Noniin, kun kaikkea muuta tulee tehtyä kuin turbo w124:sta taikka malibua, niin laittelen tämmösen yleisen turina/turaustopicin pystyyn kun tulee tehtyä muitakin remontteja
Alotellaan nyt vaikka ekaks käyttiksen eli E91 puimurin iskari/jousiremontista...
Oli joku joskus asentanut H&R alustan tähän ja se alkoin näyttämään kuolleentumisen merkkejä, talvirenkaat ku laitto alle niin rupes edessä kaaret rapisemaan
Alta löyty madallusjousien kaverina auton orkkis iskarit
Tilailin aeromotorsilta ja autodocista kamppeet, konin str-t iskareiksi ja eibach pro-kit jouset -30/25 madalluksella.
Etusista ei tullut näemmä kuvaa otettua, mutta saman väristä herkkua siis sinnekkin. Tietenkin tuli kaikki uudet ala- ja yläpään kumit taakse, uudet yläpäänkumit/laakerit eteen, uudet pohjaanlyötikumit ja varren suojat myös.
Vanhat olikin aika valmiita.
Näillä
rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset + VOLVO 960 ja KIRPPU
Last edited by rallikuski on Thu Jul 06, 2023 8:40 am, edited 1 time in total.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Sitten kävin kelkan kimppuun kun lumetkin näytti tulevan maahan, vaikkei vielä ajokelejä lappiin(kaan) kunnolla lykänny.
Viime vuoden reissuilla tuli outoa puutumista kelkkaan eikä se enää jaksanut kiertää kunnolla. Aina kun kytkimestä vähensi painoja niin pikkasen parani, mutta jotain jännää siellä silti tapahtu kun aina vaan paheni vetojen puute.
Vahingossa osu silmään, että yks ahtoletkun klemmari oli jossain muualla kun pitäisi olla
Oli vissiin kiireessä jäänyt kirimättä niin pelasi pari reissua ihan ok mutta sitten oli karannut paikoiltaan ja vuoti ahdot tästä pihalle, ei kumma että vetoja uupui.
Kelkka myös poltteli mittariston/takavalon sulaketta, ja samasta takavalon karvasta meni sähköt myös jälkiasennetulle roll-over venttiilille mikä sulkee öljytankin huohotuksen jos kelkka sammuu hätäseissistä. Oli siis ikävä vaiva kun aina kun sulake paloi niin pelit seis.
Siihen löytyi vika pakoputken suojapellin luota, samaan johtoon mistä menee virta takavalolle yhtyy myös diagniostiikka liitimen virta ja sieltähän se sitä ropsi maihin.
Jospa seuraava reissu menis ilman suurempia murheita ja suksettomia jälkiä ajellen
Viime vuoden reissuilla tuli outoa puutumista kelkkaan eikä se enää jaksanut kiertää kunnolla. Aina kun kytkimestä vähensi painoja niin pikkasen parani, mutta jotain jännää siellä silti tapahtu kun aina vaan paheni vetojen puute.
Vahingossa osu silmään, että yks ahtoletkun klemmari oli jossain muualla kun pitäisi olla
Oli vissiin kiireessä jäänyt kirimättä niin pelasi pari reissua ihan ok mutta sitten oli karannut paikoiltaan ja vuoti ahdot tästä pihalle, ei kumma että vetoja uupui.
Kelkka myös poltteli mittariston/takavalon sulaketta, ja samasta takavalon karvasta meni sähköt myös jälkiasennetulle roll-over venttiilille mikä sulkee öljytankin huohotuksen jos kelkka sammuu hätäseissistä. Oli siis ikävä vaiva kun aina kun sulake paloi niin pelit seis.
Siihen löytyi vika pakoputken suojapellin luota, samaan johtoon mistä menee virta takavalolle yhtyy myös diagniostiikka liitimen virta ja sieltähän se sitä ropsi maihin.
Jospa seuraava reissu menis ilman suurempia murheita ja suksettomia jälkiä ajellen
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Emännän käyttismersuun remonttia
Olin kuukausikaupalla jo lykännyt tämän remontin aloitusta ihan vaan koska ihan p*ska homma... Vuodot senkun suureni niin oli lopulta pakko ottaa työnalle.
Eli moottoriöljyä ja jäähynestettä vuoti ihan reippaasti koneen alle.
Vuodot paikallistui M104 koneen "vakiopaikkoihin", eli öljyvuodot öljyjäähylle/öljynsuodattimen jalkaan, jakopään yläkoppaan ja venakopan takapäähän sekä jäähynestevuodot lämppärin kennon lähtöön kannen takapäässä ja vesipumpulle.
