombinaatiossa tällä hetkellä.
Auto itsessään odottaa että lumet sulaa että saa koneen asennettua paikoilleen plus muut pikku kivat, mistä vasta kerron kun pääsen sinne asti
-82 blower camaro
-82 blower camaro
Last edited by Apuva on Sat Feb 26, 2022 7:31 pm, edited 1 time in total.
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
sen verta että alunperin tämä camaro oli comp cams xe268h laahurinokalla joka toimi yllättävän hyvin ja pitkään mutta päivitin rulla nokalle comp cams 276hr mikä tarkoitettu pikkublower tai pienille ilokaasuille.
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
Mukavaa että laitat tästäkin tarinaa
Re: -82 blower camaro
Camaron raato saatu lumikasan alta talliin ja ensitöikseen alotin hommalla jota jo vuosia miettiny aina joka kerta kun kone nostettu pois että siistisi vähän konehuonetta uudella maalipinnalla ja nyt sen tein vihdoin ja viimein .
Paria osaa vielä odotellessa että matkahuolto tuo niin pääsee nostelee konetta paikoilleen.
Paria osaa vielä odotellessa että matkahuolto tuo niin pääsee nostelee konetta paikoilleen.
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
eli eli tästä lähdettiin auton konehuone oli paskaisen harmaa joka oli myös auton alkuperäisväri
Ja vähän kilikalia ku näytti ni konehuoneen olemus muuttui täysin ja tulevaisuutta ajatellen kun auton maalaan puolihimmeä musta konehuone sopii väriin kuin väriin
samalla väsäsin radion paikalle pienen telineen koneen mittaristoille jotka olivat ennen konepellissä kiinni, mutta tulen sitä muokkaamaan ni samalla toin nämä auton sisälle
samalla rupesin vähä miettimään että kuinkahan vanha sulanut rengas mahtaa 3 vuoden oloilun jälkeen saada pois
Ja vähän kilikalia ku näytti ni konehuoneen olemus muuttui täysin ja tulevaisuutta ajatellen kun auton maalaan puolihimmeä musta konehuone sopii väriin kuin väriin
samalla väsäsin radion paikalle pienen telineen koneen mittaristoille jotka olivat ennen konepellissä kiinni, mutta tulen sitä muokkaamaan ni samalla toin nämä auton sisälle
samalla rupesin vähä miettimään että kuinkahan vanha sulanut rengas mahtaa 3 vuoden oloilun jälkeen saada pois
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
tänään nostelin moottorin paikoilleen ja rupesin kiinnitelee kiinni kunnes katoin että mikäs pitkä pultti täällä laatikossa on ja sitte sen tajusin....
öljypumpun akselin perkele unohtunu kokonaan koneesta parin kovaan ääneen sanotun ärräpään jälkee kone ylös taas ja akseli paikoilleen.
kone istuu nyt konehuoneessa, mutta muutan en juuri kerenny tekemään, mutta pääsiäinen tulossa ni kerkee askaroimaan.
öljypumpun akselin perkele unohtunu kokonaan koneesta parin kovaan ääneen sanotun ärräpään jälkee kone ylös taas ja akseli paikoilleen.
kone istuu nyt konehuoneessa, mutta muutan en juuri kerenny tekemään, mutta pääsiäinen tulossa ni kerkee askaroimaan.
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
Nyt en kuvia nappaillu koska mitään suurempaa ja erikoista ei oo tapahtunut, mutta hetken tauon jälkeen pääsin taas talliin tekemään kaikkea sitä pikkuhommaa mikä vie aina kaikista eniten aikaa.
Loput pultit kiinni lootasta turbiinista ja moottoriöljyn lauhduttimen putket kiinni kun auton ylös tunkkasin.
Yläkerrasta bloweria paikoillee ja kaikkea muuta että startti mahdollisesti onnistuisi.
Paria pikkuliitintä vailla että pääsis pyörittelee öljynpaineet mosaa ja sitten starttailemaan.
Kyllä se tästä
Loput pultit kiinni lootasta turbiinista ja moottoriöljyn lauhduttimen putket kiinni kun auton ylös tunkkasin.
Yläkerrasta bloweria paikoillee ja kaikkea muuta että startti mahdollisesti onnistuisi.
Paria pikkuliitintä vailla että pääsis pyörittelee öljynpaineet mosaa ja sitten starttailemaan.
Kyllä se tästä
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
Starttivideoo odotellassa
Re: -82 blower camaro
sellainen ilmestyy kunhan saan uuden startin tämä nykyinen kiinan ihme pikkustartti jotai myös helposti "tehostartiksi" luullaan on niin laiska että ennakot max 5 astetta tyhjäkäynnillä että jaksaa pyörittää...
uus tilattu ja nyt tänään saatu pitää asennella täs lähiaikoina paikoilleen että pääsee säätelee ennakkoja kuten kuuluu
uus tilattu ja nyt tänään saatu pitää asennella täs lähiaikoina paikoilleen että pääsee säätelee ennakkoja kuten kuuluu
Syömällä rypyt suoristuu
Re: -82 blower camaro
uutta starttia tapeltu paikoilleen ja nimenomaan tapeltu meinaan olla ahdas tuo 3gen ja varsinkin pitkillä peltisarjoilla kun tuo uus startti oli karvan isompi kuin vanha kiinan ihme.
noh saatu paikoilleen mutta ottaa kiinni peltisarjaan pitää ajella nosturille että pääsee primääriä hakkaamaan montulle että saa tilaa lämmön eristeille.
tuota eristettä käytetään scanian linja-autoissa myös ehkä muissakin ja on todella tehokasta torjumaan lämpöä mutta nyt ei mahtunut olemaan välissä...
noh sain sentään mittarit paikoilleen en tosin vielä valoja virittänyt kun tulee vielä seossuhde mittari ja vesimetsku ruiskun paneeli sisälle viimeistelen sitten, ajattelin hakea ensin leiman
noh saatu paikoilleen mutta ottaa kiinni peltisarjaan pitää ajella nosturille että pääsee primääriä hakkaamaan montulle että saa tilaa lämmön eristeille.
tuota eristettä käytetään scanian linja-autoissa myös ehkä muissakin ja on todella tehokasta torjumaan lämpöä mutta nyt ei mahtunut olemaan välissä...
noh sain sentään mittarit paikoilleen en tosin vielä valoja virittänyt kun tulee vielä seossuhde mittari ja vesimetsku ruiskun paneeli sisälle viimeistelen sitten, ajattelin hakea ensin leiman
Syömällä rypyt suoristuu
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests