Ja sitte etanolia menee enempi sekä talvella ei oikeen toimi ilman bensaa seassa. Aika nopsaa tuli mullekki olo ettei Falconia kannata ees kokeilla viinalla, ehkä seoksella mutta ei oo kiinnostanu nähä niin paljoa vaivaa. Melkeen tärkeempää on että saa suoraan bensaa aina asemalta.
Kattelin kans diisselin hintapolitiikkaa mutta silti on vielä järkevämpää sillä ajella vaikka hintaki nousis, pakuksi laitto on kans vähän kysymysmerkki vielä. Silläki säästäis.
Talli on kyllä siisti ja hyvä että Blazeenki pääsi jotain tekemään
S-10 '88 Blazer 4x4
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ihan hyvin toi kyl pelaa etanolilla talvella, eikä se oikeestaan kuluta kauheesti enempää kun kesälläkään. Yhdeksän vuottahan mä oon sillä ajanu etanolilla, poislukien norjan reissut, kun sieltä ei etanolia saa. Noh kesällä taas daxi kulkee niin säästyy polttoaineissa
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Rakennat jompaan kumpaan puu tai hiilikaasuttimen niin taas on halvempaa ajoa.
Semmonen on just hyvä jos ajaa aina sitä samaa työmatkaa ni rutiinit tulee aika äkkiä tutuiksi.
Ei kyllä naurata nää nykyset polttoainehinnat sit yhtään.
17m hörppii etanolia noin 15 ltr sadalle.no se onkin pääasiassa leikkikäytössä.
C10 kulutus on kerran mitattu ja syö noin 36 kg puuta sadalle.
Saas nähdä paljon vie nyt ku isolohko muutti pellin alle.
Semmonen on just hyvä jos ajaa aina sitä samaa työmatkaa ni rutiinit tulee aika äkkiä tutuiksi.
Ei kyllä naurata nää nykyset polttoainehinnat sit yhtään.
17m hörppii etanolia noin 15 ltr sadalle.no se onkin pääasiassa leikkikäytössä.
C10 kulutus on kerran mitattu ja syö noin 36 kg puuta sadalle.
Saas nähdä paljon vie nyt ku isolohko muutti pellin alle.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Blazeri vie ton saman 15L/100 +- 1L. Heh joo tossa kans mietin puukaasua, mut viiteen kun menee töihin nii ei jäis enää töiden ulkopuolella muuhun aikaa kun lämmitellä häköpönttöä
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tossa kun illalla tankkaan kaasuttimen ja lasken lauhteet ym normijutut niin se on aamulla alle viis minuuttia ku saa pistää vaihdekepin d asentoon.
Tästä ku esim lähden käymään lahen motonetissa tai Kärkkäisellä niin ei mun tarvi koskee laitteistoon tai availla mitään kansia siinä välissä.
Et yllättävän pienellä toiminnalla pystyy ajelee.
Toki siihen polttoaineen tekoon menee oma aikansa joka vuosi.
Vähän sama ku puulämmitys vs öljy tai sähkö.
Yks harrastajafrendi kun sai volvonsa pelaa puulla niin ei oo sen jälkeen bensaa käyttäny yhtään ja ihan aktiivisesti käy työkeikoilla ym.
Tää nyt vaan nopeana tietoiskuna.
Ja ihan oikeasti suomesta löytyy mm hiilikaasutin skootteri.
Nimittäin pieneen koneeseen on järkevämpi tehdä hiilellä toimiva laitteisto.poikkea kesällä koeajolla.
Tästä ku esim lähden käymään lahen motonetissa tai Kärkkäisellä niin ei mun tarvi koskee laitteistoon tai availla mitään kansia siinä välissä.
Et yllättävän pienellä toiminnalla pystyy ajelee.
Toki siihen polttoaineen tekoon menee oma aikansa joka vuosi.
Vähän sama ku puulämmitys vs öljy tai sähkö.
Yks harrastajafrendi kun sai volvonsa pelaa puulla niin ei oo sen jälkeen bensaa käyttäny yhtään ja ihan aktiivisesti käy työkeikoilla ym.
