Ford Falcon STW '69
Re: Ford Falcon STW '69
Dinitrollin annitrollia on kehuttu olevan parhaasta päästä noista muunnoskamoista
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihtelu viis virkistää..
Mulla olis käyttiksen virassa hitsattu ja maalattu
Kutos el camino mallia 1980.
Voisin vaihtaa sen falconiin.
Mulla olis käyttiksen virassa hitsattu ja maalattu
Kutos el camino mallia 1980.
Voisin vaihtaa sen falconiin.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Jos mää vaihan ni kyllä laitan sen verran uudemman että halutessani en rassaa yhtään enää autoja ikinä. Tosin se tuskin tulee ikinä toteutumaan, aina kai jotain helpompi tehä ite ja huonolla tuurilla enempi. Pitää funtsia, on tässä vehkeessä kumminki nii paljo tehty ite että se on oma juttusa vaikka aika hyvin pitäs olla kaikki tehty. Toistaseksi ainaki mieli rauhottu ku ei perä grenadoi itteesä nyt, tais lomastressi vähän karata itellä. Mutta Caminon taian passata, vaikka varmasti tuolleen tehtynä aika hyvä peli!
Toki jos oli jotain vaihtoa mielessä jo, niin kerro mielenkiinnosta mitä/miten olit ajatellu? Vaikka YV:llä.
Toki jos oli jotain vaihtoa mielessä jo, niin kerro mielenkiinnosta mitä/miten olit ajatellu? Vaikka YV:llä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Vaihoin takaristikon ja öljyt moottoriin. Ristikko onneks vaihtu ihan auton alla, ku otin yoken pois lootasta ni tuliki öljyä sen verran että en kehannu rassata sen kanssa. Eka meinasinki naputella alla irti ku tuskin tuo 6 vuotta on tuossa nii tiukkaa ruostuttanu.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Huoltohommia, vanhoja viime syksysiä pensselimassoja pois, uus maali alle ja meni sitte aika paljo massaa ku laittelin koko sisälokarit ja ulkolokarit eestä ja takaa pyöränkaaret + siitä taaksepäin. Pensselipaskat oli kuivanu laatoiksi ja lähti puukolla ihan keposeen irti. Jospa tämä kestäs vähä paremmin, teräsharjalla puhistin aika hyvin paskat mutta massaan jäi väkisellä hiekan värinen kerros mutta pitäs irtopaskat olla irti. En käyttäny ruosteaineita ja jätin noi korjaushommat muutenki ens kesäksi. Kolme reikääki oli, kuvan reikä (helma oli sisältä siisti, niinku uus + kotelosuoja) ja toisella puolella samassa kohti mutta sisempänä eli meni vaan hyttiin ja tein siihen ärsyttävän pienen paikan. Sitte oli yks samalla puolella tuossa kylen välissä. Vähän oli ruostetta parissa kohtaa mutta en ees hokannu puukolla kokeilla. Puhistin, maalasin ja massa päälle.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Sitä pientä kolahusta metästäessä on vaihettu nyt moottorin kumityynyt ja apusimpukkaan puslat. Hitto ku en tiiä onko ne "pallonivelen" näköset simpukat vaan aftermarket malleja ja noi helalliset orkkiksia? Ainaki omassa oli FoMoCon logo siellä varressa. Ehkä ens kerralle vois selvittää ja kokeilla semmosta eri mallista, kesti toki nuoki 2014 vuodesta tähän päivään. Tilasin kans saman näkösen simpukan, mutta vissiin '66 manuaali ja '67-'69 tehostettu on sen verta erilainen että etupään pusla on 1mm pitempi eikä mene pohjaan asti (sekä puslan ulkohalkasija 2-3mm pienempi) ja sen takia myös varren kulma vähä jyrkempi. Muuten ois toiminu mutta ei yltäny mutteri kierteelle tarpeeksi että sais kunnolla kiinni sekä lukitussokan sinne.
Kumityynyt oli kans jo vähä irronnu, ei vissiin moottori kumminkaa heilunu vielä mutta järkevää vaihtaa, kokonaishintaan 36e ei pahan hintanen projekti.
Ja vielä siellä joku ääntää, ehkä se löytyy joskus. Liekkö joku tukivarsissa tai epätodennäkösesti kallistuksenvakaajan päätykumit. Tai jotai muuta. Selvinnee joskus mutta nyt ainaki pysyy moottori konehuoneessa eikä oo 2-3cm heilumista renkaissa välyksen takia. Kuskinpuolen pallonivelissä oli hitusen tunnistettavissa että tarvinnee neki vaihtaa joskus tulevaisuudessa.