Märkää on
Öljyjäähyn o-rengas oli muuttunut muoviksi.
Uutta paikkaansa:
Pitää koittaa saada tää remontti vkonlopun aikana viimeistään takas kasaan, puuttuu vielä imusarjan takasin laitto ja venakopan tiivistys.
Olin kuukausikaupalla jo lykännyt tämän remontin aloitusta ihan vaan koska ihan p*ska homma... Vuodot senkun suureni niin oli lopulta pakko ottaa työnalle.
Eli moottoriöljyä ja jäähynestettä vuoti ihan reippaasti koneen alle.
Vuodot paikallistui M104 koneen "vakiopaikkoihin", eli öljyvuodot öljyjäähylle/öljynsuodattimen jalkaan, jakopään yläkoppaan ja venakopan takapäähän sekä jäähynestevuodot lämppärin kennon lähtöön kannen takapäässä ja vesipumpulle.
Märkää on
Öljyjäähyn o-rengas oli muuttunut muoviksi.
Uutta paikkaansa:
Pitää koittaa saada tää remontti vkonlopun aikana viimeistään takas kasaan, puuttuu vielä imusarjan takasin laitto ja venakopan tiivistys.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Eilen käyty starttailemassa, ihan ei ykkösellä onnannu
Eka startti: https://youtu.be/dZvas_Y9S2c
Uus yritys: https://youtu.be/aIzz4PXteHw
Käyttelin koneen lämpimäksi ja edelliset vuotopaikat tuntu pysyvän kuivina, mutta vesiletku kannesta termarikotelolle rupes vuotamaan kun termari aukes... Pitää tänään mennä vielä tutkimaan asiaa ja jos vaikka sais paikattua sen ja otettua auton ajoon
Eka startti: https://youtu.be/dZvas_Y9S2c
Uus yritys: https://youtu.be/aIzz4PXteHw
Käyttelin koneen lämpimäksi ja edelliset vuotopaikat tuntu pysyvän kuivina, mutta vesiletku kannesta termarikotelolle rupes vuotamaan kun termari aukes... Pitää tänään mennä vielä tutkimaan asiaa ja jos vaikka sais paikattua sen ja otettua auton ajoon
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Taas ois vietetty "laatuaikaa" käyttisrakkineiden parissa... Tällä kertaa oli vuorossa BMW:n pyöränlaakeriremontti part1, eli oikean puolen takapyöränlaakerin vaihto.
Kaikki oli ihan kivasti kiinni: napamutteri jumissa, vetari jumissa navassa, laakeri tautisen kovaa pesässä yms... ohjeaika 3h..? Oma suoritus 5h
Vähäsen jännitti että miten pelaa tarvikelaakeri kun laakerissa on abs anturin magneetit ja kaikki pelotteli ettei tuu toimimaan tarvikelaakereilla ollenkaan, mutta niin vain (ainakin toistaiseksi) pelaa
Auto hiljeni puolella motarivaudissa, eli diaknoosi ainakin oli oikea. Pitänee jatkaa remonttia toisen takalaakerin ja etulaakereiden vaihdolla kunhan taas aikaa liikenee. Osat on sentään valmiina ettei tartte niitä tällä kertaa ootella.
Kaikki oli ihan kivasti kiinni: napamutteri jumissa, vetari jumissa navassa, laakeri tautisen kovaa pesässä yms... ohjeaika 3h..? Oma suoritus 5h
Vähäsen jännitti että miten pelaa tarvikelaakeri kun laakerissa on abs anturin magneetit ja kaikki pelotteli ettei tuu toimimaan tarvikelaakereilla ollenkaan, mutta niin vain (ainakin toistaiseksi) pelaa
Auto hiljeni puolella motarivaudissa, eli diaknoosi ainakin oli oikea. Pitänee jatkaa remonttia toisen takalaakerin ja etulaakereiden vaihdolla kunhan taas aikaa liikenee. Osat on sentään valmiina ettei tartte niitä tällä kertaa ootella.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Harvoin nää hommat menee ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
sbc350 wrote:Harvoin nää hommat menee ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä
Totta... Koittanu nykyään aina varsinkin näitten käyttökikkareiden kanssa varata vähän enemmän aikaa remonttiin ja asennoitua siten että kaikki on kii/jumissa/ei oo tilaa/muuten vaan hankalaa.
