Täytyy kuvailla jotain oikein videolle jakka saan läjään ja edes suunnilleen säätöihin
Tällein kesällä on vaan nää vkloput niin pirun kortilla ja kun pitäs täällä uudella torpallakin tehdä remppaa niin saattaa mennä enskuun puolelle ennenkun saa edes savut
Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Nonni hyvä, saadaan tostakin kokemusia tänne forumille
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Juu pukkaan kyllä raporttia heti kun alkaa jonkunlaista kokemusta kertymään
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Ihan pätevä laite toi Sniperi.
Kannattaa heti vaihtaa se toisiin aukaisu vaikka Holleyn tupla pumpusta.
Tulee paljon pehmeämpi käyttää ja loppuu ryntäily
Kannattaa heti vaihtaa se toisiin aukaisu vaikka Holleyn tupla pumpusta.
Tulee paljon pehmeämpi käyttää ja loppuu ryntäily
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Aijaa täytyypäs tutustua aiheeseen
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Camino79 wrote:Aijaa täytyypäs tutustua aiheeseen
Siinä hyvä video aiheesta.
YouTube yliopisto ja Holleyn oma foorumi on hyviä ongelman haku paikkoja.
https://youtu.be/YFDibprdfW4
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Myyjältä kysäsin niin tähän on jatkettu jo kaasuvipua niin se kuulemma edellisessä setupissa poisti ongelmat, mutta testaillaan/tutkitaan kun päästään sinne asti
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Noniin, otetaas pikkunen kelaus tähän hetkeen...
Motti tuli nippuun ja ajatus oli kokeilla ensin kaasarilla että kuinka setuppi lähted toimimaan, muuten hyvä mutta koneessa ei ollu minkäänlaisia puristuksia
Asiaa tutkittiin ja todettiin että venat kantaa, no mitäs vittua?! Kansista on otettu 2mm siivua juu ja venat ei taatusti päässy ottamaan mäntiin ja nokasta hiottiin 1mm perusympyrältä pois, eli 1,6mm vaikuttaa venalla.
No kusisko geometria jotenkin?? Eikun shimmiä keinupukkien alle ja kokeilua millistä kolmeen jolloin löyty purkat mutta jäi rallattamaan... No ei voi olla todellista että kaikki 16sta nostajaa ois juminu säilytyksessä
Ei muuta kun kokeilemaan että säätyykö/liikkuuko nostaja laittamalla rikkaa venan ja keinun väliin, no kyllähän ne toimii... Meinaa jo palaa hihat (ja oikeastaan paloikin) kun ei ymmärrä että missä vika vaikka paperilla kaikki toleranssit ym. on kohdillaan...
No konsultointia useammankin harrastajakollegan kanssa ja pitkällisen teoretisoinnin ja pohdinnan jälkeen päätelmä että nokanhionnassa on tullu joku käpy ja lyö nostajat "lukkoon" perusympyrällä... Soitto hiojalle ja toteaminen että on mahdollista että perusympyrät orggisprofiili vs hiottu profiili ei olekaan mätsänneet.
No tänään sitten mittailin heittokellolla parinkin eri pytyn tikunpäästä niin kyllähän sieltä ~3-4satikkaa löyty "humppia" perusympyrältä, joka taas selittää juuri sen että nostajan venttiili lyö lukkoon. Soitto hiojalle ja sovittiin alustavasti että ensvkloppuna puran nokan pois ja se hioo sen uusiks ja samalla lisätään vähän vielä nostoa/asteita koska nyt kun tuon käytti lämpimäksi rallattavilla välyksillä ja mittas purkat niin terhakat ~12,2bar on purkat eli on varaa laittaa nokkaa vähän lisääkin
Mutta tosiaan ei tää protoilu nyt menny taas(kaan) ihan naps ja kops niinku strömsössä mutta sanotaan näin että aikalailla puhki on tullu mietittyä tommosen perus tikkukoneen venakoneisto ja kuinka siellä mikäkin vaikuttaa ja mihin eikä muuten mene enää kauaa vaihtaa edes venajousia paikallaan (sitäkin ehdittiin jo epäilemään että jousipaine ei riittäisi hiotulla nokalla) kun sitäkin tuli reenattua useampaakin eri komboa
Mutta kaipa tää tästä vielä joskus... Vaan onpahan ainakin suurella todennäköisyydellä suomen ellei peräti koko maailman eniten tuunattu ykä
Motti tuli nippuun ja ajatus oli kokeilla ensin kaasarilla että kuinka setuppi lähted toimimaan, muuten hyvä mutta koneessa ei ollu minkäänlaisia puristuksia
Asiaa tutkittiin ja todettiin että venat kantaa, no mitäs vittua?! Kansista on otettu 2mm siivua juu ja venat ei taatusti päässy ottamaan mäntiin ja nokasta hiottiin 1mm perusympyrältä pois, eli 1,6mm vaikuttaa venalla.
No kusisko geometria jotenkin?? Eikun shimmiä keinupukkien alle ja kokeilua millistä kolmeen jolloin löyty purkat mutta jäi rallattamaan... No ei voi olla todellista että kaikki 16sta nostajaa ois juminu säilytyksessä
Ei muuta kun kokeilemaan että säätyykö/liikkuuko nostaja laittamalla rikkaa venan ja keinun väliin, no kyllähän ne toimii... Meinaa jo palaa hihat (ja oikeastaan paloikin) kun ei ymmärrä että missä vika vaikka paperilla kaikki toleranssit ym. on kohdillaan...
No konsultointia useammankin harrastajakollegan kanssa ja pitkällisen teoretisoinnin ja pohdinnan jälkeen päätelmä että nokanhionnassa on tullu joku käpy ja lyö nostajat "lukkoon" perusympyrällä... Soitto hiojalle ja toteaminen että on mahdollista että perusympyrät orggisprofiili vs hiottu profiili ei olekaan mätsänneet.
No tänään sitten mittailin heittokellolla parinkin eri pytyn tikunpäästä niin kyllähän sieltä ~3-4satikkaa löyty "humppia" perusympyrältä, joka taas selittää juuri sen että nostajan venttiili lyö lukkoon. Soitto hiojalle ja sovittiin alustavasti että ensvkloppuna puran nokan pois ja se hioo sen uusiks ja samalla lisätään vähän vielä nostoa/asteita koska nyt kun tuon käytti lämpimäksi rallattavilla välyksillä ja mittas purkat niin terhakat ~12,2bar on purkat eli on varaa laittaa nokkaa vähän lisääkin
Mutta tosiaan ei tää protoilu nyt menny taas(kaan) ihan naps ja kops niinku strömsössä mutta sanotaan näin että aikalailla puhki on tullu mietittyä tommosen perus tikkukoneen venakoneisto ja kuinka siellä mikäkin vaikuttaa ja mihin eikä muuten mene enää kauaa vaihtaa edes venajousia paikallaan (sitäkin ehdittiin jo epäilemään että jousipaine ei riittäisi hiotulla nokalla) kun sitäkin tuli reenattua useampaakin eri komboa
Mutta kaipa tää tästä vielä joskus... Vaan onpahan ainakin suurella todennäköisyydellä suomen ellei peräti koko maailman eniten tuunattu ykä
Re: Ex-raatovankkuri '87 STW Caprice
Jos tää ois helppoo niin kaikkihan näitä tekis
Aina voi ja pitää laittaa lisää asteita
Aina voi ja pitää laittaa lisää asteita
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 10 guests