Tuossa noi simpukat mitä oli, eron huomaa kyllä ku vähän vertailee.
Toivottavasti toi MOOGin pusla on vähä uudempi ku 1962. TRW etupusla oli copyrights 1995. Tuli kans eka väärinpakattu TRW:n pusla ja tota Moogin puslaa piti odottaa kans vuorokausi ennenku sai oikeen, hyvin toimittaja kyllä hoiti asian ja hyvä palvelu on ollu siellä. Enköhän tulevaisuudessaki tilaile sieltä, Konekorjaamo Marjakankaalta. Terveiset vaa jos sattuu lukemaan.
Takapuslaa piti vähän enempi runnoa että lähti ja oli vähän työmaata sahaillla reunat ohuiksi että sai molemmista sisäreiän vähän pienemmäksi mutta ihan normaali homma onneks oli.
Siinä valmis tuote menossa alle, katoin vielä aurauksen ja pitää käyä ens lauantaina vielä tarkistamassa ku on ajellu vähäsen aikaa.
Kumityynyt oli kans jo vähä irronnu, ei vissiin moottori kumminkaa heilunu vielä mutta järkevää vaihtaa, kokonaishintaan 36e ei pahan hintanen projekti.
Ja vielä siellä joku ääntää, ehkä se löytyy joskus. Liekkö joku tukivarsissa tai epätodennäkösesti kallistuksenvakaajan päätykumit. Tai jotai muuta. Selvinnee joskus mutta nyt ainaki pysyy moottori konehuoneessa eikä oo 2-3cm heilumista renkaissa välyksen takia. Kuskinpuolen pallonivelissä oli hitusen tunnistettavissa että tarvinnee neki vaihtaa joskus tulevaisuudessa.
Tuossa noi simpukat mitä oli, eron huomaa kyllä ku vähän vertailee.
Toivottavasti toi MOOGin pusla on vähä uudempi ku 1962. TRW etupusla oli copyrights 1995. Tuli kans eka väärinpakattu TRW:n pusla ja tota Moogin puslaa piti odottaa kans vuorokausi ennenku sai oikeen, hyvin toimittaja kyllä hoiti asian ja hyvä palvelu on ollu siellä. Enköhän tulevaisuudessaki tilaile sieltä, Konekorjaamo Marjakankaalta. Terveiset vaa jos sattuu lukemaan.
Takapuslaa piti vähän enempi runnoa että lähti ja oli vähän työmaata sahaillla reunat ohuiksi että sai molemmista sisäreiän vähän pienemmäksi mutta ihan normaali homma onneks oli.
Siinä valmis tuote menossa alle, katoin vielä aurauksen ja pitää käyä ens lauantaina vielä tarkistamassa ku on ajellu vähäsen aikaa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tässä kevyt 18 päivän työputki, ajattelin rentoutua perjantaipekkasella mutta meniki tallissa 8h ja koko päivänä 20h menossa. Ei ihan 3 päivässä kerkee ajella ihteesä alas pois siitä työmoodista mutta tulipahan vitutusressipaskarassuiden sijasta välillä kiva-rassuita tehtyä.
Kesällä ostin nuo AutoMeterin Oldy Thyme nesteenlämpö- ja öljynpainemittarit. Hannullahan toi ö-painemittari rodissa näytti mitä sattuu, otti mun mittarin ja pisti takas ton omasa. Tuurilla mulla sitte onneks molemmat näytti oikein, adapteria piti kaivella tallin nurkista ja vanha bensanpaineen jatkoletku meni ö-paineanturille. Ei tuo 1/8 NPT -kierre kai oo ihan sama, tai jotain ku kirraa vasta pohjassa tuo hydypuolen liitin ja niihin adaptereihin tuo anturin sama kierre ei mee ku pari kierrettä. Onneksi löyty siihen väliin tuo adapteri kans eli anturi - se adapteri - jatkomuhvi - letku tuli tuohon ja ne meni ihan ok, muhvi oli kyllä kans semmonen että kirras letkun vasta kierteen lopussa ja sama lohkon päähän. Anturi itessään otti kiinni öljynsuodattimen jalkaan ni ei saanu suoraan, mutkaa ei oikeen saa ku on tuolla kannen, suodattimenjalan ja jakopäänkopan välissä ja joku pellinpalanen, joku letku/putkikiinnikekki vielä eessä. Mutta teippasin nuo rumaksi niin jospa se pitää sitä 50-60psi tuossa, mietin jo että liima ois kyllä vähän kauniimpi ollu ja ehkä jetimmin kiinni ku kuivaa mutta jos tuo pitää ni saa olla, saa ne liimattuaki helposti ku ei öljyä nii paljoo oo tuossa. Puhistaa vaa tinukalla ja topsilla kierteet.
Laiskana kans en ostanu 6-päkkiä tuota kangasteippiä vaan pistin normi hyvällä sähköteipillä ton uuden piuhanipun ja vielä rumasti erilleen Standardit alkaa tippua, mutta vetelin noille mittareille virrat ja maat sekä yhelle vipukytkimelle flektin pakotuksen ni saa senki päälle jos hajoo toi kapillaarihomma. Ja toki antureille senssipiuhat, ö-paineanturiki otti maat tuon punosteflonipiuhan kautta. Jospa nuo teippiliitokset pitää, muuten ainaki ihan hyvät mittarit ja lämpömittariki näyttää oikein ku tais Moonin mittarista karata se kapillaariaine joskus 2012 vähäsen ku rassailin. Tyhmänä tein tiukan mutkan, ei hetkeen toiminu mutta sitte se toimi mutta ei enää oo noussu yli 170f.
Kesällä ostin nuo AutoMeterin Oldy Thyme nesteenlämpö- ja öljynpainemittarit. Hannullahan toi ö-painemittari rodissa näytti mitä sattuu, otti mun mittarin ja pisti takas ton omasa. Tuurilla mulla sitte onneks molemmat näytti oikein, adapteria piti kaivella tallin nurkista ja vanha bensanpaineen jatkoletku meni ö-paineanturille. Ei tuo 1/8 NPT -kierre kai oo ihan sama, tai jotain ku kirraa vasta pohjassa tuo hydypuolen liitin ja niihin adaptereihin tuo anturin sama kierre ei mee ku pari kierrettä. Onneksi löyty siihen väliin tuo adapteri kans eli anturi - se adapteri - jatkomuhvi - letku tuli tuohon ja ne meni ihan ok, muhvi oli kyllä kans semmonen että kirras letkun vasta kierteen lopussa ja sama lohkon päähän. Anturi itessään otti kiinni öljynsuodattimen jalkaan ni ei saanu suoraan, mutkaa ei oikeen saa ku on tuolla kannen, suodattimenjalan ja jakopäänkopan välissä ja joku pellinpalanen, joku letku/putkikiinnikekki vielä eessä. Mutta teippasin nuo rumaksi niin jospa se pitää sitä 50-60psi tuossa, mietin jo että liima ois kyllä vähän kauniimpi ollu ja ehkä jetimmin kiinni ku kuivaa mutta jos tuo pitää ni saa olla, saa ne liimattuaki helposti ku ei öljyä nii paljoo oo tuossa. Puhistaa vaa tinukalla ja topsilla kierteet.
Laiskana kans en ostanu 6-päkkiä tuota kangasteippiä vaan pistin normi hyvällä sähköteipillä ton uuden piuhanipun ja vielä rumasti erilleen Standardit alkaa tippua, mutta vetelin noille mittareille virrat ja maat sekä yhelle vipukytkimelle flektin pakotuksen ni saa senki päälle jos hajoo toi kapillaarihomma. Ja toki antureille senssipiuhat, ö-paineanturiki otti maat tuon punosteflonipiuhan kautta. Jospa nuo teippiliitokset pitää, muuten ainaki ihan hyvät mittarit ja lämpömittariki näyttää oikein ku tais Moonin mittarista karata se kapillaariaine joskus 2012 vähäsen ku rassailin. Tyhmänä tein tiukan mutkan, ei hetkeen toiminu mutta sitte se toimi mutta ei enää oo noussu yli 170f.
Re: Ford Falcon STW '69
Aika hyvin oli levinny jo noi moottorinkumit.. Blazeriin vaihdoin niin hävis moottorin värinät, vanhat oli ihan kivikovat jo
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kiristin pöljänä vähä liikaa tuommosta messinkimuhvia teipin kanssa. Kokeilin nyt laittaa maltillisen kiristyksen Loctite 577:n kanssa jos selviäis sitte ilman ongelmia lisämittareitten kanssa. Onneks itellä tuntu olevan toimiva ö-paineen mittari+anturi, ku rodissa oli säätöä niitten kanssa, ja lämpömittariki näyttää nytte yli 170f, ja tuntuu näyttävän sitä mitä sen pitäs näyttää. Toi Moonin volttimittari pitää joskus rahapäissään vaihella ni on samaa sarjaa.
EDIT: Kattelin noi aikasemmat asennuskuvat ni halkihan se oli jo asennettaessa.
EDIT: Kattelin noi aikasemmat asennuskuvat ni halkihan se oli jo asennettaessa.
Re: Ford Falcon STW '69
Toi 577 on ihan parasta kamaa, käytän joka paikassa
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 34 guests