"Tämän kaltaisissa remonteissa kannattaa sekä aikataulu että budjetti kertoa kolmella"
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Kävin terapiaturailemassa työmaalla.
Oli tarkotus vaihdella pyöränlaakeri kuskin puolelle taakse, mutta pakoputki lahosi pikkasen käteen kiinnikkeineen/klemmareineen niin oli hyvä tekosyy tehdä se uusiksi kolmen tuuman rööristä ilman vaimentimia ja niinpä laakerihommat jäi seuraavaan kertaan.
Onneksi laakeri ei oo niin akuutti, lähinnä varoiksi vaihto kun toiselta puolen meni jo niin tää varmasti menee kans kohta.
Mutta asiaan!
Vanha jäte lattialla:
Uutta sovittelussa:
Semmonen siitä tuli. Laittelin hienon ruostumattoman pakoputkenpäänkin niin saa pieni sisäinen bemarih*mo tyydytyksen siitä
Laittelin kaikki kiinni orkkis kiinnikkeisiin niin tuli tukevakin, ei heilu eikä kolise vaikka taka-akselin/takakelkan/vetoakselin luona onkin tosi ahdasta.
Sain myös tosi hyvin putken kiinni pohjaan ettei roiku rumasti ja epäkäytännöllisesti alhaalla. Alin kohta on taka-akselin luona ja siinä putki on 8mm alempana kuin perä/tukivarret.
Äänetkin on tosi sivistyneet vielä, sisälle yli 50km/h vauhdissa ei muutosta edes kuule, eikä mitkään mahottomat röpötykset oo muutenkaan. DPF tuntus vaimentavan aika paljon ääntä näissä...
Orkkis takavaimennin paino varmaan 25kg btw
Oli tarkotus vaihdella pyöränlaakeri kuskin puolelle taakse, mutta pakoputki lahosi pikkasen käteen kiinnikkeineen/klemmareineen niin oli hyvä tekosyy tehdä se uusiksi kolmen tuuman rööristä ilman vaimentimia ja niinpä laakerihommat jäi seuraavaan kertaan.
Onneksi laakeri ei oo niin akuutti, lähinnä varoiksi vaihto kun toiselta puolen meni jo niin tää varmasti menee kans kohta.
Mutta asiaan!
Vanha jäte lattialla:
Uutta sovittelussa:
Semmonen siitä tuli. Laittelin hienon ruostumattoman pakoputkenpäänkin niin saa pieni sisäinen bemarih*mo tyydytyksen siitä
Laittelin kaikki kiinni orkkis kiinnikkeisiin niin tuli tukevakin, ei heilu eikä kolise vaikka taka-akselin/takakelkan/vetoakselin luona onkin tosi ahdasta.
Sain myös tosi hyvin putken kiinni pohjaan ettei roiku rumasti ja epäkäytännöllisesti alhaalla. Alin kohta on taka-akselin luona ja siinä putki on 8mm alempana kuin perä/tukivarret.
Äänetkin on tosi sivistyneet vielä, sisälle yli 50km/h vauhdissa ei muutosta edes kuule, eikä mitkään mahottomat röpötykset oo muutenkaan. DPF tuntus vaimentavan aika paljon ääntä näissä...
Orkkis takavaimennin paino varmaan 25kg btw
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Vaihtelin leiman jälkeen bemariin vuotavia tiivisteitä ehjiin öljyntasoanturille, öljytikulle ja ö-suodatinjalalle...
Sitten vaihtelin eteenkin pyöränlaakerit, ei vielä ollut leimalla väljää, mutta pitivät jo aika veemäisen "kohinan" ajossa...
Viime syksynä ja nyt keväällä kasailin kaverille konetta valiantin keulille... "Perus" 318->390 stroukki, vähän nokkaa ja alukantta yms. Resepti mietitty yhdessä "rahottajan" kanssa, kasaus/sovitukset mun käsialaa, visuaalinen puoli "rahoittajan" tuotosta
Sitten vaihtelin eteenkin pyöränlaakerit, ei vielä ollut leimalla väljää, mutta pitivät jo aika veemäisen "kohinan" ajossa...
Viime syksynä ja nyt keväällä kasailin kaverille konetta valiantin keulille... "Perus" 318->390 stroukki, vähän nokkaa ja alukantta yms. Resepti mietitty yhdessä "rahottajan" kanssa, kasaus/sovitukset mun käsialaa, visuaalinen puoli "rahoittajan" tuotosta
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: rallikuskin sekalaiset turaukset ja rötäykset
Siisti motti
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 34 guests