Tää nyt vaan nopeana tietoiskuna.
Ja ihan oikeasti suomesta löytyy mm hiilikaasutin skootteri.
Nimittäin pieneen koneeseen on järkevämpi tehdä hiilellä toimiva laitteisto.poikkea kesällä koeajolla.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Okei aika hyvin! En tosiaan ole hirveen tarkasti noihin perehtyny.
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ite kans luullu että siihen hiilen kanssa touhuumiseen menee aina aamulla se 30 min ennenku tarttee haaveillakkaan liikkumisesta
Ku ois pikkasen lisää aikaa ja pikkasen paksummalla budjetti, niin tekisin ihan mielenkiinnosta puukaasuttimella liikkuvan värkin ihan vaan testimielessä...
Ku ois pikkasen lisää aikaa ja pikkasen paksummalla budjetti, niin tekisin ihan mielenkiinnosta puukaasuttimella liikkuvan värkin ihan vaan testimielessä...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ihan rohkeasti mukaan toimintaan.
Kaikkia asiasta kiinnostuneista kyllä neuvotaan ja autetaan.
Puukaasuautoilu on silleen melko harvojen laji et mitään valmiita ratkaisuja ei juuri ole saatavilla eli itse pitää tehdä laitteisto ja polttoaineen tuotanto.
Mut on sit kyllä upea hetki ku saa eka kerran moottorin käymään.
Ja sit siinä vaiheessa ei tietty voi luovuttaa vaikka kuin tulee toimintahäiriöö ja muuta vastustusta.jossaim vaiheessa se alkaa pelamaan ihan jees ja oppii sen toiminnan.
Makeeta vetää vaikka sellanen 300 km päiväreissu ilman ongelmia.
Mulla on muuten yksi ihan toimiva puukaasutin joutilaana.
Mitoitettu noin 5-6 ltr moottorille.
Sit se mitä löytyy.netistä tietoa ei korreloi välttämättä mitenkään todellisuuden kanssa.
Esim ne jutut ettei käy tyhjää alle 1000 rpm tai laitteisto on 300 asteinen pinnaltaan...
Mun letukka käy vaikka 500 tyhjää ja pannun kylkeen voi laittaa paljaan käden suoraan ajon jälkeen.
Kaikkia asiasta kiinnostuneista kyllä neuvotaan ja autetaan.
Puukaasuautoilu on silleen melko harvojen laji et mitään valmiita ratkaisuja ei juuri ole saatavilla eli itse pitää tehdä laitteisto ja polttoaineen tuotanto.
Mut on sit kyllä upea hetki ku saa eka kerran moottorin käymään.
Ja sit siinä vaiheessa ei tietty voi luovuttaa vaikka kuin tulee toimintahäiriöö ja muuta vastustusta.jossaim vaiheessa se alkaa pelamaan ihan jees ja oppii sen toiminnan.
Makeeta vetää vaikka sellanen 300 km päiväreissu ilman ongelmia.
Mulla on muuten yksi ihan toimiva puukaasutin joutilaana.
Mitoitettu noin 5-6 ltr moottorille.
Sit se mitä löytyy.netistä tietoa ei korreloi välttämättä mitenkään todellisuuden kanssa.
Esim ne jutut ettei käy tyhjää alle 1000 rpm tai laitteisto on 300 asteinen pinnaltaan...
Mun letukka käy vaikka 500 tyhjää ja pannun kylkeen voi laittaa paljaan käden suoraan ajon jälkeen.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ihan uutta tietoa mulle päivittäisessä ajossa olevat puukaasuautot! Laita kuvia miten pieniä laitteet nykyään on vaikken aiokaan projektiin ryhtyä. Sbc:lle oliskohan poistotavaroissa ollut mitään mulle hyödyllistä? Myöhäistä kysyä nyt.. hymiön lisääminen tähän ei näköjään onnistu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
On mulla sulle kolme pakosarjan tiivistettä otettuna talteen
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests